Form of Work
Artykuły
(30)
Publikacje naukowe
(18)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
zbiorowa Praca
(2)
Andrejczuk Magdalena
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Augustyniak Piotr
(1)
Belcer Agnieszka
(1)
Bielawska Natalia (1982- )
(1)
Bielinis Lidia
(1)
Boksa Ewa
(1)
Całek Grzegorz (1971- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojecka Kornelia
(1)
Chojnacka Barbara (pedagog)
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dębski Maciej
(1)
Gisges Jan Maria
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzowska Ewa
(1)
Gürtler Helga
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Karwińska Anna
(1)
Kosewska Bernadetta
(1)
Kowal Kamila
(1)
Kruszyńska Elżbieta
(1)
Kruś Katarzyna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kwiatkowski Michał
(1)
Matusiak Barbara
(1)
Maźnica Łukasz
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Nowel Ewa
(1)
Przychodni Agnieszka
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Roszak Magdalena (pedagog)
(1)
Stachowiak Beata
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokfiszewski Igor
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna
(1)
Weilandt Martyna
(1)
Wojnarowska Anna (politolog)
(1)
Wrzesień Witold (1965- )
(1)
Łęski Zbigniew
(1)
Year
2020 - 2022
(10)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(23)
Country
Poland
(40)
Language
Polish
(40)
Audience Group
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Subject
Pokolenie Y
(15)
Pokolenie Z
(12)
Młodzież
(10)
Konflikt pokoleń
(6)
Pokolenie (socjologia)
(4)
Pokolenie X
(4)
Internet
(3)
Relacje międzypokoleniowe
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Wolontariat
(3)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Dialog
(2)
Dzieci
(2)
Fonoholizm
(2)
Język polski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Komunikacja internetowa
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Różnice międzypokoleniowe
(2)
Tranzycja szkoła-praca
(2)
Wolontariat szkolny
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Auksologia
(1)
Autorytet
(1)
Baby boomers
(1)
Bierność społeczna
(1)
COVID-19
(1)
Conrad, Joseph
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gramatyka
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Krasiński, Zygmunt
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura popularna
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura polska 20 w.
(1)
Mózg
(1)
Młode pokolenie w zderzeniu cywilizacyjnym
(1)
NEET
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałkowska, Zofia
(1)
Neuroobrazowanie
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pokolenie "pryszczatych"
(1)
Pokolenie JP II
(1)
Pokolenie T (transformacji)
(1)
Postawy
(1)
Postęp techniczny
(1)
Powieść młodzieżowa polska
(1)
Przekaz międzypokoleniowy
(1)
Recenzje
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina wielopokoleniowa
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Seksualizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Starość
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szaniawski Jerzy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczenie się międzypokoleniowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie
(1)
Subject: work
Granica
(1)
Heart of darkness
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Subject: time
2001-
(20)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(11)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(15)
Artykuł z pracy zbiorowej
(12)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Edukacja i pedagogika
(10)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
40 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40975 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Streszczenie: proza Zofii Żurakowskiej, "Jeżycjada" Małgorzaty Musierowicz, "Magda.doc" Marty Fox
Article
In basket
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45689 (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik dla Rodziców)
Tyt. oryg.: "Regeln finden ohne Tränen : so lösen Sie Konflikte in der Familie" 2002. Na okł. podtyt.: poradnik
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38534 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 27295 (1 egz.)
Article
In basket
E-book
In basket
Książka skupia się na możliwie interdyscyplinarnym scharakteryzowaniu przedstawicieli pokolenia Y (rozdz. 1), spojrzeniu na nich poprzez pryzmat rodzimego rynku pracy i rynku usług edukacyjnych (reprezentowanym, przede wszystkim, przez szkolnictwo wyższe – rozdz. 2) oraz określeniu ram, w jakich zamknięto badanie dobrostanu psychicznego tej grupy młodych ludzi (rozdz. 3 i 4). Tak zaplanowane tło teoretyczne stanowi wstęp do badania studentów ostatniego roku studiów magisterskich, wywodzących się z warszawskich uczelni, pod kątem ich oczekiwań względem studiów i przyszłej pracy oraz oceny ich dobrostanu psychicznego (gdzie podstawową zmienną niezależną jest kierunek studiów – pożądany na rynku pracy lub nie – o czym szerzej w rozdz. 5). Wyniki badania (stosowne analizy znajdują się w rozdz. 6) posłużyły również do sformułowania wniosków i rekomendacji, skierowanych w pierwszej kolejności do osób decydujących o kształcie i specyfice polskiej edukacji, których, odpowiednio ukierunkowane, działania mogą doprowadzić do zmiany obecnego stanu rzeczy (rozdz. 7). Książka ta powinna zainteresować nauczycieli, doradców zawodowych i rodziców, czyli osoby wpływające najmocniej na decyzje edukacyjne i zawodowe młodych ludzi. Na koniec, choć ten adresat jest najważniejszy z punktu widzenia autora, do młodzieży i studentów, którzy chcą mieć realny wpływ na swoje życie i podejmowane decyzje o charakterze fundamentalnym dla ich dalszej egzystencji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka powstała jako wyraz przekonania, że badanie pokoleń jest dobrą, a na pewno interesującą, metodą badania społecznej zmiany, szczególnie użyteczną tam, gdzie zmiany zachodzą w sposób nieciągły, nieliniowy, gdy nie da się ich prosto i logicznie wyprowadzić z upływu czasu czy biegu zdarzeń. Proces społecznej zmiany opisywany jest z perspektywy socjalizacji, losów życiowych i charakterystyk (społecznych, mentalnych) dwóch pokoleń, których wczesne, formatywnie znaczące fazy biografii przypadały na różny historyczny czas (lata PRL i okres transformacji ustrojowej) i na różnie subiektywnie doświadczany czas wspólny (trzy dekady budowania demokracji, gospodarki rynkowej i poszukiwania tożsamości przez nowy, postkomunistyczny system). Ich drogi życiowe, problemy, postawy są przedmiotem badań o wyjątkowej historii i procedurze. Jest to Toruńskie Podłużne Badanie Pokoleń, najdłuższe tego typu badanie prowadzone w Polsce. Rozpoczęte na początku lat 70. XX wieku trwało nieprzerwanie do 2016/2017 roku obejmując dwie kohorty – osoby urodzone w 1957 roku (po raz pierwszy badane w wieku 15 lat) oraz ich dzieci, osoby urodzone w latach 1980-81 (po raz pierwszy badane w 1997/98 roku). W tej książce, podsumowującej wyniki trzech ostatnich fal badania podłużnego (z 1987/88 roku, 1997/98 roku i 2016/2017 roku), charakterystyki pokoleń i relacji pokoleniowych podejmowane są przede wszystkim z myślą i nadzieją na dostrzeżenie tych mechanizmów społecznej zmiany, które mają swoje źródło w „miękkich” procesach społecznych – w socjalizacji, wymianie pokoleniowej, w efektach zderzania się pokoleniowych zasobów z możliwościami i blokadami generowanymi przez historyczny czas. Książka Krystyny Szafraniec jest obszerną rozprawą analizującą unikatowe na gruncie polskim badania panelowe. O wartości tej rozprawy decyduje przede wszystkim imponujący zrealizowany zamysł badawczy. Badania obejmują razem 45 lat i przeprowadzono je w czterech kolejnych fazach w latach 1972–1979; 1987–1988; 1997–1998 oraz 2016–2017. (…) Mimo stopniowego nieuniknionego „wykruszania się” badanej próby (pokolenie rocznik 1957 i ich dzieci) uzyskano jedyne w swoim rodzaju wyniki pozwalające śledzić zmiany w sytuacji i poglądach tych samych rodziców oraz dzieci w czasie oraz porównywać rodziców i dzieci. (…) Książka jest rozprawą naukową, dobrze i rzetelnie pokazującą podstawy teoretyczne oraz warsztat badawczy. Najistotniejsze jest jednak to, że dostarcza ona olbrzymiej liczby ciekawych i niekiedy niedających się uzyskać w inny sposób informacji o przemianach społeczeństwa polskiego w ciągu ostatniego półwiecza. prof. dr hab. Marek Ziółkowski (z recenzji) Książka prezentuje i analizuje unikatowe w skali kraju longitudinalne dane, które ze względu na obszerność uwzględnionej problematyki (liczbę i charakter uzyskanych informacji) oraz przebadany horyzont czasowy przewyższają, w mojej opinii, inne longitudinalne projekty zrealizowane w Polsce. (…) Zaletą pracy jest, rzadko spotykane w literaturze, połączenie w jednej analizie pokoleniowości w sensie pokrewieństwa i w sensie odrębności formacji społecznych (bez koncentracji na „pokoleniach politycznych”) – to, moim zdaniem, nowoczesne i płodne ujęcie problematyki generacyjnej. (…) Praca zawiera niezwykle cenne, warte szerokiego upowszechnienia wyniki na temat indywidualnej stabilności (w wielu interwałach czasowych) nastawień, wartości, postaw, preferencji, orientacji społeczno-politycznych, przekonań o sprawczości i podmiotowości. prof. dr hab. Bogdan W. Mach (z recenzji)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W numerze: Piotr Augustyniak: Wartości w koncepcji firmy-idei, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.01, s. 7–16; Anna Karwińska: Społeczne przestrzenie miasta w procesach wytwarzania i realizowania wartości, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.02, s. 17–34; Łukasz Maźnica: Zależności między kulturą a rozwojem z perspektywy oddolnych inicjatyw kultury społecznej, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.03, s. 35–50; Magdalena Andrejczuk: Prekariat a „Pokolenie Y” – zjawisko prekaryjności młodych pracowników, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.04, s. 51–68; Igor Stokfiszewski: Projekt Ursus Zakłady – wokół „zwrotu demokratycznego” w sztuce, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.05, s. 69–86. Więcej o kwartalniku http://www.kulturairozwoj.msap.pl/index.php/nr-2-3-2017 uwagi: prof. dr hab. Jerzy Hausner redaktor naczelny periodyk wydawany wraz z Instytutem Studiów Społecznych UW oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentujemy Państwu kolejny numer naszego czasopisma. I tym razem, zgodnie z przyjętą koncepcją periodyku przedstawiamy opracowania bardzo różnorodne, dotyczące różnych dziedzin nauk o zarządzaniu. Pragniemy dostarczyć inspiracji do bardziej fundamentalnych przemyśleń na temat kierunków rozwoju i specyfiki współczesnego zarządzania. W tym nurcie sytuują się opracowania na temat dojrzałości procesu innowacji, japońskiej koncepcji doskonalenia organizacji czy procesu zarządzania strategicznego w małych przedsiębiorstwach. Za istotny problem − o podobnie zasadniczym charakterze − uznajemy zarządzanie wiedzą, zwłaszcza w organizacji tak nietypowej, jak jednostka miejska. Uwarunkowaniem kluczowym dla zarządzania dzisiejszymi organizacjami jest z pewnością specyfika zachowań tzw. pokolenia Y, czego dotyczy kolejny artykuł. Obok rozważań na tematy fundamentalne oferujemy też Państwu zestaw publikacji o charakterze bardziej instrumentalnym, ukierunkowanych na doskonalenie poszczególnych procesów zarządzania. W tym obszarze polecamy zarówno opracowanie przedstawiające metodę doskonalenia zarządzania projektami, jak też artykuł poświęcony usprawnianiu logistyki miejskiej. Równie dużą wartość aplikacyjną wydają się mieć teksty dotyczące badania satysfakcji pracowników i ich motywowania w szczególnych organizacjach, jakimi są jednostki ochrony zdrowia i urzędy administracji samorządowej. Życzymy przyjemności i pożytku z lektury. Zachęcamy również do polemiki z naszymi Autorami. Głosy polemiczne zobowiązujemy się zamieszczać w kolejnych numerach pisma. Zapraszamy do publikowania na naszych łamach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again