Form of Work
Książki
(709)
E-booki
(89)
IBUK Libra
(89)
Publikacje naukowe
(72)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(27)
Poradniki i przewodniki
(5)
Artykuły
(3)
Muzyka
(3)
Poezja
(3)
Proza
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(675)
unavailable
(32)
only on-site
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(707)
Czytelnia
(6)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(31)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(18)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(16)
Skorek Ewa Małgorzata
(14)
Szuścik Urszula
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Franczyk Anna
(8)
Melosik Zbyszko (1956- )
(8)
Bielecka Anna
(7)
Fuks Agata
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Gordzielewska Beata
(7)
Hływa Renata
(7)
Kalinowska Elżbieta
(7)
Krempa Barbara
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(7)
Węglińska Maria
(7)
Krajewska Katarzyna
(6)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Nalaskowski Aleksander
(6)
Śliwerska Wiesława (1959-1996)
(6)
Śliwerski Wojciech
(6)
Adamek Irena
(5)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Jąder Mariola
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Stasica Jadwiga
(5)
Szkudlarek Tomasz
(5)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Darowska Anna
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Górecka Anna
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Karska Urszula
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Mytych Ewa
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Pawlak Piotr (psychologia)
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Podolska Beata
(4)
Puślecki Władysław
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Rogalska-Kozubska Danuta
(4)
Rolińska Iwona
(4)
Sadłowska Ewa
(4)
Skibska Joanna
(4)
Szymańska Wanda
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Tymińska Elżbieta
(4)
Weise Sylwia
(4)
Winczura Barbara
(4)
Zaręba Alicja
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Cytowska Beata
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Galanciak Sylwia
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Huk Tomasz
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Karkowska Magda
(3)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Klinik Anna
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kowalski Mirosław
(3)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(3)
Kozak Elżbieta
(3)
Król Teresa
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Lisowska Alicja
(3)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(3)
Metodycy - Nauczycielom
(3)
Miksza Małgorzata
(3)
Milczarek Barbara
(3)
Year
2020 - 2022
(17)
2010 - 2019
(346)
2000 - 2009
(311)
1990 - 1999
(132)
Time Period of Creation
2001-
(145)
1989-2000
(13)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(805)
Language
Polish
(799)
Audience Group
Szkoły wyższe
(15)
Nauczyciele
(11)
Szkoły podstawowe
(7)
Dzieci
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Przedszkola
(4)
Psycholodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Studenci
(2)
Szkoły średnie
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Dziecko
(62)
Wychowanie
(60)
Pedagogika
(51)
Nauczanie początkowe
(48)
Nauczanie
(38)
Wychowanie przedszkolne
(34)
Rodzina
(33)
Nauczyciele
(30)
Dziecko niepełnosprawne
(25)
Szkolnictwo
(25)
Młodzież
(24)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Uczniowie
(18)
Metody nauczania
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Język polski
(16)
Nauczanie zintegrowane
(16)
Pedagogika specjalna
(16)
Kształcenie integracyjne
(15)
Mowa
(15)
Niepełnosprawni
(15)
Myślenie twórcze
(14)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Kultura masowa
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Dziecko z niepełnosprawnością
(11)
Gry edukacyjne
(11)
Muzykoterapia
(11)
Oświata
(11)
Socjalizacja
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Dziecko autystyczne
(10)
Integracja społeczna
(10)
Kształcenie
(10)
Osobowość
(10)
Terapia pedagogiczna
(10)
Twórczość
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Biblioterapia
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Edukacja
(9)
Edukacja medialna
(9)
Edukacja zdrowotna
(9)
Kobieta
(9)
Matematyka
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Arteterapia
(8)
Dzieci
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Gry i zabawy
(8)
Psychoterapia
(8)
Stosunki interpersonalne
(8)
Alkoholizm
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Edukacja alternatywna
(7)
Komunikacja wspomagająca
(7)
Lateralizacja
(7)
Logopedia
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Rodzice
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Wartość
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Wychowanie w szkole
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Autyzm
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko chore
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Metoda Montessori
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orientacja przestrzenna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Pedagogika porównawcza
(6)
Postawy
(6)
Prawa dziecka
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Więźniowie
(6)
Wychowanie moralne
(6)
Antypedagogika
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Innowacje
(5)
Jakość życia
(5)
Jąkanie
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Ludzie starzy
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Subject: time
2001-
(57)
1901-2000
(13)
1989-2000
(12)
1945-1989
(5)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
Subject: place
Polska
(25)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(61)
Podręcznik
(30)
Monografia
(9)
Opracowanie
(8)
Poradnik
(7)
Publikacje
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Poezja dziecięca polska
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dyktando
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Studium socjologiczne
(1)
Słownik
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(123)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Psychologia
(27)
Medycyna i zdrowie
(19)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Językoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
806 results Filter
E-book
In basket
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej – przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości. Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania. ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy najnowszą publikację naszej Oficyny – Osobę z niepełnosprawnością intelektualną Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych. Monografia poświęcona jest osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ich doświadczeniom życiowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem: „Down Syndrome, Research and Practice”, „Down Syndrome Quarterly”, „Bardziej Kochani”. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. W kontekście przedstawionej charakterystyki osób z zespołem Downa temat, który będzie poniżej poruszany, wydaje się mało znany, w pewien sposób nieoczekiwany, ponieważ nieco niezgodny ze stereotypowym poglądem na „wiecznie szczęśliwe”, a także serdeczne i życzliwe osoby z zespołem Downa. Praca poświęcona jest bowiem problemom zdrowia psychicznego u osób z trisomią 21. Chciano również zwrócić uwagę na to, jak duży trud osoby te i ich otoczenie muszą wkładać w to, aby przezwyciężyć takie problemy, aby mimo często w dużym stopniu biologicznie uwarunkowanych właściwości móc zachować pogodę ducha i serdeczność w stosunku do innych. W świetle współczesnej wiedzy, a także na podstawie obserwacji klinicznych można stwierdzić, że u osób tych występuje o wiele więcej zaburzeń emocjonalnych, a także zaburzeń w zachowaniu niż u osób z ogólnej populacji, choć trzeba dodać, iż jest ich mniej w porównaniu z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z innych przyczyn. Prowadzone badania mają na celu dokładne poznanie tych problemów, czyli określenie ich przyczyn, charakterystycznego sposobu przejawiania się, a głównie opracowania skutecznych metod terapii. Istotne wydaje się dogłębne poznanie doświadczanych przez dzieci, młodzież, dorosłych z zespołem Downa trudności w funkcjonowaniu. Nasza wiedza na temat ich wewnętrznego doświadczania, a także sposobu przejawiania się w zachowaniu ułatwia przyjmowanie właściwych postaw wobec nich. Pomaga również opracowywać formy terapii dla tych osób i dla ich rodziców czy opiekunów. Lepsze poznanie tego wszystkiego, z czym zmagają się na co dzień, z pewnością ułatwia dostrzeżenie najistotniejszych wartości, odróżnianie tego, co ważne, od spraw mniej ważnych. Książka adresowana jest do osób, których życie lub praca zawodowa wiąże się z zespołem Downa. Zainteresuje z pewnością rodziców, którzy codziennie stawiają czoła trudnym doświadczeniom swoich dzieci. Może być także pomocna w poszerzeniu wiedzy, jaką posiadają na temat tej choroby lekarze, psycholodzy, pedagodzy i inni specjaliści. Mogą po nią sięgnąć studenci medycyny, psychologii, pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again