Form of Work
Artykuły
(103)
Książki
(73)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(74)
Branch
Wypożyczalnia
(74)
Author
Urbaniak Andrzej
(4)
Biblioteczka Reformy
(2)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(2)
Czarnecka Wiesława
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Karkowska Magda
(2)
Nalaskowski Aleksander
(2)
Nerwińska Elżbieta przekł
(2)
Ozimek Ewa
(2)
Pankowska Krystyna przekł
(2)
Paśko Jan Rajmund
(2)
Radziewicz Julian
(2)
Rudniański Jarosław
(2)
Sałaciński Lech
(2)
Sokołowska Alicja (?-2004 )
(2)
Way Brian
(2)
Anatol red
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bandura Ludwik
(1)
Biblioteczka Wychowawcy
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Bury Przemysław
(1)
Butenko Bohdan (1931- )
(1)
Chałasiński Józef
(1)
Chorab Monika
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Ciborski Adam
(1)
Czajkowska-Ziobrowska Dominika
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerwiński Franciszek
(1)
Dambach Karl E
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dottrens Robert
(1)
Drozd Paweł
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dubiel Paulina
(1)
Dziewiecki Marek (1954- )
(1)
Dziewierz Ewa
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Dąbrowski Jacek
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Fornalik Alicja
(1)
Fornalik Izabela (1973- )
(1)
Frankiewicz Wanda
(1)
Fudali Jan
(1)
Galczak Mirosław
(1)
Godlewska Aleksandra
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gwizdek Bożena
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Głowacki Andrzej
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jastrun Daniel
(1)
Jaworski Zygmunt
(1)
Jonakowska Ewa
(1)
Jędryka Grażyna
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kargulowa Alicja (1936- )
(1)
Kitowska Danuta K
(1)
Knez Renata
(1)
Kosińska Ewa
(1)
Kosmatka Romualda
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kryńska Sławomira
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kucińska Elżbieta
(1)
Kummant Małgorzata
(1)
Kuśnierz Cezary
(1)
Kwidzińska Damroka
(1)
Kwiek Maria
(1)
Kędra Marzena
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Lewicka Krystyna
(1)
Lindenberg Christoph
(1)
Lis Wioletta
(1)
Lubaczewska Maria przekł
(1)
Luty Małgorzata
(1)
Makos Piotr
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Mialaret Gaston Współpr
(1)
Miazgowicz Janina red
(1)
Minton Stephen James
(1)
Napiórko Romuald
(1)
Niżnik Monika
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
O'Moore Mona
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(1)
Okroj Grażyna
(1)
Olszewska Elżbieta
(1)
Olweus Dan (1931- )
(1)
Ostrowska Krystyna red
(1)
Pacan Lucyna
(1)
Padło Katarzyna
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Paź Barbara
(1)
Paź Grzegorz
(1)
Year
2010 - 2019
(108)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(30)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(180)
Language
Polish
(180)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Wychowanie w szkole
(131)
Wychowanie
(22)
Wychowanie w rodzinie
(18)
Szkoła
(14)
Uczniowie
(13)
Wychowawca
(13)
Przemoc w szkole
(12)
Program wychowawczy
(11)
Wychowanie do życia w rodzinie
(9)
Nauczyciele
(7)
Agresywność
(6)
Młodzież szkolna
(6)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(6)
Reforma szkolnictwa
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Wychowanie seksualne
(6)
Dziecko trudne
(5)
Klasa szkolna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Rodzina
(4)
Uzależnienia
(4)
Współpraca szkoły z rodzicami
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Gimnazjum
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Lekcja wychowawcza
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nałóg
(3)
Projekt profilaktyczno-wychowawczy
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc a dziecko
(3)
Religia
(3)
Rodzice
(3)
Rodzice w szkole
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresja
(2)
Asertywność
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Język polski
(2)
Kierowanie szkołą
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciel
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagog szkolny
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Regionalna Izba Pamiątek Oświatowych
(2)
Socjalizacja
(2)
Uczeń
(2)
Współpraca nauczyciela z uczniem
(2)
Wychowanie katolickie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wykształcenie
(2)
Wywiadówka
(2)
"Wychowanie bez porażek w szkole"
(1)
Agresja w szkole
(1)
Autorytet
(1)
Czas wolny
(1)
Demokracja
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Domy dziecka
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziewczęta
(1)
Dzień Ojca
(1)
Edukacja a wolność
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja społeczna
(1)
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Freinet, Celestyn
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Godziny wychowawcze
(1)
Gordon Thomas
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Innowacje
(1)
Integracja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interdyscyplinarność w edukacji
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Subject: work
Pan Tadeusz
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Powiat cieszyński (woj. śląskie)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
180 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40384 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38079 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Problemy w Klasie)
Streszczenie: Opis przejawów przemocy w klasach szkolnych. Ukazanie mechanizmów powstania mobbingu oraz konsekwencji dla rozwoju dzieci (zarówno ofiar, jak i sprawców). Analiza przykładowych sytuacji szkolnych. Propozycja przykładowych sposobów interwencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38143, 38096 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37130, 36554 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Przedmiotem książki jest analiza wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów szkoły średniej nad przestrzenią przemocy w szkole, zarówno psychiczną jak i strukturalną i symboliczną, z wyłączeniem przemocy fizycznej. W części teoretycznej omówiono mechanizmy funkcjonowania przemocy w szkole w perspektywie pedagogiki krytycznej oraz możliwość jej badania przy zastosowaniu metody etnograficznej. W części empirycznej przedstawiono opis szkoły z perspektywy badacza, obraz szkoły w świadomości uczniów oraz egzemplifikację przemocy na podstawie obserwacji i uczniowskiego ,,mappingu'' (przedstawienie sytuacji szkolnych w formie ilustracji), a także egzemplifikację przemocy na podstawie wywiadów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33477 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43290 (1 egz.)
E-book
In basket
Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi prawami jednostki do posiadania własnych poglądów, które można było swobodnie przedstawiać. Problem relacji uczeń - nauczyciel jest wielopłaszczyznowy i do tej pory nie posiada uniwersalnych rozwiązań. Inne są relacje w kontekście uczeń - nauczyciel przedmiotu, a inne na zajęciach pozalekcyjnych. Problem dodatkowo komplikuje fakt, że wprawdzie mówi się o relacji ucznia i nauczyciela, lecz nie podkreśla się przy tym, iż relacja ta może być inna, gdy miejsce jednego ucznia zajmie inny. Relacja pomiędzy grupą uczniów, jaką jest klasa, a nauczycielem zależna jest od osobowości nauczyciela. Wystarczy, że zmieni się nauczyciel, a dotychczasowe relacje ulegają zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka przybliża specyfikę funkcjonowania młodego człowieka, zarówno w kontekście realizowanych zadań rozwojowych, jak i przeżywanych problemów oraz potencjalnych zagrożeń dla tegoż rozwoju. Na jej zawartość składają się cztery rozdziały. Dwa pierwsze koncentrują się na specyfice wyzwań, jakie niesie ze sobą okres adolescencji. Z kolei dwa ostatnie poruszają problematykę zagrożeń najczęściej spotykanych w tym okresie rozwojowym. Okres adolescencji często jest określany jako trudny okres w życiu człowieka i wyzwanie dla rodziców i nauczycieli nastolatków. Pogłębione spojrzenie, uwzględniające wiele perspektyw może sprzyjać innemu podejściu – konstruktywnemu i rozumiejącemu, skoncentrowanemu na zadaniach rozwojowych okresu adolescencji. Książka koncentruje się na problemach funkcjonowania adolescentów. Autorzy rozdziałów przyjmują różne perspektywy spojrzenia psychologiczną, socjologiczną i pedagogiczną, co czyni książkę opracowaniem interdycyplinarnym
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again