Form of Work
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Author
Adamczewski Jakub
(1)
Chruszczewski Michał Hubert
(1)
Finkielsztein Mariusz
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Ploch Leszek
(1)
Sosnowska Dorota
(1)
Stępień Kamila Olga
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2023
(3)
2010 - 2019
(5)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Nuda
(7)
Wychowanie przedszkolne
(2)
"Navigo” Autorska Szkoła Podstawowa (Poznań)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Kreatywność
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Praca
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Subject: place
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Raport z badań
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
9 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.10.2023
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy. A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 19.09.2018
Uczeń z niepełnosprawnością w pułapce nudy / Leszek Ploch ; UPH Siedlce. W: Szkoła Specjalna. 2018, nr 3, s. 165-172. - 2018.
Bibliografia na stronach 171-172.
Streszczenie w języku angielskim.
No cover
Article
In basket
Date of change: 10.10.2017
Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
Streszczenie w języku angielskim.
No cover
Article
In basket
Date of change: 07.04.2017
Nuda jest potrzebna! / Kamila Olga Stępień // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2017, nr 2, s. 50-52.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again