Form of Work
Artykuły
(1692)
Książki
(777)
Publikacje naukowe
(197)
Publikacje fachowe
(102)
E-booki
(28)
IBUK Libra
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Czasopisma
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
available
(757)
unavailable
(15)
Branch
Wypożyczalnia
(772)
Author
Biblioteczka Reformy
(34)
Elsner Danuta
(23)
Łoskot Małgorzata
(20)
Jastrzębska Lidia
(18)
Skrzyński Dariusz
(16)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(15)
Pokrzycka Lidia
(15)
Goetz Magdalena
(14)
Kaleta Włodzimierz
(13)
Łyszczarz Michał
(13)
Grudzińska Zofia
(12)
zbiorowa Praca
(12)
Stróżyński Klemens
(11)
Warchoł Paulina
(11)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(9)
Glugla Paweł
(9)
Jeżowski Antoni (1950- )
(9)
Lorens Roman
(9)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(9)
Oleksa Karolina
(9)
Sawiński Julian Piotr
(9)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(8)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
(8)
Nowak Małgorzata
(8)
Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Poznaniu
(8)
Program
(8)
Szelewa Stanisław
(8)
Hajdukiewicz Marianna
(7)
Kordziński Jarosław
(7)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Maksymowska Ewa
(7)
Trojan Elżbieta
(7)
Wlazło Stefan
(7)
Gumowska Paulina
(6)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(6)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(6)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(6)
Raczyńska Anna
(6)
Trawińska Katarzyna
(6)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Buszman-Witańska Maria
(5)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(5)
Grelewicz Marianna
(5)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(5)
Kazimierowicz Marek
(5)
Kałuba-Korczak Anna
(5)
Kobus Iwona
(5)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(5)
Pielachowski Józef
(5)
Piwowarski Rafał
(5)
Potulicka Eugenia (1944- )
(5)
Prawo Oświatowe
(5)
Pęcherski Mieczysław (1908-1986)
(5)
Satel Anna
(5)
Sielatycki Mirosław (1957- )
(5)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(5)
Wyczesany Janina (1937- )
(5)
Wydawnictwo Adam Marszałek
(5)
Bojarska Lucyna
(4)
Frąckowiak Marzena
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Jerzak Marta
(4)
Komorowski Tadeusz
(4)
Krause-Matelska Olga
(4)
Lenart Regina (zarządzanie)
(4)
Lesińska Joanna
(4)
Leśniewska Katarzyna
(4)
Madalińska-Michalak Joanna
(4)
Majchrzak Marcin
(4)
Matelski Wojciech
(4)
Matematyka
(4)
Mazurkiewicz Grzegorz
(4)
Mendel Maria (1960- )
(4)
Miśkiewicz Benon (1930-2008)
(4)
Obuchowska Joanna
(4)
Pielachowski Józef (1940- )
(4)
Pilarska Paula
(4)
Poraj Anna
(4)
Rose Colin (1940- )
(4)
Sewastianowicz Monika
(4)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(4)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(4)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(4)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(4)
Tuleya Arleta
(4)
Urbanek Bogdan (1946- )
(4)
Wojciechowska Anna
(4)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(4)
Wszystko dla Szkoły
(4)
Żak Piotr
(4)
Andraka Dorota
(3)
Arends Richard I
(3)
Bednarczyk Henryk
(3)
Bogacz Mirosława
(3)
Bogaj Andrzej
(3)
Brewczyńska Magdalena
(3)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(3)
Dudzikowa Maria (1938- )
(3)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(3)
Year
2020 - 2021
(73)
2010 - 2019
(1704)
2000 - 2009
(272)
1990 - 1999
(290)
1980 - 1989
(54)
1970 - 1979
(61)
1960 - 1969
(31)
1950 - 1959
(11)
1940 - 1949
(4)
Time Period of Creation
2001-
(454)
1989-2000
(9)
1945-1989
(5)
1901-2000
(2)
Country
Poland
(2500)
Language
Polish
(2490)
English
(7)
Russian
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(55)
Pedagodzy szkolni
(8)
Rodzice
(7)
Dyrektorzy szkół
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Przedszkola
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Psycholodzy
(4)
Bibliotekarze
(3)
Doradcy zawodowi
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Szkolnictwo
(884)
Szkolnictwo wyższe
(193)
Nauczyciele
(185)
Rodzice
(162)
Szkolnictwo zawodowe
(152)
Szkolnictwo specjalne
(150)
Reforma szkolnictwa
(146)
Oświata
(136)
Nauczanie
(116)
Uczniowie
(108)
Programy nauczania
(107)
Współdziałanie
(71)
Dyrektorzy szkół
(69)
Wychowanie
(68)
Dyrektor
(67)
Pedagogika
(62)
Kształcenie
(56)
Nauczanie początkowe
(44)
Adaptacja społeczna
(42)
Szkolnictwo podstawowe
(41)
Stosunki interpersonalne
(38)
Komunikacja interpersonalna
(36)
Komunikacja społeczna
(34)
Studenci
(34)
Rynek pracy
(33)
Wychowanie przedszkolne
(32)
Szkolnictwo średnie
(28)
Uczenie się
(28)
Egzaminy szkolne
(27)
Język polski
(26)
Nadzór pedagogiczny
(26)
Filologia polska
(24)
Młodzież
(24)
Zarządzanie
(24)
Edukacja
(22)
Biblioteki szkolne
(21)
Dziecko
(21)
Innowacje
(21)
Relacje międzyludzkie
(21)
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(21)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(21)
Wychowanie fizyczne
(21)
Metody nauczania
(20)
Rodzina
(20)
Wieś
(20)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(18)
Kształcenie integracyjne
(17)
Poradnictwo zawodowe
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(16)
Internet
(16)
Młodzież szkolna
(16)
Pedagogika specjalna
(16)
Szkolnictwo niepubliczne
(16)
Unia Europejska
(16)
Biblioteka szkolna
(15)
Kierowanie szkołą
(15)
Podstawa programowa
(15)
Samorząd terytorialny
(15)
Multimedia
(14)
Uczniowie klas początkowych
(14)
Dziecko trudne
(13)
Dziecko zdolne
(13)
Kształcenie ustawiczne
(13)
Polacy za granicą
(13)
Przedszkola
(13)
Szkoła
(13)
Cudzoziemcy
(12)
Globalizacja
(12)
Matematyka
(12)
Matura
(12)
Oborniki (woj. wielkopolskie ; okręg)
(12)
Przywództwo
(12)
Uczniowie gimnazjów
(12)
Wychowanie w szkole
(12)
Biologia
(11)
Dzieci
(11)
Kształcenie zawodowe
(11)
Mniejszości narodowe
(11)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Nauczyciele języka polskiego
(11)
Pomoce dydaktyczne
(11)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(11)
Wielkopolska
(11)
Absolwenci szkół wyższych
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Kultura
(10)
Niedorozwój umysłowy
(10)
Nierówności społeczne
(10)
Przydatność zawodowa
(10)
Społeczności lokalne
(10)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Dane osobowe
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(9)
Edukacja medialna
(9)
Efektywność nauczania
(9)
Historia
(9)
Motywacja pracy
(9)
Nauczanie na odległość
(9)
Nauczyciele akademiccy
(9)
Oceny szkolne
(9)
Subject: work
Szkoła Specjalna (czasopismo)
(2)
Teach like Finland
(2)
Athenæ gedanenses Ephraima Prætoriusa
(1)
Global perspectives on teaching excellence
(1)
Mustang (film)
(1)
Pedagogika miejsca wspólnego
(1)
Szkoła (serial filmowy)
(1)
Szkoła Laboratorium
(1)
Uniwersytet w pułapce rynku pracy
(1)
Zrozumieć szkołę
(1)
Subject: time
2001-
(362)
1901-2000
(62)
1989-2000
(30)
1801-1900
(23)
1945-1989
(19)
1918-1939
(16)
2001-0
(8)
1601-1700
(4)
1901-1914
(4)
1989-
(4)
1501-1600
(3)
1701-1800
(3)
1939-1945
(3)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1901-
(2)
1914-1918
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
1959-2019
(1)
Subject: place
Polska
(197)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(18)
Galicja (kraina historyczna)
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(6)
Finlandia
(5)
Wielka Brytania
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Europa
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Czechy
(3)
Holandia
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(3)
Oborniki (woj. wielkopolskie ; okolice)
(3)
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Dania
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(2)
Niemcy
(2)
Pabianice (woj. łódzkie)
(2)
RPA
(2)
Rożnowo (woj. wielkopolskie, pow.obornicki, gm. Oborniki)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Ukraina
(2)
Wielkopolska
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Azja
(1)
Białoruś
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Bolechowo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Czerwonak)
(1)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chiny
(1)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Dabrówka Leśna
(1)
Dąbrówka Leśna (woj. wielkopolskie, pow. obornicki, gm. Oborniki)
(1)
Galicja
(1)
Gmina Czerwonak (woj. wielkopolskie, pow. poznański)
(1)
Gmina Kalwaria Zebrzydowska (woj. małopolskie, pow. wadowicki)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Głogówek (woj. opolskie)
(1)
Japonia
(1)
Karczew (woj. mazowieckie, pow. otwocki, gm. Karczew)
(1)
Kiszyniów (Mołdawia)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kowanówko (woj. wielkopolskie, pow. obornicki, gm. Oborniki)
(1)
Krzemieniec (Ukraina, obw. tarnopolski)
(1)
Królestwo polskie
(1)
Kurpie (region)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Lupeni (Rumunia)
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Lüneburg (Niemcy)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Nastolatki
(1)
Objezierze (woj. wielkopolskie, pow. obornicki, gm. Oborniki)
(1)
Oborniki (woj. wielkopolskie)
(1)
Ostrawa (Czechy)
(1)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(1)
Oława (woj. dolnośląskie)
(1)
Pomorze
(1)
Półwysep Koreański
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Ryczywół (woj. wielkopolskie, pow. obornicki, gm. Ryczywół)
(1)
Sejny (woj. podlaskie)
(1)
Sichów Duży (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Strzelin (woj. dolnośląskie)
(1)
Strzepcz (woj. pomorskie)
(1)
Szamotuły (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Słowacja
(1)
Tajwan
(1)
Warszawa
(1)
Wicko (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Wilno (Litwa ; okręg)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łotwa
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Żyrardów (woj. mazowieckie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(218)
Artykuł problemowy
(178)
Artykuł z pracy zbiorowej
(134)
Artykuł z czasopisma fachowego
(75)
Artykuł z czasopisma naukowego
(73)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(62)
Raport z badań
(24)
Praca zbiorowa
(21)
Artykuł fachowy
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł monograficzny
(8)
Podręcznik
(8)
Artykuł przeglądowy
(7)
Poradniki
(7)
Recenzja naukowa
(7)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(4)
Bibliografia
(4)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł z czasopisma kulturalnego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł naukowy
(2)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Relacja
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Wywiady
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma Pedagogicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Film dokumentalny polski
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Mowy i przemówienia
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Sprawozdanie
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Statut
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(475)
Socjologia i społeczeństwo
(75)
Nauka i badania
(51)
Historia
(45)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(28)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Psychologia
(23)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(19)
Zarządzanie i marketing
(13)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(11)
Kultura i sztuka
(10)
Medycyna i zdrowie
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Językoznawstwo
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
2500 results Filter
E-book
In basket
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prace zamieszczone w zbiorze można zaliczyć do kilku dyscyplin wiedzy – prawa karnego i kryminologii, psychologii, pedagogiki, socjologii. Pojęcie „penitencjarystyka” zawiera w sobie także psychopatologię, medycynę więzienną, służby ochronne (również uzbrojone) i ekonomiczne. W publikacji ukazano rozmaite punkty widzenia dotyczące funkcjonowania więziennictwa, a szczególnie unormowania prawne systemu penitencjarnego i jego ewaluację oraz różnorodne oddziaływania na skazanych izolowanych w zakładach karnych. Z recenzji prof. dr. hab. Teodora Szymanowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example (Lisa Maurice, Editor of the Volume). This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity (Katarzyna Marciniak, Editor of the Series).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”, mając nadzieję, iż różnorodność podejmowanej w nim tematyki będzie stanowiła wartość czasopisma i każdemu z czytelników pozwoli na odnalezienie interesujących zagadnień. W publikacji poruszono m.in. problematykę funkcjonowania zagranicznych spółek zależnych polskich przedsiębiorstw. Kwestia ta jest przedmiotem rozważań w artykule Krzysztofa Ćwika. Z kolei Ewa Głuszek oraz Joanna Kacała w przy-gotowanym przez siebie opracowaniu omówiły projektowanie modeli dojrzałości organizacji. Autorka kolejnego tekstu – Joanna Mróz – zajęła się opisem i modelowym ujęciem zarządzania talentami w organizacji. Techniki komunikacyjne oraz rozpoznanie możliwości ich wykorzystania w procesie wdrażania zmian to temat podjęty przez Renatę Winkler. Dwa z prezentowanych w numerze artykułów zawierają opisy studiów przypadku. W pierwszym z opracowań Dariusz Kantor omawia działania samorządu gminy w kontekście zwiększenia efektywności jednostek samorządu terytorialnego. W drugim artykule, zatytułowanym Development of e-services through projects – case study, Grzegorz Krzos wraz z Markiem Krasińskim identyfikują rolę realizacji projektów w rozwoju organizacji. Autorzy kolejnego tekstu – Edyta Janiak oraz Marek Krasiński – stawiają tezę, iż na polskich uczelniach technicznych kształcenie w obszarze zarządzania prowadzone jest w niewystarczającym zakresie. Uważają oni, że na pewnym etapie kariery zawodowej inżynierów wiedza taka jest niezbędna. Jednocześnie wskazują na rolę kształcenia ustawicznego. W numerze omówiono ponadto problemy przedsiębiorstw przemysłu wydobywczego. Dorota Molek-Winiarska zaprezentowała wyniki badań dotyczące zarówno przyczyn, jak i skutków stresu zawodowego wśród pracowników firm sektora wy-dobywczego. Nawiązując do zidentyfikowanych źródeł stresu, autorka wskazała możliwości realizacji programów redukujących to negatywne zjawisko. W innym z artykułów zespół autorski (Anita Zbieg, Jan Kudełko, Agata Juzyk oraz Leszek Zaremba) podjął temat wartości specyficznych dla firmy wydobywczej oraz zagadnienie zarządzania nimi. Zgodnie z przyjętą koncepcją funkcjonowania naszego pisma artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne oraz rozważania modelowe, oparte na studiach literaturowych, ale także wyniki badań empirycznych. W imieniu redakcji kwartalnika życzę Państwu wartościowej lektury i jednocześnie zachęcam do publikowania na naszych łamach. Witold Szumowski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wypłata świadczeń z tytułu szkód na osobie z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje się znaczny wzrost liczby i wartości roszczeń z tego tytułu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych pojawiają się dwie istotne kwestie. Pierwsza to wpływ postaw poszkodowanych na intensyfikację liczby i wartości roszczeń, druga to coraz większy udział świadczeń za szkody o charakterze niemajątkowym (ból i cierpienie) w ogólnej wartości świadczeń, do których wypłaty zobowiązani zostają ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane są przez szereg czynników, w tym przez czynniki niezależne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemajątkowym są w zasadzie niewymierne, co wydaje się sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzają element niepewności do procesu likwidacji szkód, a w efekcie także do procesu zarządzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagrożonego odpowiedzialnością cywilną. Jednocześnie szkody na osobie mają szczególny wymiar społeczno-ekonomiczny. Oddziałują na kondycję i położenie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbliższego otoczenia, mają jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla społeczeństwa i gospodarki, poprzez chociażby obniżenie produktywności czy obciążenie systemu pomocy społecznej – dlatego niezwykle istotna jest ich pełna kompensacja.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W tej zwięzłej książce doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych opisali, jak można wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Wykonywanie tego zadania jest wielką sztuką. Wymaga ono od nauczyciela umiejętności własnego rozwoju. Tymczasem praca nauczycieli jest wciąż rozumiana i doceniana tylko w niewielkim stopniu. Potrzebna jest odpowiedź na pytanie, jak nauczyciele mogą zmienić ten stan rzeczy... In this concise book, experienced teachers from Poland and the United States described how one can bring up and educate students so that they become wise and competent citizens. Performing this task is a great art. It demands that a teacher masters the skill of personal growth. But the teachers’ work is still understood and appreciated only to a limited extent. There is a need for an answer to the question how teachers can change this state of affairs...
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Od Redakcji Przedkładany uwadze czytelników zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problematyce kobiecej. Wiadomo, że jest to problematyka bogata i różnorodna, związana z wieloma aspektami życia jednostek i społeczności. W tym tomie znalazły się tylko niektóre kwestie, może rzadziej dyskutowane. Zeszyt otwiera artykuł E. Malinowskiej na temat świadomości feministycznej kobiet – uczestniczek „Solidarności” w latach 80. Artykuł dedykujemy pamięci 30-lecia NSZZ. Kolejne teksty pokazują kulturowe uwarunkowania sytuacji kobiet odrzucających macierzyństwo (czyli istotny element stereotypu kobiecości) w artykule E. Garncarek. E. Paprzycka analizuje ambiwalencję procesu socjalizacji kobiet. Nieco prowokacyjnie brzmi teza A. Piekarskiej o walorach kobiet na rynku pracy: ich zatrudnianie jest wysoce racjonalne, bo są wykształcone, kompetentne i... tańsze. A. Dziedziczak-Foltyn podnosi problem równości płci w nauce i edukacji akademickiej. Na uwagę zasługuje tekst M. Nowickiej poświęcony koncepcji postkolonializmu. Koncepcja ta zyskała powodzenie wśród badaczek, m.in. jako sposób wyjaśniania społecznego położenia kobiet. I wreszcie I. Desperak omawia aktualny stan ruchu kobiecego w Polsce, podkreślając szczególną rolę dwu Kongresów Kobiet. Całości zeszytu dopełniają recenzje. Omówiona jest monografia dotycząca biedy kobiet oraz autobiografia Marii Jarosz jako przykład sukcesu wcale niełatwo osiągniętego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The articles presented in this volume have been based on the projec:Euroidentities – The Evolution of European Identity: Using biographical methods to study the development of European Identity (started March 2008 through February 2011 under the first Framework 7 SSH-2007-5.2.1). The project team consisted of scholars coming from seven academic centers: Queens University, Belfast – UK, University of Magdeburg – Germany, Bulgarian Academy of Sciences – Bulgaria, Tallinn University of Technology – Estonia, Federico II’ University, Naples – Italy, University of Łódź – Poland, Bangor University – Wales. The findings come from biographical narrative interviews collected and analyzed by each team during numerous workshops. The main aim of the project was to gain insights into the lives of European citizens and the significance of ‘Europe’ in their narratives.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Zdolność sądowa ; Płaca minimalna ; Rehabilitacja ; Spór o Wilno ; Prasa litewska ; Niezdolność do pracy ; Niezdolność do wypełniania ról społecznych ; Migracje zarobkowe ; Akcje protestacyjne ; Wolność zrzeszania się ; Europejska Konwencja Praw Człowieka i Obywatela ; Wojna święta ; Starożytny Izrael ; Decentralizacja ; Standardowe instrumenty polityki pieniężnej ; Niestandardowe instrumenty polityki pieniężnej ; Pomoc prawna ; Szacunki kosztów ; Popyt i podaż na pomoc prawną ; Małżeństwo ; Aktywizacja ; Sytuacja mieszkaniowa ; Praca nieformalna ; Światowe Forum Gospodarcze ; Progowe modele korekty błędem ; Asymetryczność reakcji ; Podmiotowe kryteria dostępu ; Zasiłek dla bezrobotnych ; Polityka pieniężna ; Kryzys finansowy ; Badania ankietowe ; Migracje kobiet ; Polskie inwestycje bezpośrednie ; Instrumenty wspierania zagranicznych inwestycji bezpośrednich ; Rynek pracy ; Samorząd zawodowy ; Polityka gospodarcza ; Kraje bałtyckie ; Niepewność dochodów ; Legitymacja procesowa ; Inteligentna i zrównoważona gospodarka ; Prawo do strajku ; Mieszkanie ; Kapitał ludzki ; Konkurencyjność gospodarki ; Inwestycje w kapitał ludzki ; Rehabilitacja społeczna ; Postępowanie nieprocesowe ; Warunki życia ; Niepełnosprawność ; Rzeczpospolita Obojga Narodów ; Aktywna polityka społeczna ; Stopy procentowe ; Wielkie Księstwo Litewskie ; Szkolnictwo wyższe ; Szara strefa ; Bezrobocie ; Strony ; Rehabilitacja zawodowa ; Analizy symulacyjne
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Nadzór korporacyjny ; Popyt na pracę ; Prawo publiczne ; Prawo europejskie ; Cudzoziemcy ; Nadzór właścicielski ; Skarb Państwa ; Nowa ekonomia instytucjonalna ; Prawo prywatne ; Postępowanie cywilne ; Inwestor instytucjonalny ; Swobodny przepływ towarów ; Rynek regulowany ; Instytucje rynku pracy ; Fundusz emerytalny ; Model wzrostu Solowa ; Gospodarka oparta na wiedzy ; Finansowanie ; Kredyt konsumencki ; Ochrona praw podmiotowych ; Prawo rynku finansowego ; Wzorce umowne ; Interes konsumentów ; Zasada swobody działalności gospodarczej ; Gospodarka wolnorynkowa ; Import równoległy ; Produkt leczniczy ; Przedsiębiorstwo farmaceutyczne ; Towarowa Giełda Energii ; Obowiązek publicznoprawny ; Obrót energią ; Summa divisio ; Przyczyny powstania podziału ; System prawa krajowego ; Charakter prawa publicznego w stosunku do prawa prywatnego ; Ustawowe prawo pierwokupu ; Uprawnienie prawo kształtujące ; Państwowa jednostka organizacyjna ; Czynność prawna ; Przedstawiciel ustawowy ; Zawieszenie postępowania rejestrowego ; Organizacja pozarządowa ; Papier wartościowy ; Instrument finansowy ; Prawa pochodne ; Dyrektywa odszkodowawcza 2014/104/UE ; Dochodzenie roszczeń odszkodowawczych ; Naruszenie prawa konkurencji ; Wskazania terapeutyczne ; Pozwolenie na obrót produktem leczniczym ; Przedterminowa spłata kredytu ; Całkowity koszt kredytu konsumenckiego ; Obniżka kosztów kredytu ; Ochrona konsumenta kredytobiorcy ; Mechanizmy nadzorcze ; Cykliczne inwestycje ; Ścieżka wzrostu produktu oraz kapitału na pracującego ; Siły Zbrojne RP ; Żołnierz zawodowy ; Rekonwersja kadr ; Weterani ; Ekonomia regulacji ; Efektywność prawa ; Polityka narkotykowa ; Tworzenie wartości w sieci przedsiębiorstw ; Zasobowa koncepcja przewagi konkurencyjne ; Publiczne szkolnictwo wyższe ; Oligarchia akademicka ; Ład akademicki ; Prawna ochrona pracowników ; Zawody deficytowe ; Zawody nadwyżkowe ; Problem agencji ; Wzrost ; Teoria agencji ; Klauzule abuzywne ; Postępowanie egzekucyjne ; Firmy rodzinne ; Jednostka samorządu terytorialnego ; Metody taksonomiczne ; Wynagrodzenie ; Prawo farmaceutyczne ; Organizacja społeczna ; Zatrudnienie ; Działalność gospodarcza ; Innowacyjność
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again