Forma i typ
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Artykuły
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Autor
Malach Josef
(2)
Morze Nataliia
(2)
Noskova Tatiana
(2)
Reis Antonio Dos
(2)
Samoraj Mariusz
(2)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Duszczyk Maciej
(1)
Lesińska Magdalena
(1)
Matuszczyk Kamil
(1)
Mierzejewski Dominik
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Torbicka Kinga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(6)
angielski
(4)
Temat
International Society of Education through Art InSEA Poland
(2)
Edukacja artystyczna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Pedagogika humanistyczna
(1)
Ruchy i organizacje pokojowe
(1)
UNESCO
(1)
Wojnar, Irena (1924-2021)
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Zakład Teorii Wychowania Estetycznego (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
The growing role of China is inevitable. Since 1978 China’s economic growth and political ups and downs have drawn global attention. China overtook Japan as the second economy global economy, overtaking Germany as the leader in exports and overtook the United States as the biggest producer in the world. Moreover in Autumn 2014 International Monetary Found named China the biggest economy in the globe. Along with great successes Chinese authorities faces new challenges and dilemmas. The volume The Quandaries of China’s Domestic and Foreign Development is dedicated to recent trends in China's domestic and foreign activities.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy przedstawiają zagadnienia towarzyszące procesom demograficznym w Polsce z perspektywy podejmowanych działań politycznych. Szczególną uwagę poświęcają procesowi upolitycznienia problemu starzejącego się społeczeństwa, instrumentom polityki demograficznej i społecznej oraz dyskursom politycznemu i medialnemu, zaistniałym w latach 1989–2016. Przemiany demograficzne, zwłaszcza proces starzenia się ludności, ze względu na swoją intensyfikację i złożoność stają się przedmiotem polityki państwa. Wypracowanie rozwiązań z zakresu polityki demograficznej i polityki społecznej, dostosowanych do wymogów coraz szybciej starzejącego się społeczeństwa i wyzwań społeczno-ekonomicznych XXI wieku to nagląca potrzeba. Recenzowana publikacja jest jednym z pierwszych opracowań, które odnosi się do tematu włączenia procesu zmiany demograficznej w dyskurs polityki społecznej w Polsce. (Dr hab. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) Praca w sposób bardzo trafny wypełnia lukę w polskim piśmiennictwie poświęconym problemom z pogranicza studiów nad migracją, demografią i polityką społeczną, ponieważ uwzględnia zaniedbywaną dotąd perspektywę politologiczną. (Dr Dorota Szelewa, University College Dublin) ********* Politicizing the problem of population ageing in Poland: Theory and practice The authors show the issues connected with demographical processes in Poland from the perspective of the political measures that have been implemented. They pay special attention to the process of politicizing the problem of population ageing, the instruments of demographical and social policies as well as the political and media discourse that existed in the years 1989–2016. ********** Dr hab. Maciej Duszczyk – adiunkt Instytutu Polityki Społecznej UW i Ośrodka Badań nad Migracjami UW. W kadencji 2016–2020 prorektor ds. naukowych UW. W latach 2014–2015 profesor wizytujący na Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg oraz Friedrich-Schiller- Universität Jena. Do jego zainteresowań naukowych należą: polityki migracyjne, integracja cudzoziemców, koszty i korzyści członkostwa Polski w UE, spójność społeczna. Dr Magdalena Lesińska – adiunkt Ośrodka Badań nad Migracjami UW. Kierowniczka Zespołu Polityk Migracyjnych w OBM UW, sekretarz Komitetu Badań nad Migracjami PAN. Do jej zainteresowań badawczych należą: teoria polityki, relacje między polityką migracyjną i demograficzną, polityka państwa wobec diaspory, partycypacja polityczna i publiczna migrantów. Mgr Kamil Matuszczyk – doktorant na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW, współpracownik Ośrodka Badań nad Migracjami UW. Uczestnik krajowych i zagranicznych projektów z zakresu polityki społecznej, migracji i demografii. Kierownik grantu Preludium NCN „Usługi opiekuńcze dla osób starszych świadczone przez cudzoziemców a jakość opieki domowej – perspektywa polityk publicznych”. Do jego zainteresowań naukowych należą: polityka demograficzna, gerontologia społeczna, opieka długoterminowa, współczesne migracje międzynarodowe.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(1) (2016) zawiera osiem artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: ICT-tools and E-learning Methodology in Contemporary University. Rozdział 2: Distance Learning Technologies in Different Countries. Rozdział 3: ICT and Multicultural Competencies Developing Supported E-learning. Rozdział 4: Reports.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(2) (2016) zawiera dziewięć artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: High-tech Electronic Learning Environment Design. Rozdział 2: ICT Literacy Development. Rozdział 3: Methodological Aspects of E-learning. Rozdział 4: Reports.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Changes in different aspects of our life that we witness do not omit the corporate social responsibility (CSR) area. Thus, it is impossible to omit a new approach to defining the above-mentioned concept, initiated by the European Commission. The new definition of corporate social responsibility does not underline the voluntary way of taking part in social initiatives (“companies integrate social and environmental concerns in their business operations and in their interaction with their stakeholders on a voluntary basis” – COM (2006) 136), but directly indicates “the responsibility of enterprises for their impacts on society” (COM (2011) 681). The change in defining the CSR concept can be related to Visser’s view of CSR. He defined CSR stages by applying IT nomenclature and using the 1.0 and 2.0 abbreviations (as CSR 1.0 and CSR 2.0) to determine the newer version of CSR and emphasizing a certain continuity with the previous one. He mentioned and described also the possible changes in the CSR area and defined five stages that are determined by the economic age of an enterprise. Obviously, although the stages that Visser proposed have their logical continuity (age of greed, philanthropy, marketing, management and finally responsibility), it will not be easy in economic everyday practice to unequivocally identify the current level of development of CSR on a global scale. There are visible large development disparities even on the Polish territory, not to mention a larger scale. Therefore, it is worth asking about the future directions of CSR development. The reference point (at least on the European scale) can be the renewed EU strategy 2011–14 for Corporate Social Responsibility. It mentions, among others, the need to enhance the visibility of CSR and disseminate good practices, improve and track levels of trust in business, improve company disclosure of social and environmental information, integrate CSR into education, training and research, emphasize the importance of national and sub-national CSR policies. In response to such a task (especially in relation to the need for integrating CSR into education and research), I present with pleasure the Research Papers of Wrocław University of Economics, which is a set of Polish perspective on selected current and future problems in the area of CSR. At this point I wish to address my thanks to the reviewers of the Research Papers, whose efforts in the form of comments and suggestions expressed in the reviews contribute also a special part to the CSR discussion held on the pages of the current volume.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Europa Środkowa i pandemia COVID-19. Od transformacji antropologicznej do rekompozycji geopolitycznej Drugi tom serii PLURALITÉS EUROPÉENNES jest zwieńczeniem minigrantu 4EU+ „L'Europe Centrale face a la pandémie” (2020–2021). W publikacji przeanalizowano, jak ewoluowała sytuacja geopolityczna, społeczna i ekonomiczna w Europie Środkowej pod wpływem pandemii COVID-19. W piętnastu tekstach naukowcy z europejskich ośrodków badawczych – politolodzy, ekonomiści i socjolodzy – ukazują, w jaki sposób nauka zareagowała na kryzys pandemiczny, i komentują pojawienie się głębokiego zrozumienia tego nowego zjawiska. Monografia identyfikuje związane z pandemią problemy i wyzwania w regionie środkowoeuropejskim. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ****** Le livre représente le deuxième volume de la série « PLURALITÉS EUROPÉENNES ». Il constitue l’aboutissement du projet Mini Grant 4EU+ « L’Europe centrale face à la pandémie » (2020-2021). Les contributions s’inscrivent dans la réflexion sur l’évolution de la pandémie de la COVID-19 sur la situation géopolitique, sociale, économique en Europe centrale. Quinze textes de chercheurs venant de divers centres de recherche européens (politologues, économistes, sociologues) montrent comment la science a réagi face à la crise pandémique et comment elle a permis d’analyser en profondeur ce phénomène nouveau. La monographie examine ainsi les problèmes et les défis liés à la pandémie en Europe centrale. Publication basée sur Creative Commons Attribution 3.0 PL (CC BY 3.0 FR) (modèle complet disponible sur: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/fr/legalcode). ****** Central Europe Facing COVID-19 Pandemic. From the Anthropological Transformation Towards the Geopolitical Recomposition The second volume of the PLURALITÉS EUROPÉENNES series is a collection of fifteen texts written by scientists from European research centres, who analyze changes which occured in Central Europe under the influence of COVID-19 pandemic in the geopolitical, social and economic situation and who show how science responded to the pandemic crisis. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 EN) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/legalcode). ********* Dr Kinga Torbicka (ORCID 0000-0002-6625-5060) – historyk, politolog, doktor nauk humanistycznych Université de la Sorbonne Nouvelle Paris 3. Badaczka Ośrodka Kultury Francuskiej i Studiów Frankofońskich Uniwersytetu Warszawskiego. Analityczka francuskiego think tanku „Groupe d’études géopolitiques” przy ENS Paris. Badaczka stowarzyszona Instytutu Europa Varietas (Szwajcaria). Stypendystka rządu francuskiego. Kierowniczka grantu 4EU+ „L’Europe centrale face a la pandémie” (2020-2021). Jej zainteresowania badawcze dotyczą geopolityki, bezpieczeństwa w Europie, regionu Europy Środkowo-Wschodniej w strefie euroatlantyckiej ze szczególnym uwzględnieniem Grupy Wyszehradzkiej, Trójkąta Weimarskiego, Ukrainy oraz Rosji, a także polsko-francuskich stosunków politycznych po 1989 roku. --------- Doc. Kinga Torbicka (ORCID 0000-0002-6625-5060) – historienne, politiste, docteure en sciences humaines de l’Université Sorbonne Nouvelle Paris 3. Chercheuse au Centre de civilisation française et d’études francophones a l’Université de Varsovie. Chercheuse au Groupe d’études géopolitiques ENS Paris. Chercheuse associée a l’Institut Europa Varietas (Suisse). Les principaux domaines de recherche comprennent: la sécurité en Europe, la sécurité de l’Europe centrale et orientale dans la zone euro-atlantique, en particulier le Groupe de Visegrad, le triangle de Weimar, l’Ukraine et la Russie, les relations politiques entre la Pologne et la France depuis 1989. --------- PhD Kinga Torbicka (ORCID 0000-0002-6625-5060) – historian, political scientist, doctor of Humanities at Université de la Sorbonne Nouvelle P (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce starości i starzejącej się populacji. Prognozy demograficzne dotyczące wzrostu liczebnego ludzi starszych wymuszają podejmowanie decyzji politycznych i administracyjnych przekładających się na projekty „zagospodarowania starości”, jako zjawiska nieuchronnego wymagającego namysłu wielu dyscyplin i wsparcia różnych instytucji. Można zauważyć, że w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat przeszliśmy, w ramach socjologii starzenia się (sociology of ageing) i gerontologii społecznej od paradygmatu „straszenia starością” i wycofywania się osób starszych z pełnienia różnych ról społecznych do paradygmatu „waloryzowania starości” poprzez promocję aktywnego, dobrej jakości, życia uwarunkowanego stanem zdrowia. Zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym dąży się do pokazania, że starzy ludzie mają swoje miejsce w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie. Seniorzy stanowią ważną część życia społecznego i kulturalnego, a zaspokajanie specyficznych potrzeb ludzi starszych może stanowić impuls dla rozwoju różnych dziedzin gospodarki. Warto przypomnieć, że w 2012 r. obchodziliśmy Europejski Rok Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej (Europen Year for Active Ageing and Solidarity between Generations 2012), którego celem było stworzenie lepszych możliwości do aktywnego starzenia się poprzez promowanie działań w obszarze: zatrudnienie, uczestnictwo w społeczeństwie, niezależne życie. Kluczowe dla różnych projektów badawczych oraz działań z zakresu polityki społecznej było wskazanie determinantów biologicznych, społecznych, ekonomicznych implikujących aktywność i zachowania prozdrowotne. Artykuły przedstawione w tomie podejmują wybiórczo różne zagadnienia związane ze starością i starzejącym się społeczeństwem. Prezentują zainteresowania własne badaczy, mające źródła w socjologicznej refleksji nad starzeniem się jednostek i populacji. Przyjęta perspektywa pokazuje, że proces starzenia się biologicznego, psychicznego, społecznego i ekonomicznego jest zindywidualizowany, zależy od wielu czynników. Seniorzy stanowią grupę zróżnicowaną pod względem wieku, samodzielności, sprawności funkcjonalnej, dlatego wymagają zróżnicowanego wsparcia instytucjonalnego i solidarności międzypokoleniowej. Zauważalna zmiana w myśleniu o starszym pokoleniu polega zwłaszcza na konieczności włączenia ich w proces aktywnego starzenia się, podtrzymania i rozwijania sprawności funkcjonalnej oraz zmianie społecznego postrzegania starości. Wraz ze wzrostem populacji ludzi starszych dynamicznie rozwija się gerontologia traktowana jako nauka badająca procesy starzenia się i starości w różnych wymiarach, a zwłaszcza biologiczno-medycznym, demograficzno-ekonomicznym i społeczno-kulturowym. Konstytuują się także nowe obszary badawcze i subdyscypliny gerontologiczne, jak np. gerontotechnologia, psychogerontologia, bioetyka gerontologiczna. Przekłada się to na różne interdyscyplinarne projekty badawcze oraz działania praktyczne zmierzające do aktywizacji środowiska ludzi starszych oraz tworzenia spójnej polityki społecznej. Tematyka artykułów niniejszego tomu nawiązuje do trzech istotnych problemów związanych ze starością i starzejącym się społeczeństwem: –– zabezpieczenie społeczne i aktywna polityka społeczna wobec potrzeb seniorów: dostęp do zasobów instytucjonalnych, sytuacja życiowa człowieka starszego i odpowiedzialność rodziny; –– problemy zdrowia i choroby wieku starszego: dostęp do publicznych i komercyjnych usług medycznych, medykalizacja starości, racjonowanie wiekowe usług zdrowotnych, dyskryminacja w systemie opieki medycznej; –– procesy demograficzne i ich skutki społeczno-gospodarcze: starzenie się populacji, osoby bardzo stare i ich potrzeby. Oprócz tekstów badaczy polskich w tomie przedstawiono dwa artykuły w języku angielskim, które można potraktować jako przykłady analizy procesów demograficznych oraz dostępności do usług zdrowotnych, prowadzonych z różnych perspektyw praktycznych. Prof. David Brown przedstawia sytuację demograficzną w Polsce na tle proc (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Pole zainteresowań naukowych pisma stanowią teoretyczne i historyczne zagadnienia sztuk plastycznych, multimediów, filmu, dramatu i muzyki. Kolejne tomy mają charakter zbiorowych prac monograficznych. Podejmowane są w nich zagadnienia istotne z punktu widzenia współczesnej sztuki w powiązaniu aktualnymi zagadnieniami rozważanymi na gruncie nauk humanistycznych (np. globalizacją, posthumanizmem, cyberkulturą, zagadnieniami nowej wspólnoty itp.). Pismo jest rocznikiem. Publikuje teksty autorów polskich z większości ośrodków naukowych. Dążymy do uwzględniania prac młodych badaczy. Zamieszczanych jest też wiele artykułów autorów zagranicznych, np. z Anglii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Słowenii, Ukrainy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej