Forma i typ
Książki
(39)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Autor
Kalinowski Adam
(2)
Niemczuk Czesław
(2)
Adamski Władysław
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Bailey Carolyn Sherwin
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bleker Johanna
(1)
Bohdanowicz Julian il
(1)
Bratkowski Stefan
(1)
Burska Jadwiga
(1)
Chełstowska Jolanta
(1)
Czarnowski Adam
(1)
Dalewski Zbigniew (1962- )
(1)
Davies Norman (1939- )
(1)
Dawkins Richard (1941- )
(1)
Dutkiewicz Mieczysław
(1)
Dąbrówka Andrzej
(1)
Floriańczyk Barbara
(1)
Garczyński Stefan
(1)
Geller Ewa (1955- )
(1)
Hawkins Jeff (1957- )
(1)
Herbich Anna (1986- )
(1)
Idzikowska Anna
(1)
Jaskot Kazimierz
(1)
Kazanecki Andrzej
(1)
Kuziak Michał (1970- )
(1)
Lengren Zbigniew (1919-2003)
(1)
Lipiński Eryk (1908-1991)
(1)
Montessori Maria
(1)
Müller Ingo Wilhelm
(1)
Nocuń Aleksander red
(1)
Nowak Zdzisław
(1)
Olszewski Bogdan
(1)
Orłowski Bolesław (1934- )
(1)
Ożarowska Aleksandra (tłumaczka)
(1)
Pawlikowska-Yamazaki Małgorzata
(1)
Pietrzyk Bartłomiej
(1)
Poncyliusz-Guranowska Lilla
(1)
Poradnik
(1)
Prosimy
(1)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(1)
Rymkiewicz Jarosław Marek (1935- )
(1)
Rzepczyński Sławomir (1955- )
(1)
Rządca Piotr
(1)
Schott Heinz (1946- )
(1)
Siemieński Mieczysław (1934-2012)
(1)
Sosnowski Stefan
(1)
Spence Gerry
(1)
Stefańska Krystyna
(1)
Stettner-Stefańska Barbara
(1)
Strzemieczny Zdzisław
(1)
Stykowski Jan
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Słysz Stefan
(1)
Tresidder Jack
(1)
Wardęcki Marek
(1)
Werner Stanisław
(1)
Zaniewska Aldona
(1)
Zgrychowa Irena
(1)
Znamierowski Alfred (1940- )
(1)
Zürn Maria
(1)
Żyburtowicz Zenon (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(10)
1970 - 1979
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Harcerstwo
(7)
Muzyka wokalna
(4)
Muzyka
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Kolonie letnie
(2)
Piosenki dla dzieci
(2)
Pływanie
(2)
Albumy
(1)
Antologie
(1)
Antonimy polskie
(1)
Asertywność
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dyskusja
(1)
Encyklopedie
(1)
Ewolucja mózgu
(1)
Fizyka
(1)
Flagi państwowe
(1)
Fotografia polska
(1)
Geodezja
(1)
Godła państwowe
(1)
Harcerskie drużyny pożarnicze
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inżynieria
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Literatura polska
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Mózg
(1)
Mózgowie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Parki i ogrody
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Potrzeby niższego rzędu
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Przewodniki turystyczne
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Rysunek
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Socjologia
(1)
Sport
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Symbole
(1)
Sztuka pisania
(1)
Słowniki biograficzne
(1)
Turystyka
(1)
Turystyka górska
(1)
Turystyka wodna
(1)
Wczasy młodzieżowe
(1)
Wycieczki
(1)
Wycieczki szkolne
(1)
Zagadki
(1)
Zamki i pałace
(1)
Związek Harcerstwa Polskiego
(1)
Śpiewnik
(1)
Żyburtowicz, Zenon (1949- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Królestwo Galicji i Lodomerii (1772-1918)
(1)
Nowa Galicja (1795-1803)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
42 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej