Form of Work
Artykuły
(75)
Książki
(33)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Druki ulotne
(2)
Status
available
(26)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(32)
Author
Kupisiewicz Małgorzata
(4)
Muzyka-Furtak Ewa
(4)
Walencik-Topiłko Anna
(4)
Bryła Maria
(3)
Kuczkowski Jerzy
(3)
Muszyńska Aneta
(3)
Zielińska Jolanta
(3)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(2)
Dzielska Jadwiga
(2)
Dąbrowski Dominik
(2)
Gulip Małgorzata
(2)
Kaczmarek Izabela
(2)
Kaszycki Lucjan
(2)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(2)
Kurkowski Zdzisław Marek
(2)
Löwe Armin (1922-2001)
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Pelc Maria (ilustratorka)
(2)
Prożych Anna
(2)
Alicja Kaseja
(1)
Baj-Lieder Marta
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Binder Marek
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Binon Marek przekł
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chmielewska Ewa
(1)
Dobrowolska Anna (polonista)
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dudek Sandra
(1)
Ferens Halina
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gamon David
(1)
Geremek-Samsonowicz Anna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Górna Hanna M
(1)
Hańska Małgorzata
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworowska Ewa
(1)
Jaworska Andrea
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalat James W
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kamińska Dominika
(1)
Kamper-Kubańska Monika (1978- )
(1)
Kania Magdalena
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kasica Katarzyna
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Kobylińska Marta
(1)
Kochanek Krzysztof
(1)
Kowalewska Ewa (pedagog)
(1)
Kołodziejczyk Renata
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Kunicki Michał
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Lewandowska Dorota
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Lipińska Aleksandra
(1)
Lis-Zaldivar Anna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Malko Dorota (1920-2010)
(1)
Matasek Marta
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Moore Brian C J
(1)
Muller-Malesińska Małgorzata
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Nicholls Katarzyna
(1)
Niedźwiadek Agnieszka
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olempska-Wysocka Magdalena
(1)
Olszewski Łukasz
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Pankowska Agnieszka
(1)
Peret-Ziemlańska Zofia
(1)
Polewczyk Irena
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Przybyła Olga
(1)
Półtorak Agata
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rocławska-Daniluk Małgorzata
(1)
Rocławski Bronisław
(1)
Rocławski Bronisław (1942- )
(1)
Rostkowska Joanna
(1)
Rostkowska Joanna (fizyk)
(1)
Rykaczewska Agnieszka
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Sibila Magdalena
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Year
2020 - 2022
(11)
2010 - 2019
(78)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
Time Period of Creation
2001-
(54)
1989-2000
(3)
Country
Poland
(112)
Language
Polish
(112)
Audience Group
Nauczyciele
(5)
Dzieci
(4)
Logopedzi
(4)
Przedszkola
(4)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Subject
Słuch
(69)
Wady słuchu
(15)
Dziecko
(14)
Dziecko niedosłyszące
(14)
Zaburzenia słuchu
(12)
Surdopedagogika
(9)
Słuch fonematyczny
(9)
Dziecko niesłyszące
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Język polski
(7)
Diagnoza logopedyczna
(6)
Głusi
(6)
Ucho
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Kształcenie integracyjne
(5)
Mowa
(5)
Wzrok
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko głuche
(4)
Korekcja mowy
(4)
Tomatis, Alfred
(4)
Wymowa
(4)
Aparaty słuchowe
(3)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(3)
Leczenie
(3)
Logopedia
(3)
Motoryka mała
(3)
Muzyka
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pamięć słuchowa
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Głuchota
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Logorytmika
(2)
Metoda Montessori
(2)
Nauczanie
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Tomatis, Alfred (1920-2001)
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Audiometria
(1)
Autyzm
(1)
Biblioteki
(1)
Biologia
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Czytelnictwo niepełnosprawnych
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Diagnoza surdologopedyczna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Emisja głosu
(1)
Emocje
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fonetyka
(1)
Foniatria
(1)
Fonogesty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Głos
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Infografika
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Języki
(1)
Kolegium Nauczycielskie (Gliwice)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lateralizacja
(1)
Lipkowski, Otton
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda Tomatisa
(1)
Mowa dziecka
(1)
Multimedia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Subject: time
2001-
(37)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Czechy
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(33)
Artykuł problemowy
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(39)
Medycyna i zdrowie
(21)
Psychologia
(11)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
112 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39691 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40809 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Problematyka szans edukacyjnych uczniów niesłyszących wiąże się z szerszym zagadnieniem szans i barier w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami i stanowi podstawę rozważań naukowych oraz poszukiwania rozwiązań praktycznych w ramach systemów kształcenia na całym świecie. Współcześnie wyznaczają je tendencje przeciwdziałania marginalizacji (lub wykluczenia edukacyjnego) jakiejkolwiek z grup uczniów w perspektywie analogicznego procesu związanego z uczestnictwem społecznym. Zmiany w przepisach oświatowych, większa świadomość rodziców, a przede wszystkim kluczowe decyzje kształtujące edukację osób z uszkodzonym słuchem implikują wzrost liczebności tej grupy dzieci w edukacji włączającej i integracyjnej. Coraz większe możliwości wynikające z różnego rodzaju czynników kontekstowych, dotyczących m.in. dynamicznego rozwoju technologii wspomagającej słyszenie, technologii informatycznych, wprowadzeniu przesiewowych badań słuchu oraz badania nad językiem migowym, wymagają stosowania nowych rozwiązań systemowych. W przeprowadzonych badaniach skoncentrowano się na opisie fenomenów zobrazowanych jako profile kompetencji językowych i funkcjonowania psychomotorycznego dzieci niesłyszących, kończących edukację przedszkolną w trzech rodzajach placówek: ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej; a także na rekonstrukcji szans edukacyjnych dzieci niesłyszących z perspektywy doświadczeń diagnostyczno-rehabilitacyjnych oraz preferencji edukacyjnych ich słyszących i niesłyszących rodziców oraz opinii nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna. Ze Wstępu „Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim.” Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again