Forma i typ
Artykuły
(10)
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Fryt Joanna
(2)
Barankiewicz Joanna
(1)
Cużytek Małgorzata
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kuchta Dorota
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Tylikowska Anna (1975- )
(1)
Witkowska Marta (psycholog)
(1)
Ładecka Ismena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Psycholodzy
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Socjoterapia
(12)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Dziecko
(2)
Filmoterapia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Młodzież
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko trudne
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Konflikt
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-185.
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 218.
Książka dokumentuje działanie SOPR. W stosunku do poprzedniego wydania nie zamieszczono dwóch rozdz.: o poradnictwie dla dzieci i młodzieży oraz o rozwoju dziecka w rodzinie i szkole. Wstępny rozdz. poświęcono organizacji i założeniom Ośrodka. Przedst. (wraz z przykł. przebiegu zajęć) m.in.: pracę terapeutyczną z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocjonalnymi, zastosowanie metody dobrego startu i org. zespołów reedukacyjnych w pracy z uczniami klas młodszych, org. pracy korekcyjnej z dziećmi z wadami wymowy, funkcjonowanie dzieci kl. 7-8 z kłopotami w nauce w rodzinie i grupie oraz pracę grupy edukacyjno-rozwojowej dzieci w wieku 14-15 lat. Także propozycje gier i zabaw terapeutycznych oraz ćwiczeń reedukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32990 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej