Form of Work
Artykuły
(34)
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(20)
Branch
Wypożyczalnia
(20)
Author
Limont Wiesława (1949- )
(4)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
(2)
Puślecki Władysław
(2)
Sękowski Andrzej Edward
(2)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(2)
Adamczewska Maria
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Aronica Lou
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bartnicka-Michalska Aneta
(1)
Baum Alicja
(1)
Biedroń Adriana
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bieniak Andrzej
(1)
Bilyakovska Olha
(1)
Boczarowa Ołena
(1)
Chilmon-Procyk Agata
(1)
Chruszczewski Michał Hubert (1974- )
(1)
Cybis Natalia
(1)
Drążkowski Dariusz
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dzięcioł-Kurczoba Barbara
(1)
Gast-Gampe Martina (1959- )
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gołyszny Miłosz
(1)
Głowacz Arkadiusz
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Helman Włodzimierz
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Jadwiżyc Marcin
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kotlarski Kazimierz (1943- )
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Lipiński Andrzej Tł
(1)
Maj Daniela
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Markova Dawna
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(1)
Paszek Joanna
(1)
Paszek Krystyna
(1)
Paszkowska-Rogacz Anna
(1)
Perleth Christoph (1958- )
(1)
Piątkowski Krzysztof (psychologia)
(1)
Polowczyk Paweł
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Powell Anne
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Pýchová Iva
(1)
Raczyńska Anna
(1)
Ringhand Daniel (1975- )
(1)
Robinson Ken (1950-2020)
(1)
Rudź Marek
(1)
Schatz Tanja (1968- )
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skoczylas Joanna
(1)
Sobczyńska Karolina
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szczepaniak Anna
(1)
Szkurłat Elżbieta
(1)
Szwedo Jakub
(1)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wydawnictwo Dobra Literatura
(1)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(1)
Zdziechowska-Dzierzgwa Karolina
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Łukaszewski Wiesław (1940- )
(1)
Żuk Tadeusz
(1)
Year
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Time Period of Creation
2001-
(10)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Country
Poland
(54)
Language
Polish
(54)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Zdolności
(53)
Dziecko zdolne
(17)
Osobowość
(11)
Dziecko
(9)
Nauczanie
(9)
Uczniowie
(6)
Języki
(5)
Młodzież szkolna
(5)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Twórczość
(4)
Uczenie się
(4)
Autyzm
(2)
Innowacje
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zainteresowania
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziewczęta
(1)
Emocje
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geografia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Konflikt
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Limont, Wiesława
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Młodzieżowy Kwestionariusz Zainteresowań Zawodowych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Negocjacje
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Przestrzeń
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Samopoznanie
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sens życia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczucia
(1)
Umysł
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zainteresowania techniczne
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Zespół sawanta
(1)
Subject: work
Uczeń zdolny
(1)
Subject: time
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Biologia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
54 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Indeks
Streszczenie: Książka przedstawia sposoby rozwoju uzdolnień u dzieci. W rozdziale pierwszym omawia ogólnie rozwój uzdolnień, w drugim ukazuje zajęcia rozwijające z niemowlęciem i małym dzieckiem. Pozostałe rozdziały tego poradnika zawierają szczegółowe przedstawienie rozwijania zdolności intelektualnych, plastycznych, muzycznych, sportowych oraz inteligencji społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38146 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-210.
Streszczenie: W części teoretycznej praca przedstawia zagadnienia dotyczące twórczości, modeli uzdolnień (strukturalno-interakcyjne, rozwojowe), rodzajowej specyficzności uzdolnień oraz strukturalnej specyficzności uzdolnień. W części badawczej autor omawia badania przeprowadzone wśród uczniów szkół licealnych plastycznych i muzycznych oraz ogólnych dotyczące intelektualnej i osobowościowej sfery modelu uzdolnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41063 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30644 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Przygotowanie nauczycieli do identyfikacji uczniów uzdolnionych w zespole klasowym, ich wiedzy o zachowaniach tej grupy dzieci oraz umiejętności skutecznego wyzwalania i rozwijania zdolności uczniów.
Article
In basket
Dzieci specjalnej nadziei / Karolina Sobczyńska. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 1999, nr 6, s. 23-26. - 1999.
Opieka nad dziećmi wybitnie zdolnymi.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach. Indeksy
Streszczenie: Kompendium wiedzy na temat kształcenia i stymulowania rozwoju osób zdolnych. Przedstawienie: zależności między inteligencją, zdolnościami a osobowością; psychologicznych uwarunkowań osiągnięć szkolnych; eksperymentalnych badań wyobraźni twórczej; procesu identyfikacji i diagnozowania zdolności uczniów (również uczniów niepełnosprawnych); społecznego funkcjonowania osób wybitnie zdolnych w dzieciństwie i życiu dorosłym. Książka dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, rodziców oraz wychowawców dzieci wybitnie zdolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38247 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43849 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Sukces ucznia zależy od ciebie / Kazimierz Kotlarski // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2009, nr 1, s.79-89.
Streszczenie: Czynniki wpływające na sukces ucznia w szkole. Wpływ postaw nauczyciela na sukcesy ucznia w szkole.
Book
In basket
Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : GWP, [2010]. - 317 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [272]-304.
Streszczenie: Zagadnienie zdolności omówiono kompleksowo. Przedstawiono definicje zdolności oraz jej typologię wg A.J. Tannenbauma. Opisano różne koncepcje zdolności: modele zdolności ogólnych, specyficznych, modele systemowe (m.in. R. Sternberga), rozwojowe (tj. Wieloczynnikowy Model Zdolności F.J. Mönksa, model A.J. Tannenbauma, Piramida Rozwoju Talentu J. Piirto, Zróżnicowany Model Zdolności i Talentu F. Gagné). Przedstawiono charakterystykę dzieci zdolnych z uwzględnieniem zagrożeń rozwojowych (asynchrronia) i metody identyfikacji zdolnych uczniów. Scharakteryzowano koncepcje kształcenia uzdolnionych uczniów na świecie i w Polsce (m.in.: kształcenie przyspieszone, wzbogacone, zindywidualizowane, Trójetapowy Model Purdue, rosyjski program "Konstelacja"), podano przykłady programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze (np. Inkubacyjny Model Nauczania E.P. Torrancea'a) oraz metody ewaluacji tych programów. Podano charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego, jako osoby o szczególnych cechach osobowości - osoby będącej zarówno mistrzem i mentorem, jak i przewodnikiem dla swych wychowanków. Poruszono kwestię uczniów zdolnych mających problemy w uczeniu się (np. osoby uzdolnione z zespołem Aspergera) i osiągających niskie wyniki w nauce nieadekwatne do posiadanych możliwości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41512 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42676 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach. - Streszcz. ang. przy pracach
Streszczenie: Opracowania teoretyczne i badawcze skupiają się wokół 3 grup zagadnień: zdolności z perspektywy psychologicznej, osobowościowego kontekstu rozwoju ucznia zdolnego, twórczości jako wymiaru zdolności. Omówiono m.in.: teorię dezintegracji pozytywnej jako koncepcję zdolności, przeszkody w rozwoju zdolności, wpływ inteligencji emocjonalnej ucznia na osiągnięcia edukacyjne, perfekcjonizm i cechy osobowości uczniów zdolnych, wpływ stereotypów na tożsamość płciową uczniów zdolnych, twórczość jako cel dydaktyczny, model dziecka twórczego, wyobraźnię twórczą i zdolności kierunkowe dzieci w wieku przedszkolnym. Przedstawiono także wyniki badań dot. emocji i motywów zaangażowania w hippikę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41927 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie: Opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych. Pierwsza część traktuje o rozwoju ucznia zdolnego w kontekście środowiskowym. Podjęto próbę określenia obrazu ucznia zdolnego w percepcji nauczycieli, poddano analizie osobiste kryteria nauczycieli w procesie identyfikacji zdolnych matematycznie uczniów klas początkowych, ukazano rozwój procesów samokształcenia osób zdolnych, opisano możliwości i zagrożenia środowiska rodzinnego dla rozwoju uczniów wybitnie zdolnych. Na podstawie badań własnych przeanalizowano także rodzinne uwarunkowania zawodowej edukacji muzycznej oraz opisano edukację artystyczną i kształcenie ucznia zdolnego w kontekście przemian kultury współczesnej. W części drugiej - "Wokół dobrej praktyki szkolnej" opisano m. in. edukację uczniów zdolnych prowadzoną w wybranych szkołach w Płocku (projekt "Szkoła wspierająca uzdolnienia") oraz w Zespole Szkół Uniwersytetu Mikołaja Kopernika - Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu (innowacyjna metoda kształcenia języka polskiego - nauczanie na dwóch poziomach: podstawowym i rozszerzonym oraz przemiana biblioteki szkolnej w "Magiczną bibliotekę").
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42097 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43139 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45955 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43703 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again