Forma i typ
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Książki
(11)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Kulesza Katarzyna
(2)
Babicki Zbigniew (1968- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Browne Kevin
(1)
Bryl Karolina
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Dróżka Wiktoria
(1)
Dufner Hanna
(1)
Forma Paulina
(1)
Frieske Kazimierz Wojciech (1946- )
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Gray Jenny
(1)
Głogowska Karolina
(1)
Herbert Martin
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jaworska-Andryszewska Paulina
(1)
Jaworska-Wieloch Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalinowska Dorota
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Langer-Fyda Maria
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Mickiewicz Kinga
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Naruszewicz-Dolczewska Anna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sitarz Olga
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Ward Harriet (1948- )
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława (1944- )
(1)
Wilkin-Day Aleksandra (1976- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko zaniedbane
(26)
Dziecko maltretowane
(11)
Rodzina dysfunkcyjna
(8)
Przemoc w rodzinie
(7)
Dzieci
(6)
Patologia społeczna
(6)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(5)
Psychologia dziecka
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaniedbanie (socjologia)
(4)
Zapobieganie
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przemoc wobec dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Zwalczanie
(3)
Metody wychowawcze
(2)
Opieka społeczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bronisław Markiewicz (błogosławiony ; 1842-1912)
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Diagnoza społeczna
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jakość życia
(1)
Jeżewski, Kazimierz (1877-1948)
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Kolonie letnie
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Krzywda (psychologia)
(1)
Kwarantanna (medycyna)
(1)
Markiewicz, Stanisław (1839-1911)
(1)
Ministerstwo Sprawiedliwości (Polska)
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo karne
(1)
Profilaktyka psychologiczna
(1)
Profilaktyka wychowacza
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przemoc wobec osób starszych
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samobójstwo
(1)
Samotność
(1)
Sieroty
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rwanda
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Edukacja i pedagogika
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliografia na stronie [80].
Przewodnik dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów omawiający znaczenie postawy "dobrego dorosłego" w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Charakterystyka rodziny dysfunkcyjnej i ról (strategii), które pełnią w niej dzieci w kontekście myśli, uczuć i zachowań. Zwrócenie uwagi na konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne stosowania tych strategii. Ukazanie znaczenia postaw nauczycieli wobec dziecka krzywdzonego w rodzinie oraz sposobów postępowania wobec ucznia z rodziny problemowej, uwzględniając możliwości, granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39540, 38285 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45267 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej