Forma i typ
Artykuły
(114)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje fachowe
(35)
Książki
(26)
Publikacje dydaktyczne
(16)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Autor
Wydra Magdalena
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Olszewska Barbara
(4)
Olszewska Barbara (pedagog)
(4)
Appelt Karolina (1976- )
(3)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Christoph Monika
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Morańska Danuta
(2)
Moyski Elżbieta
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Wawrzyniak Sonia
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejczak Aldona (1952- )
(1)
Arkusińska Agnieszka
(1)
Baker Jed E
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Basmann Beata
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buła Anna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Dervishi Flutura
(1)
Drost-Rudnicka Małgorzata
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Franków Łukasz
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta (1960- )
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Górowska-Fells Magdalena
(1)
Hall Carol (1951- )
(1)
Hall Eric (1936- )
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jędrycha Joanna
(1)
Kaczmarek Stella
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Klichowski Michał
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Konieczna-Woźniak Renata
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Labiak Damian
(1)
Latopolska Karolina
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lib Waldemar
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marchlewska Jolanta
(1)
Matejczuk Joanna
(1)
Michalska Jowita
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa (1957- )
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Nowotnik Anna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olbert Agata
(1)
Pawlak Justyna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pawluk-Skrzypek Agnieszka
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Perz Marcin
(1)
Pituła Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(71)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(118)
Kraj wydania
Polska
(151)
Język
polski
(148)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(18)
9-13 lat
(9)
Szkoły podstawowe
(7)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Młodzież
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
14-17 lat
(3)
Klasa 1.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doktoranci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(44)
Uczniowie
(38)
Uczenie się
(33)
Kompetencje kluczowe
(31)
Uczniowie klas początkowych
(30)
Kompetencje komunikacyjne
(22)
Nauczanie początkowe
(16)
Nauczyciele
(16)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(16)
Uczniowie szkół podstawowych
(14)
Kompetencje medialne
(11)
Nauczanie
(10)
Kompetencje emocjonalne
(8)
Uczucia
(8)
Dzieci
(7)
Edukacja medialna
(7)
Kompetencje zawodowe
(7)
Kreatywność
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Rozwój emocjonalny
(7)
Trening umiejętności społecznych
(7)
Uczeń
(7)
Kompetencje informacyjne
(6)
Komunikacja werbalna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Szkolnictwo
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pedagogika wczesnoszkolna
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Badania jakościowe
(4)
Cyfrowi tubylcy
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Język polski
(4)
Kompetencje
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Otwartość poznawcza
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Język dziecka
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Kształcenie
(3)
Metody nauczania
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Mózg
(3)
Pedagogika przeżyć
(3)
Postawy
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Samokontrola
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Twórczość
(3)
Wychowanie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
COVID-19
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja ekonomiczna
(2)
Edukacja informacyjna
(2)
Gimnazja
(2)
Gniew
(2)
Kompetencje kulturowe
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciel
(2)
Pokolenie Y
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rynek pracy
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Uczeń twórczy
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wiedza o kulturze
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Zdolności
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(86)
1901-2000
(8)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(38)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Albania
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czechy
(1)
Kostrzyn nad Odrą (woj. lubuskie, pow. gorzowski, gm. Kostrzyn nad Odrą)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(60)
Artykuł problemowy
(56)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(33)
Raport z badań
(15)
Scenariusz zajęć
(14)
Karty pracy ucznia
(8)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Gry komputerowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Recenzja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(118)
Psychologia
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
151 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as we (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W książce autorzy poruszają wiele istotnych kwestii związanych z rozwojem nowych technologii i sztucznej inteligencji. Niewątpliwie ich rozwój będzie się przyczyniał do rozwoju naszego kraju i świata. Należy pamiętać,że rozwój to nie tylko korzyści, ale i zagrożenia. Mamy nadzieję, że książka ta skłoni czytelnika do refleksji i odpowiedzi na pytanie, czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zdominują życie człowieka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej