Forma i typ
Artykuły
(27)
Publikacje fachowe
(18)
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Bartkowiak Kinga
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Nowakowska Marta
(2)
Piękoś Justyna
(2)
Wilczyńska Agnieszka
(2)
Bachim Sacha
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Blum Roseline
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boniwell Ilona
(1)
Bukowińska Agnieszka
(1)
Błaszczyk Marek
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dawson Peg
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Huńczak Malwina
(1)
Janus Edyta
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Jelonkiewicz Irena
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kaczmar Elżbieta Małgorzata
(1)
Kapica-Przewoźnik Daria
(1)
Kasprzyszak Elżbieta
(1)
Kochanowska Magdalena (nauczyciel)
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Lewicka Maria
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Maruńczak Żaneta
(1)
Nowicka Małgorzata
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Psychologia pozytywna w praktyce szkolnej / Agnieszka Jastrzębska
(1)
Rasmussen Tracy (1958- )
(1)
Sokołowska Jolanta (pedagog)
(1)
Trybulska Aneta
(1)
Trzebińska Ewa
(1)
Watros Anna
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wrońska Dominika
(1)
Wrzosek Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(4)
Klasa 6.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Psychologia pozytywna
(18)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(11)
Uczniowie
(6)
Poczucie własnej wartości
(5)
Dezintegracja pozytywna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kształcenie
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie pozytywne
(2)
Młodzież
(2)
Pewność siebie
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Samoocena (ocenianie)
(2)
Sukces
(2)
Szkoły
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dąbrowski, Kazimierz (1862-1931)
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jakość życia
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Logoterapia
(1)
Media społecznościowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nagroda (psychologia)
(1)
Nastolatki
(1)
Noetyczny wymiar osobowości
(1)
Optymizm
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Piramida potrzeb Maslowa
(1)
Poczucie umiejscowienia kontroli
(1)
Podejście Verbal Behavior
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Pozytywne myślenie
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychoterapia pozytywna
(1)
Racjonalna terapia zachowania (RTZ)
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rogers, Carl R. (1902-1987)
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samorealizacja
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Streetworking
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Teoria autodeterminacji
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia skoncentrowana na osobie
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Trening czystości
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wartość
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie werbalne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Poradnik
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(16)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
38 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48216 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej