Forma i typ
Artykuły
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Matyjas Bożena
(2)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(2)
Anweiler Oskar (1925-2020)
(1)
Biała Jolanta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(1)
Górny Andrzej (socjolog)
(1)
Głowacka Paulina (pedagog)
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kowalska Ewa (pedagog)
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Nowak Joanna
(1)
Pater Ewa
(1)
Shapiro Jordan
(1)
Stawecka Anna
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Zygmunt Agata (socjolog)
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(17)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dzieciństwo
(17)
Dzieci
(7)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Internet
(3)
Film animowany
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Rodzina wieloproblemowa
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Telewizja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Anweiler, Oskar (1925-2020)
(1)
Badania naukowe
(1)
Budownictwo jednorodzinne
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dorośli
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Estetyka
(1)
Geneza
(1)
Globalizacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Miasta
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Praca socjalna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samotność
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzina
(1)
Zabawki
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: dzieło
Maša i Medved' (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Iwano-Frankiwsk (Ukraina, obw. iwanofrankiwski)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Komiks
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Edukacja i pedagogika
(7)
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
18 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych 69)
Dzieciństwo w świetle antropologii i teologii
Bibliogr. i streszcz. przy rozdz. w jęz. ang
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia na stronach 337-364.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46116 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Prezentowane referaty (z konferencji naukowych zorganizowanych w Wągrowcu w latach 2003-2004 przez Wydział Studiów Edukacyjnych i Uniwersytet w Lüneburgu) podzielono wg tematów: społeczne i kulturowe konteksty dzieciństwa i socjalizacji (dziecko w rodzinie, ojcostwo, babcia i dziadek w życiu dziecka, pedagogika radości życia); środowisko życia dziecka w aspekcie globalizacji i lokalności, oferty edukacyjne, opieka w wychowaniu (europejski ideał wychowania, szkoła katolicka, szanse edukacyjne wychowanków domów dziecka, pedagogika Montessori, dziecko niepełnosprawne); resocjalizacja i społeczna inicjatywa jako tworzenie korekty osobowości społecznej (obraz młodzieży, pracownik socjalny, zjawiska patologiczne); humanitaryzm i praca socjalna (rodziny ryzyka, problemy młodzieży, kobiety pozbawione wolności).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 409-440.
Książka przedstawia zagadnienie dzieciństwa jako kategorii społeczno-pedagogicznej (historia, współczesność). Autorka omawia dzieciństwo w kryzysie (ubóstwo, pornografia, wykorzystanie seksualne, handel dziećmi, zagrożenia z Internetu, zagrożenia z gier komputerowych, zagrożenia z telewizji, nielegalne adopcje, dzieci jako mimowolni dawcy organów). Praca zawiera również zagadnienia dotyczące kryzysu w rodzinie i dzieciństwa związanego z tym kryzysem (bezrobocie, nierówne szanse edukacyjne, choroba, niesprawność, rodziny migracyjne, samotne matki, samotni ojcowie, rozwód, alkoholizm, przemoc, sieroctwo) oraz propozycje pomocy i wsparcia dzieci w rodzinach w sytuacji kryzysu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41623, 40899 (2 egz.)
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej