Forma i typ
Artykuły
(284)
Publikacje naukowe
(213)
Publikacje fachowe
(76)
Książki
(37)
Czasopisma
(32)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(69)
Autor
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(12)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(8)
Łoskot Małgorzata
(8)
Sadowska Sławomira
(5)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Buchnat Marzena
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(3)
Gindrich Piotr (1968- )
(3)
Guzy Anna
(3)
Krzyżyk Danuta
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Bartol Izabella
(2)
Bidziński Karol
(2)
Bula Danuta
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Deńca Marta
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gołek Patrycja
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gryz Iwona
(2)
Gumienny Beata
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Inglot-Kulas Joanna
(2)
Juśko Edmund (1955- )
(2)
Jędrycha Joanna
(2)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(2)
Kamińska Grażyna
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kot Dominika
(2)
Kubarek Marta
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Lipińska-Lokś Jolanta
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Miler-Zdanowska Kamila
(2)
Naprawa Renata
(2)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pituła Beata
(2)
Pufund Dorota
(2)
Pągowska Marta
(2)
Siemionow Justyna
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Skura Monika
(2)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(2)
Szczepańska-Putz Małgorzata
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Trochimiak Barbara
(2)
Wereszka Katarzyna
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Wolińska Beata
(2)
Wolny Barbara
(2)
Zaorska Marzenna (1960- )
(2)
Adamiak Barbara (1949- )
(1)
Adaszek Elwira
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Banasik Monika
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bardzińska Dominika
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bojarczuk Agnieszka
(1)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Boznański Andrzej
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzostek Anna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bąk Angelika
(1)
Bąk Angelika (psychologia)
(1)
Błeszyńska Lucyna
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chłosta-Sikorska Agnieszka
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czerwińska Anita
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Deman Isabelle
(1)
Dominika Kulczyńska
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2023
(92)
2010 - 2019
(205)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(318)
1901-2000
(22)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(354)
Język
polski
(351)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(46)
Pedagodzy specjalni
(37)
Rodzice
(13)
Pedagodzy szkolni
(12)
Pedagodzy
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Klasa 1.
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Klasa 0.
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Językoznawcy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(269)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(84)
Edukacja włączająca
(63)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(43)
Wsparcie edukacyjne
(41)
Metody nauczania
(40)
Niepełnosprawność
(39)
Szkoły specjalne
(37)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(36)
Dziecko z niepełnosprawnością
(34)
Nauczyciele
(31)
Pedagogika specjalna
(23)
Nauczanie
(22)
Dziecko zdolne
(21)
Kształcenie integracyjne
(20)
Dysleksja i dysgrafia
(19)
Dziecko autystyczne
(16)
Szkolnictwo
(16)
Diagnoza pedagogiczna
(15)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(15)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(13)
Wychowanie
(13)
Dziecko przewlekle chore
(12)
Dziecko z ADHD
(12)
Integracja społeczna
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Szkolnictwo specjalne
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Zaburzenia zachowania
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dzieci
(9)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Szkoły
(9)
Rodzice
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Nauka pisania
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Kształcenie
(6)
Prawo oświatowe
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko chore
(5)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko niesłyszące
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Program nauczania
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko trudne
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauka czytania
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawność intelektualna
(4)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Postawy
(4)
Prawa dziecka
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Szkoły integracyjne
(4)
Szkoły ogólnodostępne
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
COVID-19
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko z dysleksją
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Indywidualizacja (pedagogika)
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Klasa integracyjna
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Multimedia
(3)
Odmienność kulturowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Temat: dzieło
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziecięca matematyka
(1)
Szkoła na Dobrej
(1)
Temat: czas
2001-
(188)
1901-2000
(29)
1989-2000
(27)
1945-1989
(12)
1801-1900
(2)
1918-1939
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(95)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Japonia
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rosja
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(171)
Artykuł problemowy
(155)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(104)
Artykuł z czasopisma naukowego
(47)
Czasopismo fachowe
(32)
Czasopismo pedagogiczne
(32)
Czasopismo polskie
(32)
Raport z badań
(28)
Praca zbiorowa
(16)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Poradnik
(9)
Artykuł przeglądowy
(8)
Scenariusz zajęć
(7)
Case study (studium przypadku)
(6)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Bibliografia
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(330)
Socjologia i społeczeństwo
(69)
Psychologia
(38)
Medycyna i zdrowie
(34)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Nauka i badania
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
354 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności.(https://www.empik.com/specjalne-potrzeby-edukacyjne-ucznia-w-praktyce-zycia-szkolnego-opracowanie-zbiorowe,p1212477697,ksiazka-p)

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45267 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
E-book
W koszyku
Edukacja inkluzyjna jest nową, uznaną w wielu krajach świata formą polityki integracji edukacji. Nauczanie dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych w swym ujęciu zapewnić ma każdemu dziecku prawo do nauki w lokalnej szkole ogólnodostępnej, z uwzględnieniem wszystkich koniecznych do tego warunków. U podstaw inkluzji leży opinia, że życie i byt ludzi o ograniczonych możliwościach powinny w największym stopniu zbliżyć się do warunków i stylu życia społecznego, w którym oni przebywają. Jeśli mówimy o dzieciach z ograniczonymi możliwościami psychofizycznymi, to muszą one zaspokajać swoje potrzeby poprzez wchodzenie w interakcje społeczne. Inkluzja zakłada indywidualne podejście do nauczania z uwzględnieniem sytuacji każdego dziecka – jego zdolności, specyfiki rozwoju, temperamentu, płci, kultury rodzinnej, itd. Szkoła inkluzyjna jest to instytucja edukacyjna zapewniająca edukację rozumianą jako system usług edukacyjnych, w związku z tym adaptuje programy nauczania, uwzględniając środowisko fizyczne, specyficzne metody i formy nauczania, wykorzystuje istniejące zasoby społeczne, angażuje rodziców, współpracuje z fachowcami w celu świadczenia specjalnych usług w zależności od różnych potrzeb edukacyjnych dzieci, stwarza pozytywny klimat w środowisku szkolnym. Edukacja integracyjna w żaden sposób nie zastępuje i nie wyklucza istnienia systemu szkolnictwa specjalnego. Inkluzja ma na celu przygotowanie każdej szkoły do nauczania dzieci z różnymi (szczególnymi) potrzebami. Rozwiązanie tego problemu wymaga zmian nie tylko w strukturze i środkach stosowanych w naszych szkołach, lecz też w podejściu wielu pedagogów szkół specjalnych i powszechnych. Autorzy monografii podjęli zagadnienia, mające duże znaczenie dla teorii i praktyki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca podejmuje również aktualne (szczególnie w dobie pandemii) kwestie nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowej, która stwarza szerokie możliwości zastosowania w tym obszarze, jak również ułatwia dostępność do edukacji. Zaprezentowane teksty mogą być pomocne w procesie przygotowania do zawodu pedagoga, pedagoga specjalnego oraz doskonalenia zawodowego nauczycieli już pracujących. Materiały zebrane w monografii mogą stanowić również cenne źródło poznawcze i metodyczne dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i średnich ogólnokształcących, pracowników socjalnych, opiekuńczych, jak również innych specjalistów wspierających rozwój dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej