Form of Work
Artykuły
(742)
Książki
(528)
Publikacje fachowe
(142)
Publikacje naukowe
(93)
Publikacje dydaktyczne
(53)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(488)
unavailable
(39)
only on-site
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(528)
Czytelnia
(1)
Author
Dziamska Dorota
(23)
Baj-Lieder Marta
(15)
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(8)
Jankowska Anna
(8)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(8)
Litwinow Monika
(8)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(8)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(8)
Talaga-Duma Małgorzata
(8)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
(8)
Kozłowska Beata
(7)
Mazlish Elaine
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Rusaczyk Janusz
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Zielińska Ewa
(7)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Ludorowska Agnieszka
(6)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(6)
Paszkiewicz Aneta
(6)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(6)
Sujak Elżbieta
(6)
Wentrych Agnieszka
(6)
Alicja Tł wstęp
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Difin
(5)
Faber Adele (1928- )
(5)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(5)
Jarosz Ewa
(5)
Kałuba-Korczak Anna
(5)
Tomala Agata
(5)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydawnictwo Naukowe
(5)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Bomba Anna
(4)
Brazelton T. Berry (1918- )
(4)
Bukowińska Agnieszka
(4)
Filipczuk Halina
(4)
Franczyk Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Ilg Frances L (1902-1981)
(4)
Instytut Wydawniczy "Nasza Księgarnia"
(4)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(4)
Jankowska Anna (pedagog)
(4)
Juul Jesper (1948-2019)
(4)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(4)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(4)
Kołodziejska Lidia
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Mikler-Chwastek Anna
(4)
Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich
(4)
Policht-Jaruga Anna
(4)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wydawnictwo
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Wojnar Irena (1924- )
(4)
Ziemska Maria (-2010 )
(4)
Andrzejewska Jolanta
(3)
Baranowska-Jojko Ewa
(3)
Białek Ewa Danuta
(3)
Centner-Guz Małgorzata
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Clero Claude
(3)
Czaja-Antoszek Izabela
(3)
Dmochowska Maria
(3)
Dobson James C (1936- )
(3)
Doleżal-Nowicka Irena
(3)
Florek Anna
(3)
Gellert Aleksandra
(3)
Gloton Robert
(3)
Godlewska Aleksandra
(3)
Golus Anna
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Herbert Martin
(3)
Kaczmarek Leon (1911-1996)
(3)
Klim-Klimaszewska Anna
(3)
Kozłowska Anna
(3)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(3)
Löwe Armin
(3)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(3)
Michalak Marek (1971- )
(3)
Miller Lisa (1939- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Minge Krzysztof
(3)
Minge Natalia
(3)
Muszyński Heliodor (1931- )
(3)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(3)
Ploch Leszek
(3)
Poland Janet
(3)
Przylipiak Mirosław
(3)
Radochoński Mieczysław
(3)
Rumatowska Beata
(3)
Siemek Danuta
(3)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(3)
Sparrow Joshua D
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Syska Dariusz
(3)
Twardowski Andrzej (1956- )
(3)
Year
2020 - 2021
(100)
2010 - 2019
(775)
2000 - 2009
(163)
1990 - 1999
(150)
1980 - 1989
(60)
1970 - 1979
(26)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(2)
Time Period of Creation
2001-
(363)
1989-2000
(5)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(1282)
Language
Polish
(1278)
English
(1)
Slovak
(1)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(111)
Przedszkola
(99)
Rodzice
(42)
Nauczyciele
(9)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Klasa 1.
(3)
Pedagodzy
(3)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(452)
Dziecko
(444)
Wychowanie w rodzinie
(384)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(198)
Wychowanie
(157)
Dzieci
(97)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(92)
Dziecko trudne
(64)
Rodzina
(60)
Rodzice
(51)
Nauczanie początkowe
(50)
Dziecko niepełnosprawne
(49)
Młodzież
(46)
Psychologia dziecka
(45)
Poradniki dla rodziców
(31)
Dziecko autystyczne
(30)
Dziecko zdolne
(29)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(28)
Gry i zabawy
(26)
Chorzy w rodzinie
(22)
Metody nauczania
(21)
Nauczanie
(20)
Uczniowie
(20)
Wychowanie seksualne
(20)
Wydawnictwa popularne
(20)
Dziecko chore
(19)
Wychowanie estetyczne
(19)
Agresywność
(18)
Domy dziecka
(18)
Mowa
(18)
Nauczyciele
(18)
Adaptacja społeczna
(17)
Prawa dziecka
(17)
Uczenie się
(17)
Wychowanie fizyczne
(17)
Wychowanie komunikacyjne
(16)
Wychowanie w szkole
(15)
Zabawa dziecka
(15)
Czytanie
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością
(14)
Metoda Montessori
(14)
Odżywianie
(14)
Zachowanie
(14)
Autyzm
(13)
Dziecko trzyletnie
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Ojcostwo
(12)
Uczucia
(12)
Wychowankowie domów dziecka
(12)
Dziecko z ADHD
(11)
Poradniki
(11)
Telewizja
(11)
Gry edukacyjne
(10)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Osobowość
(10)
Pedagogika
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Dojrzałość szkolna
(9)
Dziecko niesłyszące
(9)
Edukacja regionalna
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Myślenie
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Psychoterapia
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Dziecko wiejskie
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Krajoznawstwo
(8)
Kształcenie integracyjne
(8)
Macierzyństwo
(8)
Muzyka
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Postawy
(8)
Rodzina zastępcza
(8)
Trudności wychowawcze
(8)
Twórczość
(8)
Uczniowie klas początkowych
(8)
Wychowanie muzyczne
(8)
Czytelnictwo dzieci
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Wychowanie dziecka
(7)
Zespół Downa
(7)
Alkoholizm
(6)
Arteterapia
(6)
Dziecko przewlekle chore
(6)
Dziecko sześcioletnie
(6)
Edukacja prozdrowotna
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Integracja
(6)
Język dziecka
(6)
Młodzież szkolna
(6)
Niemowlę
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(6)
Pisanie
(6)
Subject: work
Marry Poppins
(1)
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Momo
(1)
Morze
(1)
Żywot człowieka poczciwego
(1)
Subject: time
2001-
(184)
1901-2000
(20)
1989-2000
(15)
1801-1900
(5)
1945-1989
(2)
1501-1600
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(41)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Ałma Ata (Kazachstan)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Brańszczyk (woj. mazowieckie, pow. wyszkowski, gm. Brańszczyk)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Holandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lewin Brzeski (woj. opolskie, pow. brzeski, gm. Lewin Brzeski)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Pahiatua (Nowa Zelandia)
(1)
Ratyzbona (Niemcy)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(234)
Artykuł problemowy
(84)
Artykuł z pracy zbiorowej
(72)
Artykuł z czasopisma fachowego
(31)
Artykuł z czasopisma naukowego
(31)
Scenariusz zajęć
(21)
Poradnik
(18)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł fachowy
(16)
Raport z badań
(15)
Utwory sceniczne dla dzieci
(14)
Materiały pomocnicze
(12)
Wydawnictwa popularne
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(6)
Gry i zabawy
(5)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Poradniki
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(3)
Scenariusz imprezy szkolnej
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł publicystyczny
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Debata
(1)
Druki muzyczne
(1)
Dziecko
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusz zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(326)
Psychologia
(127)
Socjologia i społeczeństwo
(43)
Medycyna i zdrowie
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(19)
Historia
(7)
Literaturoznawstwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Językoznawstwo
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
1284 results Filter
E-book
In basket
Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk. Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci. Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną. Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią. [09.2017] Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again