Forma i typ
Artykuły
(19)
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Forecka-Waśko Katarzyna
(4)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(4)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(2)
Kłysz-Sokalska Natalia
(2)
Wierszyłowski Jan
(2)
Forecka-Waśko Katarzyna (1983- )
(1)
Gabriel Clive
(1)
Głowacka Ewa
(1)
Kierył Maciej
(1)
Kotarska Halina red
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Manturzewska Maria red
(1)
Monkeviciene Ona
(1)
Natanson Tadeusz (1927-1990)
(1)
Panas Renata
(1)
Piotrowska-Dumont Róża
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rojkowska Katarzyna
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Shuter-Dyson Rosamund
(1)
Szczyrba-Poroszewska Joanna
(1)
Tomaszewska Maria
(1)
Zając Dorota
(1)
Zitkeviciene Daiva
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Przedszkola
(3)
Muzykoterapeuci
(2)
Muzycy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Muzyka
(17)
Psychologia muzyki
(8)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Muzykoterapia
(5)
Dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dźwięk
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Barwy
(1)
Czytanie
(1)
Demokracja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Elektroakustyka
(1)
Emocje
(1)
Jakość
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzycy
(1)
Muzyka na flet
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Programy radiowe i telewizyjne
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radiofonia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rytmika
(1)
Sanatoria dziecięce
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Szuman Stefan
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Trema
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Wyobraźnia
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Litwa
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Opracowania
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(13)
Kultura i sztuka
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38204 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej