Forma i typ
Artykuły
(135)
Książki
(98)
Publikacje naukowe
(39)
Publikacje fachowe
(38)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(98)
Autor
Kloskowska Adriana
(13)
Goetz Magdalena
(7)
Czerniawska Ewa
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Żylińska Marzena
(4)
Rossowski Dariusz
(3)
Berryman Julia
(2)
Buzan Tony (1942- )
(2)
Cipora Krzysztof
(2)
Civitas
(2)
Filipiak Ewa (pedagog)
(2)
Goddard Sally (1957- )
(2)
Green Gordon W
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Harmin Merrill
(2)
Jankowska Małgorzata M
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Maas Violet F
(2)
McCann Vivian
(2)
Radzicki Józef
(2)
Resler-Maj Anna
(2)
Szczygieł Monika
(2)
Tomaszewska Agata
(2)
Wypler Wojciech
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Zaremba-Popławska Ewa
(2)
Łaguna Mariola
(2)
Łukasiewicz Monika
(2)
Łukaszewski Wiesław (1940- )
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John Robert (1947- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Anglin Jeremy M (1944- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Ayres Linda R
(1)
Banasik Natalia (psycholog)
(1)
Bandura Albert
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Batko Anna
(1)
Betley Monika
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bielecki Robert
(1)
Birkenbihl Vera F (1946- )
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Blythe Peter
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buczny Jacek
(1)
Budohoska Wanda
(1)
Budziński Waldemar
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Buzan Barry
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Clauss Günter
(1)
Cook Jonathan
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Costandi Moheb
(1)
Cudowska Agata
(1)
Curley Peyton
(1)
Czeczot Grażyna
(1)
Dawes Robyn M (1936- )
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dobosz Maria
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dudziak Krystyna
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Forrestal Peter
(1)
Frith Uta
(1)
Furgalińska Joanna (1959- )
(1)
Galloway Charles
(1)
Glasser William (1925- )
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Gołyszny Miłosz
(1)
Grabowska Anna (pedagog)
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Grzybowska Ewa
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górska Dominika
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hannaford Carla
(1)
Hassed Craig
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(124)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(102)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(237)
Język
polski
(236)
Odbiorca
Nauczyciele
(30)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Klasa 6.
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Uczenie się
(192)
Motywacja uczenia się
(38)
Uczniowie
(36)
Nauczanie
(29)
Mózg
(21)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(18)
Pamięć
(16)
Dzieci
(11)
Myślenie
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Psychologia dziecka
(10)
Metody nauczania
(9)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychologia uczenia się
(8)
Dziecko
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Osobowość
(7)
Nauczyciele
(6)
Poznanie
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Zdolności
(6)
Integracja sensoryczna
(5)
Lęk
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Klasa szkolna
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Sukces
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Czytanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Emocje
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Języki
(3)
Języki obce
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Mnemotechnika
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Neurobiologia
(3)
Neuropsychologia
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Osiągnięcia szkolne
(3)
Pedagogika
(3)
Poradniki
(3)
Psychoterapia
(3)
Płeć
(3)
Samodzielność
(3)
Samokształcenie
(3)
Socjalizacja
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Twórczość
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Zmysły
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dorastanie
(2)
Dziecko niesłyszące
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Licea
(2)
Matematyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odruchy
(2)
Pedagogika przeżyć
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca domowa ucznia
(2)
Przedszkola
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Psychologia ogólna
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Temat: dzieło
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Temat: czas
2001-
(52)
1901-2000
(9)
1989-2000
(8)
1945-1989
(6)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(38)
Artykuł problemowy
(29)
Artykuł z pracy zbiorowej
(28)
Poradnik
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(101)
Edukacja i pedagogika
(94)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Biologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
237 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45267 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej