Form of Work
Artykuły
(289)
Publikacje naukowe
(80)
Książki
(52)
Publikacje fachowe
(41)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(50)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(52)
Author
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(9)
Łoskot Małgorzata
(9)
Problemy Narkomanii
(8)
Szwedzik Adam
(7)
Jędrzejko Mariusz
(5)
Bugajski Jarosław
(4)
Kmiecik-Jusięga Karolina
(4)
Socha Katarzyna
(4)
Bembenista Ewa
(3)
Sarzała Dariusz
(3)
Walancik Marek
(3)
Bakaluk Joanna
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Błaszczyk Anna (nauczyciel)
(2)
Chrzanowska Renata
(2)
Gaś Zbigniew B
(2)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Hamerlińska-Latecka Agnieszka
(2)
Jabłoński Ryszard (pedagog)
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kania Sławomir
(2)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(2)
Poleszak Wiesław
(2)
Siedlanowski Paweł (1970- )
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Zawadzka Bożena (kultura fizyczna)
(2)
Zdrojowa-Kinga
(2)
Łakomski Marian
(2)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(2)
Adamczyk Marta (psycholog)
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Adamik Pamela
(1)
Assimopoulos Harris
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Baker Mark W
(1)
Bartoszek Agnieszka (pielęgniarstwo)
(1)
Bek Dominika
(1)
Białecka Bogna (1971- )
(1)
Bober Justyna
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Carr Alan
(1)
Cetkowska Agnieszka
(1)
Chańko Anna
(1)
Chmielewska Małgorzata (psycholog)
(1)
Chodoła Weronika
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Cichocki Łukasz
(1)
Ciszewska Katarzyna (1985- )
(1)
Czech Janina
(1)
Czwartyńska Monika
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Durda Renata
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dziewit Wiesław
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Engler Maria
(1)
Fissas Castantinos
(1)
Foks Ewa
(1)
Gacka Ewa (pedagog)
(1)
Geisler Olga
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Grabka-Grzechynia Gabriela
(1)
Grochowska-Piróg Anna
(1)
Gruszka Magdalena
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gwizdek Bożena
(1)
Górski Stanisław
(1)
Głupczyk Grzegorz Bolesław
(1)
Haor Beata
(1)
Hatzipemou Thelologos
(1)
Herchel Małgorzata
(1)
Jakubowska Hanna
(1)
Jakubowska Iwona (nauki społeczne)
(1)
Janiak Iwona
(1)
Janisz Emilia
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jarosz Katarzyna (1983- )
(1)
Jastrzębska Anna
(1)
Jaworska-Wieloch Anna
(1)
Johnson Vernon E
(1)
Jurczak Marek E
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kasprzyszak Elżbieta
(1)
Klank Agnieszka
(1)
Kliczewska Dobrochna
(1)
Kocka Katarzyna
(1)
Konaszewski Karol
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kosińska Ewa
(1)
Kotański Marek wstęp
(1)
Kowalczewska-Grabowska Katarzyna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozłowski Tomasz (1956- )
(1)
Year
2020 - 2022
(43)
2010 - 2019
(267)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(6)
Time Period of Creation
2001-
(144)
Country
Poland
(350)
Language
Polish
(349)
Audience Group
Nauczyciele
(9)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Gimnazja
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Uzależnienia
(87)
Profilaktyka społeczna
(72)
Profilaktyka szkolna
(48)
Profilaktyka zdrowotna
(42)
Młodzież
(40)
Profilaktyka w szkole
(39)
Narkomania
(36)
Profilaktyka wychowacza
(32)
Zachowania ryzykowne
(26)
Uczniowie
(25)
Zapobieganie
(18)
Alkoholizm
(17)
Dzieci
(17)
Przemoc
(17)
Uzależnienie (nałóg)
(17)
Przemoc w rodzinie
(16)
Patologia społeczna
(15)
Profilaktyka uzależnień
(14)
Program profilaktyczny
(14)
Rodzina
(14)
Agresja
(12)
Edukacja zdrowotna
(12)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(11)
Profilaktyka psychologiczna
(11)
Agresywność
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Profilaktyka alkoholowa
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Wychowanie
(9)
Nikotynizm
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Socjalizacja
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Edukacja prozdrowotna
(7)
Grupy rówieśnicze
(6)
Logopedia
(6)
Narkotyki
(6)
Postawa ciała
(6)
Wychowanie w szkole
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Higiena
(5)
Kobieta
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele
(5)
Opieka społeczna
(5)
Program wychowawczy
(5)
Psychoterapia
(5)
Resocjalizacja
(5)
Rodzice
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Szkoły
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Zdrowie
(5)
Gimnazjum
(4)
Internet
(4)
Molestowanie seksualne
(4)
Nałogi
(4)
Nikotynizm dzieci i młodzieży
(4)
Profilaktyka logopedyczna
(4)
Profilaktyka systemowa
(4)
Projekt profilaktyczno-wychowawczy
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Samobójstwo
(4)
Stres
(4)
Szkolnictwo
(4)
Warsztaty dla młodzieży
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Ankieta
(3)
Asertywność
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Gimnastyka korekcyjna
(3)
Gimnazja
(3)
Integracja społeczna
(3)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(3)
Koronawirusy
(3)
Mowa
(3)
Narkomania dzieci i młodzieży
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Polityka społeczna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Profilaktyka agresji
(3)
Przemoc wobec kobiet
(3)
Prześladowanie
(3)
Szkoła
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uzależnienia medialne
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zachowanie uzależniające
(3)
Ścieżki edukacyjne
(3)
AIDS
(2)
Agresja w szkole
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
Subject: work
Mój najlepszy przyjaciel
(1)
O profilaktyce na rzecz bezpieczeństwa szkolnego
(1)
Oni
(1)
Tamten brzeg
(1)
Ten z naprzeciwka
(1)
Subject: time
2001-
(87)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(38)
Bruksela (Belgia)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Powiat ostrowiecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(65)
Artykuł z pracy zbiorowej
(62)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(50)
Artykuł z czasopisma fachowego
(18)
Utwory sceniczne dla dzieci
(13)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Raport z badań
(8)
Artykuł przeglądowy
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Debata
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacje
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz zajęć do
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(91)
Socjologia i społeczeństwo
(60)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
350 results Filter
E-book
In basket
Praca ma charakter interdyscyplinarny, a zamieszczone rozważania stanowią wieloaspektową narrację w obszarze nauk pedagogicznych wokół: socjalizacji, wychowania, edukacji, rozwoju człowieka oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich poświęcona jest analizom o charakterze teoretycznym i diagnostycznym. W rozdziale pierwszym dokonano charakterystyki okresu adolescencji a także analizy różnych koncepcji teoretycznych odnoszących się do zachowań ryzykownych młodzieży. Rozdział drugi zawiera charakterystykę zachowań ryzykownych ze szczególnym uwzględnieniem zachowań z obszaru używania substancji psychoaktywnych, agresji, a także ryzykownych zachowań seksualnych. Rozdział trzeci poświęcony jest profilaktyce zachowań ryzykownych młodzieży. Druga część książki poświęcona jest analizie i interpretacji prowadzonych badań jakościowych jakościowego zbiorowego studium przypadku) dotyczącego postrzegania zachowań ryzykownych przez wychowawców/wychowawczynie klas gimnazjalnych i socjoterapeutów/socjoterapeutki pracujących terapeutycznie z gimnazjalistami. Rozdział czwarty zawiera metodologiczne podstawy badań. Kolejne rozdziały części drugiej książki - piąty, szósty, siódmy i ósmy - zawierają analizy i interpretacje materiału badawczego zgromadzonego podczas wywiadów. W podsumowaniu badań przedstawiono konceptualizację zjawiska zachowań ryzykownych, a także klasyfikację zachowań ryzykownych w zależności od ich nasilenia i funkcji jakie spełniają.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Można mieć także nadzieję, że opracowanie – które zaliczyć należy do wnikliwych badań juventologicznych, czyli nad społecznymi problemami młodzieży – znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, zarówno ze względu na przytoczone zagadnienia, jak i ze względu na poruszoną tematykę. Z merytorycznego punktu widzenia publikacja powinna być sztandarowa dla osób zajmujących się młodzieżą. Widać w niej ogromną intuicję badawczą autorów oraz praktyczny wymiar formułowanych wniosków. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych Politechniki Rzeszowskiej Praca posiada zaletę rzadko spotykaną w publikacji zbiorowej – logiczny przejrzysty wykład, a przystępna forma językowa ułatwia zrozumienie prezentowanych treści przez przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych. Wszystko to sprawia, że praca dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje i delegacje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania „sieciowego człowieka” i rewolucji kulturowej. dr hab. prof. AHE Irena Motow Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Publikacja jest cennym źródłem wiedzy w przedmiotowej problematyce oraz stanowi dużą wartość poznawczą i utylitarną. Ważność poruszanej problematyki, jak też interesujący sposób jej przedstawienia mogą sprawić, iż publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników, którzy po jej przeczytaniu z niecierpliwością oczekiwać będą na drugi jej tom. Ogromne zaangażowanie autorów w treści poszczególnych rozdziałów pozwoliły uzyskać udokumentowany materiał teoretyczny o cennych walorach poznawczych. dr hab. Tomasz Bąk Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia przybliża dynamicznie zmieniający się obszar współczesnej psychoprofilaktyki, prezentując różne jej koncepcje. Odnosi się do ważnego społecznie problemu, jakim są przyczyny i konsekwencje zachowań ryzykownych, takich jak nadużywanie środków psychoaktywnych, kierowanie pojazdami pod wpływem alkoholu, skoki do wody, przypadkowe kontakty seksualne, udział w bójkach, itp., których ofiarami są zarówno ludzie młodzi, jak i osoby dorosłe. Publikacja koncentruje się na psychologicznych korelatach zachowań ryzykownych: wysokiej wrażliwości, impulsywności, wypaleniu uczniowskim. Omawia obraz samego siebie u młodzieży wkraczającej w dorosłość, neurologiczne podłoże podejmowania zachowań ryzykownych, wpływ chorób cywilizacyjnych zagrażających życiu na radzenie sobie z trudnościami życiowymi w kontekście profilaktyki trzeciorzędowej, a także specyfiki działań profilaktycznych wobec osób doświadczających chorób somatycznych. Jej zawartość istotnie poszerza naszą wiedzę o znaczeniu profilaktyki, zewnętrznych czynnikach generujących zachowania ryzykowne, wewnętrznych mechanizmach ich stymulacji oraz ukazuje jej szersze uwarunkowania risky humanum. Monografia zawiera opracowania wychodzące z lubelskiej szkoły profilaktyki Zbigniewa B. Gasia, tym razem gromadząc dorobek przedstawicieli wielu ośrodków akademickich
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Punktem wyjścia w prezentowanej monografii są określone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treści mają swój wymiar profilaktyczny, ale wpisują się także w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, że jest ona globalną strategią działań na rzecz zdrowia, której niezbędny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dzięki niej ludzie zyskują odpowiednie kompetencje, pozwalające im na dokonywanie zmian w swoim środowisku i stylu życia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczących istnieją dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedną z nich jest tworzenie warunków umożliwiających ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadając tę wiedzę mogą oni wzmacniać swoje zdolności do działania na rzecz zdrowia własnego i innych, jednocześnie stając się podmiotami tych działań. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezpośrednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do działania) mogą dokonać zmiany społecznej, do której dąży się w promocji zdrowia. Drugą ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaływanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpływały na politykę publiczną i kształtowanie konkretnych środowisk. Prezentowana publikacja spełnia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziałania im, z drugiej – jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieści się tworzenie środowisk wspierających zdrowie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Bogactwo treści i aktualność poruszanej tematyki sprawiają, że publikacja inspiruje do kolejnych poszukiwań badawczych w zakresie nowych wyzwań stojących przed pedagogiką i profilaktyką społeczną. Książka odznacza się wielkimi walorami naukowymi i zasługuje w pełni na przedstawienie zawartych w niej treści możliwie najszerszemu gronu specjalistów z zakresu pedagogiki i profilaktyki społecznej. Szczególna wartość recenzowanej pracy zawiera się w umiejętnym połączeniu treści dotyczących problematyki teoretycznej i działań w zakresie praktyki. Bez wątpienia książka stanowi inspirację dla nowych obszarów badawczych w szeroko pojętej rzeczywistości kształcenia i wychowania młodego pokolenia, zwłaszcza w aspekcie czynników stymulujących prawidłowy rozwój i czynników zagrażających temu rozwojowi. prof. zw. dr hab. Jadwiga Stawnicka Otaczająca nas rzeczywistość pełna jest zagrożeń i niebezpieczeństw. Czyhają one przede wszystkim na dzieci i młodzież, choć i my, dorośli, dajemy się często im zwieść i osaczyć. Książka, którą przygotowali specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, w przystępny sposób i podparty rzetelną kwerendą dokumentów, raportów i badań, porusza najbardziej aktualne problemy i zagrożenia współczesności. Od tych płynących z cyfrowego świata – którym zachwyca się cała społeczność i bez którego nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania – przez chemiczne uzależnienia zbierające coraz większe żniwo w postaci przedwczesnych zgonów, po nowe, wciąż akceptowane społecznie uzależnienia, takie jak pracoholizm czy ryzykowne zachowania seksualne młodych. Publikacja zawiera diagnozę i sięga do przyczyn tego rodzaju zachowań czy zaburzeń, by w ostatniej części skupić się na nieco chyba zapomnianych wątkach i zagadnieniach, takich jak godność i sumienie człowieka, świat wartości czy rola rodziny i Kościoła katolickiego w profilaktyce i uzdrawianiu zaburzeń i patologii społecznych. Powinni sięgnąć po nią także ci, którzy w procesach pedagogicznych uczestniczą czy je tworzą, oraz ci, którzy zajmują się zawodowo profilaktyką społeczną i zaburzeniami społecznymi, także tymi najnowszymi, które doczekały się wreszcie nowej klasyfikacji Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego – DSM-5. dr hab. prof. UKSW ks. Krzysztof Stępniak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Poradnik Diabetologiczny – dodatek specjalny do czasopisma Analiza przypadków w pielęgniarstwie i położnictwie to specjalistyczne opracowanie dla pielęgniarek i położnych poświęcone szeroko rozumianej kwestii edukacji, profilaktyki i leczenia cukrzycy. Patronat merytoryczny nad pismem sprawuje Alicja Szewczyk, przewodnicząca Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii. Zawartość obejmuje następujące działy: Edukacja pacjenta z cukrzycą, Profilaktyka i leczenie, Pacjent z cukrzycą, Powikłania cukrzycy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia koncentruje się wokół zagadnień istotnych dla wychowania i profilaktyki zachowań ryzykownych pod względem teoretycznym i praktycznym. Omawia rolę wartości w procesie dojrzewania osobowego oraz rolę nauczyciela w wychowaniu do wartości, aksjologiczny wymiar programów profilaktycznych, preferowane wartości wychowanków opieki zastępczej w Polsce, obowiązki etyczne społeczeństwa wobec dzieci z rodzin z problemem alkoholowym czy opinię współczesnej młodzieży na temat rodziny. Jest to ujęcie interdyscyplinarne, głównie psychologiczne, pedagogiczne i socjologiczne, zawierające wiele interesujących rozwiązań metodycznych, m.in. próbę konstrukcji narzędzia do pomiaru „pozytywnego rozwoju młodzieży”, profilaktykę wobec dzieci wysoko wrażliwych czy młodzieży używającej substancji psychoaktywnych. Publikacja omawia profilaktykę w kontekście psychologii sportu, a także w wsparcie społeczne jako profilaktykę niekorzystnych następstw starzenia się i starości
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka przybliża specyfikę funkcjonowania młodego człowieka, zarówno w kontekście realizowanych zadań rozwojowych, jak i przeżywanych problemów oraz potencjalnych zagrożeń dla tegoż rozwoju. Na jej zawartość składają się cztery rozdziały. Dwa pierwsze koncentrują się na specyfice wyzwań, jakie niesie ze sobą okres adolescencji. Z kolei dwa ostatnie poruszają problematykę zagrożeń najczęściej spotykanych w tym okresie rozwojowym. Okres adolescencji często jest określany jako trudny okres w życiu człowieka i wyzwanie dla rodziców i nauczycieli nastolatków. Pogłębione spojrzenie, uwzględniające wiele perspektyw może sprzyjać innemu podejściu – konstruktywnemu i rozumiejącemu, skoncentrowanemu na zadaniach rozwojowych okresu adolescencji. Książka koncentruje się na problemach funkcjonowania adolescentów. Autorzy rozdziałów przyjmują różne perspektywy spojrzenia psychologiczną, socjologiczną i pedagogiczną, co czyni książkę opracowaniem interdycyplinarnym
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again