Forma i typ
Artykuły
(80)
Publikacje naukowe
(34)
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Jegier Aneta
(9)
Bakiera Lucyna
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Szumielewicz Paweł
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Basińska Małgorzata Anna (1960- )
(1)
Bilska Katarzyna
(1)
Brudzynski Stefan M
(1)
Błachnio Katarzyna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Szczapa Barbara
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Fabián Petr
(1)
Gadzinowski Janusz (1948- )
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gorczowska Joanna
(1)
Grabowska Anna (pedagog)
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Helios Joanna
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kaptacz Anna
(1)
Kaptacz Izabela
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kasprzak Arleta
(1)
Kendall-Tackett Kathleen A
(1)
Kibalenko-Nowak Teresa
(1)
Kilińska-Pękacz Agnieszka
(1)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga (1917-2009)
(1)
Kosewska Bernadetta
(1)
Kowalczyk Agnieszka (pedagog)
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Marciniak Miriam
(1)
Materkowska Teresa
(1)
Niecikowska-Jastrzębska Krystyna
(1)
Orski Marek
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Rudowska Irena (1918-1991)
(1)
Rząca-Jaczewska Marta (1978- )
(1)
Sadowska Magdalena (pedagog)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sołtys Michalina
(1)
Starzyk Lidia
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Stępka-Tykwińska Ewa
(1)
Szafranek Magdalena
(1)
Szczapa Justyna
(1)
Szczapa Tomasz
(1)
Szeroczyńska Małgorzata
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Thel Karolina
(1)
Trojan Elżbieta
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Walden-Gałuszko Krystyna de
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wojdała Błażej
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zdańska-Brincken Maria
(1)
škoviera Albín
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(105)
Język
polski
(103)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Opieka nad dzieckiem
(46)
Opieka nad dziećmi
(46)
Rodzina
(19)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(19)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(17)
Żłobki
(14)
Dzieci
(12)
Dziecko
(12)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(10)
Wychowawcy małych dzieci
(10)
Rodzina zastępcza
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Domy dziecka
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Wychowanie
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Młodzież
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pogotowie rodzinne
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Rodzice
(3)
Samodzielność
(3)
"Starszy Brat, Starsza Siostra"
(2)
Adopcja
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Higiena
(2)
Macierzyństwo
(2)
Noworodek
(2)
Opieka społeczna
(2)
Plan pracy
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Prawo rodzinne
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Służba zdrowia
(2)
Trauma
(2)
Wcześniak
(2)
Wychowanek
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Agresywność
(1)
Aretologia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bałagan
(1)
Bronisław Markiewicz (błogosławiony ; 1842-1912)
(1)
COVID-19
(1)
Caritas
(1)
Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie (Chełm)
(1)
Choroba przewlekła
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby noworodków
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czyn zabroniony
(1)
De lege ferenda
(1)
Deontologia (etyka)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dom
(1)
Dotyk
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z uszkodzeniem mózgu
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Europa
(1)
Fundacja
(1)
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
(1)
Fundacja im.ks.Paszkiewicza
(1)
Habilitanci
(1)
Instytucja społeczna
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Jeżewski, Kazimierz (1877-1948)
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Kluby dziecięce
(1)
Kobieta
(1)
Kolonie letnie
(1)
Kontakt wzrokowy
(1)
Kosmetyka
(1)
Krajewska, Beata (pedagog)
(1)
Krajewska, Beata (pedagog). Okna życia w systemie opieki nad dziećmi
(1)
Markiewicz, Stanisław (1839-1911)
(1)
Mentalizacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mieszkania dla osób starszych i niepełnosprawnych
(1)
