Form of Work
Artykuły
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Książki
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(3)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Przybyla Olga
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cooperberg Jordana
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
FitzGerald David P
(1)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Klimberg Aneta
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kwiatkowska Karolina
(1)
Lochman John E
(1)
Marcinkowski Jerzy Tadeusz (1948- )
(1)
Paczkowska Agnieszka
(1)
Passi Vandana A
(1)
Powell Nicole R
(1)
Stec Magdalena
(1)
Stein Richard I
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Whidby Janet M
(1)
Wilfley Denise E
(1)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(12)
Time Period of Creation
2001-
(13)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Audience Group
Psychoterapeuci
(3)
Psycholodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Subject
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(8)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zaburzenia poznawcze
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko trudne
(2)
Regulacja emocji
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Alalia
(1)
Anoreksja
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Gniew
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Logoterapia
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Młodzież
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Odżywianie
(1)
Okres prenatalny
(1)
Otyłość
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wyuczona bezradność
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program edukacyjny
(1)
Domain
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46208 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45885 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44212 (1 egz.)
E-book
In basket
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again