Form of Work
Artykuły
(3298)
Książki
(2274)
Publikacje naukowe
(846)
Publikacje fachowe
(545)
Publikacje dydaktyczne
(150)
Poradniki i przewodniki
(79)
E-booki
(67)
IBUK Libra
(67)
Publikacje popularnonaukowe
(38)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Druki ulotne
(9)
Proza
(8)
Czasopisma
(5)
Filmy i seriale
(4)
Status
available
(2102)
unavailable
(173)
only on-site
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(2274)
Czytelnia
(10)
Author
Goetz Magdalena
(64)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(38)
Kloskowska Adriana
(29)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(25)
Łuba Małgorzata
(21)
Jankowska Anna
(19)
Bąbel Przemysław (1977- )
(18)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(18)
Baj-Lieder Marta
(17)
Brzeziński Jerzy
(17)
Radzicki Józef
(17)
Ludorowska Agnieszka
(15)
Zimbardo Philip G (1933- )
(15)
Bartkowiak Kinga
(14)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(14)
Strelau Jan (1931-2020)
(14)
Sęk Helena (1938- )
(14)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(14)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(14)
Łoskot Małgorzata
(14)
Godlewska Aleksandra
(13)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(13)
Stieglitz Rolf-Dieter
(13)
Wentrych Agnieszka
(13)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(13)
Gordon Thomas (1918-2002)
(12)
Kałuba-Korczak Anna
(12)
Kozielecki Józef (1936- )
(12)
Kołakowski Artur
(12)
Ledzińska Maria
(12)
Brzezińska Anna (1949- )
(11)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(11)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(11)
Doliński Dariusz (1959- )
(11)
Jędrzejko Mariusz
(11)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(11)
Makiełło-Jarża Grażyna
(11)
Mazlish Elaine
(11)
Pilarska Paula
(11)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Czerniawska Ewa (1955- )
(10)
Gulczyńska Anna
(10)
Kacmajor Magdalena
(10)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(10)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(10)
Nęcka Edward (1953- )
(10)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(10)
Reykowski Janusz (1929- )
(10)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(10)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(10)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(10)
Ławicka Joanna
(10)
Gajdzińska Monika
(9)
Hamer Hanna
(9)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(9)
Jarzębińska Aneta
(9)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(9)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(9)
Mickiewicz Kinga
(9)
Mućko Przemysław (psycholog)
(9)
Paszkiewicz Aneta
(9)
Pędzich Zuzanna
(9)
Strelau Jan (1931- )
(9)
Taraszkiewicz Małgorzata
(9)
Białecka Bogna (1971- )
(8)
Czerniawska Ewa
(8)
Domachowski Waldemar
(8)
Freyberger Harald J
(8)
Garstka Tomasz
(8)
Gasiul Henryk (1950- )
(8)
Jagła Aleksandra
(8)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(8)
Kuszak Kinga
(8)
Oleksa Karolina
(8)
Piaget Jean (1896-1980)
(8)
Pieter Józef (1904-1989)
(8)
Pisula Ewa (1964- )
(8)
Soroko Emilia (1979- )
(8)
Sujak Elżbieta
(8)
Tomaszewski Tadeusz
(8)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(8)
Zając Dorota
(8)
Żak Piotr
(8)
Ambroziak Konrad
(7)
Aronson Elliot
(7)
Błeszyński Jacek (1963- )
(7)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(7)
Dudek Zenon Waldemar
(7)
Faber Adele (1928- )
(7)
Hinz Magdalena
(7)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(7)
Horosiewicz Beata
(7)
Jankowski Andrzej
(7)
Jurczyk Marcin
(7)
Juul Jesper (1948-2019)
(7)
Kluczyńska Sylwia
(7)
Liberska Hanna (1955- )
(7)
Mika Stanisław (1931- )
(7)
Muszyński Heliodor (1931- )
(7)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(7)
Year
2020 - 2022
(457)
2010 - 2019
(3205)
2000 - 2009
(963)
1990 - 1999
(528)
1980 - 1989
(203)
1970 - 1979
(198)
1960 - 1969
(78)
1950 - 1959
(17)
1940 - 1949
(6)
Time Period of Creation
2001-
(2135)
1989-2000
(67)
1945-1989
(33)
1901-2000
(14)
1918-1939
(3)
Country
Poland
(5654)
Language
Polish
(5636)
English
(9)
Audience Group
Nauczyciele
(159)
Rodzice
(102)
Nauczyciele przedszkoli
(85)
Szkoły wyższe
(80)
Przedszkola
(46)
Psycholodzy
(32)
Pedagodzy
(28)
Szkoły podstawowe
(24)
Pedagodzy szkolni
(22)
Nauczyciele nauczania początkowego
(20)
Nauczanie początkowe
(17)
Klasa 1.
(16)
Klasa 3.
(13)
Psychoterapeuci
(13)
Klasa 2.
(11)
Dzieci
(9)
Terapeuci
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(7)
Szkoły średnie
(6)
9-13 lat
(4)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Logopedzi
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Młodzież
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Uczniowie
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Lekarze
(2)
Licea
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psychiatrzy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Dorośli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Mediatorzy
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(6)
Literatura niemiecka
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Subject
Dziecko
(632)
Młodzież
(335)
Psychologia
(326)
Uczniowie
(303)
Wychowanie w rodzinie
(295)
Dzieci
(256)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(233)
Rodzina
(218)
Psychologia dziecka
(215)
Psychologia społeczna
(204)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(195)
Psychoterapia
(178)
Uczenie się
(165)
Przemoc w rodzinie
(161)
Psychologia wychowawcza
(158)
Wychowanie przedszkolne
(157)
Osobowość
(155)
Uczucia
(150)
Nauczyciele
(144)
Wychowanie
(140)
Psychologia rozwojowa
(131)
Rodzice
(127)
Agresywność
(124)
Stosunki interpersonalne
(124)
Stres
(122)
Kobieta
(108)
Nauczanie
(104)
Lęk
(79)
Przemoc
(79)
Komunikacja społeczna
(77)
Nauczanie początkowe
(74)
Relacje międzyludzkie
(73)
Zachowanie
(69)
Twórczość
(67)
Komunikacja interpersonalna
(62)
Małżeństwo
(61)
Uczniowie klas początkowych
(59)
Dziecko trudne
(57)
Praca
(57)
Diagnoza pedagogiczna
(55)
Myślenie
(55)
Poznanie
(55)
Depresja psychiczna
(53)
Dziecko autystyczne
(53)
Trauma
(53)
Zdolności
(53)
Adaptacja społeczna
(52)
Mowa
(52)
Wsparcie społeczne
(52)
Macierzyństwo
(51)
Nastolatki
(51)
Rozwód
(51)
Dziecko chore
(50)
Niedostosowanie społeczne
(49)
Radzenie sobie ze stresem
(49)
Postawy
(47)
Dziecko zdolne
(46)
Dziecko z niepełnosprawnością
(45)
Konflikt
(45)
Mózg
(45)
Pamięć
(45)
Szkolnictwo
(45)
Śmierć
(45)
Chorzy w rodzinie
(44)
Metody nauczania
(44)
Internet
(43)
Zaburzenia zachowania
(43)
Mężczyzna
(42)
Poczucie własnej wartości
(42)
Płeć
(42)
Samobójstwo
(42)
Gry i zabawy
(41)
Psychologia kliniczna
(41)
Zaburzenia osobowości
(41)
Środki masowego przekazu
(41)
Miłość
(40)
Pedagogika
(40)
Wartość
(40)
Alkoholizm
(39)
Dysleksja i dysgrafia
(39)
Dziewczęta
(39)
Patologia społeczna
(39)
Autyzm
(37)
Czytanie
(37)
Komunikacja
(36)
Młodzież szkolna
(36)
Przemoc w szkole
(36)
Asertywność
(35)
Choreoterapia
(35)
Gniew
(35)
Wydawnictwa popularne
(35)
Ofiary przestępstw
(34)
Psychologia ogólna
(34)
Psychologia pracy
(34)
Socjoterapia
(34)
Myślenie twórcze
(33)
Pedagogika resocjalizacyjna
(33)
Stres pourazowy
(33)
Zdrowie psychiczne
(33)
Reklama
(32)
Subject: work
Bezrobocie, zachowania zdrowotne, uwarunkowania
(1)
Buntschatten und Fledermaüse
(1)
Człowiek w cyberprzestrzeni
(1)
Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat
(1)
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Freaks, geeks and Asperger syndrome
(1)
How not to lose it
(1)
Integracja sensoryczna w autyzmie
(1)
Jusqu'à la garde (film)
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Nobody nowhere
(1)
Postawy ojcowskie w środowisku wiejskim
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Psychopedagogiczne mity
(1)
Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Whiplash (film)
(1)
Zasoby osobiste a oczekiwania zdrowotne polskich seniorów
(1)
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(1164)
1901-2000
(125)
1989-2000
(112)
1945-1989
(79)
1801-1900
(4)
1989-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(266)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Niemcy
(4)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Województwo śląskie (1999- )
(3)
Chełmno (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Ukraina
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Ałma Ata (Kazachstan)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kanada
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Nauczanie
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Powiat płocki (woj. mazowieckie)
(1)
Szczecin (woj. pomorskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Turcja
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Żuromin (woj. mazowieckie, pow. żuromiński, gm. Żuromin)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(908)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(687)
Artykuł problemowy
(620)
Podręcznik
(150)
Artykuł z czasopisma fachowego
(128)
Artykuł z czasopisma naukowego
(128)
Raport z badań
(118)
Poradnik
(81)
Artykuł fachowy
(79)
Artykuł przeglądowy
(68)
Opracowanie
(59)
Praca zbiorowa
(58)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(54)
Artykuł z czasopisma
(50)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(40)
Scenariusz zajęć
(39)
Case study (studium przypadku)
(38)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(31)
Poradniki
(31)
Wywiad dziennikarski
(28)
Ćwiczenia i zadania
(28)
Artykuł naukowy
(26)
Monografia
(25)
Wydawnictwa popularne
(25)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(22)
Publikacje
(18)
Recenzja naukowa
(12)
Opowiadania i nowele
(8)
Podręczniki
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Poradniki dla rodziców
(7)
Gry i zabawy
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł publicystyczny
(4)
Bibliografia
(4)
Dane statystyczne
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Literatura polska
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Antologia
(3)
Artykuł monograficzny
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Słownik terminologiczny
(3)
Wywiady
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Artykuł wstępny
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Biografia
(2)
Broszura
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Publicystyka
(2)
Serial filmowy polski
(2)
Sprawozdanie z konferencji
(2)
Słownik języka polskiego
(2)
Słowniki [Typ publikacji]
(2)
Wspomnienie pośmiertne
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł w czasopiśmie pedagogicznym
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Encyklopedia
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura kobieca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Opowiadanie dziecięce
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Psychologia
(1)
Publicystyka niemiecka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz z zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Stan badań
(1)
Synteza
(1)
Słownik
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(1)
Domain
Psychologia
(2052)
Edukacja i pedagogika
(975)
Socjologia i społeczeństwo
(470)
Medycyna i zdrowie
(271)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(70)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(53)
Literaturoznawstwo
(22)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Kultura i sztuka
(11)
Nauka i badania
(10)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(7)
Historia
(7)
Językoznawstwo
(7)
Religia i duchowość
(7)
Biologia
(6)
Filozofia i etyka
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Rozwój osobisty
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Matematyka
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
5658 results Filter
E-book
In basket
Spis treści: 3-12. Rola nadziei u osób chorych onkologicznie The role of hope in patients with cancer Paweł Ciszek 13-21. Konsekwencje zdrowotne zanieczyszczenia powietrza Maria Całka, Paweł J. Pawlica 22-32. Charakterystyka najzdrowszych diet na świecie Characteristics of the healthiest diets in the world Karolina Nowosad 33-38. Jakość artykułów w Wikipedii dotyczących zagadnień mikrobiologicznych i parazytologicznych The quality of Wikipedia articles regarding concepts in the field of microbiology and parasitology Dominik Maciej Matusiak Czasopismo Naukowe „Nauki Przyrodnicze i Medyczne” (ENG: Journal of Life and Medical Sciences) jest kontynuacją czasopisma Nauki Przyrodnicze. Czasopismo wydawane jest nieprzerwanie od 2013 roku przez Stowarzyszenie Młodych Naukowców. W latach 2013-2018 czasopismo było klasyfikowane w wykazie czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z liczbą 2 punktów. Po zmianie w prawie od 2019 roku czasopismo posiada 5 punktów. Ideą czasopisma jest umożliwienie publikacji prac oryginalnych oraz przeglądowych przygotowanych przez młodych adeptów nauki (studentów działających w kołach naukowych, doktorantów, młodych pracowników nauki). Publikacja w czasopiśmie jest bezpłatna. Wszystkie nadesłane artykuły są recenzowane z zachowaniem najwyższych standardów określonych przez Komitet do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics). Tematyka: szeroko rozumiane nauki przyrodnicze i medyczne (biologia, chemia, technologia żywności, dietetyka, żywienie, biogeografia, zootechnika, ogrodnictwo, rolnictwo, ekologia, inne zbliżone).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40487 (1 egz.)
E-book
In basket
Monografia przybliża dynamicznie zmieniający się obszar współczesnej psychoprofilaktyki, prezentując różne jej koncepcje. Odnosi się do ważnego społecznie problemu, jakim są przyczyny i konsekwencje zachowań ryzykownych, takich jak nadużywanie środków psychoaktywnych, kierowanie pojazdami pod wpływem alkoholu, skoki do wody, przypadkowe kontakty seksualne, udział w bójkach, itp., których ofiarami są zarówno ludzie młodzi, jak i osoby dorosłe. Publikacja koncentruje się na psychologicznych korelatach zachowań ryzykownych: wysokiej wrażliwości, impulsywności, wypaleniu uczniowskim. Omawia obraz samego siebie u młodzieży wkraczającej w dorosłość, neurologiczne podłoże podejmowania zachowań ryzykownych, wpływ chorób cywilizacyjnych zagrażających życiu na radzenie sobie z trudnościami życiowymi w kontekście profilaktyki trzeciorzędowej, a także specyfiki działań profilaktycznych wobec osób doświadczających chorób somatycznych. Jej zawartość istotnie poszerza naszą wiedzę o znaczeniu profilaktyki, zewnętrznych czynnikach generujących zachowania ryzykowne, wewnętrznych mechanizmach ich stymulacji oraz ukazuje jej szersze uwarunkowania risky humanum. Monografia zawiera opracowania wychodzące z lubelskiej szkoły profilaktyki Zbigniewa B. Gasia, tym razem gromadząc dorobek przedstawicieli wielu ośrodków akademickich
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zamieszczone w książce Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje, pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części teoretyczną i praktyczną. W części pierwszej znalazły się prace zawierające definicje socjoterapii, diagnozę, opis czynników pomocowych oraz kompetencji socjoterapeuty. Podjęto także analizę problematyki zdrowia, optymizmu i kształtowania sił charakteru w socjoterapii oraz ukazano psychodynamiczne rozumienie tej formy pomocy. Wskazano także na znaczenie działań pomocowych w kontekście wyzwań współczesności. W części drugiej wskazano na możliwości zastosowania socjoterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, osobami niedostosowanymi społecznie oraz dokonano charakterystyki specyficznych metod możliwych do wykorzystania w socjoterapii takich jak: arteterapia, animaloterapia, relaks i wizualizacja, muzykoterapia, coaching, gra autobiograficzna.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nowoczesny podręcznik z zakresu pediatrii i pielęgniarstwa pediatrycznego. Publikacja została przygotowana przez grupę wybitnych polskich klinicystów oraz pielęgniarek specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach pediatrii reprezentujących wiodące ośrodki akademickie w kraju. W sposób zwięzły i przystępny omówiono zagadnienia dotyczące anatomii i fizjologii (różnice rozwojowe u dzieci i dorosłych), patofizjologii, epidemiologii, kliniki, diagnostyki i terapii w zakresie wiedzy bazowej dla pielęgniarek i położnych. Postępowanie pielęgniarskie przedstawiono zgodnie z zasadami praktyki opartej na dowodach naukowych z uwzględnieniem odrębności postępowania wynikającego z wieku dziecka oraz miejsca pobytu (szpital, dom, szkoła), w tym edukacji zdrowotnej. Każdy rozdział zawiera elementy kształtowania metakompetencji krytycznego myślenia pt.: Refleksyjna praktyka: kultywowanie kompetencji Jakości i Bezpieczeństwa w Edukacji Pielęgniarek (Quality and Safety Education for Nursing –QSEN). Publikacja zawiera informacje niezbędne w codziennej praktyce. Będzie doskonałym źródłem wiedzy przede wszystkim dla studentów pielęgniarstwa, położnictwa oraz pielęgniarek i położnych – specjalistek w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego, rodzinnego, w tym pielęgniarek realizujących praktykę w środowisku nauczania i wychowania oraz dla innych osób sprawujących opiekę nad dzieckiem (żłobki, przedszkola).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia, którą oddajemy Państwu do rąk, zawiera dziesięć opracowań. Każde z nich odnosi się do jednego z wiodących problemów człowieka XXI wieku, które przede wszystkim są wyzwaniami, czasem także zagrożeniami dla współczesnego człowieka. W publikacji omówione zostało, m.in. poczucie osamotnienia jako symptom naszych czasów, tendencja do zachowań ryzykownych w stosunku do jakości relacji, ekspresja cech psychopatycznych w cyberprzestrzeni, oblicza śmierci i lęku przed nią. Monografia przedstawia także problemy dotyczące praktyki psychologicznej: rolę empatii i asertywności w komunikacji wychowawczej, błędów i nieporozumień wokół zjawiska dysleksji, kształtowania umysłu konsumenta, treningu indukowania stresu, rozumienia i doświadczania wolności oraz wiarygodności badań psychologicznych. Publikacja jest mistrzowska, stworzona przez naukowe autorytety, choć napisana w bardzo przystępny sposób
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wielu ludzi dorasta z co najmniej jednym bratem lub jedną siostrą. Rodzeństwo to często „towarzysze podróży” przez życie wraz ze składającymi się na nie przeciwnościami i istotnymi wydarzeniami. Z tych powodów rodzeństwo potencjalnie może wywierać znaczący wpływ na rozwój człowieka. Książka ta, jako jedna z pierwszych, przedstawia przegląd pionierskich badań psychologicznych dotyczących tej istotnej relacji. Rodzeństwo. Znaczenie relacji z braćmi i siostrami dla naszego rozwoju i dobrostanu to fundamentalny tekst na temat relacji między rodzeństwem. Zestawiając wyniki trwającego 10 lat badania podłużnego z wynikami innych badań, z perspektywy biegu życia, Autorki analizują znaczenie relacji między rodzeństwem dla rozwoju i dobrostanu dziecka. Uwzględniają także historyczny, rozwojowy i rodzinny kontekst, w jakim funkcjonują rodzeństwa, przedstawiają wpływ rodzeństwa na rozwój i adaptację dziecka oraz relacjonują nowe badania nad rodzeństwami funkcjonującymi w różnorodnych kontekstach. Naomi White i Claire Hughes omawiają relacje między rodzeństwem w zróżnicowanych populacjach, takich jak rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością, rodzeństwa żyjące w różnych kulturach oraz rodzeństwa z rodzin nietradycyjnych. Przedstawiają również praktyczne implikacje istniejących badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka przybliża specyfikę funkcjonowania młodego człowieka, zarówno w kontekście realizowanych zadań rozwojowych, jak i przeżywanych problemów oraz potencjalnych zagrożeń dla tegoż rozwoju. Na jej zawartość składają się cztery rozdziały. Dwa pierwsze koncentrują się na specyfice wyzwań, jakie niesie ze sobą okres adolescencji. Z kolei dwa ostatnie poruszają problematykę zagrożeń najczęściej spotykanych w tym okresie rozwojowym. Okres adolescencji często jest określany jako trudny okres w życiu człowieka i wyzwanie dla rodziców i nauczycieli nastolatków. Pogłębione spojrzenie, uwzględniające wiele perspektyw może sprzyjać innemu podejściu – konstruktywnemu i rozumiejącemu, skoncentrowanemu na zadaniach rozwojowych okresu adolescencji. Książka koncentruje się na problemach funkcjonowania adolescentów. Autorzy rozdziałów przyjmują różne perspektywy spojrzenia psychologiczną, socjologiczną i pedagogiczną, co czyni książkę opracowaniem interdycyplinarnym
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy. A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Anna Jaklik, Mariola Łaguna: Zaufanie w organizacji. Analiza sposobów ujęcia i modeli teoretycznych [Organizational trust: An analysis of approaches and theoretical models], doi: 10.7366/ 1896180020153501, s. 369–382; Marzena Cypryańska, Aleksandra Jaskółowska: Humanizacja Ja – nowe ujęcie w kontekście analizy zniekształceń w bezpośrednich sądach porównawczych [Self-humanizing – A new view in the context of the biases in direct comparative judgments], doi: 10.7366/ 1896180020153502, s. 383–395; Ewa Gurba, Dorota Czyżowska, Arkadiusz Białek: Religijność młodych wchodzących w dorosłość a rozwój ich tożsamości i dobrostan psychiczny [The religiosity of young people entering adulthood, development of their identity and psychological well-being], doi: 10.7366/ 1896180020153503, s. 396–408; Katarzyna Adamczyk, Monika Wysota: An investigation of the predictive role of identity dimensions for young adults’ marital beliefs [Wymiary tożsamości jako predyktory przekonań młodych dorosłych na temat małżeństwa], doi: 10.7366/ 1896180020153504, s. 409–418; Łukasz Budzicz: Postscriptum do oszustwa Stapela: niepokojące dane, początek zmian? [Aftermath of the Stapel case: More alarming data, the beggining of change?], doi: 10.7366/ 1896180020153505, s. 419–434. Metody [Methods] Irena Pilch, Elżbieta Sanecka, Magdalena Hyla, Karina Atłas: Polska adaptacja skali TriPM do badania psychopatii w ujęciu triarchicznym [The Polish adaptation of the TriPM scale measuring psychopathy], doi: 10.7366/ 1896180020153506, s. 435–454; Eugenia Mandal, Marcin Moroń: Kwestionariusz sekwencyjnych technik wywierania wpływu w romantycznych związkach [Questionnaire of Sequential Influence Techniques in Romantic Relationships], doi: 10.7366/ 1896180020153507, s. 455–477; Katarzyna Adamczyk: Development and validation of the Polish-language version of the Dating Anxiety Scale in a sample of young adults [Opracowanie i walidacja polskiej wersji językowej kwestionariusza na próbie młodych dorosłych], doi: 10.7366/ 1896180020153508, s. 478–488.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W dniach 15-17 września 2010 roku w Hotelu Filmar w Toruniu odbyła się XIX Konferencja Naukowa Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS (XXIV Konferencja Taksonomiczna) nt. Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania, organizowana przez Sekcję Klasyfikacji i Analizy Danych Polskiego Towarzystwa Statystycznego, Katedrę Ekonometrii i Statystyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Katedrę Metod Ilościowych Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego Konferencji był dr hab. Tadeusz Kufel, prof. nadzw. UMK, natomiast sekretarzami dr Marcin Błażejowski i mgr Paweł Kufel. Zakres tematyczny konferencji obejmował zagadnienia: a) teoria (taksonomia, analiza dyskryminacyjna, metody porządkowania liniowego, metody statystycznej analizy wielowymiarowej, metody analizy zmiennych ciągłych, metody analizy zmiennych dyskretnych, metody analizy danych symbolicznych, metody graficzne). b) zastosowania (analiza danych finansowych, analiza danych marketingowych, analiza danych przestrzennych, inne zastosowania analizy danych – medycyna, psychologia, archeologia, itd., aplikacje komputerowe metod statystycznych). Zasadniczym celem konferencji SKAD była prezentacja osiągnięć i wymiana.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
E-book "Twoje kompetencje miękkie. Soft skills" to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematyki wybranych umiejętności miękkich. E-book zawiera VI rozbudowanych rozdziałów, porusza obszary tj. umiejętności osobisto – personalne, przywództwa i zarządzania, komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania problemów czy zarządzania sobą w czasie. Wszystkie wspomniane informacje możesz z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. E-book “Twoje kompetencje miękkie. Soft skills” jest nieodzownym narzędziem pracy nad sobą, formą samorozwoju, poznania swoich mocnych i słabych stron, a wszystko po to, by otaczający świat był bardziej dla Ciebie, a nie przeciwko. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Poznaj niezależnego i błyskotliwego stratega, twórczego i wrażliwego mentora oraz optymistycznego i ciepłego doradcę. Poznaj artystę, logika, entuzjastę, prezentera… Dowiedz się, czym wyróżniają się poszczególne typy osobowości, i sprawdź, czy rozpoznasz wśród nich swoich znajomych i bliskich. Czy rozpoznasz wśród nich siebie? Książka ta jest wprowadzeniem do typologii osobowości ID16. Dzięki niej poznasz profile poszczególnych typów osobowości i dowiesz się, jaki procent populacji stanowią. Typologie osobowości odwołujące się do teorii Carla Gustava Junga (do których należy ID16) są narzędziem powszechnie stosowanym w praktyce pedagogicznej, coachingu, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz poradnictwie zawodowym i małżeńskim. Stanowią one również podstawę wielu programów wspierających rozwój osobisty i doskonalących relacje międzyludzkie. Jungowskie testy osobowości stały się standardowym narzędziem stosowanym przez większość globalnych przedsiębiorstw w procesie rekrutacji oraz w rozwoju zawodowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again