Nauczanie
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niemowlę
(1)
Temat: dzieło
Okna życia w systemie opieki nad dziećmi
(1)
Temat: czas
2001-
(27)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Milwaukee (Stany Zjednoczone)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(24)
Artykuł z pracy zbiorowej
(19)
Praca zbiorowa
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Opracowanie
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Monografia
(1)
Publikacje
(1)
Recenzja
(1)
Recenzje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
105 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
II uaktualnione i rozszerzone wydanie publikacji o ugruntowanej pozycji na rynku wydawniczym. Publikacja będzie doskonałym źródłem wiedzy dla członków interdyscyplinarnego zespołu opieki paliatywnej, a szczególnie pielęgniarek, które w tym zespole odgrywają ważną rolę, niejednokrotnie lidera. Przedstawiona wiedza dostarczy im narzędzi do sprawowania profesjonalnej opieki nad chorym i jego rodziną oraz pozwoli na kształtowanie właściwych postaw i systemu wartości. Publikacja niezbędna dla praktyków, pielęgniarek opieki paliatywnej, a także edukatorów, studentów pielęgniarstwa oraz profesjonalistów innych specjalności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
System ochrony dzieci – po prostu pomyśl inaczej? Analiza krytyczna wybranych modeli Niniejsza publikacja zawiera kompleksową analizę struktury i historycznego rozwoju czterech prawnych systemów wsparcia rodziny i ochrony dzieci: czeskiego, słowackiego, polskiego i brytyjskiego (Anglia i Walia). Zwraca uwagę na to, w jaki sposób każdy z modeli rozumie dobro dziecka, zwłaszcza w kontekście jego ochrony, a także omawia pozycję rodziców w tym zakresie. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Zakres recenzowanej publikacji jest szeroki i bardzo wzbogaca ofertę monograficzną dotyczącą poruszanej tematyki. Niewiele jest prac, które podejmują wątki analizy poszczególnych krajowych systemów po to, by szukać idealnego modelu – rozwiązania instytucjonalnego służącego doskonaleniu rozwiązań z zakresu ochrony praw dziecka. (Z recenzji dr hab. Marty Daneckiej) W odniesieniu do interdyscyplinarnej refleksji nad szeroko rozumianą pracą socjalną nakierowaną na rozwiązywanie problemów dzieci, młodzieży i rodzin dysfunkcyjnych Child protection system… jest moim zdaniem na polskim rynku opracowaniem oryginalnym. Jego olbrzymią zaletą jest teoretyczno-badawczopraktyczna, a także prawna perspektywa zastosowana przez Autorów. Książka może zaistnieć w organizacjach międzynarodowych (takich jak np. Eurochild) oraz toczących się obecnie debatach dotyczących child protection i child care. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Golczyńskiej-Grondas, prof. Uniwersytetu Łódzkiego) ********* This publication provides a useful insight into the structure and historical development of four family support and child protection frameworks: Czech, Slovakian, Polish and British (England and Wales). It looks at how each of the models understands child welfare, especially in the context of child protection and discusses the parents’ position therein. The book could inspire practitioners, researchers and policy makers to redefine child-focused practice and build systems where child welfare is considered paramount and is safeguarded throughout – first and foremost, well- -coordinated and targeted support of their families and, if that is not possible, thoroughly assessed and supported permanent out-of-family placements. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The Chapter describing child protection proceedings in the Family Courts in England and Wales is essential reading for those wanting to know more about the evolution of the law, public inquiries following cases where protection was found wanting, and current practice, particularly in regard to fostering and adoption. Much light is shed on the elements of assessing risk and permanence planning. It’s suitable for those needing an overview, but also those wishing to explore the subject in depth. I highly recommend it. (Judge Arvil Calder,Immediate Past President of International Association of Youthand Family Judges and Magistrates) With its broad scope, the reviewed publication is an important contribution to the monographs devoted to the subject. There are not many works that focus on the analysis of individual national systems in order to find a perfect model – an institutional solution that could be used to improve the protection of children’s rights in practice. (Excerpt from the review by Marta Danecka, PhD) As regards interdisciplinary reflection on social work understood as providing solutions to problems of children, youths and dysfunctional families, Child Protection System – just think differently? Critical analysis of selected models is, in my opinion, a publication that is unique on the Polish market. Its vast advantages include the theoretical and practical research-based approach as well as the legal perspectives applied by the authors. The book may find its place in international organisations (such as E (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro. Analysis of essential aspects of institutional preschool care and education for young children and presentation of selected conceptual solutions. The author analyzes them against the background of two approaches: liberalism-based and "grass-roots experimenting" based on civic initiatives. He wonders about their characteristics, conditions and consequences, and the chances of their success. It indicates the open and hidden dangers that are associated with the breaking of solidarity and social unity, with the domination of individualism, rivalry and competition. Referring to theory and practice, he proposes examples of specific conceptual solutions (Reggio Emilia, High / Scope Program and diversified education) that fit into the space of civil society and fit into civic, community activity, dictated by concern for the common good.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja obejmuje wybrane wyniki badań naukowych dotyczących problemów pol-skich rodzin oraz wyzwań i perspektyw polityki rodzinnej w Polsce, w różnych aspek-tach i wymiarach przestrzennych – przede wszystkim w wymiarze lokalnym. Zbiór otwiera artykuł dotyczący rządowych programów polityki rodzinnej powstałych po przełomie ustrojowym. Analiza ta stanowi istotną osnowę rozważań o szczegółowych obszarach polityki społecznej wobec rodziny, realizowanych na poziomie województw, powiatów i gmin. Należy bowiem mieć na uwadze, że w warunkach de¬centralizacji polityki rodzinnej państwa jest ona istotna nie tylko dla samej rodziny, ale także dla funkcjonowania samorządów, organizacji społecznych i innych podmiotów realizujących zadania na rzecz rodziny. Niezwykle ważne są własne inicjatywy samorządów na rzecz poprawy warunków funkcjonowania rodziny i realizacji przez nią podstawowych funkcji, m.in. prokreacyjnej, ekonomicznej, opiekuńczo-wychowawczej. Z tego też powodu interesujący jest artykuł dotyczący regionalnych (wojewódzkich) programów wspierania godzenia życia zawodowego z rodzinnym, uznawanych za kluczowe w polityce na rzecz podniesienia poziomu dzietności, a także tekst o polityce rodzinnej w strategiach rozwiązywania problemów społecznych w powiatach małopolski. W każdym z tych obszarów można też wyodrębnić szczegółowe problemy, które stają się wyzwaniem dla samorządowej polityki społecznej, w tym rodzinnej lub innych polityk szczegółowych. W tym kontekście warte uwagi są wyniki badań dotyczących specyficznej sytuacji samotnych kobiet, które pozbawione możliwości podziału obowiązków pomiędzy siebie i partnera, usiłują po¬wrócić na rynek pracy. Równie ciekawa jest analiza warunków działania nieformalnych form wsparcia rodzin w środowisku lokalnym. Dwa następne artykuły prezentują interesujące badania odnoszące się do funkcjonowania ustawowych instrumentów polityki rodzinnej wobec rodzin z dziećmi do lat trzech. Mowa o tradycyjnych żłobkach, które są rozwiązaniem najczęściej wybieranym przez rodziców małych dzieci, oraz o innowacyjnym rozwiązaniu, jakim jest opiekun dzienny. Publikację zamyka inspirująca analiza sytuacji przebywających w Norwegii polskich rodzin niewydolnych wychowawczo, a także funkcjonwania nordyckich instytucji chroniących interesy dzieci, głównie Służby Ochrony Praw Dzieci (Barnevernet). Redaktorzy opracowania serdecznie dziękują wszystkim Autorom artykułów, którzy poprzez ich złożenie poparli inicjatywę wydania tej publikacji, a poprzez zamieszczone treści wyrazili swoje przekonanie o potrzebie dalszego rozwoju badań poświęconych tematyce rodziny i polityki rodzinnej. Joanna Szczepaniak-Sienniak, Adam Kubów
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej