Form of Work
Artykuły
(28)
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Author
Talaga-Duma Małgorzata
(4)
Bukowińska Agnieszka
(3)
Barącz Franciszek (1922-1991)
(2)
Burszta Józef (1914-1987)
(2)
Zadrożyńska-Barącz Anna (1938-2014)
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Arcimowicz Jolanta
(1)
Barański Janusz
(1)
Bełkot Andrzej
(1)
Bleja-Sosna Barbara red
(1)
Błaszczyk Stanisław (1906-1989)
(1)
Bździuch Justyna
(1)
Cysak Paulina
(1)
Jarończyk-Urbaś Beata
(1)
Krystyna przekł wstęp
(1)
Kuchowicz Zbigniew (1927-1991)
(1)
Marian przekł wstęp
(1)
Małyska Małgorzata
(1)
Michalczak Waldemar
(1)
Minksztym Joanna
(1)
Mędrela-Kuder Ewa (1953- )
(1)
Nowak Paweł (1968- )
(1)
Przychodni Agnieszka
(1)
Skałba Anna
(1)
Smoleń Anna
(1)
Sumner William Graham (1840-1910)
(1)
Surendra Sebastian
(1)
Szymanderska Hanna
(1)
Słaboń Andrzej
(1)
Tarkowska Elżbieta (1944-2016)
(1)
Toboła Beata
(1)
Tomicka Joanna
(1)
Tomicki Ryszard
(1)
Wawrzycka Dorota
(1)
Wojtasik Marcin (socjolog)
(1)
Wróblewska Małgorzata
(1)
Wójkiewicz Paulina
(1)
Ziółkowska Maria (1924-2012)
(1)
Łaciak Beata (1964- )
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota (1955- )
(1)
Żółtańska Joanna
(1)
Year
2020 - 2022
(8)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Time Period of Creation
2001-
(24)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(41)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Przedszkola
(6)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Subject
Obyczaje i zwyczaje
(30)
Boże Narodzenie
(6)
Zwyczaje żywieniowe
(6)
Wielkanoc
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Styl życia
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kultura
(3)
Obrzędy
(3)
Odżywianie
(3)
Zachowania prozdrowotne
(3)
Święta
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Ankieta
(2)
Internet
(2)
Kultura ludowa
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Regionalizmy
(2)
Rytuały
(2)
Społeczeństwo
(2)
Wielkopolska (Polska ; region)
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Alkoholizm
(1)
Andrzej Apostoł (św.)
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czas
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorośli
(1)
Dzień św. Walentego
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Górale
(1)
Honor
(1)
Inscenizacja
(1)
Kultura materialna
(1)
Kultura stołu
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura fińska
(1)
Masa ciała
(1)
Misterium Męki Pańskiej
(1)
Miłość
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Młodość
(1)
Młodzież
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Ozdoby wielkanocne
(1)
Perswazja
(1)
Pilch, Jerzy
(1)
Pisanki
(1)
Piękno
(1)
Pogrzeb
(1)
Polacy
(1)
Polska
(1)
Pory roku
(1)
Postmodernizm
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przestrzeń
(1)
Pączki (ciastka)
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Studenci
(1)
Symbole
(1)
Szkoły
(1)
Tabu
(1)
Tradycja
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Witaminy
(1)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne 2DBN
(1)
Zabawy i gry
(1)
Zabawy i zabawki
(1)
Zagadki
(1)
Zdrowe żywienie
(1)
Zwyczaje
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie codzienne
(1)
Żywność
(1)
Subject: work
Pod Mocnym Aniołem (film)
(1)
Żółty szalik (film)
(1)
Subject: time
2001-
(13)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Podhale
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Scenariusz zajęć
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
41 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40041, 39037 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 6611 Wlkp, 2850 Wlkp (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 24372 (1 egz.)
Book
In basket
Polskie tradycje świąteczne / Hanna Szymanderska. - Warszawa : "Świat Książki", 2003. - 367 stron : rysunki ; 25 cm.
Streszczenie: "Polskie tradycje świąteczne" to książka wyjątkowa. Dzięki niej poznamy historię świąt, związane z nimi obrzędy, wierzenia i zwyczaje, prześledzimy jak zmieniały się z biegiem lat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37950 (1 egz.)
Article
In basket
Honor górali podhalańskich / Beata Jarończyk-Urbaś. W: Zmiany w życiu współczesnych ludzi i ich konteksty. s. 359-367. - 2016.
Bibliografia na stronach 366-367.
Streszczenie w języku angielskim.
Article
In basket
E-book
In basket
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again