Form of Work
Artykuły
(524)
Książki
(242)
Publikacje naukowe
(110)
Publikacje fachowe
(49)
E-booki
(25)
IBUK Libra
(25)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Status
available
(218)
unavailable
(24)
Branch
Wypożyczalnia
(242)
Author
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Goetz Magdalena
(9)
Sawiński Julian Piotr
(9)
Żylińska Marzena
(9)
Ilska Paulina
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Rudniański Jarosław
(7)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(6)
Czerniawska Ewa
(5)
Kloskowska Adriana
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Darowska Anna
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Hajdukiewicz Marianna
(4)
Hływa Renata
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Krempa Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Łoskot Małgorzata
(4)
Bandura Ludwik
(3)
Brophy Jere E
(3)
Buzan Tony (1942- )
(3)
Buła Anna
(3)
Civitas
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Elsner Danuta
(3)
Filipiak Ewa
(3)
Gryboś Monika
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Szurawski Marek (1948- )
(3)
Wiśniewska-Kin Monika
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Berryman Julia
(2)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Chojak Małgorzata
(2)
Cipora Krzysztof
(2)
Dubas Elżbieta
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(2)
Green Gordon W
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hannaford Carla
(2)
Harmin Merrill
(2)
Harmonia Universalis
(2)
Hawrot Anna
(2)
Huget Patrycja
(2)
Jankowska Małgorzata M
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Kurcz Ida
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Lorayne Harry (1926- )
(2)
Maas Violet F
(2)
Malinowska Joanna (1962- )
(2)
Malińska Agnieszka
(2)
Michalak Renata
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Obuchowska Joanna
(2)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(2)
Palka Ewa
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Year
2020 - 2021
(49)
2010 - 2019
(554)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(52)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(29)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(2)
Time Period of Creation
2001-
(208)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(789)
Language
Polish
(786)
English
(2)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(38)
Szkoły podstawowe
(8)
Rodzice
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Przedszkola
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Gimnazja
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Subject
Uczenie się
(547)
Motywacja uczenia się
(135)
Nauczanie
(95)
Uczniowie
(50)
Trudności w uczeniu się
(38)
Nauczyciele
(35)
Języki obce
(34)
Pamięć
(34)
Nauczanie początkowe
(33)
Mózg
(30)
Dziecko
(26)
Metody nauczania
(26)
Niepowodzenia szkolne
(25)
Dzieci
(24)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(22)
Myślenie
(22)
Szkolnictwo
(21)
Dysleksja i dysgrafia
(18)
Organizacja ucząca się
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Samokształcenie
(16)
Mnemotechnika
(15)
Kształcenie
(13)
Uczniowie klas początkowych
(13)
Język polski
(12)
Języki
(11)
Oceny szkolne
(11)
Uczeń
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Egzaminy szkolne
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Matematyka
(10)
Młodzież
(10)
Praca umysłowa
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Czytanie
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Efektywność nauczania
(8)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Osiągnięcia szkolne
(8)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Poznanie
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychologia uczenia się
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Wychowanie
(8)
Zdolności
(8)
Motywacja
(7)
Notatki
(7)
Osobowość
(7)
Pedagogika
(7)
Poradniki
(7)
Terapia pedagogiczna
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Kreatywność
(6)
Ocenianie kształtujące
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Strategie uczenia się
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dysortografia
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Emocje
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Konspekt zajęć
(5)
Neuropsychologia
(5)
Praca zespołowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Samodzielność
(5)
Studenci
(5)
Sukces
(5)
Uczenie się międzypokoleniowe
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Bibliografia
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Gimnazjum
(4)
Klasa szkolna
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Lateralizacja
(4)
Lęk
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauka
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Otwartość poznawcza
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
Dydaktyka specjalna
(1)
Ludzie dla początkujących
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Profesor Jadwiga Kołodziejska (Warszawa ; 2020)
(1)
Subject: time
2001-
(142)
1901-2000
(29)
1989-2000
(24)
1945-1989
(12)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(49)
Finlandia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(87)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(85)
Artykuł z pracy zbiorowej
(78)
Artykuł z czasopisma naukowego
(25)
Artykuł z czasopisma fachowego
(23)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(18)
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(11)
Artykuł fachowy
(8)
Raport z badań
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Artykuł przeglądowy
(4)
Opracowanie
(4)
Recenzja naukowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradniki
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(205)
Psychologia
(58)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Matematyka
(5)
Językoznawstwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
793 results Filter
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania. Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo – tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej. Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona. Kay Baker i Benedetto Scoppola
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby. Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia. „Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.” prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka koncentruje się na znaczeniu niektórych kompetencji w życiu jednostki. Są to m.in. takie zdolności i postawy, jak: empatia, psychowzroczność, umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, obywatelskość i tolerancja, umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Autor przewiduje również, jakie kompetencje będą miały znaczenie w epoce budowania nowego porządku społecznego po epidemii koronawirusa. W obliczu społeczeństwa jutra zmiana dotychczasowych nawyków i zbudowanie trwalszych form wspólnotowości stanie się koniecznością. Adresaci: Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również pracowników działów kadr, menedżerów i przedsiębiorców obserwujących rozwój rynku pracy, a także studentów kierunków nauczycielskich, psychologii oraz pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja Biografie rodzinne i uczenie się, będąca ósmym tomem w serii Biografia i Badanie Biografii, stanowi oryginalne ujęcie refleksji nad rodziną, wiążące się z wyeksponowaniem biografii rodzinnych jako symbolicznej przestrzeni kształtowania się indywidualnych biografii członków wspólnoty rodzinnej oraz ich biograficznego uczenia się. Uwzględnia ono złożoną, subtelną i pod wieloma względami nieoczywistą naturę przenikania się procesów indywidualnych i zbiorowych zachodzących w realiach wspólnoty rodzinnej. Walorem niniejszej publikacji jest połączenie rozmaitych perspektyw teoretycznych i badawczych zogniskowanych wokół różnych ujęć biografii rodzinnych i procesów biograficznego uczenia się osadzonych w realiach życia rodzinnego. Odsłaniają one odmienności kulturowe refleksji nad rodziną rozwijane przez polskich i zagranicznych badaczy zajmujących się tą tematyką. Wyeksponowanie biograficznej perspektywy rodziny jest w tym kontekście interesujące poznawczo zarówno w dyskursie andragogicznym, jak i pedagogicznym, w których nie zyskała ona jak dotąd pogłębionego rozpoznania. Badanie aspektów edukacyjnych zawartych w biografiach rodzinnych może sprzyjać poszerzaniu andragogicznej teorii uczenia się dorosłych oraz może być wykorzystane w praktyce edukacji dorosłych, w tym edukacji rodzinnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa. Tom jest zapisem wielowątkowej dyskusji toczonej z dwóch perspektyw - konstruktywistycznej i kognitywistycznej – wokół dzieciństwa jako zespołu dziecięcych doświadczeń, przeżyć i działań. Obecna w książce idea podejścia jakościowego potwierdza po raz kolejny, że zainteresowanie dziecięcymi znaczeniami nie ma prostych odniesień do zagadnień podejmowanych w tradycji ilościowych badań pedagogicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again