Form of Work
Artykuły
(55)
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(20)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(26)
Author
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Zielińska Jolanta
(3)
Dzielska Jadwiga
(2)
Dąbrowski Dominik
(2)
Gulip Małgorzata
(2)
Kaczmarek Izabela
(2)
Kaszycki Lucjan
(2)
Prożych Anna
(2)
Walencik-Topiłko Anna
(2)
Wydawnictwo Harmonia
(2)
Alicja Kaseja
(1)
Baj-Lieder Marta
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Binder Marek
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Binon Marek przekł
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chmielewska Ewa
(1)
Dobrowolska Anna (polonista)
(1)
Dudek Sandra
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gamon David
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Górna Hanna M
(1)
Harmonia Universalis
(1)
Hańska Małgorzata
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworowska Ewa
(1)
Jaworska Andrea
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalat James W
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kamińska Dominika
(1)
Kamper-Kubańska Monika (1978- )
(1)
Kania Magdalena
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kasica Katarzyna
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Kowalewska Ewa (pedagog)
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Kunicki Michał
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Lewandowska Dorota
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Lipińska Aleksandra
(1)
Lis-Zaldivar Anna
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Malko Dorota (1920-2010)
(1)
Matasek Marta
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Moore Brian C J
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Nicholls Katarzyna
(1)
Niedźwiadek Agnieszka
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olempska-Wysocka Magdalena
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Peret-Ziemlańska Zofia
(1)
Polewczyk Irena
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Przybyła Olga
(1)
Półtorak Agata
(1)
Rocławska-Daniluk Małgorzata
(1)
Rocławski Bronisław
(1)
Rocławski Bronisław (1942- )
(1)
Rostkowska Joanna (fizyk)
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Sibila Magdalena
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Sienkiewicz Krystyna
(1)
Skrodzka Ewa (fizyk )
(1)
Smoleńska Jadwiga
(1)
Styczek Irena (1924-1981)
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szczepańska Anna (pedagog)
(1)
Szczepkowska Edyta
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Szymańska Joanna
(1)
Sęk Aleksander (1957- )
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Wierzchowski Józef
(1)
Wojewódzka Dorota
(1)
Wybór Janina oprac
(1)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(1)
Zaborowska Izabela
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
Time Period of Creation
2001-
(30)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(86)
Language
Polish
(86)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
14-17 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Słuch
(55)
Wady słuchu
(15)
Dziecko
(14)
Dziecko niedosłyszące
(12)
Dziecko niesłyszące
(8)
Kształcenie integracyjne
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Słuch fonematyczny
(5)
Wzrok
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Głusi
(4)
Mowa
(4)
Ucho
(4)
Język polski
(3)
Muzyka
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pamięć słuchowa
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Aparaty słuchowe
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko głuche
(2)
Głuchota
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Surdopedagogika
(2)
Tomatis, Alfred
(2)
Tomatis, Alfred (1920-2001)
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia słuchu
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Biblioteki
(1)
Biologia
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytelnictwo niepełnosprawnych
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Emocje
(1)
Fonetyka
(1)
Fonogesty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Głos
(1)
Infografika
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Języki
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputery
(1)
Lateralizacja
(1)
Logorytmika
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda Tomatisa
(1)
Mowa dziecka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Okulografia
(1)
Ortodoncja
(1)
Osobowość
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pisanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Postawa ciała
(1)
Poznanie
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Ruch
(1)
Rytmika
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Schizofrenia
(1)
Seksuologia
(1)
Sen
(1)
Stres
(1)
Synapsy
(1)
Synestezja
(1)
Słuch absolutny
(1)
Subject: time
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(17)
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(22)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(9)
Językoznawstwo
(1)
87 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39691 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Problematyka szans edukacyjnych uczniów niesłyszących wiąże się z szerszym zagadnieniem szans i barier w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami i stanowi podstawę rozważań naukowych oraz poszukiwania rozwiązań praktycznych w ramach systemów kształcenia na całym świecie. Współcześnie wyznaczają je tendencje przeciwdziałania marginalizacji (lub wykluczenia edukacyjnego) jakiejkolwiek z grup uczniów w perspektywie analogicznego procesu związanego z uczestnictwem społecznym. Zmiany w przepisach oświatowych, większa świadomość rodziców, a przede wszystkim kluczowe decyzje kształtujące edukację osób z uszkodzonym słuchem implikują wzrost liczebności tej grupy dzieci w edukacji włączającej i integracyjnej. Coraz większe możliwości wynikające z różnego rodzaju czynników kontekstowych, dotyczących m.in. dynamicznego rozwoju technologii wspomagającej słyszenie, technologii informatycznych, wprowadzeniu przesiewowych badań słuchu oraz badania nad językiem migowym, wymagają stosowania nowych rozwiązań systemowych. W przeprowadzonych badaniach skoncentrowano się na opisie fenomenów zobrazowanych jako profile kompetencji językowych i funkcjonowania psychomotorycznego dzieci niesłyszących, kończących edukację przedszkolną w trzech rodzajach placówek: ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej; a także na rekonstrukcji szans edukacyjnych dzieci niesłyszących z perspektywy doświadczeń diagnostyczno-rehabilitacyjnych oraz preferencji edukacyjnych ich słyszących i niesłyszących rodziców oraz opinii nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna. Ze Wstępu „Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim.” Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again