Form of Work
Artykuły
(496)
Książki
(234)
Publikacje naukowe
(87)
Publikacje fachowe
(40)
E-booki
(25)
IBUK Libra
(25)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Status
available
(221)
unavailable
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(234)
Author
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Goetz Magdalena
(9)
Sawiński Julian Piotr
(9)
Ilska Paulina
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Rudniański Jarosław
(7)
Żylińska Marzena
(7)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(6)
Czerniawska Ewa
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Darowska Anna
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Hajdukiewicz Marianna
(4)
Hływa Renata
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Krempa Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Bandura Ludwik
(3)
Brophy Jere E
(3)
Buzan Tony (1942- )
(3)
Civitas
(3)
Difin
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Elsner Danuta
(3)
Filipiak Ewa
(3)
Gryboś Monika
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Szurawski Marek (1948- )
(3)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Berryman Julia
(2)
Brześkiewicz Zbigniew W
(2)
Buła Anna
(2)
Chojak Małgorzata
(2)
Cipora Krzysztof
(2)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(2)
Green Gordon W
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hannaford Carla
(2)
Harmin Merrill
(2)
Harmonia Universalis
(2)
Hawrot Anna
(2)
Huget Patrycja
(2)
Jankowska Małgorzata M
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Kurcz Ida
(2)
Lorayne Harry (1926- )
(2)
Maas Violet F
(2)
Malińska Agnieszka
(2)
McCann Vivian
(2)
Michalak Renata
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Obuchowska Joanna
(2)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(2)
Palka Ewa
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pilarska Paula
(2)
Podczaszy Kazimiera
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Reclik Renata
(2)
Resler-Maj Anna
(2)
Year
2020 - 2021
(32)
2010 - 2019
(540)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(52)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(29)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(2)
Time Period of Creation
2001-
(167)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(755)
Language
Polish
(753)
English
(1)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(36)
Szkoły podstawowe
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Rodzice
(6)
Nauczanie początkowe
(4)
Przedszkola
(4)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Pedagodzy
(3)
Gimnazja
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie
(1)
Subject
Uczenie się
(526)
Motywacja uczenia się
(126)
Nauczanie
(89)
Uczniowie
(45)
Trudności w uczeniu się
(38)
Języki obce
(34)
Nauczyciele
(34)
Pamięć
(32)
Nauczanie początkowe
(29)
Mózg
(28)
Dziecko
(26)
Niepowodzenia szkolne
(22)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(19)
Myślenie
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(18)
Szkolnictwo
(18)
Metody nauczania
(17)
Organizacja ucząca się
(16)
Samokształcenie
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Dzieci
(15)
Mnemotechnika
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Uczeń
(13)
Język polski
(12)
Języki
(11)
Młodzież
(11)
Kompetencje kluczowe
(10)
Kształcenie
(10)
Matematyka
(10)
Oceny szkolne
(10)
Praca umysłowa
(10)
Uczniowie klas początkowych
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Egzaminy szkolne
(9)
Czytanie
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Osiągnięcia szkolne
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychologia uczenia się
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Zdolności
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Notatki
(7)
Osobowość
(7)
Poradniki
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Terapia pedagogiczna
(7)
Efektywność nauczania
(6)
Motywacja
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Poznanie
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dysortografia
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Emocje
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Konspekt zajęć
(5)
Kreatywność
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Pedagogika
(5)
Praca zespołowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Strategie uczenia się
(5)
Sukces
(5)
Uczenie się międzypokoleniowe
(5)
Wychowanie
(5)
Bibliografia
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dziecko niesłyszące
(4)
Gimnazjum
(4)
Klasa szkolna
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Lateralizacja
(4)
Lęk
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Neuropsychologia
(4)
Ocenianie kształtujące
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Otwartość poznawcza
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Praca domowa ucznia
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Studenci
(4)
Umysł
(4)
Uwaga (psychol.)
(4)
Współdziałanie
(4)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
Ludzie dla początkujących
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Subject: time
2001-
(114)
1901-2000
(21)
1989-2000
(18)
1945-1989
(12)
Subject: place
Polska
(35)
Finlandia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(74)
Artykuł problemowy
(73)
Artykuł z pracy zbiorowej
(62)
Artykuł z czasopisma naukowego
(23)
Poradnik
(10)
Artykuł fachowy
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Raport z badań
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Podręcznik
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Opracowanie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Poradniki
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(167)
Psychologia
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Medycyna i zdrowie
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Matematyka
(4)
Nauka i badania
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
757 results Filter
E-book
In basket
Główną inspiracją do napisania tej książki była jedna z tez współczesnej pedeutologii mówiąca, że nie jest możliwe pełne przygotowanie zawodowe nauczyciela, ponieważ uczenie się nieustannie towarzyszy wykonywaniu tego zawodu. Dotąd prowadzone były badania nad wzajemnym uczeniem się nauczycieli, ich wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym i międzypokoleniowym uczeniem się, ale nie zajmowano się problematyką międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli w środowisku szkoły, która jest miejscem pracy większości z nich. Autor publikacji podjął więc próbę ukazania dotychczasowego stanu wiedzy na temat międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli oraz przedstawił koncepcję i wyniki własnych badań w tym zakresie. Odmienność doświadczeń wywoływała wzajemne zaciekawienie i sprzyjała międzypokoleniowemu uczeniu się. Badani nauczyciele, wypowiadając się na temat ich międzypokoleniowego uczenia się, podkreślali, że w relacjach z nauczycielami z innych pokoleń uczyli się „interpretować szkołę z perspektywy ucznia” oraz postrzegać ją z szerszej temporalnej perspektywy niż tylko zakreślonej przez czas ich pracy w placówce. Poznając minione już uwarunkowania pracy w zawodzie nauczyciela, mogli lepiej i bardziej krytycznie rozumieć siebie i świadomiej antycypować przyszłość zawodową. Z Zakończenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelon – mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu – zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. Ta książka-przewodnik kierowana jest do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby się nauczyć, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i polepszyć jego działanie. Nie chcemy dawać „recepty” – zależy nam raczej na wzmocnieniu twojej zdolności wzięcia we własne ręce zagadnień związanych ze sprawnością mózgu i podjęcia celowych i świadomych wysiłków nastawionych na budowanie potencjału i opóźnianie pogorszenia jego stanu. Innymi słowy, chcemy pomóc ci maksymalizować „poznawczą i umysłową trajektorię sprawności”, począwszy od teraz, przez całe dalsze życie. Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wartościowym źródłem wiedzy. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania. Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo – tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej. Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby. Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia. „Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.” prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Opis: organizacja i wymiar pomocy dla uczniów z trudnościami w uczeniu się zasady organizacji zajęć wyrównawczych indywidualizacja pracy z uczniem mającym trudności w uczeniu się przyczyny szkolnych niepowodzeń i propozycje ich eliminacji proces indywidualizacji, a praca ze społecznością klasy prawne aspekty problemów z nauką kierowanie i zgłaszanie dziecka na badania w poradni psychologiczno-pedagogicznej opis badań psychologiczno-pedagogicznych struktura opinii psychologiczno-pedagogicznej grupowanie uczniów ze względu na róznorodne deficyty ryzyko dysleksji a dysleksja rozwojowa i jej przyczyny jak rozumieć opinię psychologiczno-pedagogiczną organizacja zajęć specjalistycznych i wyrównawczych współpraca z lokalnymi placówkami pomocowymi wzór opinii o dziecku z problamami w uczeniu się zasady pracy z uczniem o specyficznych trudnościach w uczeniu się '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Autorka podejmuje problematykę związaną z konstruowaniem i rekonstruowaniem własnej biografii przez kobiety i mężczyzn doświadczających zmiany zawodowej. W przeprowadzonych badaniach uwzględnia perspektywę (re)konstrukcji biograficznych w szerszym kontekście – nie tylko indywidualnym – związanym z biografią badanych, lecz także uwarunkowań podmiotowych oraz społeczno-kulturowych, posługując się metodą wywiadów narracyjnych. Opisuje zjawisko zmiany zawodowej, wykorzystując kategorie czasu, intensywności i zakresu, charakteryzuje także źródła zmian zawodowych oraz znaczenie zmiany dla indywidualnych (re)konstrukcji biografii. Przedstawia wyłonione w procesie badawczym kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji biografii w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej. Rozważa również znaczenie edukacji w kontekście zmiany zawodowej i uczenie się w sytuacji zmiany w perspektywie teorii uczenia się transformatywnego Jacka Mezirova. The author examines the issue of constructing and reconstructing of biographies by women and men undergoing a career change. She considers the perspective of biography (re)construction in a wider context – not only on an individual level – connected to the biography of the people under analysis, but also of the subjective and socio-cultural determinants, using the method of narrative interviews.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Współczesne trendy wskazują, że problematyka zachowań ludzi w organizacji jest szczególnie ważnym zagadnieniem w dziedzinie zarządzania oraz stanowi jeden z najbardziej popularnych obszarów badań naukowych. Istnieje zatem potrzeba zarówno rozwoju teorii opisującej funkcjonowanie człowieka w organizacjach społecznych, jakimi są przedsiębiorstwa, jak i prowadzenia usystematyzowanych badań w tym zakresie. W zamierzeniu autorów podręcznik jest próbą sprostania tym wyzwaniom. Stanowi odpowiedź na konieczność uporządkowania teorii, a także syntetycznego przedstawienia podstaw analizowania i kształtowania działań oraz postaw przyjmowanych przez najważniejszych interesariuszy przedsiębiorstwa. Praca składa się z dziewięciu rozdziałów. Omówiono zachowania organizacyjne jako współczesną naukę interdyscyplinarną. Przedstawiono zagadnienia związane z motywowaniem pracowników, stresem w organizacji oraz władzą i przywództwem. Poruszono problematykę zespołowości w organizacji oraz klimatu i kultury organizacyjnej, a także kwestie związane z rozwojem kompetencji pracowniczych oraz procesami uczenia się ludzi i organizacji. Pracę kończy omówienie dysfunkcji i patologii w organizacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again