Forma i typ
Artykuły
(24)
Publikacje naukowe
(21)
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Autor
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Przybyla Olga
(3)
Abad Mona
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bogacz Elżbieta
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Colder Craig
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dobkowska Joanna
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Filipiak Sara
(1)
Fleszar Edda
(1)
Fleszar Józef
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Gołek Bartłomiej (1979- )
(1)
Gurba Ewa (psycholog)
(1)
Holmbeck Grayson N
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Klimberg Aneta
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kohut Dorota
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Marcinkowski Jerzy Tadeusz (1948- )
(1)
Niestorowicz Ewa (1972- )
(1)
O`Mahar Kerry
(1)
Obuchowska Joanna
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Penman Danny (1966- )
(1)
Przewłoka Paweł
(1)
Radziwołek Marcin
(1)
Senejko Alicja (1954- )
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Tokarz Tomasz (1976- )
(1)
Turski Piotr
(1)
Updegrove Anne
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wichrowska Kamila
(1)
Williams J. Mark G. (1952- )
(1)
Wygotski Lew (1896-1934)
(1)
Zdziechowska-Dzierzgwa Karolina
(1)
Zimnoch Katarzyna
(1)
Łuczak Anna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(23)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Rozwój poznawczy
(26)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dzieci
(5)
Młodzież
(5)
Psychologia poznawcza
(5)
Okres prenatalny
(4)
Uczenie się
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Metoda Krakowska
(3)
Niemowlę
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Uczniowie
(3)
Ciekawość (postawa)
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Neurobiologia
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia poznawcze
(2)
6-8 lat
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Alalia
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bonar, Jolanta
(1)
Buła, Anna
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z chorobą genetyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Funkcje zarządzające (psychologia)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie poszukujące
(1)
Kulesza, Ewa Maria
(1)
Kultura szkoły
(1)
Lateralizacja
(1)
Lateralizacja słuchowa
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Logopedia
(1)
Logoterapia
(1)
Marihuana
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Medytacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Mindfulness
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Muzykowanie
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Noworodek
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Opracowanie
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć robocza (psychologia)
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Temat: dzieło
Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat
(1)
Edukacyjna wartość dziecięcych pytań
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(14)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Poradnik
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Monografia
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Raport z badań
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Biologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44212 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej