Forma i typ
Artykuły
(426)
Publikacje naukowe
(287)
Książki
(224)
Publikacje fachowe
(136)
Poradniki i przewodniki
(60)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(189)
wypożyczone
(36)
Placówka
Wypożyczalnia
(225)
Autor
Śmigiel Robert
(10)
Kaczan Teresa
(9)
Wolańczyk Tomasz
(9)
Stawarski Andrzej
(8)
Szmalec Jacek
(8)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(7)
Pisula Ewa (1964- )
(7)
Błeszyński Jacek (1963- )
(6)
Jegier Aneta
(5)
Komender Jadwiga
(5)
Talaga-Duma Małgorzata
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Baj-Lieder Marta
(4)
Bryńska Anita (1964- )
(4)
Brzuzy Grzegorz
(4)
Jaklewicz Hanna
(4)
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(4)
Korendo Marta
(4)
Kołakowski Artur
(4)
Popek Lidia
(4)
Schab Anna
(4)
Woynarowska Barbara (1940- )
(4)
Antoszewska Beata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Bomba Jacek
(3)
Borkowska Maria (pediatra)
(3)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(3)
Huma-Sztwiertnia Magdalena
(3)
Hutyra Tomasz
(3)
Jagielska Gabriela
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kohut Dorota
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Mowszet Krystyna
(3)
Namysłowska Irena
(3)
Pesz Karolina
(3)
Piszczek Maria
(3)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(3)
Rusaczyk Janusz
(3)
Stradomska Marlena (1992- )
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Banach Marek (1962- )
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Bereś Witold (1960- )
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Brzozowska Agata
(2)
Brzozowska Ilona (1971- )
(2)
Błaszczak Amanda
(2)
Błaż Agata
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Deblinger Esther
(2)
Dymek-Kucińska Anna
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(2)
Grodzka Magdalena
(2)
Jackowska-Adamska Małgorzata
(2)
Jadczak-Szumiło Teresa
(2)
Jakubiec-Nogaj Magdalena
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Jankowska Anna
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Kendall Philip C. (1950- )
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Knölker Ulrich
(2)
Kokot Katarzyna (1977- )
(2)
Krantz Patricia J
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kudlak Grzegorz
(2)
Kurtyka-Chałas Justyna
(2)
Lansing Margaret
(2)
Lubomirska Anna
(2)
Matusiewicz Krzysztof
(2)
McClannahan Lynn E
(2)
Muzyka-Furtak Ewa
(2)
Noczyńska Anna
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Paczkowska Agnieszka
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Piacentini John
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Przychodni Agnieszka
(2)
Pytrus Tomasz
(2)
Rabe-Jabłońska Jolanta (1951-2014)
(2)
Roblek Tami
(2)
Romanowska Alicja
(2)
Sambor Barbara
(2)
Schopler Eric (1927-2006)
(2)
Schulte-Markwort Michael
(2)
Schwertner Janusz
(2)
Siwek Klaudia
(2)
Staśczak Zbigniew
(2)
Szczepańska-Putz Małgorzata
(2)
Szeroczyńska Małgorzata
(2)
Twardo Marlena
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(104)
2010 - 2019
(432)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(544)
1901-2000
(28)
1989-2000
(23)
1945-1989
(14)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(656)
Język
polski
(643)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(69)
Nauczyciele
(37)
Nauczyciele przedszkoli
(21)
Terapeuci
(19)
Psycholodzy
(17)
Pediatrzy
(15)
Logopedzi
(14)
Pedagodzy
(14)
Terapeuci zajęciowi
(14)
Psychoterapeuci
(11)
Przedszkola
(9)
Szkoły wyższe
(8)
Studenci
(6)
Dzieci
(5)
Psychiatrzy
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Muzykoterapeuci
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
6-8 lat
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Lekarze
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Neurolodzy
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Choreoterapeuci
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Filolodzy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(169)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(157)
Dziecko autystyczne
(82)
Młodzież
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością
(64)
Dziecko chore
(53)
Autyzm
(50)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(42)
Leczenie
(41)
Wychowanie w rodzinie
(38)
Logopedia
(37)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(34)
Psychologia dziecka
(34)
Rehabilitacja medyczna
(34)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(33)
Choroby genetyczne
(29)
Dziecko
(29)
Psychoterapia
(28)
Zdrowie psychiczne
(27)
Dziecko z zespołem Aspergera
(26)
Chorzy w rodzinie
(25)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(24)
Diagnostyka medyczna
(21)
Integracja sensoryczna
(21)
Rodzice
(21)
Wychowanie przedszkolne
(21)
Zaburzenia mowy
(20)
Dziecko przewlekle chore
(19)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Neurologia dziecięca
(18)
Zaburzenia zachowania
(18)
Zespół Aspergera
(18)
Wsparcie edukacyjne
(17)
Mowa
(16)
Wczesna interwencja
(16)
Dziecko z ADHD
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(15)
Terapia logopedyczna
(15)
Diagnoza logopedyczna
(14)
Rodzina
(14)
Afazja dziecięca
(13)
Jąkanie
(13)
Narkomania dzieci i młodzieży
(13)
Odżywianie
(13)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(13)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(13)
Zaburzenia odżywiania
(13)
Diagnoza psychologiczna
(12)
Rozwój fizyczny dziecka
(12)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(12)
Uzależnienie (nałóg)
(12)
Wady rozwojowe
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Profilaktyka zdrowotna
(11)
Promocja zdrowia
(11)
Terapia zajęciowa
(11)
Wychowanie
(11)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Choroby dziecięce
(10)
Dziecko jąkające się
(10)
Higiena
(10)
Muzykoterapia
(10)
Niemowlę
(10)
Zaburzenia psychiczne
(10)
Zapobieganie
(10)
Zespół ADHD
(10)
Depresja psychiczna
(9)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Edukacja prozdrowotna
(9)
Komunikacja wspomagająca
(9)
Nauczanie
(9)
Opieka nad dziećmi
(9)
Sprawność motoryczna
(9)
Dogoterapia
(8)
Dziecko z FAS
(8)
Dziecko z zespołem Downa
(8)
Korekcja mowy
(8)
Osoby z autyzmem
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Zachowania samobójcze
(8)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS)
(8)
Choroby psychiczne
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(7)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(7)
Komunikacja werbalna
(7)
Metody nauczania
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Postawa ciała
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Samobójstwo
(7)
Terapia zabawą
(7)
Uczenie się
(7)
Wady postawy
(7)
Wcześniak
(7)
Zaburzenia emocjonalne
(7)
Zdrowie dziecka
(7)
Zespół Tourette'a
(7)
Arteterapia
(6)
Diagnoza
(6)
Temat: dzieło
Integracja sensoryczna w autyzmie
(1)
Why love matters
(1)
Temat: czas
2001-
(238)
1901-2000
(17)
1989-2000
(14)
1945-1989
(6)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(54)
Czechy
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Gmina Czaplinek (woj. zachodniopomorskie, pow. drawski)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Powiat leszczyński (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Ustronie (woj. łódzkie, pow. zgierski, gm. Zgierz)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(301)
Artykuł problemowy
(155)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(84)
Poradnik
(74)
Artykuł fachowy
(34)
Opracowanie
(33)
Praca zbiorowa
(32)
Podręcznik
(20)
Raport z badań
(20)
Wydawnictwa popularne
(20)
Case study (studium przypadku)
(19)
Artykuł z czasopisma naukowego
(18)
Monografia
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(7)
Artykuł przeglądowy
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Publikacje
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł naukowy
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Antologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Dane statystyczne
(1)
Książka kucharska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Rysunek polski
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(580)
Edukacja i pedagogika
(284)
Psychologia
(204)
Socjologia i społeczeństwo
(48)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Biologia
(9)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Kulinaria
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
657 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach i na stronie 168.
Streszczenie angielskie.
W pracy omówiono zagadnienia teoretyczne dotyczące ADHD wśród dzieci i młodzieży (polski system diagnostyczny ADHD, neurofizjologia mózgu, zespół nadpobudliwości psychoruchowej i dysleksja w aspekcie edukacyjnym, ADHD i inne zaburzenia kliniczne-etiologia). W części praktycznej autorzy przedstawili zasady postępowania z osobami z ADHD, zasady terapii pedagogicznej i metody wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym. Publikacja zawiera 7 scenariuszy zajęć edukacyjnych prowadzonych w klasie masowej na etapie kształcenia zintegrowanego oraz w gimnazjum, opartych na stosowanych powszechnie metodach pracy dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39914 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Bibliografia na stronie 72.
Zawiera recenzję książki: Znaczenie miłości : jak uczucia wpływają na rozwój mózgu / Sue Gerhardt. - Kraków, copyright 2016.
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W ciągu minionej dekady smartfon podbijał świat w oszałamiającym tempie, zmieniając codzienność użytkowników w stopniu, w jakim nie udało się to dotąd żadnej technicznej nowince. Towarzyszy nam od rana do wieczora, w pracy i w życiu prywatnym –wygląda na to, że nie możemy się bez niego obyć. Wielu dostrzega pozytywne strony korzystania z tego urządzenia, nieliczni zastanawiają się nad jego negatywnym wpływem na nasze myślenie, odczuwanie i działanie, a także na zdrowie. Czy mamy powody do obaw? Najwyższy czas przyjrzeć się faktom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej