Form of Work
Artykuły
(85)
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(12)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(41)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(49)
Author
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Darowska Anna
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Hływa Renata
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Krempa Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Nowotnik Anna
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kłysz-Sokalska Natalia
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Lisicki Michał
(2)
Maas Violet F
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Rękosiewicz Małgorzata
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Trzcińska Magdalena
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Bajus Anna
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Binder Gislind
(1)
Blythe Peter
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Dawson Peg
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Frydzińska-Świątczak Lidia
(1)
Furdyna Elżbieta
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzybowska Ewa
(1)
Guare Richard
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana (1978- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Harmonia Universalis
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jankowski Paweł
(1)
Jankowski Paweł (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Kamza Anna
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Konarska Joanna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowa Anna
(1)
Kowalcze-Pawlik Anna
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozak Katarzyna
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kram Aleksandra
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2022
(17)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Time Period of Creation
2001-
(59)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(140)
Language
Polish
(139)
Audience Group
Nauczyciele
(10)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Przedszkola
(5)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(4)
Klasa 1.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Klasa 2.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Subject
Rozwój psychofizyczny dziecka
(41)
Dziecko
(39)
Uczenie się
(39)
Uczniowie
(34)
Uczniowie klas początkowych
(30)
Rozwój emocjonalny
(14)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Dzieci
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Dojrzałość szkolna
(7)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(7)
Wychowanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Kompetencje kluczowe
(5)
Metody nauczania
(5)
Rozwój poznawczy
(5)
Socjoterapia
(5)
Terapia pedagogiczna
(5)
Trudności w uczeniu się
(5)
Uczucia
(5)
Dysortografia
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Lateralizacja
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Uczeń
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Agresywność
(3)
Czytanie
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Matematyka
(3)
Osobowość
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dziecko niesłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Edukacja globalna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Odruchy
(2)
Pedagogika przeżyć
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pisanie
(2)
Podmiotowość
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rozwój zawodowy nauczyciela
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Samodzielność
(2)
Socjalizacja
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Wiedza
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Auksologia
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bibliografia
(1)
Biologia sanitarna
(1)
Cele kształcenia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Człowiek
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyspraksja
(1)
Subject: work
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(33)
1901-2000
(8)
1989-2000
(8)
1945-1989
(4)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(22)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Artykuł z pracy zbiorowej
(22)
Scenariusz zajęć
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(57)
Psychologia
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
140 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42001 (1 egz.)
Book
In basket
(Rodzice i Dzieci)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W książce znajdują sie rady i wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD i sprawiajacych różnego rodzaju inne kłopoty wychowawcze. Autorzy proponują strategie postepowania z dziećmi pomocne w rozwijaniu empatii, samodyscypliny, zdolności porozumiewania się i rozwiazywania problemów. Jest to poradnik dla rodziców i specjalistów zajmujących się tą problematyką.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39185 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39878 (1 egz.)
Article
In basket
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
E-book
In basket
Publikacja jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia uczenia się i rozwoju człowieka w biegu życia. Składa się z dziesięciu rozdziałów powiązanych ze sobą problemami pojawiającymi się od dzieciństwa do starości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W prezentowanych tekstach ukazano zachodzące w różnym wymiarze i z różnej perspektywy, relacje między całożyciowym uczeniem się, rynkiem pracy a rozwojem jednostkowym, społecznym czy instytucjonalnym; dotyczące przeobrażeń w sferze pracy, zmian we wzorach przebiegu karier, rozwoju człowieka dorosłego, edukacyjnych wyzwań współczesnego świata. Refleksje nad kategoriami pojęciowymi ujętymi w tytule omawianej pracy budują jej strukturę. W ujęciu całościowym rozdziały prezentują szeroki ogląd tematu, równocześnie jednak ukazują też różnorodne teoretyczne podejścia do omawianych zagadnień z autorskim ustosunkowaniem się do ważności podejmowanych kwestii. Niektóre z tekstów wyraźnie zorientowane są na problematykę karier, inne poprzez prezentowane analizy łączą problemy rynku pracy z wzorami przebiegu karier, czy też rynku pracy i wyzwań, istotnych dla całożyciowego uczenia się i rozwoju człowieka dorosłego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa. Tom jest zapisem wielowątkowej dyskusji toczonej z dwóch perspektyw - konstruktywistycznej i kognitywistycznej – wokół dzieciństwa jako zespołu dziecięcych doświadczeń, przeżyć i działań. Obecna w książce idea podejścia jakościowego potwierdza po raz kolejny, że zainteresowanie dziecięcymi znaczeniami nie ma prostych odniesień do zagadnień podejmowanych w tradycji ilościowych badań pedagogicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again