Form of Work
Artykuły
(74)
Publikacje naukowe
(51)
Publikacje fachowe
(10)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Status
available
(5)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Olszewska Barbara
(2)
Paśko Jan Rajmund
(2)
Wydra Magdalena
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejczak Aldona (1952- )
(1)
Arkusińska Agnieszka
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Basmann Beata
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buła Anna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta (1960- )
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Górowska-Fells Magdalena
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jędrycha Joanna
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lib Waldemar
(1)
Marchlewska Jolanta
(1)
Matejczuk Joanna
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa (1957- )
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Nowotnik Anna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pawlak Justyna
(1)
Pawluk-Skrzypek Agnieszka
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Pituła Beata
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Przybylska Irena
(1)
Płatos Beata
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Rajewicz Danuta
(1)
Rakowska Bożena
(1)
Raszka Renata
(1)
Regiewicz Adam
(1)
Rettinger Renata (1967- )
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Rybińska Agnieszka (edukacja)
(1)
Strzelczyk Urszula (pedagog)
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szałachowski Roman
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szymanik-Kostrzewska Anna
(1)
Słowik Magdalena
(1)
Talarczyk Małgorzata
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Waligóra Anna (socjolog)
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wichrowska Kamila
(1)
Witek Anna (pedagog)
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wollman Lidia
(1)
Wróblewska Małgorzata
(1)
Wydawnictwo Akademickie "Żak" Jacek Śnieciński
(1)
Wójcik Katarzyna (pedagog)
(1)
Zamecka-Zalas Olga
(1)
Zdybel Dorota
(1)
Zwiernik Jolanta
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwińska Anna
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Year
2020 - 2021
(20)
2010 - 2019
(70)
Time Period of Creation
2001-
(61)
Country
Poland
(90)
Language
Polish
(90)
Audience Group
Nauczyciele
(11)
9-13 lat
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
14-17 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doktoranci
(1)
Klasa 1.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Studenci
(1)
Subject
Kompetencje kluczowe
(25)
Uczniowie
(22)
Uczenie się
(21)
Uczniowie klas początkowych
(19)
Kompetencje społeczne
(18)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele
(10)
Dzieci
(7)
Kompetencje komunikacyjne
(7)
Uczeń
(7)
Uczniowie szkół podstawowych
(7)
Kompetencje medialne
(6)
Kreatywność
(6)
Nauczanie
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pedagogika wczesnoszkolna
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Badania jakościowe
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Edukacja medialna
(4)
Kompetencje
(4)
Otwartość poznawcza
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Cyfrowi tubylcy
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje informacyjne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Pedagogika przeżyć
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Socjalizacja
(3)
Twórczość
(3)
Uczucia
(3)
Badania naukowe
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekonomiczna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje kulturowe
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Nauczyciel
(2)
Pokolenie Y
(2)
Postawy
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczeń twórczy
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wiedza o kulturze
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Autorytet
(1)
Bernstein, Basil B.
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Cele kształcenia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Claxton, Guy
(1)
Cyberkultura
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Identyfikacja wizualna
(1)
Subject: time
2001-
(50)
1901-2000
(8)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(28)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czechy
(1)
Kraje arabskie
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(43)
Artykuł problemowy
(40)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Raport z badań
(8)
Scenariusz zajęć
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Psychologia
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
90 results Filter
E-book
In basket
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka koncentruje się na znaczeniu niektórych kompetencji w życiu jednostki. Są to m.in. takie zdolności i postawy, jak: empatia, psychowzroczność, umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, obywatelskość i tolerancja, umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Autor przewiduje również, jakie kompetencje będą miały znaczenie w epoce budowania nowego porządku społecznego po epidemii koronawirusa. W obliczu społeczeństwa jutra zmiana dotychczasowych nawyków i zbudowanie trwalszych form wspólnotowości stanie się koniecznością. Adresaci: Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również pracowników działów kadr, menedżerów i przedsiębiorców obserwujących rozwój rynku pracy, a także studentów kierunków nauczycielskich, psychologii oraz pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi prawami jednostki do posiadania własnych poglądów, które można było swobodnie przedstawiać. Problem relacji uczeń - nauczyciel jest wielopłaszczyznowy i do tej pory nie posiada uniwersalnych rozwiązań. Inne są relacje w kontekście uczeń - nauczyciel przedmiotu, a inne na zajęciach pozalekcyjnych. Problem dodatkowo komplikuje fakt, że wprawdzie mówi się o relacji ucznia i nauczyciela, lecz nie podkreśla się przy tym, iż relacja ta może być inna, gdy miejsce jednego ucznia zajmie inny. Relacja pomiędzy grupą uczniów, jaką jest klasa, a nauczycielem zależna jest od osobowości nauczyciela. Wystarczy, że zmieni się nauczyciel, a dotychczasowe relacje ulegają zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again