Form of Work
Artykuły
(45)
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(25)
unavailable
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(34)
Author
Attwood Tony (1952- )
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Jagielska Gabriela
(3)
Borkowska Agnieszka
(2)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Harmonia Universalis
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korendo Marta
(2)
Przybyla Olga
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Łucjanek Agnieszka
(2)
Święcicka Joanna (pedagog)
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Attwood Tony
(1)
Baker Jed‏
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barnett Kristine
(1)
Basińska Małgorzata Anna (1960- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bilik Andrzej (1939- )
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bułaś Marta
(1)
Bąk Angelika (psychologia)
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Delaney Tara
(1)
Deńca Marta
(1)
Drała Dorota
(1)
Dubin Nick
(1)
Dyrda Karolina
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gelleta Izabela
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Grand Claire
(1)
GrandPré Mary (1947- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gryz Iwona
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Jackson Luke
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Januszewska Elżbieta
(1)
Januszewska Izabella
(1)
Jonakowska Ewa
(1)
Juśko Edmund (1955- )
(1)
Jędrycha Joanna
(1)
Kasprzak Arleta
(1)
Kawiak Ewelina
(1)
Kim Cynthia
(1)
Kleszcz Anna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kosior Edyta
(1)
Kowalczyk Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Król Katarzyna (pedagogika)
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kwiatkowska Karolina. (psycholog)
(1)
Kłodkowska Joanna
(1)
Kłosiński Michał (pedagogika)
(1)
Latosińska-Kulasek Joanna
(1)
Lis Małgorzata (pedagog)
(1)
Lis Małgorzata (pedagogika)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Moszyńska Małgorzata
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Notbohm Ellen. Autor
(1)
O'Regan Fintan J (1960- )
(1)
Olszewska Margareta
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Ołdak Edyta (1978- )
(1)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Piszczek Maria
(1)
Policht-Jaruga Anna
(1)
Preissmann Christine (1970- )
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Płaziak-Janiszewska Alina
(1)
Year
2020 - 2021
(9)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(42)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(83)
Language
Polish
(81)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(13)
Pedagodzy
(6)
Rodzice
(5)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
9-13 lat
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Subject
Dziecko z zespołem Aspergera
(56)
Zespół Aspergera
(40)
Autyzm
(17)
Dziecko autystyczne
(15)
Nauczanie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Seksualność
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Współpraca rodziców ze szkołą
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zaburzenia zachowania dziecka
(2)
Zespół ADHD
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Alalia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Barnett, Jacob
(1)
Barnett, Kristine
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliografia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dubin, Nick
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko z zespołem aspergera
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grandin, Temple
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Jąkanie
(1)
Język
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klasyfikacja
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Lalki teatralne
(1)
Leczenie
(1)
Logoterapia
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Matki i synowie
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Nilsson, Per
(1)
Norma społeczna
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Padaczka
(1)
Subject: time
2001-
(22)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(16)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Publikacje
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
86 results Filter
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności.(https://www.empik.com/specjalne-potrzeby-edukacyjne-ucznia-w-praktyce-zycia-szkolnego-opracowanie-zbiorowe,p1212477697,ksiazka-p)

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45548 (1 egz.)
E-book
In basket
Zanim autyzm dziecięcy opisano jako chorobę, jego fenomen był znany i opisywany w baśniach i legendach. Opowiadały one o dzieciach, które do pewnego momentu prawidłowo się rozwijały, a potem zostały zaczarowane, podmienione przez wróżki lub owładnięte przez złe duchy. Zachowania tych bohaterów baśni odpowiadają dokładnie objawom choroby zwanej dziś autyzmem. Książka przedstawia aktualny stan wiedzy o autyzmie. Nie można go wyleczyć, jedyną znaną na razie formą pomocy jest zindywidualizowana terapia prowadzona z udziałem dzieci i rodziców. Wymaga ona stałego kontaktu z całą grupą specjalistów – ale w konsekwencji może ona bardzo korzystnie wpłynąć na społeczne funkcjonowanie dziecka autystycznego, a zwłaszcza na jego sprawność intelektualną. „Autyzm i zespół Aspergera” to książka adresowana do rodziców, którzy poszukują porad dotyczących opieki nad dziećmi z tego typu zaburzeniami, ale też dla specjalistów poszukujących najnowszych danych o zaburzeniach neurorozwojowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Od Autorki: Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again