Forma i typ
Artykuły
(5)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Kruszewski Zbigniew P
(1)
Kruszewski Zbigniew Paweł (1949- )
(1)
Mitera-Dobrowolska Mieczysława (1900-1992)
(1)
Przepiórkowski Mikołaj
(1)
Sławiński Stanisław
(1)
Woźnicki Jerzy
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(6)
Oświata
(4)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(2)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Historia wychowania
(1)
Informatyka
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Matura (2005- )
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Reforma edukacji
(1)
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(1)
Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37476 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5821 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej