Forma i typ
E-booki
(28)
IBUK Libra
(28)
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Autor
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Gołembowska Monika
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(2)
Kruczek Agnieszka
(2)
Lewicka Monika
(2)
Marzec-Holka Krystyna (1946-2023)
(2)
Napierała Marek Paweł
(2)
Nawrot-Borowska Monika
(2)
Ossowski Roman
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rutkowska Anna (pedagog)
(2)
Siuda Piotr
(2)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(2)
Zając Dariusz
(2)
Żuchelkowska Krystyna (1946- )
(2)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Boniecka Klaudia
(1)
Bonna Beata
(1)
Brzeziński Łukasz
(1)
Brzeziński Łukasz (pedagog)
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Deja Monika
(1)
Deptuła Maria
(1)
Durkheim Émile
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Głowacka-Penczyńska Anetta
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janicka Martyna
(1)
Joachimowska Magdalena
(1)
Jureńczyk Łukasz
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kilińska-Pękacz Agnieszka
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kościńska Elżbieta
(1)
Krawczyk-Bocian Amelia
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kwiecińska Monika
(1)
Latoś Agnieszka
(1)
Liberska Hanna
(1)
Litwic-Kaminska Kamila
(1)
Malina Alicja
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Muszkieta Radosław
(1)
Ossowska-Zwierzchowska Aldona
(1)
Pieczywok Andrzej
(1)
Pluta Magdalena
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stachura Krzysztof
(1)
Steinke Halina
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szczutkowska Joanna
(1)
Tarczyński Andrzej
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Tomaszewska-Lipiec Renata
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trempała Wojciech
(1)
Wenderlich Paulina
(1)
Wiłkość-Dębczyńska Monika
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wolska Aleksandra
(1)
Woźny Jacek (1962- )
(1)
Wędzińska Magdalena
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Zwolińska Ewa Anna
(1)
Żychlińska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Językoznawcy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Studenci
(1)
Temat
Dzieci
(4)
Alkoholizm
(2)
Bezrobocie
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zapobieganie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Biblioterapia
(1)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(1)
Coaching (psychologia)
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etanol
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Fundusz alimentacyjny
(1)
Gordon, Edwin (1927- )
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nikotynizm dzieci i młodzieży
(1)
Odpoczynek
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Prawo karne
(1)
Profilaktyka
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przestępstwo przeciw życiu i zdrowiu
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzina
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Turystyka
(1)
Więziennictwo
(1)
Wolontariusze
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: dzieło
Ala ma kota
(1)
Elementarz
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(7)
Podręcznik
(3)
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(4)
Historia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-187. - Streszcz. ang
Streszczenie: Praca poparta bogatym piśmiennictwem teoretycznym, zawiera rozważania na temat etycznych problemów zawodu nauczyciela na przestrzeni dziejów. Opisano w niej różnorodne sposoby postrzegania etyki, określono relacje pomiędzy etyką ogólną, a zawodową, jak również miejsce etyki w ramach rozważań pedeutologicznych. Przedstawiono główne orientacje w badaniach nad zawodem nauczyciela oraz problemy etyki zawodowej w edukacji nauczyciela. Dopełnieniem tych rozważań było podjęcie tematu kodyfikacji norm etycznych zawodu nauczyciela oraz określenie najważniejszych wyznaczników etyki zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 162-182. Indeksy.
Streszczenie angielskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja przyrodnicza w przedszkolu / Krystyna Żuchelkowska. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015. - 209, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Bibliografia strony 203-207.
Streszczenie w języku angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 207-213.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. : s. 1840195
Streszczenie: W publikacji przedstawiono środowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania rozwoju umiejętności muzycznych dzieci sześcioletnich. Zawarto teoretyczne podstawy koncepcji Gordona. W dalszej części publikacji zawarto opis koncepcji działania zastosowanego w toku eksperymentu pedagogicznego oraz opis przebiegu badań i ich podsumowanie. Książka adresowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wszystkich tych osób, którym nie jest obojętny rozwój muzyczny małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39814 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W prezentowanej monografii przedstawiono wyniki badania 100 kobiet bezdomnych zamieszkujących schroniska dla bezdomnych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz odpowiednio zrekrutowanych kobiet mieszkających w domach. Celem prezentowanych badań było porównanie obu grup w zakresie wybranych zasobów osobistych (prężności i nadziei) oraz postaw życiowych w kontekście strategii radzenia sobie ze stresem. Sprawdzono, czy omawiane zmienne przyjmują w populacji kobiet bezdomnych specyficzne konfiguracje. Próbowano także odpowiedzieć na pytanie o występowanie ewentualnych związków między zasobami osobistymi i postawami życiowymi a strategiami radzenia sobie ze stresem w grupie kobiet bezdomnych z uwzględnieniem wybranych zmiennych dotyczących charakterystyk bezdomności. Rozpoznanie zasobów, jakimi dysponują bezdomne oraz strategii radzenia sobie ze stresem, które one stosują, wydaje się być szansą na stworzenie bardziej efektywnych metod oddziaływania skierowanych do tej grupy. Uwzględnienie wśród wspomnianych zasobów prężności pozwala na ocenę możliwości adaptacyjnych kobiet bezdomnych, a nadziei – na określenie ewentualnego pokładania ufności, że aktualna sytuacja może ulec zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia leczenia i zapobiegania otyłości. Osoby otyłe, oprócz zwykle zdiagnozowanych problemów ze zdrowiem, mają również̇ problemy psychologiczne związane z poczuciem własnej wartości, atrakcyjności, ale też w relacjach społecznych czy na rynku pracy, co wpływa na jakość́ ich życia. W monografii Autorka wnikliwie opisała problematykę̨ nadwagi i otyłości oraz przedstawiła interesujące wyniki badań własnych, które miały na celu sprawdzenie, czy stosowanie różnych diet oraz uzyskany w ich wyniku spadek masy ciała mogą̨ stanowić́ o zdrowiu i zadowoleniu z życia kobiet otyłych i z nadwagą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Realia rynku pracy cechującego się różnorodnością, zmiennością, niestabilnością, nieprzewidywalnością, nielinearnością i w końcu wielkim ryzykiem mają silny wpływ na sposoby i możliwości kształtowania ścieżki zawodowej człowieka. W konsekwencji oznacza to konieczność dokonywania wyborów, nauczenia się świadomego planowania własnej kariery i innych obszarów życia, rozwijania umiejętności podejmowania decyzji edukacyjnych, zawodowych i całożyciowych. Nieprzewidywalność i niepewność środowiska pracy stała się signum temporis i wyzwaniem dla poradnictwa zawodowego. Sytuacja taka zmusza do postawienia pytania: jaka metoda pomagania jest „skrojona na miarę” współczesnych czasów, czyli nowej, ciągle i szybko przekształcającej się rzeczywistości? Odpowiedź i uzasadnienie, że taką metodą jest coaching, mający zastosowanie w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych, zawarta jest w niniejszej monografii. Problematyka podjęta w monografii wpisuje się w pedagogikę, a szczególnie w subdyscyplinę pedagogiczną – pedagogikę pracy. (ze wstępu) Książka jest warta przeczytania przez każdego dorosłego człowieka, bowiem bez relacji coachingowej, bez spotkania co najmniej dwóch osób, bez nazwania i wyrażenia własnych myśli, bez empatycznego otwarcia się […] – niemożliwe byłoby ani samopoznanie, ani indywidualny osobowościowy i zawodowy progres. […] Kompletne, wielowątkowe opracowanie poświęcone coachingowi w poradnictwie zawodowym jest potrzebne, tym bardziej że dotychczas takowego w polskim piśmiennictwie naukowym nie było. (Z recenzji wydawniczej dr hab. Urszuli Jeruszki, prof. APS)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Badania nad możliwością poprawy funkcjonowania poznawczego osób w różnym wieku dzięki krótkotrwałym treningom poznawczym wzbudzają w ostatnich latach coraz większe zainteresowanie psychologów. Celem badań własnych autorki było sprawdzenie skuteczności treningu uwagi wykonawczej w grupie dzieci 4-letnich i 6-letnich. Szczególnie interesujące stało się przeanalizowanie wielkości poprawy w wykonywaniu trenowanych zadań, angażujących uwagę wykonawczą, ale także zakresu transferu na zadania nietrenowane, angażujące pamięć operacyjną oraz inteligencję płynną. Badanie przeprowadzono w paradygmacie eksperymentalnym, z jedną grupą treningową i dwiema kontrolnymi. Wzięło w nim udział 180 dzieci typowo rozwijających się w okresie średniego dzieciństwa. Książka składa się z czterech głównych części, tj. podstaw teoretycznych, metodologii badań własnych, części empirycznej oraz dyskusji wyników.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka Émile’a Durkheima „Wychowanie i socjologia” to praca znakomita, stojąca na bardzo wysokim poziomie naukowym. Stała się ona ważną i integralną częścią dorobku socjologii wychowania/edukacji, dziś jest to zdecydowanie pozycja klasyczna. Edukacyjna myśl Durkheima pozostała nadal znaczącym układem odniesienia dla rozważań, analiz i badań we współczesnych naukach społecznych. W niniejszym wydaniu książki na szczególną uwagę zasługują posłowia napisane przez prof. Zbigniewa Kwiecińskiego i prof. Ewę Marynowicz-Hetkę, w których autorzy dokonują pogłębionej analizy i kontekstualizacji roli edukacji w społeczeństwie współczesnym. (Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Zbyszko Melosika).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Na treść publikacji składają się rozważania teoretyczne z obszaru motywów wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, drogi do profesjonalizacji i determinantów funkcjonowania nauczyciela w zawodzie, podstawy metodologiczne oraz wyniki i analizy bogatych i rozległych badań własnych. Monografia jest merytorycznie bardzo bogata, dotyczy różnych obszarów funkcjonowania nauczyciela, ucznia w wieku wczesnoszkolnym i studenta przyszłego nauczyciela małego dziecka. Wzbogaca dotychczasowe perspektywy o nowe interesujące konteksty. Z pewnością zainteresuje naukowców zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, funkcjonowaniem zawodowym nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, czy studentów pedagogiki i praktyków poszukujących odpowiedzi na zaprezentowane w publikacji zagadnienia. Rekomendowana jest także rodzicom, którzy w obecnym czasie stali się nauczycielami własnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kolejny tom z cyklu publikacji prezentujących refleksje i wyniki badań nad powiązaniami i współzależnościami zjawisk społeczno-politycznych z działaniami z zakresu kultury i sztuki. Motywem przewodnim monografii zbiorowej redaktorzy uczynili kwestie reakcji środowisk kulturotwórczych i artystycznych na zjawiska migracji i uchodźstwa w XX i XXI wieku. Kwerenda poprzedzająca powstanie książki wykazała, że istnieje potrzeba rozwijania badań w tym obszarze. Efektem tego jest zbiór ośmiu artykułów naukowych, których autorzy poprzez film, literaturę i muzykę przyglądają się wieloaspektowym mechanizmom migracji i uchodźstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematykę recenzowanej pracy trafnie odzwierciedla jej tytuł: Biograficzne istnienie w opowieści. Autorka z perspektywy badaczki osadzonej w tradycji badań narracyjnych próbuje zarysować świat sensów i znaczeń biograficznych opowieści współczesnego człowieka. Czyni to w odwołaniu do własnych doświadczeń związanych z prowadzonymi wywiadami narracyjnymi, ale wywód buduje wokół czterech portretów biograficznych opowieści zainspirowanych kolejno: konstruktem czułego narratora Olgi Tokarczuk, konceptem opowiadacza zdarzeń Jeana-Paula Sartre’a, Tischnerowską ideą człowieka dramatu oraz tożsamością narracyjną w ujęciu Paula Ricoeura. (Z recenzji dr hab. Renaty Wawrzyniak-Beszterdy, prof. UAM)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki badających szkołę zarówno jako środowisko pracy nauczycieli, jak i miejsce kierowania rozwojem uczniów. Praca ma także bezdyskusyjne walory praktyczne. Pokazuje bowiem, jak humor zapobiegać może wypalaniu się w pracy z uczniami. (z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w dynamicznie rozwijający się nurt pedagogiki rodziny. Podejmuje ważną i aktualną problematykę wymagającą ustawicznych eksploracji. Zawarte w niej artykuły koncentrują uwagę zarówno na różnorodnie pojętych trudnościach i zagrożeniach współczesnej rodziny, jak i wychodzą naprzeciw wyzwaniom i eksponują priorytety na owej drodze.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Teksty zebrane w monografii obejmują rozważania nad odpowiedzialnością – jej istotą, zakresem, wymiarami i przejawami w życiu prywatnym oraz społecznym. Ukazują doniosłość dylematów związanych z odpowiedzialnością, skutki jej unikania lub przypisywania innym, a także zawłaszczania prawa do decydowania o odpowiedzialności. Odpowiedzialność, jej oblicza oraz sposoby wyrażania w wielu różnorodnych płaszczyznach życia, a przede wszystkim „dorastanie” do odpowiedzialności, stanowią wyzwanie rozwojowe, które niejednemu trudno jest zaakceptować, podjąć i ponosić konsekwencje każdego dnia – zwłaszcza w dobie dynamicznie zachodzących zmian cywilizacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia składa się z sześciu rozdziałów stanowiących sprawozdanie z wyników badań empirycznych z zakresu psychologii sportu oraz artykułu przeglądowego zawierającego wszystkie znamiona metateorii. Każdy rozdział dotyczy kwestii ważnych dla jakości pracy ze sportowcami. Ponadto spełnia kryteria metodologiczne. W warunkach powszechnie panującej hipokinezy praca stanowi istotny wkład do zdrowia publicznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej