Form of Work
Artykuły
(23)
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(15)
Branch
Wypożyczalnia
(15)
Author
Bąk-Sosnowska Monika
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Agencja Reklamowo-Handlowa Astral
(1)
Andruszko Robert
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Biswanger Ela
(1)
Borowiecka Agnieszka
(1)
Borowski Włodzimierz oprac
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Celebańska Diana
(1)
Cieślik Krystyna
(1)
Ciszewska Ewa
(1)
Cooperberg Jordana
(1)
Czepczor Kamila
(1)
Dymek-Kucińska Anna
(1)
Foreyt John P
(1)
Franusz Georgina
(1)
Gawlik Krystyna
(1)
Goodrick G
(1)
Gortat Mateusz
(1)
Grzymisławski Marian
(1)
Jablow M. Martha
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jakubowska Maria
(1)
Jastrzębska Magdalena (psycholog)
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Jurczak Marek E
(1)
Kowerski Mieczysław
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Leitch Margaret
(1)
Lewis David (1942- )
(1)
Makarewicz-Wujec Magdalena
(1)
Mlostek Tomasz
(1)
Montignac Michel
(1)
Morawin Barbara
(1)
Mysior Radosław
(1)
Noczyńska Anna
(1)
Nowaczyk Marta (kultura fizyczna)
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowak Stanisław Bogdan
(1)
Oblacińska Anna
(1)
Ogden Jane (1966- )
(1)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(1)
Passi Vandana A
(1)
Pawłowska Małgorzata
(1)
Przychodni Agnieszka
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Rosołek Barbara
(1)
Rynkiewicz Mateusz
(1)
Rynkiewicz Tadeusz (kultura fizyczna)
(1)
Sadłowska Anna
(1)
Somow Urszula
(1)
Stein Richard I
(1)
Supronowicz Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Talaga-Duma Małgorzata
(1)
Trojan Elżbieta
(1)
Tutak Jacek S
(1)
Waszak Małgorzata (nauki o zdrowiu)
(1)
Wawrzycka Dorota
(1)
Wierzbicki Tadeusz
(1)
Wilfley Denise E
(1)
Wójciak Piotr (1973- )
(1)
Zaleska-Posmyk Izabela
(1)
Zaręba Monika (pedagog)
(1)
Zubkiewicz-Kucharska Agnieszka
(1)
Zwierzchowska Anna
(1)
Łuszczyńska Aleksandra (1971- )
(1)
Świderska Mariola
(1)
Żurek Piotr (1967- )
(1)
Żywina Joanna
(1)
Year
2020 - 2021
(6)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(14)
Country
Poland
(44)
Language
Polish
(43)
English
(1)
Audience Group
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Subject
Otyłość
(33)
Odżywianie
(9)
Nadwaga
(6)
Dzieci
(5)
Młodzież
(5)
Otyłość dzieci i młodzieży
(5)
Dziecko
(4)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Zaburzenia odżywiania
(3)
Zdrowe żywienie
(3)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Masa ciała
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(2)
Zapobieganie
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Aplikacje mobilne
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby metaboliczne
(1)
Chory na depresję
(1)
Cukrzyca
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dymorfizm płciowy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Lekomania
(1)
Metoda Montignac
(1)
Metody nauczania
(1)
Miażdżyca
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Nerwice
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Nikotynizm
(1)
Osoby otyłe
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Status społeczny
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Styl życia
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uzależnienia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat leszczyński (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Raport z badań
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(14)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Biologia
(3)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
44 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33216 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia)
Bibliografia strony 271-298. Indeksy.
Streszczenie angielskie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40562 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40102 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41859 (1 egz.)
Book
In basket
Choroby cywilizacji / Marek E. Jurczak. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1977. - 345,[3] s. : il.,tab.,bibliogr. ; 17 cm.
(Oddziaływanie Czynników Współczesnego Środowiska Na Organizm Człowieka)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 18079 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42515 (1 egz.)
E-book
In basket
Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again