Status
available
(71)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(77)
Author
Bielecka Anna
(7)
Gordzielewska Beata
(7)
Hływa Renata
(7)
Kalinowska Elżbieta
(7)
Krempa Barbara
(7)
Skorek Ewa Małgorzata
(7)
Ampulska Ewa
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czajkowska Irena (-2008 )
(4)
Darowska Anna
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Herda Kazimierz
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Kozak Elżbieta
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Lisowska Alicja
(3)
Milczarek Barbara
(3)
Mysiak Anna
(3)
Renke Ewa
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Wróbel Danuta
(3)
Zalewska Ewa
(3)
Filipczuk Halina
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Maurer Alicja
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pętlewska Halina
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Wrona Joanna (recenzent)
(2)
Adryjanek Anna
(1)
Antonowicz Dominik (1977- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Banasik Monika
(1)
Barczak Wioletta
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Binder Gislind
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budziński Waldemar
(1)
Béliveau Marie-Claude
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chojecka Maria
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czarna Owca Wydawnictwo Wyd
(1)
Dembska Janina
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Dominika Kulczyńska
(1)
Dubczyńska Maria
(1)
Dymek-Maciejewska Marzena
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fryckowski Edmund
(1)
Gaca Andrzej
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Grajczak Halina
(1)
Green Gordon W
(1)
Gretkowski Andrzej
(1)
Gutkowska Marlena
(1)
Górna Ewa
(1)
Gąsowska Teresa
(1)
Hawrot Anna
(1)
Heyne David
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Jankowska Hanna
(1)
Jaworowska Ewa
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jurewicz Monika (nauki pedagogiczne)
(1)
Kaja Henryk
(1)
Karpińska Anna
(1)
Year
2020 - 2023
(11)
2010 - 2019
(115)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(3)
Country
Poland
(182)
Language
Polish
(181)
183 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 40011 (1 egz.)
E-book
In basket
Zachowania problemowe nastolatków są zjawiskiem na stałe wpisanym zarówno w pracę profilaktyczną szkół ogólnodostępnych jak i placówek resortu edukacji realizujących zadania socjoterapeutyczne i resocjalizacyjne. Celem publikacji jest próba przeanalizowania aktualnych obszarów zachowań problemowych wśród dorastających, które identyfikują ich nauczyciele i wychowawcy oraz ustalenie rozwiązań stosowanych w praktyce pedagogicznej. Perspektywa teoretyczna podjętych badań odnosi się do tematyki trudnych, bardzo często nieakceptowanych społecznie zachowań nastolatków manifestowanych zarówno jako problemy z pełnieniem roli ucznia jak i zachowania ryzykowne. Przedmiotem analiz teoretycznych uczyniono także kwestię rozwiązywania problemów uczniów w warunkach instytucji resortu edukacji - szkól ogólnodostępnych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii i młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Zaprezentowane wyniki badań o charakterze porównawczym, przeprowadzonych wśród nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii i w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, pokazują aktualną mapę zachowań ryzykownych dorastających oraz problemów w funkcjonowaniu społecznym uczniów. Odsłaniają również kategorie trudności związanych z procesem edukacyjnym i pełnieniem roli ucznia, które są znaczące dla powstawania problemów w funkcjonowaniu społecznym nastolatków. Dzięki ustaleniu poziomu wiedzy i nastawienia badanych pedagogów do realizacji zadań z zakresu profilaktyki w warunkach placówki, w której pracują, udało się wyznaczyć priorytetowe kierunki działań chroniących młode pokolenie przed zachowaniami ryzykownymi i patologia społeczną. Adresatami książki są wszyscy zainteresowani profilaktyką zachowań ryzykownych nastolatków, szczególnie nauczyciele, wychowawcy i dyrektorzy szkół, pracownicy organów prowadzących placówki systemu oświaty oraz organów nadzoru pedagogicznego, a także studenci pedagogiki przygotowujący się do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again