Form of Work
Książki
(539)
Artykuły
(510)
Publikacje naukowe
(130)
Publikacje fachowe
(128)
Publikacje dydaktyczne
(55)
Albumy i książki artystyczne
(34)
E-booki
(20)
IBUK Libra
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(563)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(567)
Author
Kolberg Oskar (1814-1890)
(53)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(53)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(34)
Gajek Józef (1907-1987)
(32)
Sobieski Marian (1908-1967)
(32)
Kalbarczyk Anna
(18)
Białostocki Jan (1921-1988)
(14)
Gołaszewska Maria
(9)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(7)
Gutowska-Nowak Barbara
(6)
Kęszycka Helena
(6)
Linette Bogusław (1926- )
(6)
Michałowski Kazimierz (1901-1981)
(6)
Pawlakowa Danuta
(6)
Skrukwa Agata
(6)
Łoza Bartosz
(6)
Bednarek Magdalena
(5)
Białostocki Jan (1921-1988). Studia i rozprawy z dziejów sztuki i myśli o sztuce
(5)
Katalog
(5)
Kozakiewicz Stefan (1914-1974)
(5)
Matusiak Barbara
(5)
Porębski Mieczysław (1921-2012)
(5)
Rusaczyk Janusz
(5)
Stachyra Krzysztof
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Tarko Medard
(5)
Winczewska Aneta
(5)
Wiśniewska Krystyna
(5)
Alpatov Mihail Vladimirovič (1903-1986)
(4)
Dobrowolski Tadeusz (1899-1984)
(4)
Estreicher Karol (1906-1984)
(4)
Kuczyńska Alicja
(4)
Labuda Gerard (1916-2010)
(4)
Małochleb Paulina
(4)
Noël Bernard (1930- )
(4)
Pawlak Aleksander (1925-2001)
(4)
Starnawska Karolina
(4)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(4)
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas
(4)
Wydawnictwo "Arkady"
(4)
Bernhard Maria Ludwika (1908-1998)
(3)
Bukowińska Agnieszka
(3)
Centner-Guz Małgorzata
(3)
Chrzanowski Tadeusz (1926-2006)
(3)
Dockstader Frederic J
(3)
Dulewicz Andrzej
(3)
Dziemidok Bohdan
(3)
Figiel Martyna
(3)
Guze Joanna (1917-2009)
(3)
Ingarden Roman
(3)
Januszewski Zenon (1929-1983)
(3)
Jauksz Marcin
(3)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(3)
Karpowicz Mariusz (1934- )
(3)
Kostyrko Teresa
(3)
Kowalska Bożena
(3)
Kozak Wioletta
(3)
Kozakiewiczowa Helena
(3)
Kołodziejski Maciej
(3)
Kurecka Maria (1920-1989)
(3)
Malak Waldemar
(3)
Mencfel Michał
(3)
Mierzejewski Antoni
(3)
Miller Elżbieta
(3)
Ogólnopolski Ośrodek Sztuki dla Dzieci i Młodzieży (Poznań )
(3)
Olejarz Agnieszka
(3)
Piwocki Ksawery (1901-1974)
(3)
Podemska-Kałuża Anna
(3)
Poprzęcka Maria (1942- )
(3)
Ruszczycówna Janina (1914-1988)
(3)
Rzepińska Maria (1917-1993)
(3)
Smuszkiewicz Antoni (1938- )
(3)
Starzyński Juliusz (1906-1974)
(3)
Tasarski Jerzy
(3)
Tyl Marzena
(3)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(3)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(3)
Vasari Giorgio (1511-1574)
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(3)
Zielińska Anna
(3)
Świtek Gabriela
(3)
Anders Paweł (1948- )
(2)
Andrzejewska Halina
(2)
Bartnik Dorota
(2)
Bartol Izabella
(2)
Batóg Małgorzata
(2)
Bochnak Adam
(2)
Boryczka Bożena
(2)
Brach-Czaina Jolanta
(2)
Brandys Henryk (archeolog)
(2)
Budzik Justyna Hanna
(2)
Buhl Franciszek
(2)
Burszta Józef (1914-1987)
(2)
Czeczot-Gawrak Zbigniew
(2)
D'Alleva Anne (1964- )
(2)
Dec Dorota
(2)
Demartin Adam (1930-1996)
(2)
Depta Henryk (1938- )
(2)
Didkowska Bernadeta
(2)
Year
2020 - 2021
(83)
2010 - 2019
(509)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(56)
1980 - 1989
(148)
1970 - 1979
(175)
1960 - 1969
(64)
1950 - 1959
(7)
Time Period of Creation
2001-
(383)
1945-1989
(18)
1989-2000
(16)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
Country
Poland
(1096)
Language
Polish
(1084)
English
(5)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele języka polskiego
(59)
Szkoły podstawowe
(39)
Bibliotekarze
(23)
Szkoły średnie
(18)
Przedszkola
(17)
Nauczyciele
(16)
Nauczanie początkowe
(14)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Klasa 8.
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(7)
Klasa 6.
(7)
Dzieci
(4)
Klasa 7.
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
Klasa 3.
(3)
6-8 lat
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(2)
Pedagodzy
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Gimnazja
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele muzyki, historii muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoła średnia
(1)
Wychowawcy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(8)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Muzyka polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Subject
Sztuka
(381)
Estetyka
(69)
Język polski (przedmiot szkolny)
(60)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(51)
Wychowanie estetyczne
(44)
Język polski
(40)
Sztuka polska
(40)
Arteterapia
(39)
Wychowanie przedszkolne
(34)
Muzyka
(30)
Albumy
(28)
Edukacja filmowa
(28)
Tematy i motywy
(28)
Nauczanie początkowe
(27)
Sztuka dziecka
(26)
Folklor
(23)
Literatura polska
(23)
Dziecko
(20)
Film
(20)
Kultura
(19)
Literatura
(17)
Metody nauczania
(17)
Kultura masowa
(16)
Sztuka wojenna
(16)
Interpretacja dzieła sztuki
(14)
Dzieci
(13)
Muzykoterapia
(13)
Pedagogika kultury
(13)
Umuzykalnianie
(13)
Wielkopolska
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Film polski
(12)
Wojsko
(12)
Myślenie twórcze
(11)
Nauczanie
(11)
Papieroplastyka
(11)
Polska
(11)
Wychowanie
(11)
Encyklopedie
(10)
Książka obrazkowa
(10)
Promocja czytelnictwa
(10)
Sztuka ludowa
(10)
Edukacja artystyczna
(9)
Filozofia
(9)
Młodzież
(9)
Pedagogika artystyczna
(9)
Rysunek
(9)
Sztuka indiańska
(9)
Teatr
(9)
Adaptacja filmowa
(8)
Edukacja teatralna
(8)
Historia
(8)
Historia sztuki
(8)
Korespondencja sztuk
(8)
Kreatywność
(8)
Literatura a sztuka
(8)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(8)
Plastyka
(8)
Roboty ręczne
(8)
Romantyzm
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Sztuka pisania
(8)
Twórczość
(8)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Film amerykański
(7)
Kobieta
(7)
Malarstwo
(7)
Malarstwo (szt.plast.)
(7)
Renesans
(7)
Sztuka dla dzieci
(7)
Sztuka europejska
(7)
Animacja kultury
(6)
Edukacja przez sztukę
(6)
Gotyk
(6)
Impresjonizm
(6)
Kultura audiowizualna
(6)
Malarstwo polskie
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Poezja
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Symbole
(6)
Symbolizm
(6)
Sztuka współczesna
(6)
Teoria literatury
(6)
Teoria sztuki
(6)
Barok
(5)
Boże Narodzenie
(5)
Dzieciństwo
(5)
Malarstwo (sztuka)
(5)
Mickiewicz, Adam
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Sztuka grecka
(5)
Sztuka romańska
(5)
Sztuka sakralna
(5)
Sztuka sakralna polska
(5)
Wychowanie pozaszkolne
(5)
Bibliotekarze
(4)
Biografie indywidualne
(4)
Edukacja kulturalna
(4)
Subject: work
Pan Tadeusz
(3)
Dziady
(2)
Pokot (film)
(2)
Prowadź swój pług przez kości umarłych
(2)
Wesele
(2)
Adventures of Tom Sawyer
(1)
Amelia i Kuba
(1)
Another Day of Life (film)
(1)
Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem
(1)
Atlantyda
(1)
BFG (film)
(1)
Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli
(1)
Beauty and the Beast (film)
(1)
Biuro detektywistyczne Lessego i Mai. Stella Nostra (film)
(1)
Chronicles of Narnia
(1)
Dama z gronostajem
(1)
Dzieje zabawek dziecięcych na ziemiach polskich do początku XX wieku
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Emigranci
(1)
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
(1)
Hobbit : an unexpected journey (film)
(1)
Hobbit, or there and back again
(1)
Jackie (film)
(1)
Jusqu'à la garde (film)
(1)
Klątwa
(1)
Kosmita
(1)
Krzyżacy
(1)
Kuszenie św. Antoniego
(1)
Laberinto del fauno (film)
(1)
LasseMajas detektivbyrå
(1)
Latarnik
(1)
Lawa (film ; 1989)
(1)
Little princess
(1)
Love, Simon (film)
(1)
Loving Vincent (film)
(1)
Maša i Medved' (serial filmowy)
(1)
Morderstwo w Orient Expressie
(1)
Morderstwo w Orient Expressie (film ; 2017)
(1)
Mustang (film)
(1)
Nasze kunsztowanie
(1)
Nienawiść
(1)
Nous trois ou rien (film ; 2015)
(1)
Pan Tadeusz (film ; 1999)
(1)
Pod Mocnym Aniołem (film)
(1)
Pora umierać (film)
(1)
Quo vadis
(1)
Ralph breaks the Internet (film)
(1)
Romeo and Juliet
(1)
Room (film)
(1)
Schneewittchen
(1)
Skam (serial telewizyjny)
(1)
Slow West (film)
(1)
Sneedronningen
(1)
Syn Winnetou (2015)
(1)
Sztuka/twórczość dostępna
(1)
Tarapaty (film)
(1)
Treny
(1)
Whiplash (film)
(1)
Wigilia na Syberii
(1)
Wonder (film)
(1)
Z górki na pazurki
(1)
Łotr 1 : Gwiezdne wojny - historie (film ; 2016)
(1)
Żółty szalik (film)
(1)
Subject: time
2001-
(260)
1901-2000
(69)
1801-1900
(49)
1989-2000
(28)
1945-1989
(25)
1501-1600
(15)
1401-1500
(12)
1701-1800
(12)
1601-1700
(8)
1918-1939
(6)
1301-1400
(5)
1101-1200
(4)
1201-1300
(4)
1939-1945
(4)
1001-1100
(3)
301-400
(3)
401-500
(3)
801-900
(3)
901-1000
(3)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1801-
(2)
1901-1914
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
501-600
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
601-700
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
701-800
(2)
101-200
(1)
1401-
(1)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
201-300
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(55)
Mazowsze
(7)
Europa
(4)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(4)
Pokucie (Ukraina ; kraina)
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Białystok (woj. podlaskie)
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(3)
Chełm (woj. lubelskie ; okolice)
(2)
Francja
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Krosno (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Lublin (woj. lubelskie ; okolice)
(2)
Niemcy
(2)
Podhale
(2)
Radom (woj. mazowieckie ; okolice)
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Asyria
(1)
Atlantyda (kraina mitologiczna)
(1)
Azja Środkowa
(1)
Babilonia
(1)
Białoruś
(1)
Bielsk Podlaski (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechowice-Dziedzice (woj. śląskie, pow. bielski, gm. Czechowice-Dziedzice)
(1)
Dobrzyńska, Ziemia
(1)
Goraj (woj. lubelskie, pow. biłgorajski, gm. Goraj)
(1)
Hiszpania
(1)
Inowrocław (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Iran
(1)
Jabłonna (woj. mazowieckie, pow. legionowski, gm. Jabłonna)
(1)
Japonia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Litwa
(1)
Mazury
(1)
Nadnotecka, Puszcza
(1)
Norwegia
(1)
Piaseczno (woj. mazowieckie)
(1)
Polesie (kraina historyczna)
(1)
Pomorze
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Prudnik (woj. opolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Puszcza Pyzdrska
(1)
Ruś Czerwona (kraina historyczna)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sieradz (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Szamotuły (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Służew (Warszawa ; część miasta)
(1)
Tarnów (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Wołyń (Ukraina ; kraina historyczna)
(1)
Węgry
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Łużyce
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Śląsk
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(162)
Artykuł z pracy zbiorowej
(127)
Artykuł problemowy
(122)
Artykuł z czasopisma fachowego
(54)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(51)
Scenariusz zajęć
(50)
Pieśń ludowa polska
(42)
Artykuł z czasopisma naukowego
(27)
Druki muzyczne
(13)
Pieśń ludowa ukraińska
(12)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(11)
Biografia
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Artykuł fachowy
(8)
Raport z badań
(8)
Literatura polska
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Podręcznik
(6)
Wywiad dziennikarski
(5)
Bajka i baśń
(4)
Literatura
(4)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Publicystyka polska
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Felieton
(3)
Film
(3)
Malarstwo polskie
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Relacja
(3)
Relacja z wydarzenia
(3)
Vademecum
(3)
Akwarela
(2)
Album
(2)
Artykuł przeglądowy
(2)
Bajka i baśń ludowa polska
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dzienniki
(2)
Edycja krytyczna
(2)
Film polski
(2)
Fotografia amerykańska
(2)
Malarstwo (szt.plast.)
(2)
Malarstwo włoskie
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Plakat filmowy
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Program nauczania
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Rap
(2)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Albumy fotograficzne
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Bibliografia
(1)
Dramat polski
(1)
Encyklopedia
(1)
Etiuda filmowa
(1)
Film amerykański
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film fantastyczny
(1)
Film niemiecki
(1)
Filmografia
(1)
Hip-hop (muzyka)
(1)
Ilustracje
(1)
Komiks
(1)
Legendy i podania litewskie
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura ludowa polska
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo francuskie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka polska
(1)
Opowiadanie dziecięce duńskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pieśń ludowa białoruska
(1)
Pieśń ludowa chorwacka
(1)
Pieśń ludowa litewska
(1)
Pieśń ludowa niemiecka
(1)
Pieśń ludowa łużycka
(1)
Plakat społeczny
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja
(1)
Powieść
(1)
Powieść polska
(1)
Przyczynek
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(401)
Edukacja i pedagogika
(257)
Literaturoznawstwo
(69)
Etnologia i antropologia kulturowa
(60)
Historia
(48)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(27)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(9)
Językoznawstwo
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Styl życia, moda i uroda
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Nauka i badania
(3)
Religia i duchowość
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
1098 results Filter
E-book
In basket
Jeszcze do niedawna sztukę sakralną XIX wieku uważano za wytwór niższej kategorii, pozbawiony większej wartości artystycznej i treściowej głębi. Książka stara się pokazać, że było wręcz przeciwnie, że mianowicie architekturze kościelnej w epoce historyzmu przypisywano znaczenia symboliczne niemniej poważne niż w czasach wcześniejszych. Po upadku witruwianizmu jako obowiązującej wykładni budownictwa, co nastąpiło w drugiej połowie XVIII stulecia, na nowo zdefiniowano podstawy architektury, wskazując na rolę charakteru i „mówiącej" formy. Na tej podstawie skonstruowano koncepcję znaczenia stylów historycznych, rozwijaną w kręgu wszystkich konfesji chrześcijańskich. Natomiast w obrębie katolicyzmu sięgać zaczęto do średniowiecznych traktatów teologicznych i liturgicznych, odnajdując w nich podstawy dla symbolicznej wykładni całego budynku kościelnego, jego części i zdobiących go dekoracji. W książce zanalizowano zapomniane i nieprzywoływane od końca XIX wieku teksty rozpraw na temat symbolicznej wymowy świątyń katolickich, pochodzące z Francji, Niemiec, Polski i częściowo Wielkiej Brytanii. Dokonano też próby interpretacji owego materiału w kontekście fundamentalnych pojęć takich jak styl, sacrum i reprezentacja.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podjęta problematyka w monografii jest trudna, ponieważ dotyczy treści z obszaru filozofii, aksjologii edukacji, sztuki, wychowania oraz psychologii. Przedstawione treści poszczególnych artykułów są trafnie podzielone na trzy obszary tematyczne i interesująco opracowane pod względem obszaru tej problematyki. Z recenzji dr hab. prof. UŚ Urszuli Szuścik
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej serii „50 idei, które powinieneś znać”. Jaka jest różnica pomiędzy kolumną dorycką a jońską? Jak działa łuk przyporowy? Jakimi wytycznymi kieruje się współczesna architektura? Czym różni się konserwacja od renowacji? Jeżeli kiedykolwiek nurtowały cię te pytania – lub zastanawiałeś się nad tym, kiedy budynek jest po prostu budynkiem, a kiedy stanowi dzieło sztuki – odpowiedzi znajdziesz w tej książce, będącej znakomitym wprowadzeniem w świat architektury. Prześledziwszy niezliczone metody i sposoby, przy pomocy których ludzkość przez wieki tworzyła i kształtowała nasze środowisko architektoniczne, Philip Wilkinson zwięźle i przystępnie wyjaśnia podstawowe teorie architektury. W tej niezwykle wciągającej narracji znajdziemy fachowe wprowadzenie do trendów najważniejszych w całej historii architektury i do najbardziej reprezentatywnych prac największych architektów. Poczynając opis od najstarszych starożytnych korzeni architektury, idąc dalej przez jej rewolucyjny rozwój pod koniec XIX wieku, rzeźbiarskie formy ekspresjonistów, do oszczędnych szklano-betonowych budynków stylu międzynarodowego – i wreszcie do ironii i aluzji postmodernizmu i najnowszych wskazań dzisiejszej architektury ekologicznej, niniejszy przewodnik pozwala na zrozumienie architektury i docenienie jej ogromnego wpływu na świat, w którym żyjemy. „50 idei, które powinieneś znać” to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Książka Małgorzaty Kozubek jest pierwszym w polskiej literaturze przedmiotu naukowym opracowaniem zagadnienia filmoterapii. […] Przesłanki tej metody autorka analizuje w rozległym kontekście kultury terapeutycznej, a także w ramach problematyki stricte filmoznawczej, związanej z percepcją filmu”. Tadeusz Szczepański „Małgorzata Kozubek zadaje pytanie o możliwości teoretyczne, a także o szanse praktycznej skuteczności wykorzystania filmu do psychoterapii, a zwłaszcza do psychoterapii stosowanej w ramach resocjalizacji młodzieży społecznie nieprzystosowanej. Tak określony cel książki może mieć zastosowanie podwójne, teoretyczne i praktyczne […], co w przypadku pracy z dziedziny humanistyki jest wartością rzadką i cenną”. Tadeusz Lubelski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nie jest to podręcznik dający tylko gotowe przepisy na przeprowadzenie zajęć. To zbiór wiedzy na temat wpływu zajęć arteterapeutycznych, a w szczególności plastykoterapeutycznych i plastykostymulacyjnych, dający twórczą inspirację do własnej pracy. Autorka przedstawia w tej książce swoje doświadczenia i pokazuje jak można połączyć je ze sobą i wykorzystywać plastykę do terapii i badań. Ukazuje jak sztuka może stać się prostym narzędziem o ogromnych możliwościach, wcale niekoniecznie w rękach artystów. Plastykostymulacja przedstawiona w książce nie ma nic wspólnego z edukacją plastyczną. Nie jest zadaniem zajęć plastykoterapeutycznych ani plastykostymulacyjnych zmienić podopiecznego w wielkiego artystę, ani nawet nauczyć go jakiś specyficznych technik plastycznych, ale pokazać mu jak może się rozwijać i wychodzić poza własne możliwości i ograniczenia oraz bawić się sztuką plastyczną i korzystać z niej dla poprawy własnego życia. Joanna Wajdenfeld - psycholog, plastyk i terapeuta zajęciowy, ukończyła Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizację z Psychologii Twórczości oraz Socjoterapii i Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży. Posiada certyfikat Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dyplom Terapeuty Zajęciowego i Instruktora Rekreacji Ruchowej. Pracuje w Wyższej Szkole Nauk Społecznych „Pedagogium” i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest autorką książki „Kreatywna plastykostymulacja w rozwoju dziecka” oraz wielu publikacji, w tym: „Warsztaty plastyczne dla studentów pedagogiki i resocjalizacji”, „Wpływ oddziaływań poznawczych na twórczość dzieci w wieku szkolnym”, „Arteterapia, jako forma leczenia i wspierania rozwoju. Wybrane aspekty plastykoterapii i choreoterapii”, „Porównanie w badaniach neuroobrazowania pracy mózgu po oddziaływaniach plastykoterapeutycznych”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka jest pierwszą pozycją, omawiającą sztukę i kulturę tego kraju, przykładając do niej normy europejskie i odcinając się od podejścia etnograficznego, jakie jest stosowane zazwyczaj w odniesieniu do Czarnego Lądu. Zjawiska artystyczne opisywane są na szerokim tle społeczno-historycznym, ukazującym złożoną przeszłość i współczesność kraju. Pozwala to na zaakcentowanie odrębności i specyfiki sztuki południowoafrykańskiej. Obejmuje okres od momentu wylądowania żeglarzy holenderskich pod wodzą Jana van Riebeecka w 1652 r. na klifowej plaży Przylądka Dobrej Nadziei do chwili obecnej. Znajdziemy w niej opisy sztuki kolonialnej, poprzez wiktoriańską do modernistycznej; od malarstwa realistycznego do abstrakcyjnego i neofiguratywnego, od pionierskich prac czarnych artystów poprzez rodzajowe malarstwo z czarnych gett do zaangażowanej politycznie twórczości lat 80. i 90. oraz przez kręgi awangardy. Zastosowane interpretacje sztuki i kultury artystycznej wykorzystują aparat wypracowany na gruncie rozmaitych metod współczesnej humanistyki, przede wszystkim jednak sztuka tego czasu widziana jest tu w szerszym kontekście zmian historycznych zachodzących Afryce Południowej, a także nieustannych „gier” toczonych w zamkniętym kręgu historii, kultury i władzy w opresyjnych systemach kolonializmu, postkolonializmu i apartheidu. Dzieło sztuki nie jest więc traktowane jako autonomiczna konstrukcja formy artystycznej, lecz jako dynamiczna struktura uwikłana w rozmaite mechanizmy władzy itp.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Tematem przewodnim numeru jest architektura nowoczesna i współczesna. Znajdują się w nim artykuły polskich badaczy poświęcone m. in. kabalistycznym wątkom w projektach Daniela Libeskinda, stylowi neogotyckiemu w architekturze sakralnej XIX wieku, poszukiwaniu stylu narodowego w projektowaniu użytkowym na początku XX wieku, analizie architektury i urbanistyki w czasie II wojny światowej na ziemiach polskich, powojennej odbudowie Warszawy, nowym technikom i dostępnym materiałom w polskiej architekturze okresu odwilży, a także realizacjom sakralnym w pierwszych latach po wojnie. Zeszyt zawiera również teksty omawiające sposoby popularyzacji architektury modernistycznej na łamach polskich czasopism ilustrowanych dla dzieci i młodzieży oraz opisujące architekturę willową Poznania doby PRL.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Do rąk Czytelników oddajemy trzeci już monograficzny numer interdyscyplinarnego czasopisma "Zoophilologica" 2017/3, zawierający artykuły autorów, którzy ani wprost, ani w jednolity sposób nie definiują statusu i podmiotowości zwierząt, ale podejmują próby badania owego zagadnienia poprzez pryzmat własnych dziedzin badawczych – z ich specyficzną siatką pojęciową i metodologią. Wszyscy oni próbują – każdy w inny sposób rozkładając akcenty – penetrować, analizować i rozważać warunki, w jakich dochodzi do tworzenia i rozpoznania pozaludzkiego podmiotu. Ich praca stanowi skromny wkład dla określenia wieloaspektowej istoty podmiotowości zwierząt, ale bez wątpienia stanie się cenna w kontekście pytania o to, kim jesteśmy my sami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The authors discuss truth and falsehood in science and the arts. They view truth as an irreducible point of reference, both in striving for elementary knowledge about the world and in seeking methods and artistic means of achieving this goal. The multilevel and multiple-aspect research presented here, conducted on material from different periods and different cultures, shows very clearly that truth and falsehood lie at the foundation of all human motivation, choices, decisions, and behaviors. At the same time, however, it reveals that every bid to extrapolate the results of detailed studies into generalizations aimed at universalization – by the very fact of their discursivation – either subjects the discussion to the rules of formal logic or situates it outside the realm of truth and falsehood. Autorzy podejmują refleksję nad prawdą i fałszem w nauce i sztuce. Przypisują prawdzie status nieredukowalnego punktu odniesienia – tak w próbach dotarcia do elementarnej wiedzy o świecie, jak i w poszukiwaniach metod i środków artystycznych niezbędnych do osiągnięcia tego celu. Zaprezentowane tu wielopoziomowe i wieloaspektowe badania, prowadzone z wykorzystaniem materiałów pochodzących z różnych epok i różnych kultur, wyraźnie dowodzą, że prawda i fałsz stanowią podstawę wszelkiego rodzaju ludzkich motywacji, wyborów, decyzji i zachowań. Jednocześnie ujawniają, że każda próba ekstrapolacji wyników poszukiwań szczegółowych na poziom uogólnienia o ambicjach uniwersalizujących – przez sam fakt ich dyskursywizacji – albo podporządkowuje prowadzone rozważania regułom logiki formalnej, albo sytuuje je poza prawdą i fałszem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
La presente monografia si propone di raccogliere la sfida di riuscire a parlare dell’italianità attraverso l’intervento di vari autori – studiosi e appassionati dell’Italia – che la descrivono e ne analizzano gli aspetti sotto svariati punti di vista: a partire da quello storico-culturale (i misteri della sua tormentata storia) arrivando a quello letterario-artistico (i mille risvolti della sua letteratura, del cinema, dell’arte figurativa e del teatro), passando ovviamente anche per l’elemento popolare e tradizionale (le ineffabili sfumature delle contaminazioni tradizionali e culinarie, le innumerevoli altre forme del ricco patrimonio culturale a cui l’italianità, come le altre culture del mondo, è legata). La domanda principale che accomuna i vari interventi qui raccolti e proposti riguarda il problema della definizione di italianità, tenendo conto della sua ricezione lungo l’arco dei secoli. Per riuscire a mantenere un discorso quanto più possibile lineare, si è deciso di raggruppare la trattazione in quattro blocchi tematici: la contemporaneità, la prospettiva storica, il patrimonioartistico-letterario– ivicompresoilramocinematografiae, infine, un originale percorso tra Italia e Polonia, alla ricerca di mutue e reciproche influenze storico-culturali che possono accumunare i due Paesi. Pur basandosi su un approccio di tipo eclettico, la monografia si prefigge il compito di restituire un’immagine omogenea e coerente della complessità delle varie manifestazioni dell’italianità, grazie a riflessioni in campi di studio differenti e quanto più vari possibile. Senza pretendere l’esaustività completa, questa raccolta di saggi tenta di incrociare diverse prospettive del fenomeno per arrivare a costituire un invito a ulteriori studi in proposito.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kolejny numer interdyscyplinarnego czasopisma „Zoophilologica” 2018/4 nosi tytuł „Polowanie”. Artykuły tu zamieszczone poruszają różnorodne zagadnienia dotyczące myślistwa, a ich autorzy reprezentują humanistykę i przyrodoznawstwo, co wpisuje czwarty zeszyt monograficzny w „trzecią kulturę”. Reprezentują oni różne dyscypliny naukowe: biologię, zoologię, ekologię, filmoznawstwo, literaturoznawstwo, językoznawstwo, filozofię i prawo. Stąd też na polowanie patrzą z własnej perspektywy badawczej, przyjmując przy tym różne optyki badawcze: dalszą i bliższą, teoretyczną i praktyczną, dosłowną i metaforyczną. Autorzy poszukują odpowiedzi m.in. na pytania: czy polowanie w XXI wieku ma jakikolwiek sens? Czy jest z naukowego / etycznego punktu widzenia uzasadnione? Dlaczego polowanie wzbudza tyle emocji i kontrowersji? Czy udział dzieci i młodzieży w polowaniu jest szkodliwy? Czy jest jakaś etyczna różnica pomiędzy polowaniem a kłusownictwem? Jaką rolę odgrywa(ło) myślistwo w kulturze ludowej? Jakie myślistwu towarzyszą mity, stereotypy i uprzedzenia? Dlaczego polowanie i towarzyszące mu obrzędy można uznać za rodzaj niezaplanowanego wyrafinowanego performance’u („teatru śmierci”)? Jak polowania prezentują pisarze / reżyserzy / malarze / autorzy tekstów piosenek? Zapewne nie udało się w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na wszystkie postawione pytania. Warto jednak zwrócić uwagę na wspólny mianownik aksjologiczno-etyczny łączący większość zamieszczonych tutaj rozważań, polemik, refleksji, ocen i stanowisk. Jest nim zdecydowany sprzeciw moralny wobec praktykowanego we współczesnym świecie łowiectwa dla rozrywki i sportu, czyli przyjemności. Zwłaszcza biolodzy skutecznie, bo z udziałem wiedzy empirycznej, demaskują hipokryzję myśliwych i obalają wciąż pokutujący w potocznej świadomości mit o tym, że polowanie jest wyższą koniecznością sprzyjającą kontroli populacji dzikich zwierząt.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Przeszłość ; Granice płci ; Skandal ; Historia ; Somaestetyka ; Sztuka ; Moda ; Instalacja ; History ; Performing arts ; Performative turn in art ; Performative concept of artist ; Joseph Beuys ; Sophie Calle ; Nowe media ; Performatywna koncepcja artysty ; Aestheticization ; The past ; Happening ; Narrative ; Defacement ; Ritual ; Desemantization ; Profanation ; Face ; Potwarz ; Desemantyzacja ; Sztuka performansu ; Performatyka ; Życie a sztuka ; Generative art ; Interactive art ; Avant-garde cinema ; Installation art ; Permutation art ; Sztuka generatywna ; Sztuka interaktywna ; Sztuka wideo ; Film awangardowy ; Sztuka instalacji ; Sztuka permutacyjna ; Performance in public space ; Żydzi ; Gender boundaries ; Somaaesthetics ; Performance w przestrzeni publicznej ; Żywe dzieło sztuki ; Sztuka performance ; Theater ; Music ; Song ; Literature ; Paintings ; Object ; Tale ; Melancholy ; Sarcasm ; Performativity (performatives) ; Jews ; Promise ; Allegories of reading (unreadability) ; Asteism ; Performatywność (performatywny) ; Akty mowy (lokucyjne ; Illokucyjne ; I perlokucyjne akty) ; Obietnica ; Alegoria czytania (odczytania) ; Asteizm ; Popular art ; Muzyka ; Blind spot aesthetics ; Communal artwork ; Sports as art ; Estetyka ślepej plamki ; Komunalne dzieło sztuki ; Performatywność ; Przemysł artystyczny ; Sztuka popularna ; Holocaust ; Widowisko sportowe jako dzieło sztuki ; Space ; Erika Fischer-Lichte ; Installation ; Environment ; Public art ; Performative architecture ; Interactive architecture ; Digital design ; Architektura interaktywna ; Projektowanie cyfrowe ; Visual event ; Internet-mediated communication ; Net art ; Communitas ; Zdarzenie wizualne ; Komunikacja zapośredniczona przez Internet ; Performative ; Set design ; Prague Quadrennial of Performance Design (PQ) ; Scenografia ; Praskie Quadrennial Scenografii ; PQ ; Aesthetic of performance ; Social rituals ; Spectacle ; Patriotism ; Estetyka performansu ; Rytuał społeczny ; Elitist art ; Fashion ; Dress-sculpture ; Performatywność płci ; Hate speech ; Speech acts ; Pamięć ; Infelicity ; Satire ; Scandal ; Mowa nienawiści ; Akty mowy ; Interpelacja ; Niefortunność ; Identity ; Twarz ; Media ; Kultura wizualna ; Przestrzeń ; Tradycja ; Literatura ; Opowieść ; Rytuał ; Tożsamość ; Image ; Satyra ; New media ; Reprezentacja ; Performans ; Teatr ; Body ; Video art ; Przedmiot ; Obraz ; Ciało ; Spektakl ; Narracja ; Ironia ; Śpiew ; Performance art ; Representation ; Performativity ; Performance studies ; Tradition ; Art industry ; Wojciech Bruszewski ; Patriotyzm ; Terroryzm ; Gender performativity ; Melancholia ; Performance ; Speech acts (locutionary ; Illocutionary ; And perlocutionary acts) ; Interpellation ; Estetyzacja ; Malarstwo ; „zwrot performatywny” w sztuce ; Terrorism ; Visual culture ; Memory ; Sztuka elitarna ; Art ; Profanacja ; Living work of art
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Tematem przewodnim numeru jest zagadnienie zmysłów w sztuce od późnego średniowiecza do współczesności. Artykuły polskich i zagranicznych badaczy poświęcone są m.in. zmysłowemu doświadczaniu rzeźb dewocyjnych, roli zapachu i smaku w martwych naturach, tworzeniu wystaw sztuki angażujących wiele zmysłów. Zeszyt otwierają perspektywy kuratorek, historyczek sztuki oraz artystek, dotyczące znaczenia zmysłów w ich twórczości. Czytelnik znajdzie w nim również prace o charakterze teoretycznym, podejmujące próbę usystematyzowania badań nad zmysłowością procesu twórczego i odbioru sztuki. The issue focuses on the role played by the senses in the arts from the Late Middle Ages until now. Topics addressed by Polish and International scholars include: the sensory engagement with devotional sculptures, the role of the sense of smell and taste in still-life paintings, multisensory art exhibitions. The volume opens with four statements of curators, art historians and artists about the meaning of the senses in their practices. The reader is also invited to explore essays of a broader methodological scope, which seek to provide a theoretical framework for dealing with the senses in making and experiencing art.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Rocznik prezentuje najnowsze wyniki badań z zakresu historii sztuki. Założony w 1990 roku przez Jana Białostockiego. W piśmie zamieszczane są artykuły wybitnych polskich i zagranicznych naukowców. Czasopismo wydawane jest w języku angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W numerze: Piotr Augustyniak: Wartości w koncepcji firmy-idei, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.01, s. 7–16; Anna Karwińska: Społeczne przestrzenie miasta w procesach wytwarzania i realizowania wartości, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.02, s. 17–34; Łukasz Maźnica: Zależności między kulturą a rozwojem z perspektywy oddolnych inicjatyw kultury społecznej, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.03, s. 35–50; Magdalena Andrejczuk: Prekariat a „Pokolenie Y” – zjawisko prekaryjności młodych pracowników, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.04, s. 51–68; Igor Stokfiszewski: Projekt Ursus Zakłady – wokół „zwrotu demokratycznego” w sztuce, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.05, s. 69–86. Więcej o kwartalniku http://www.kulturairozwoj.msap.pl/index.php/nr-2-3-2017 uwagi: prof. dr hab. Jerzy Hausner redaktor naczelny periodyk wydawany wraz z Instytutem Studiów Społecznych UW oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again