Forma i typ
Artykuły
(137)
Książki
(60)
Publikacje fachowe
(33)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Autor
Szmidt Krzysztof J
(7)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(5)
Kloskowska Adriana
(4)
Jakubowska Alina
(3)
Just Monika
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Chobot-Kłodzińska Marzanna
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Hładuń Jadwiga
(2)
Jankowska Maria
(2)
Kołodziejska Lidia
(2)
Michalik Alicja
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Okraszewski Kazimierz
(2)
Olczak Małgorzata
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Rakowiecka Barbara
(2)
Robinson Ken (1950-2020)
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Trancygier Izabela
(2)
Wojdyła Adela
(2)
Wolny Barbara
(2)
Abramowicz Teresa
(1)
Adamek Irena
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejczak Aldona (1952- )
(1)
Aronica Lou
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Assaf Magda
(1)
Baj Aleksander
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Paulina
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Bartoszewicz Magdalena
(1)
Bańkowska Anna
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Bielawska Izabela
(1)
Bielecki Czesław
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Borzęcki Adam (1945- )
(1)
Budzik Małgorzata
(1)
Bukowińska Agnieszka
(1)
Burton Leone (1936- )
(1)
Buła Anna
(1)
Bąk Angelika (psychologia)
(1)
Ciemniewska Maja
(1)
Cieślak Małgorzata
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Ciniewicz Emilia
(1)
Ciszek Renata
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Danilczyk Monika
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Depta Henryk (1938- )
(1)
Deńca Marta
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Dobkowska Joanna
(1)
Domaszuk Edyta
(1)
Drożdżal Michalina
(1)
Duda Ewa (pedagog)
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Firysiuk Natalia
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frankiewicz Wanda
(1)
Garda-Łukaszewska Jadwiga
(1)
Gołoś Alicja
(1)
Grigorenko Elena L
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Gryz Iwona
(1)
Gryzło Ewa
(1)
Grzęda Marzena
(1)
Hanuszkiewicz Wojciech
(1)
Harasimik Agnieszka
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Jabłońska Wiktoria
(1)
Jakubczyk Kamila
(1)
Janus Jolanta
(1)
Jarvin Linda
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Justyńska Martyna
(1)
Juśko Edmund (1955- )
(1)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(1)
Jóźwik Karolina
(1)
Jąder Mariola
(1)
Jędrycha Joanna
(1)
Kalinowska Aleksandra
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kandzia Joanna
(1)
Kapela Agata
(1)
Kapusta Janusz
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2022
(29)
2010 - 2019
(141)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(199)
Język
polski
(199)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(15)
Nauczyciele
(15)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 3.
(5)
Przedszkola
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(197)
Metody nauczania
(27)
Nauczanie początkowe
(26)
Kreatywność
(25)
Nauczanie
(15)
Twórczość
(14)
Dziecko
(12)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Twórczość dzieci i młodzieży
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Uczenie się
(8)
Wychowanie estetyczne
(8)
Dzieci
(7)
Wyobraźnia
(7)
Zdolności
(7)
Nauczyciele
(6)
Sztuka
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Arteterapia
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Język polski
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Myślenie
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Matematyka
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Techniki Freineta
(4)
Uczniowie
(4)
Eksperyment
(3)
Freinet, Celestyn
(3)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Osobowość
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Efektywność nauczania
(2)
Eksperymenty
(2)
Heurystyka
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Krytycyzm
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie dziecka
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika artystyczna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Roboty ręczne
(2)
Rysunek
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Twórczość uczniów
(2)
Uczeń twórczy
(2)
Uczucia
(2)
Zajęcia terenowe
(2)
Arcimboldi, Giuseppe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Bonar, Jolanta
(1)
Buła, Anna
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie szybkie
(1)
De Bono, Edward
(1)
Design thinking
(1)
Dilthey, Wilhelm
(1)
Dysleksja Rozwojowa
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emocje
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Figury geometryczne
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Gry planszowe
(1)
Grywalizacja
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Humboldt, Wilhelm von
(1)
Humor
(1)
Temat: dzieło
Edukacyjna wartość dziecięcych pytań
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(38)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(37)
Scenariusz zajęć
(16)
Artykuł problemowy
(15)
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Poradnik
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(70)
Psychologia
(13)
Kultura i sztuka
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
199 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-163
Streszczenie: Książka, adresowana do nauczycieli, jest próbą szerszego spojrzenia na proces twórczego kształcenia wypowiedzi uczniów klas I-III, istotę i charakterystyczne cechy twórczości oraz jej werbalne wytwory. Obejmuje też prezentację najważniejszych form stylistycznych: opowiadania, opisu, sprawozdania, listu oraz przykłady wypowiedzi uczniów. Dość szeroko ukazana została metoda swobodnych tekstów na tle koncepcji C. Freineta, sprzyjająca szybszemu doskonaleniu języka uczniów. Rozprawa, obok części teoretycznej, zawiera część eksperymentalną poświęconą badaniom nad kształceniem dłuższych wypowiedzi uczniów. W ostatnim rozdz. - propozycje rozwiązań metodycznych (konspekty dla kl.III).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34438, 33820 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności.(https://www.empik.com/specjalne-potrzeby-edukacyjne-ucznia-w-praktyce-zycia-szkolnego-opracowanie-zbiorowe,p1212477697,ksiazka-p)

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45548 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury – dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku. W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów, będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego, nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów. * Rozwijanie myślenia w szkole jest zaniedbane. Publikacja pozwoli zbudować fundament dla modelu edukacji konstruktywistycznej, prorozwojowej, w której język (w szczególności pytania stawiane przez uczniów i nauczycieli) pełni funkcję pośrednika pomiędzy uczeniem się a rozwojem. Dostarcza ona teoretycznego wsparcia nauczycielom i pedagogom zainteresowanym problemem, a także pokazuje drogowskazy, możliwości rozwiązań poprzez prezentację m.in. treningu myślenia pytajnego. Otwiera nauczycielom przestrzeń dla podejmowania innowacyjnych rozwiązań, dostarczając im narzędzi. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Filipiak W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby. Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia. „Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.” prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej