Forma i typ
Artykuły
(137)
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(73)
Publikacje fachowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(7)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(82)
Autor
Szmalec Jacek
(4)
Winczura Barbara (1969- )
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Przybyla Olga
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Wolańczyk Tomasz
(3)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(2)
Blok Beata
(2)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
Brzeska Zofia
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Czapla Joanna
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(2)
Drozdowski Leszek
(2)
Gelleta-Mac Izabela
(2)
Jaklewicz Hanna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kendall Philip C
(2)
Kohut Dorota
(2)
Kokot Katarzyna (1977- )
(2)
Korendo Marta
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Lorenc Anita
(2)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Paczkowska Agnieszka
(2)
Paluch Anna
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(2)
Regner Anna
(2)
Suchodolska Jolanta
(2)
Walencik-Topiłko Anna
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Włodarczyk-Dudka Monika
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Becelewska Daniela
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bodajko-Grochowska Anna
(1)
Boksa Beata
(1)
Bomba Jacek
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzozowska Ilona (1971- )
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Bułaś Marta
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Chrzanowska Danuta
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dawidiuk Irena
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Doniec Jadwiga
(1)
Doroniewicz Iwona
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbrowski Dominik
(1)
Ecler-Nocoń Beata
(1)
Egger Helen Link
(1)
Eggers Hans
(1)
Elsevier Urban & Partner
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Ferens Halina
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Fronczak Joanna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gerhardt Sue (1953- )
(1)
Godlewska Aleksandra
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gogol-Urbańska Katarzyna
(1)
Gołaska Paulina
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gumulak Monika
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(155)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(126)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(224)
Język
polski
(223)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(18)
Nauczyciele
(12)
Psycholodzy
(11)
Pedagodzy
(8)
Logopedzi
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Lekarze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(120)
Dziecko
(72)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(37)
Logopedia
(32)
Mowa
(26)
Zaburzenia mowy
(25)
Dzieci
(24)
Zaburzenia zachowania
(23)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(18)
Integracja sensoryczna
(16)
Afazja dziecięca
(14)
Dziecko autystyczne
(14)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(13)
Leczenie
(11)
Młodzież
(11)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Autyzm
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Neurologia dziecięca
(9)
Wczesna interwencja
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Zaburzenia emocjonalne
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Dziecko trudne
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Psycholingwistyka
(6)
Uczenie się
(6)
Uczucia
(6)
Wady rozwojowe
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Neuropsychologia dziecięca
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Słuch
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(4)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Afazja
(3)
Agresywność
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyslalia
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(3)
Jąkanie
(3)
Mutyzm wybiórczy
(3)
Neurorehabilitacja
(3)
Niemowlę
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój fizyczny dziecka
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Socjoterapia
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Teoria umysłu
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Więź rodzinna
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Zaburzenia odżywiania
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Choroby układu nerwowego
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dyspraksja
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z FAS
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Okres prenatalny
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Osobowość
(2)
Temat: dzieło
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Rozwój w okresie dzieciństwa
(1)
Why love matters
(1)
Temat: czas
2001-
(72)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(59)
Artykuł problemowy
(28)
Artykuł fachowy
(23)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Praca zbiorowa
(13)
Opracowanie
(12)
Poradnik
(11)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradniki
(2)
Publikacje
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Recenzja
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(96)
Psychologia
(65)
Medycyna i zdrowie
(61)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
224 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej