Form of Work
Artykuły
(327)
Publikacje naukowe
(166)
Książki
(160)
Publikacje fachowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(18)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Druki ulotne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(141)
unavailable
(21)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(162)
Czytelnia
(1)
Author
Szkoła Specjalna
(17)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(12)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(6)
Wyczesany Janina (1937- )
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Głodkowska Joanna
(5)
Baran Jolanta
(4)
Doroszewska Janina
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Chimicz Dorota
(3)
Chodkowska Maria
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(3)
Dryżałowska Grażyna
(3)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(3)
Gumienny Beata
(3)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Lipkowski Otton
(3)
Marcinkowska Barbara
(3)
Nartowska Hanna (1923-2009)
(3)
Oficyna Wydawnicza Impuls
(3)
Ploch Leszek
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Smith Deborah Deutsch
(3)
Wereszka Katarzyna
(3)
Zaorska Marzenna (1960- )
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Antoszewska Beata
(2)
Bidziński Karol
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(2)
Cierpiałowska Tamara
(2)
Czechowska Zyta
(2)
Deńca Marta
(2)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(2)
Fetzki Tomasz
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Gindrich Piotr (1968- )
(2)
Grabałowska Krystyna
(2)
Gryz Iwona
(2)
Grzegorzewska Maria
(2)
Gąsowska Teresa
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(2)
Haring Norris G
(2)
Harmonia Universalis
(2)
Inglot-Kulas Joanna
(2)
Jastrząb Jadwiga
(2)
Juśko Edmund (1955- )
(2)
Jędrycha Joanna
(2)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kurowska Marlena
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Latosińska-Kulasek Joanna
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Majkowska Jolanta
(2)
Makowski Aleksander
(2)
Maria Grzegorzewska
(2)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Mikrut Adam
(2)
Miler-Zdanowska Kamila
(2)
Naprawa Renata
(2)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(2)
Nowak Anna (pedagog)
(2)
Nurowski Eugeniusz
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pituła Beata
(2)
Pągowska Marta
(2)
Radzicki Józef
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Skura Monika
(2)
Sowa Józef
(2)
Steinhagen Anna
(2)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomasik Ewa
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Wolny Barbara
(2)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
(2)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Żabczyńska Ewa (1929- )
(2)
Akimjak Amantius (1969- )
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Year
2020 - 2021
(64)
2010 - 2019
(319)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(40)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(4)
Time Period of Creation
2001-
(265)
1989-2000
(3)
Country
Poland
(507)
Language
Polish
(507)
Audience Group
Nauczyciele
(43)
Pedagodzy szkolni
(13)
Rodzice
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły średnie
(2)
6-8 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Językoznawcy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Pedagogika specjalna
(257)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(104)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(86)
Edukacja włączająca
(55)
Szkolnictwo specjalne
(34)
Dziecko z niepełnosprawnością
(30)
Pedagodzy specjalni
(30)
Kształcenie integracyjne
(29)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(27)
Nauczyciele
(25)
Metody nauczania
(24)
Dysleksja i dysgrafia
(22)
Dziecko autystyczne
(21)
Wsparcie edukacyjne
(21)
Biografie
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(19)
Niepełnosprawni
(15)
Diagnoza pedagogiczna
(14)
Integracja społeczna
(14)
Nauczanie
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Autyzm
(13)
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(13)
Czytanie
(11)
Szkoły podstawowe
(11)
Wychowanie
(11)
Dziecko niesłyszące
(10)
Dziecko zdolne
(10)
Dziecko niewidome
(9)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Rodzice
(9)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(9)
Szkoły specjalne
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(8)
Niepełnosprawność
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Pedagogika
(8)
Pisanie
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Szkoły
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Dziecko
(7)
Dziecko niedosłyszące
(7)
Dziecko niedowidzące
(7)
Dziecko trudne
(7)
Grzegorzewska Maria
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Rewalidacja
(7)
Surdopedagogika
(7)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Komunikacja wspomagająca
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Polski język migowy
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Dziecko z ADHD
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Psychoterapia
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko chore
(4)
Głusi
(4)
Integracja
(4)
Jakość życia
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Odmienność kulturowa
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Studenci
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Zdolności
(4)
Zespół ADHD
(4)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Edukacja medialna
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Subject: work
Warsztaty badawcze doktorantów
(1)
Subject: time
2001-
(175)
1901-2000
(39)
1989-2000
(31)
1945-1989
(14)
1801-1900
(6)
1918-1939
(3)
1901-
(2)
1914-1918
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(112)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Europa
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(126)
Artykuł problemowy
(125)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(93)
Artykuł z czasopisma naukowego
(39)
Raport z badań
(21)
Praca zbiorowa
(17)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Artykuł fachowy
(6)
Case study (studium przypadku)
(6)
Opracowanie
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Poradnik
(4)
Biografia
(3)
Monografia
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Bibliografia
(2)
Nekrolog
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Publikacje
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(270)
Psychologia
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(38)
Medycyna i zdrowie
(15)
Historia
(11)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Nauka i badania
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
509 results Filter
E-book
In basket
Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej, a także do zakresu kompetencji nauczycieli ją realizujących oraz jakości ich wzajemnych relacji z rodzicami i uczniami – zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi. Niestety, aktualnie ową edukację sprowadza się najczęściej do jednej formy – klasy integracyjnej bądź inkluzywnej (nauczanie włączające) – co przy dużej różnorodności potrzeb uczniów z niepełnosprawnością stwarza wiele problemów wszystkim zaangażowanym w nią podmiotom. Jednak w sposób szczególny doświadczają ich dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, które z powodu braku szans w rywalizacji z pełnosprawnymi rówieśnikami uzyskują znacznie gorsze wyniki w nauce i egzystują na marginesie społeczności klasy czy grupy. Wskazuje to na potrzebę elastycznego podejścia do integracji w edukacji uwzględniającego bogatą ofertę zróżnicowanych w jej stopniu form, których zmiana byłaby możliwa i zawsze adekwatna do potrzeb i możliwości dziecka niepełnosprawnego. Książka, wskazując trudne problemy i zagrożenia związane z aktualną realizacją edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, zainspiruje wszystkie uczestniczące w niej podmioty do jej refleksyjnego monitorowania i kreowania wspierających ją działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ¦ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania. (Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne. Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych). [...] książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, mądrą życiowo, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną. Jej Redaktorowi Pani Ewelinie J. Koniecznej oraz Wszystkim Współautorom chciałam pogratulować zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z takimi problemami w rodzinie, w domu, problemami, które -jako popularne, powszechnie dziś pojawiające się w naszych domach - zaistniały także w opracowanych i udostępnionych nam scenariuszach, a także samej młodzieży, która mając przykład postępowania swych rówieśników, może wyrobić sobie opinię, a poprzez przykład innych tak wiele można się w życiu nauczyć. dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu. Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem: „Down Syndrome, Research and Practice”, „Down Syndrome Quarterly”, „Bardziej Kochani”. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. W kontekście przedstawionej charakterystyki osób z zespołem Downa temat, który będzie poniżej poruszany, wydaje się mało znany, w pewien sposób nieoczekiwany, ponieważ nieco niezgodny ze stereotypowym poglądem na „wiecznie szczęśliwe”, a także serdeczne i życzliwe osoby z zespołem Downa. Praca poświęcona jest bowiem problemom zdrowia psychicznego u osób z trisomią 21. Chciano również zwrócić uwagę na to, jak duży trud osoby te i ich otoczenie muszą wkładać w to, aby przezwyciężyć takie problemy, aby mimo często w dużym stopniu biologicznie uwarunkowanych właściwości móc zachować pogodę ducha i serdeczność w stosunku do innych. W świetle współczesnej wiedzy, a także na podstawie obserwacji klinicznych można stwierdzić, że u osób tych występuje o wiele więcej zaburzeń emocjonalnych, a także zaburzeń w zachowaniu niż u osób z ogólnej populacji, choć trzeba dodać, iż jest ich mniej w porównaniu z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z innych przyczyn. Prowadzone badania mają na celu dokładne poznanie tych problemów, czyli określenie ich przyczyn, charakterystycznego sposobu przejawiania się, a głównie opracowania skutecznych metod terapii. Istotne wydaje się dogłębne poznanie doświadczanych przez dzieci, młodzież, dorosłych z zespołem Downa trudności w funkcjonowaniu. Nasza wiedza na temat ich wewnętrznego doświadczania, a także sposobu przejawiania się w zachowaniu ułatwia przyjmowanie właściwych postaw wobec nich. Pomaga również opracowywać formy terapii dla tych osób i dla ich rodziców czy opiekunów. Lepsze poznanie tego wszystkiego, z czym zmagają się na co dzień, z pewnością ułatwia dostrzeżenie najistotniejszych wartości, odróżnianie tego, co ważne, od spraw mniej ważnych. Książka adresowana jest do osób, których życie lub praca zawodowa wiąże się z zespołem Downa. Zainteresuje z pewnością rodziców, którzy codziennie stawiają czoła trudnym doświadczeniom swoich dzieci. Może być także pomocna w poszerzeniu wiedzy, jaką posiadają na temat tej choroby lekarze, psycholodzy, pedagodzy i inni specjaliści. Mogą po nią sięgnąć studenci medycyny, psychologii, pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka wskazuje możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych, wywołujących zainteresowanie, koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych – konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością, daje nadzieję środowiskom związanym z tymi ludźmi, że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości, realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again