Form of Work
Artykuły
(28)
Publikacje naukowe
(6)
Książki
(5)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
unavailable
(3)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Kaczmarek Izabela
(2)
Prożych Anna
(2)
Walencik-Topiłko Anna
(2)
Baj-Lieder Marta
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Binder Marek
(1)
Binon Marek przekł
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Dąbrowski Dominik
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gamon David
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hańska Małgorzata
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jaworowska Ewa
(1)
Jaworska Andrea
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalat James W
(1)
Kamper-Kubańska Monika (1978- )
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Kowalewska Ewa (pedagog)
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Kunicki Michał
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Lewandowska Dorota
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Rostkowska Joanna (fizyk)
(1)
Sienkiewicz Krystyna
(1)
Szczepkowska Edyta
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Wojewódzka Dorota
(1)
Wydawnictwo Harmonia
(1)
Zachowanie
(1)
pl www slyszymy Źródło
(1)
Year
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(17)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(35)
Language
Polish
(35)
Subject
Słuch
(28)
Dziecko
(4)
Głusi
(4)
Muzykoterapia
(3)
Wzrok
(3)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niesłyszące
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Tomatis, Alfred
(2)
Tomatis, Alfred (1920-2001)
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Autyzm
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie na głos
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Emocje
(1)
Fonogesty
(1)
Głos
(1)
Głuchota
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Logorytmika
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Tomatisa
(1)
Mowa dziecka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Postawa ciała
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Ruch
(1)
Schizofrenia
(1)
Seksuologia
(1)
Sen
(1)
Stres
(1)
Surdopedagogika
(1)
Synapsy
(1)
Synestezja
(1)
Słuch absolutny
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uzależnienia
(1)
Wady słuchu
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia pamięci
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia słuchu
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Subject: time
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(14)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(1)
35 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39978 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Teka zawiera: 6 zeszytów tematycznych, 6 ilustracji tematycznych, 25 kart ze wzorami, 1 kartę z wyrazami do wycięcia, 2 kukiełki do wycięcia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44081 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 34257 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39691 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna. Ze Wstępu „Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim.” Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again