Forma i typ
Artykuły
(76)
Publikacje naukowe
(73)
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Popek Lidia
(3)
Grzeszkiewicz Bożena
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Jankowiak Barbara (nauki pedagogiczne)
(2)
Knopp Katarzyna A
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Przybylska Irena
(2)
Wilczyńska Agnieszka
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Bajdziński Michał
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartuś Ewa
(1)
Bentley Kate H
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowski Dominik
(1)
Boswell James F
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chrebela Rafał
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czubak Katarzyna
(1)
Dakowicz Andrzej
(1)
Drożdżal Michalina
(1)
Dănilă Oana
(1)
Dębowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Filipiak-Siewodnik Anna
(1)
Gajda Mateusz (prawo)
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gray Jenny
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Guz Sabina
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Herb Simona
(1)
Izdebska Agnieszka (psycholog)
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Januszek Maciej
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jewsiejewa Tatiana
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kapera Marta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
Klimberg Aneta
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Konarska Joanna
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kroll Aleksandra
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kujawa Anna
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leksy Karina
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Malina Alicja
(1)
Marciniak-Firadza Renata
(1)
Marcinkowski Jerzy Tadeusz (1948- )
(1)
Martowska Katarzyna
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Pięta Marek (1985- )
(1)
Porębska Zofia
(1)
Pruchnik Magdalena
(1)
Przepióra-Kapusta Małgorzata
(1)
Rayska Aleksandra
(1)
Rokita Marek (kultura fizyczna)
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Ryś Ewa
(1)
Schilling Dianne
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skowrońska Aleksandra
(1)
Smoter Katarzyna (pedagog)
(1)
Sokołowska Agnieszka
(1)
Sosnowska-Bielicz Ewa
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Słopień Agnieszka
(1)
Trepka-Starosta Justyna
(1)
Ward Harriet (1948- )
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wilkin-Day Aleksandra (1976- )
(1)
Witek Anna (pedagog)
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
Kraj wydania
Polska
(88)
Język
polski
(87)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Zaburzenia emocjonalne
(33)
Rozwój emocjonalny
(26)
Dzieci
(19)
Inteligencja emocjonalna
(16)
Kompetencje emocjonalne
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Uczucia
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Młodzież
(7)
Zaburzenia zachowania
(6)
Dziewczęta
(5)
Kobieta
(5)
Nastolatki
(5)
Nauczyciele
(5)
Przemoc emocjonalna
(5)
Przywiązanie (psychologia)
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Socjalizacja
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Autodestruktywność
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niesłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pokwitanie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzice
(3)
Trauma
(3)
Uczenie się
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia odżywiania
(3)
Autyzm
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dysocjacja (psychologia)
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko zaniedbane
(2)
Gniew
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Lęk
(2)
Nastrój (psychologia)
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Poczucie koherencji
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rezyliencja
(2)
Stres pourazowy
(2)
Temperament
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Więź rodzinna
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
6-8 lat
(1)
Agresywność
(1)
Aleksytymia
(1)
Alergia
(1)
Alkoholizm
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Temat: dzieło
Franciszka
(1)
Most nad Missisipi
(1)
Temat: czas
2001-
(48)
1901-2000
(11)
1989-2000
(11)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Irlandia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(72)
Artykuł problemowy
(65)
Praca zbiorowa
(6)
Raport z badań
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Artykuł przeglądowy
(4)
Karty pracy ucznia
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(56)
Edukacja i pedagogika
(31)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Medycyna i zdrowie
(12)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
88 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Dla nauczycieli wczesnej edukacji, wychowawców, rodziców, pedagogów i psychologów, kształcących przyszłych pracowników oświaty oraz studentów kierunków pedagogicznych.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44178 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje. Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej. W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia się ignorowaniu emocji w edukacji (uczeniu, relacjach wychowawczych, rozwoju), każdy z nich odczytuje znaczenie kultury emocjonalnej jako kontekstu wychowania i wskazuje na obszary działań pedagogicznych, w których emocje są warunkiem sine qua non zaistnienia sytuacji i relacji o znaczeniu edukacyjnym. Zachowania i zdarzenia emocjonalne, aprobowane i tłumione formy ekspresji, pozornie mało ważne z punktu widzenia „misji” szkoły i nauczyciela, są soczewką jej kultury emocjonalnej, a codzienność jest jej źródłem i przejawem. Kultura emocjonalna deklarowana w oficjalnej narracji szkoły „wybrzmiewa” jednak w jej codzienności, w rytuałach, regułach i znaczeniach nadawanych sytuacjom edukacyjnym, a nawet zadaniom stawianym przed uczniem i nauczycielem w formalnych i nieformalnych oczekiwaniach. To, do jakich emocji odwołuje się nauczyciel (pedagog, wychowawca), kierując pracą w grupie, a także to, jak pracuje z emocjami własnymi i klasy, determinuje klimat emocjonalny – umowną powierzchnię (warstwę wyczuwaną) kultury emocjonalnej szkoły. W zbiorze tekstów pojawią się głosy, które dysponują „dowodami”, że edukacja otwarta na emocje nie jest tylko dobrym doświadczeniem, ale ma głęboki sens – emancypuje, a nie ogranicza, rozwija, a nie klasyfikuje, ponieważ pozwala przeżywać, a nie tylko zapamiętywać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
NUMER SPECJALNY PSYCHOLOGIA ORGANIZACJI SPECIAL ISSUE: PSYCHOLOGY OF ORGANIZATION Redaktorzy numeru [Editors]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska W numerze [Contents]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska: Dopasowanie człowiek–środowisko i postawa wobec pracy jako motywatory zachowań organizacyjnych [Person-environment fit and attitude towards work as motivators of organizational behaviors], doi: 10.7366/1896180020163601, s. 8–19; Anna Szabowska-Walaszczyk, Anna Maria Zawadzka: Dopasowanie na wymiarach potrzeb wzrostu i bezpieczeństwa a zaangażowanie w pracę [Person-work fit with respect to growth and security and work engagement], doi: 10.7366/1896180020163602, s. 20–33; Teresa Chirkowska-Smolak: Dopasowanie do pracy a zaangażowanie. Mediacyjna rola przekonania na temat sensowności pracy [Person-job fit and work engagement: The mediating effect of meaning in work], doi: 10.7366/1896180020163603, s. 34–44; Bohdan Rożnowski, Katarzyna Olczykowska: Znaczenie pracy i jej dopasowanie jako predyktory zaangażowania w pracę w wolontariacie studenckim [Meaning of work and person-work fit as predictors of work engagement in students volunteering], doi: 10.7366/1896180020163604, s. 45–55; Sylwiusz Retowski, Maria Jolanta Podsiadły: Gdy nasza praca pasuje do naszych wartości. Ocena zgodności wartości własnych i organizacji a wypalenie zawodowe [When our job matches our values. Employee-organization values congruence estimation and burnout], doi: 10.7366/1896180020163605, s. 56–68; Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Etyka pracy, przywiązanie organizacyjne a gotowość do podejmowania nieetycznych zachowań proorganizacyjnych – raport z badań [Work ethic, organizational commitment and willingness to undertake unethical pro-organizational behavior – Research report], doi: 10.7366/1896180020163606, s. 69–83; Ewa Bajer: Działania przedsiębiorcze, postawy wobec pracy i ocena nasilenia stresu u mikroprzedsiębiorców i pracowników etatowych [Entrepreneurial activities, attitudes towards work, and estimation of stress among micro-entrepreneurs and full-time employees], doi: 10.7366/1896180020163607, s. 84–97; Alicja Keplinger, Emilia Frątczak, Karolina Ławecka, Paulina Stokłosa: Uwarunkowania organizacyjnych zachowań obywatelskich w relacji przełożeni a ich podwładni [Relations between superiors and their subordinates as determinants of organizational citizenship behavior], doi: 10.7366/1896180020163608, s. 98–107. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej