Form of Work
Książki
(20)
Artykuły
(16)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(18)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(20)
Author
Chlewiński Zdzisław
(2)
Nosal Czesław S
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Armstrong David Malet
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Biblioteka Psychologii Współczesnej
(1)
Bilska-Kamińska Dorota Przekł
(1)
Birkenbihl Vera F (1946- )
(1)
Bobryk Jerzy przekł
(1)
Bougton Barbara
(1)
Chruszczewski Michał Hubert (1974- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Dembińska Anna
(1)
Dydel Aleksander
(1)
Dziarnowska Wioletta
(1)
Fernandez Alvaro
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Górski Andrzej
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Heberle Marta
(1)
Jarymowicz Maria
(1)
Johnsen Anne Lene
(1)
Kahneman Daniel (1934- )
(1)
Kempny Danuta
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Koczyk Małgorzata
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kowalewska Joanna (nauki medyczne)
(1)
Krahelska Halina
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kłoskowska Antonina wstęp
(1)
Levy-Bruhl Lucien
(1)
Mead H. George
(1)
Michelon Pascale
(1)
Narkun Zuzanna
(1)
Nosal Czesław Sławomir (1942- )
(1)
Phillips Melissa Lee
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Searle John R
(1)
Szpak Marta
(1)
Szwarcman-Czarnota Bella (1945- )
(1)
Szymczak Piotr
(1)
Tepperwein Kurt
(1)
White G. Ellen
(1)
Wolińska Zofia
(1)
Wydawnictwo Naukowe Scholar
(1)
Śpiewak Sławomir (psychologia)
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(38)
Language
Polish
(38)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Umysł
(31)
Osobowość
(5)
Uczenie się
(5)
Myślenie
(4)
Mózg
(4)
Intuicja
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Pamięć
(2)
Poznanie
(2)
Sztuka
(2)
Uczniowie
(2)
"Odyseja umysłu"
(1)
Altruizm
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Behawioryzm
(1)
Bioinżynieria
(1)
Charakter
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Etyka
(1)
Filantropia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia brytyjska
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Higiena
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Logopedia
(1)
Ludy pierwotne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Organizacja informacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Programy edukacyjne
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Raport z badań
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Smogorzewska, Joanna
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Teoria umysłu
(1)
Transfer umysłu
(1)
Trening pamięci
(1)
Trening umysłu
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Warnock, Mary
(1)
Wiedza
(1)
Wola
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Zmysły
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Subject: work
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001- 2 DBN
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Poradnik
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
39 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. - Indeks.
Streszczenie: Małymi krokami wykonując ćwiczenia nauczysz się w pełni korzystać z pracy mózgu oraz pamięci, nauczysz się także przemawiać do mózgów swoich bliźnich. Rezultaty są następujące: lepsza pamięć, skuteczne czytanie, łatwe uczenie się, wyższa kreatywność.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36545 (1 egz.)
Book
In basket
Gimnastyka umysłu : rozwiń intelekt w 4 tygodnie / Aleksander Dydel. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2015. - 95 s. : ilustracje ; 21 cm.
(Sensus)
Bibliografia s. 95.
Książka zawiera kompletny plan treningowy naszego intelektu w trzech obszarach jego funkcjonowania: razem z nią podniesiemy na wyższy poziom umiejętność logicznego myślenia, łatwość rozwiązywania zadań matematycznych oraz zdolności werbalne. Ten napisany w przystępny sposób podręcznik został podzielony na dwie części: w pierwszej autor wprowadza nas krótko w teorię mózgu jego budowy i pracy. W drugiej proponuje zestaw ćwiczeń rozpisany na cztery tygodnie rozwiązywania zadań rozwijających każdy z trzech zakresów pracy naszego umysłu. Efekty sumiennie odrobionych ćwiczeń nie przyjdą od razu. Jednak po pewnym czasie zauważymy wyraźny wzrost poziomu sprawności intelektualnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45836 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32952 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
Bibliogr. s. 254-269.
Streszczenie: Jakie koszty i jakie korzyści wynikają z konieczności wykonywania czynności intelektualnych wymagających od nas wysiłku? Kiedy sprawowanie kontroli nad czynnościami wysiłkowymi się załamuje, a kiedy człowiek zdolny jest do mobilizacji i zintensyfikowania wysiłku poznawczego?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43201 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Odurzeni dźwiękami / Aleksandra Kubala-Kulpińska. W: Głos Pedagogiczny. 2019, nr 2 (106), s. 78-80. - 2019.
Bibliografia na stronie 80.
Book
In basket
W załącznikach 2 art. autorstwa Amosa Tversk'ego i Daniela Kahnemana. U góry okł: Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 42935 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Racje serca i racje rozumu - w poszukiwaniu sensu idei powszechnie znanej / Maria Jarymowicz. W: Nowe idee w psychologii : psychologia XXI wieku, s. 183-215. - 2009.
Bibliografia na stronach 207-215.
No cover
Article
In basket
Umysł rozbity i integrowany - w poszukiwaniu holonu / Czesław S. Nosal. W: Nowe idee w psychologii : psychologia XXI wieku, s. 110-130. - 2009.
Bibliografia na stronach 108-109.
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-210.
Streszczenie: W części teoretycznej praca przedstawia zagadnienia dotyczące twórczości, modeli uzdolnień (strukturalno-interakcyjne, rozwojowe), rodzajowej specyficzności uzdolnień oraz strukturalnej specyficzności uzdolnień. W części badawczej autor omawia badania przeprowadzone wśród uczniów szkół licealnych plastycznych i muzycznych oraz ogólnych dotyczące intelektualnej i osobowościowej sfery modelu uzdolnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41063 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Dzięki tej książce dowiesz się: jak ćwiczyć pamięć, jakie techniki stosować do zapamiętania listy spraw do załatwienia, jak pomóc pamięci stosując odpowiednią dietę i co medycyna alternatywna ma do zaoferowania przy kłopotach z pamięcią ?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37574, 37296 (2 egz.)
No cover
Article
In basket
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
E-book
In basket
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że mózg ludzki rozwija się najbardziej intensywnie w pierwszych latach życia? Dzieci uwielbiają się uczyć i rozwijać swój umysł! W chwili narodzin są kłębkiem możliwości wypełnionym jeszcze nieznanymi umiejętnościami. A rodzic jest pierwszym nauczycielem swojego dziecka. Zadaniem dorosłego jest dostrzeżenie i rozpoznanie tego potencjału u dzieci oraz zrobienie wszystkiego, by mogły one rozwinąć swoje możliwości. Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką. W aktywnym dokonywaniu wyborów, które sprawią, że rozwiniemy się intelektualnie, nie chodzi o to, by zrobić z siebie samych i swoich dzieci małych Einsteinów czy postawić sobie za cel zdobycie Nagrody Nobla. Wcale nie. Chodzi o to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze ciała i głowy funkcjonowały jak najlepiej, by rozwinęły się zgodnie z naszą naturą i potencjałem. Staniemy się wówczas pełnymi, świadomymi siebie ludźmi. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Pomagając dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron i własnych wartości, pomagamy mu stać się mądrym i harmonijnym dorosłym, który będzie wnosił do świata coś dobrego. Rusz głową to inspirujący przewodnik po dziecięcym mózgu i kolejnych etapach jego rozwoju. Książka zawiera różnorodne ćwiczenia stymulujące poszczególne obszary mózgu, między innymi te, które odpowiadają za logiczne myślenie, analizowanie informacji, liczenie, czytanie, komunikowanie się, kreatywność. Autorka podaje także wskazówki dotyczące diety, ruchu, zabawek czy miejsca do pracy. Książka jest kierowana do dzieci w wieku 5–11 lat i rodziców chcących rozpoznać indywidualny potencjał swojego dziecka i wspomóc jego dojrzewanie intelektualne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jak wzmacniać sprawność mózgu w każdym wieku? Jak zachować jasność umysłu do później starości? Elkhonon Goldberg i Alvaro Fernandez wraz z Pascale Michelon – mistrzowie popularyzacji wiedzy o mózgu – zapraszają w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Z przewodnika dowiemy się, jak zbudowany jest mózg, w jaki sposób działa, jak się zmienia pod wpływem uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Autorzy wskazują, jakimi działaniami możemy wzmacniać swój mózg, a przy okazji obalają kilka mitów, na przykład ten o sensowności rozwiązywania setek krzyżówek. Ta książka-przewodnik kierowana jest do wszystkich posiadaczy mózgu, którzy chcieliby się nauczyć, jak utrzymać ów narząd w zdrowiu i polepszyć jego działanie. Nie chcemy dawać „recepty” – zależy nam raczej na wzmocnieniu twojej zdolności wzięcia we własne ręce zagadnień związanych ze sprawnością mózgu i podjęcia celowych i świadomych wysiłków nastawionych na budowanie potencjału i opóźnianie pogorszenia jego stanu. Innymi słowy, chcemy pomóc ci maksymalizować „poznawczą i umysłową trajektorię sprawności”, począwszy od teraz, przez całe dalsze życie. Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wartościowym źródłem wiedzy. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again