Form of Work
Książki
(25)
Artykuły
(18)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(22)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(25)
Author
Chlewiński Zdzisław
(2)
Nosal Czesław S
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Armstrong David Malet
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Biblioteka Psychologii Współczesnej
(1)
Bilska-Kamińska Dorota Przekł
(1)
Birkenbihl Vera F (1946- )
(1)
Bobryk Jerzy przekł
(1)
Bougton Barbara
(1)
Chruszczewski Michał Hubert (1974- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Deja Monika
(1)
Dembińska Anna
(1)
Dydel Aleksander
(1)
Dziarnowska Wioletta
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Górski Andrzej
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Heberle Marta
(1)
Jarymowicz Maria
(1)
Johnsen Anne Lene
(1)
Kaczmarek Magdalena (1985- )
(1)
Kahneman Daniel (1934- )
(1)
Kempny Danuta
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Koczyk Małgorzata
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kowalewska Joanna (nauki medyczne)
(1)
Krahelska Halina
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kłoskowska Antonina wstęp
(1)
Levy-Bruhl Lucien
(1)
Mead H. George
(1)
Michalski Maciej (1970- )
(1)
Narkun Zuzanna
(1)
Nosal Czesław Sławomir (1942- )
(1)
Phillips Melissa Lee
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Pisula Wojciech (1965- )
(1)
Searle John R
(1)
Szpak Marta
(1)
Szwarcman-Czarnota Bella (1945- )
(1)
Szymczak Piotr
(1)
Tepperwein Kurt
(1)
White G. Ellen
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolińska Zofia
(1)
Wydawnictwo Naukowe Scholar
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Śpiewak Sławomir (psychologia)
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(17)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(45)
Language
Polish
(45)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Umysł
(32)
Osobowość
(5)
Teoria umysłu
(5)
Uczenie się
(5)
Myślenie
(4)
Mózg
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Intuicja
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Trening umysłu
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Pamięć
(2)
Poznanie
(2)
Sztuka
(2)
Uczniowie
(2)
"Odyseja umysłu"
(1)
Altruizm
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Behawioryzm
(1)
Bioinżynieria
(1)
Charakter
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Decyzje
(1)
Diagnoza neuropsychologiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Etyka
(1)
Filantropia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia brytyjska
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Higiena
(1)
Hodge, Ken
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Kaczmarek, Magdalena
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Ludy pierwotne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Organizacja informacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Programy edukacyjne
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia porównawcza
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia sportu
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Raport z badań
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Smogorzewska, Joanna
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Terapia zabawą
(1)
Transfer (psychologia)
(1)
Transfer umysłu
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Trening pamięci
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Warnock, Mary
(1)
Wiedza
(1)
Wola
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zespół Retta
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Zmysły
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Subject: work
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Subject: place
Polska
(3)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
46 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 42001 (1 egz.)
E-book
In basket
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że mózg ludzki rozwija się najbardziej intensywnie w pierwszych latach życia? Dzieci uwielbiają się uczyć i rozwijać swój umysł! W chwili narodzin są kłębkiem możliwości wypełnionym jeszcze nieznanymi umiejętnościami. A rodzic jest pierwszym nauczycielem swojego dziecka. Zadaniem dorosłego jest dostrzeżenie i rozpoznanie tego potencjału u dzieci oraz zrobienie wszystkiego, by mogły one rozwinąć swoje możliwości. Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką. W aktywnym dokonywaniu wyborów, które sprawią, że rozwiniemy się intelektualnie, nie chodzi o to, by zrobić z siebie samych i swoich dzieci małych Einsteinów czy postawić sobie za cel zdobycie Nagrody Nobla. Wcale nie. Chodzi o to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze ciała i głowy funkcjonowały jak najlepiej, by rozwinęły się zgodnie z naszą naturą i potencjałem. Staniemy się wówczas pełnymi, świadomymi siebie ludźmi. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Pomagając dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron i własnych wartości, pomagamy mu stać się mądrym i harmonijnym dorosłym, który będzie wnosił do świata coś dobrego. Rusz głową to inspirujący przewodnik po dziecięcym mózgu i kolejnych etapach jego rozwoju. Książka zawiera różnorodne ćwiczenia stymulujące poszczególne obszary mózgu, między innymi te, które odpowiadają za logiczne myślenie, analizowanie informacji, liczenie, czytanie, komunikowanie się, kreatywność. Autorka podaje także wskazówki dotyczące diety, ruchu, zabawek czy miejsca do pracy. Książka jest kierowana do dzieci w wieku 5–11 lat i rodziców chcących rozpoznać indywidualny potencjał swojego dziecka i wspomóc jego dojrzewanie intelektualne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again