Form of Work
Artykuły
(256)
Publikacje naukowe
(139)
Książki
(86)
Publikacje fachowe
(53)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(71)
unavailable
(16)
Branch
Wypożyczalnia
(87)
Author
Kaczan Teresa
(7)
Śmigiel Robert
(6)
Talaga-Duma Małgorzata
(5)
Baj-Lieder Marta
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Antoszewska Beata
(3)
Bomba Jacek
(3)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(3)
Jaklewicz Hanna
(3)
Jegier Aneta
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Komender Jadwiga
(3)
Korendo Marta
(3)
Namysłowska Irena
(3)
Popek Lidia
(3)
Wolańczyk Tomasz
(3)
Andruszko Robert
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Bereś Witold (1960- )
(2)
Brzozowska Ilona (1971- )
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Jankowska Anna
(2)
Kendall Philip C. (1950- )
(2)
Knölker Ulrich
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Paczkowska Agnieszka
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Przychodni Agnieszka
(2)
Rabe-Jabłońska Jolanta (1951-2014)
(2)
Sambor Barbara
(2)
Schulte-Markwort Michael
(2)
Schwertner Janusz
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Twardo Marlena
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wójcik Marta (pedagog)
(2)
Zaręba Monika (pedagog)
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alberska Małgorzata
(1)
Arrieta Marie-Claire (1978- )
(1)
Arusztowicz Barbara
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Aynuksa Ipek
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babula Katarzyna
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Barbaro Maria
(1)
Baruch Anna
(1)
Batorowicz Beata. (medycyna)
(1)
Behl Leah E
(1)
Beisert Maria (1951- )
(1)
Bernatowicz-Łojko Urszula
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Bielawska Alicja (psycholog)
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bieleń Stanisław
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Binder Anna
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Bober Justyna
(1)
Bogacz Elżbieta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bowers Keri
(1)
Brauns Axel (1963- )
(1)
Bronowska Zofia
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bujnowska Anna (pedagog)
(1)
Bula Danuta (1956- )
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błasiak Katarzyna
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Cash Ghee Jr A
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chorpita Bruce F
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Chudzik Ilona
(1)
Cichecka-Wilk Małgorzata
(1)
Cieślik Krystyna
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czaja-Antoszek Izabela
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czochańska Jagna
(1)
Czornik Katarzyna
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Year
2020 - 2021
(28)
2010 - 2019
(280)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(14)
Time Period of Creation
2001-
(264)
1989-2000
(10)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(346)
Language
Polish
(345)
Audience Group
Rodzice
(21)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Nauczyciele
(15)
Przedszkola
(9)
Logopedzi
(6)
Psycholodzy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Pedagodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Dzieci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Rozwój psychofizyczny dziecka
(92)
Dzieci
(84)
Młodzież
(41)
Dziecko
(37)
Logopedia
(34)
Dziecko autystyczne
(31)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(28)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(25)
Leczenie
(22)
Autyzm
(20)
Dziecko z niepełnosprawnością
(19)
Neurologia dziecięca
(18)
Wychowanie przedszkolne
(18)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(16)
Rodzice
(14)
Afazja dziecięca
(13)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Psychologia dziecka
(12)
Rehabilitacja medyczna
(12)
Zaburzenia mowy
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Zdrowie dziecka
(11)
Zdrowie psychiczne
(11)
Dziecko chore
(10)
Wczesna interwencja
(10)
Chorzy w rodzinie
(9)
Diagnoza logopedyczna
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Mowa
(9)
Psychoterapia
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(8)
Wady rozwojowe
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Zaburzenia odżywiania
(8)
Choroby psychiczne
(7)
Diagnostyka medyczna
(7)
Narkomania dzieci i młodzieży
(7)
Promocja zdrowia
(7)
Rodzina
(7)
Wcześniak
(7)
Zaburzenia zachowania
(7)
Choroby genetyczne
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Komunikacja wspomagająca
(6)
Odżywianie
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Psycholingwistyka
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Uczenie się
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Choroby dziecięce
(5)
Diagnoza
(5)
Dziecko przewlekle chore
(5)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(5)
Edukacja prozdrowotna
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Mutyzm wybiórczy
(5)
Muzykoterapia
(5)
Nauczanie
(5)
Samobójstwo
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zdrowie
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Arteterapia
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko chore na nowotwór
(4)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z FAS
(4)
Dziecko z chorobą genetyczną
(4)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(4)
Jąkanie
(4)
Korekcja mowy
(4)
Metody nauczania
(4)
Nadwaga
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Neuropsychologia dziecięca
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Otyłość
(4)
Program "Przyjaciele Zippiego"
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
Seksualność
(4)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(4)
Afazja
(3)
Bulimia
(3)
Dopalacze (substancje odurzające)
(3)
Dziecko niesłyszące
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(3)
Subject: work
Integracja sensoryczna w autyzmie
(1)
Subject: time
2001-
(128)
1901-2000
(15)
1989-2000
(12)
1945-1989
(6)
1801-1900
(2)
Subject: place
Polska
(28)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czechy
(1)
Gmina Czaplinek (woj. zachodniopomorskie, pow. drawski)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Powiat leszczyński (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(167)
Artykuł problemowy
(78)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(55)
Artykuł fachowy
(34)
Poradnik
(21)
Case study (studium przypadku)
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Raport z badań
(10)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(8)
Artykuł przeglądowy
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Bibliografia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(289)
Edukacja i pedagogika
(146)
Psychologia
(102)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Biologia
(5)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kulinaria
(1)
Religia i duchowość
(1)
347 results Filter
E-book
In basket
Kiedy rozmawiamy z dziećmi o zdrowiu, rozmawiamy o czymś więcej niż ciało, choroba, kondycja fizyczna. Próbując usłyszeć i zrozumieć to, co o zdrowiu mówią dzieci, uzyskujemy dostęp do ich sposobu rozumienia świata. Chcąc przekazać dzieciom, w jaki sposób zostały zrozumiane ich opowieści, autorki stworzyły wersję dla dzieci książki, która pierwotnie została przeznaczona dla dorosłych. A dzieci ją zilustrowały. Opowieści dzieci o zdrowiu, chorobie i cielesności mówią jednocześnie o tym, jak postrzegają one inne kategorie społeczne świata dorosłych – kiedy na przykład dyskurs o zdrowym człowieku łączy się w dziecięcych opowieściach z dyskursem moralnym: człowiek zdrowy to człowiek dobry. Dyskurs publiczny, mimo deklaratywnych postulatów uznania wartości dzieci jako pełnoprawnych członków społeczności, w praktyce nieustannie sprowadza je raczej do biernych odbiorców dorosłej wiedzy, opieki i władzy. Prowadzenie badań z dziećmi w duchu childhood studies to obok etycznej uważności również kwestia przyjęcia perspektywy dziecięcego sprawstwa, uznania dzieci za kompetentnych aktorów społecznych, ekspertów w światach swoich codziennych doświadczeń, aktywnych w procesach nadawania znaczeń i eksplorowania społecznej rzeczywistości. Przyjęcie perspektywy childhood studies oznacza nie tylko wiarę w sprawczy potencjał dzieci uznanych za aktywnych aktorów społecznych, ale także idący za nią nakaz etyczny takiego prowadzenia badań, które dziecięce refleksje i doświadczenia stawia w centrum. Z recenzji Mai Brzozowskiej-Brywczyńskiej , , , , , , , , , ,,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W numerze [Contents] STUDIA [STUDIES] Irena Popiuk-Rysińska: Od orędzia Roosevelta do Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030. Kwestia rozwoju na forum Narodów Zjednoczonych [From Roosevelt’s Address to the 2030 Sustainable Development Goals. The Issue of Development in the United Nations], doi 10.7366/020909611201601, s. 9–36; Stanisław Bieleń: NATO – czas przewartościowań [NATO – A Time of Redefinitions], doi 10.7366/020909611201602, s. 37–50; Stanisław Parzymies: Francja w stosunkach międzynarodowych. Mocarstwo europejskie czy globalne? [France in International Relations. A European or Global Power?], doi 10.7366/020909611201603, s. 51–74; Grażyna Michałowska: Sytuacja dzieci w Chinach w świetle standardów międzynarodowych [The Situation of Children in China in Light of International Standards], doi 10.7366/020909611201604, s. 75–92; Natalia Kohtamäki: Europejska agencja nadzoru bankowego w systemie bezpieczeństwa finansowego Unii Europejskiej [The European Banking Authority in the EU Financial Security System], doi 10.7366/020909611201605, s. 93–108; Tomasz Grzegorz Grosse: Geopolityczne strategie państw mniejszych i peryferyjnych – przykład Polski w Unii Europejskiej [Geopolitical Strategies of Minor and Peripheral States: The Example of Poland in the European Union], doi 10.7366/020909611201606, s. 109–132; Agnieszka Szpak: Status „małych zielonych ludzików” w konflikcie zbrojnym na Ukrainie [The Status of ‘Little Green Men’ in the Armed Conflict in Ukraine], doi 10.7366/020909611201607, s. 133–152; Agata Kleczkowska: Palestyna – państwo nieuznawane [Palestine – An Unrecognised State], doi 10.7366/020909611201608, s. 153–176; Serge Sur: La Charte des Nations Unies interdit-elle le recours à la force armée? [Does the Charter of the United Nations Prohibit the Use of Armed Force?], doi 10.7366/020909611201609, s. 177–188; Katarzyna Czornik: Hard power a soft power w polityce zagranicznej Arabii Saudyjskiej w drugiej dekadzie XXI wieku. Casus Bahrajnu i Jemenu [Hard and Soft Power in Saudi Arabia’s Foreign Policy in the Second Half of the 21st Century. The Case of Bahrain and Yemen], doi 10.7366/020909611201610, s. 189–210; Marek Rewizorski: BRICS in the G20? The Involvement of Rising Powers in the Premier Forum of Global Governance, doi 10.7366/020909611201611, s. 211–222; Bartosz Konrad Jankowski: Chińska Republika Ludowa jako wschodzący donator pomocy rozwojowej [The People’s Republic of China as an Emerging Donor of Development Assistance], doi 10.7366/020909611201612, s. 223–246; Karolina Zielińska: Relacje z krajami Afryki Subsaharyjskiej a sytuacja międzynarodowa Izraela w latach 1956–1973 [Sub-Saharan Africa in Israel’s Foreign Policy 1956–1973], doi 10.7366/020909611201613, s. 247–270; İpek Aynuksa: Ali Ufkî Bey (Wojciech Bobowski) – Well-Known Musician, Forgotten Political Figure. A Luminary in the 600 Years of Turkish–Polish Diplomatic Relations, doi 10.7366/020909611201614, s. 271–284; Hanna Schreiber: Metoda etnograficzna w badaniu stosunków międzynarodowych – uwagi wstępne [The Ethnographic Method as a Research Method in International Relations – Preliminary Remarks], doi 10.7366/020909611201615, s. 285–302; Oskar Pietrewicz: Korea Północna w dyskursie akademicko-eksperckim w Chinach [North Korea in the Academic and Expert Discourse in China], doi 10.7366/020909611201616, s. 303–321. SPRAWOZDANIA [REPORTS] Weronika Garbacz, Anna Pochylska, Anna Walkowiak: Sprawozdanie z Konferencji „70 lat Organizacji Narodów Zjednoczonych: Silna ONZ. Lepszy świat” – 3 listopada 2015 roku [Report on the Conference on 70 years of the United Nations „A Stronger UN. A Better World” – 3 November 2015], s. 323–348. RECENZJE [REVIEWS] Roman Kuźniar: Irena Popiuk-Rysińska, Ewolucja systemu zbiorowego bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych po zimnej wojnie [The Evolution of the UN’s Collective Security System after the Cold War], s. 349–354; Diana Stelowska-Morgulec: Grażyna Michałowska, Hanna Schreiber (red.), Kultura w stosunkach międzynarodowych. Tom 1: Zwrot kulturowy [[Culture in International Relations. Volume I: (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again