Forma i typ
E-booki
(92)
IBUK Libra
(92)
Autor
Małecka-Ziembińska Edyta
(4)
Bartkowiak Piotr
(2)
Białowąs Sylwester
(2)
Górska Anna
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Kańduła Sławomira
(2)
Kochalski Cezary
(2)
Matuszak-Flejszman Alina
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Mruk Henryk
(2)
Przybylska Joanna
(2)
Remlein Marzena
(2)
Strączkowski Łukasz
(2)
Wojciechowska Patrycja
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Ankiel Magdalena
(1)
Bernal Arkadiusz
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Błaszczyk Paweł
(1)
Chodakowska Aneta
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Dobska Monika
(1)
Elżbieta Gołata
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Filipiak Dominik
(1)
Gaspars-Wieloch Helena
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Grzelak Aleksander
(1)
Hybka Małgorzata Magdalena
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurczak Marcin
(1)
Józefowski Tomasz
(1)
Kaczmarek Filip
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kawacki Marek
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kliber Agata
(1)
Kliber Paweł
(1)
Klimanek Tomasz
(1)
Klimczak Inga
(1)
Kluzek Marta
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kotliński Grzegorz
(1)
Kowalczyk Magdalena
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Latuszek Natalia
(1)
Lańduch Paweł
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Malaga Krzysztof
(1)
Malewska Kamila
(1)
Masztalerz Marek
(1)
Matuszak Łukasz
(1)
Matysek-Jędrych Anna
(1)
Małyszko Jacek
(1)
Michoń Piotr
(1)
Mikołajczak Paweł
(1)
Mikołajczyk-Bator Katarzyna
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Mroczek-Dąbrowska Katarzyna
(1)
Młodak Andrzej
(1)
Nestorowicz Renata
(1)
Nowak Dariusz
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Obrzeżgiewicz Dawid
(1)
Olejniczak Tomasz
(1)
Olejnik Iwona
(1)
Pachołek Bogdan
(1)
Perez Katarzyna
(1)
Pierański Bartłomiej
(1)
Pietrzak Michał
(1)
Pilarczyk Bogna
(1)
Redslob Alain
(1)
Romanowski Robert
(1)
Różańska Ewa
(1)
Sady Sylwia
(1)
Sajdak Maja
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Stefańska Magdalena
(1)
Stróżyna Milena
(1)
Stępień Beata
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Szutowski Dawid
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Szyszka Jarosław
(1)
Sławińska Maria
(1)
Tarka Piotr
(1)
Trojanek Radosław
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Wanat Tomasz
(1)
Warchlewska Anna
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Wieja Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(88)
Język
polski
(79)
angielski
(9)
92 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi próbę usystematyzowania wiedzy z zakresu znaczenia badania dynamiki cen nieruchomości mieszkaniowych w rozwoju społeczno-gospodarczym. Przeanalizowano doświadczenia krajów o rozwiniętych rynkach nieruchomości w aspekcie budowy indeksów cen, podsumowano kilkunastoletnie doświadczenia polskie oraz na podstawie autorskich baz danych cen ofertowych i transakcyjnych zbudowano indeksy cen, które poddane zostały licznym testom odporności. Autor zajął się kwestiami dotyczącymi: - oceny jakości źródła informacji o zmianach na rynku nieruchomości, jakim są dane ofertowe, - możliwości wykorzystania metody powtórnej sprzedaży do budowy indeksów cen, jak również krytycznej jej oceny z punktu widzenia stabilności osiąganych wyników, - wskazania wśród metod hedonicznych metody preferowanej ze względu na stosunek jakości osiąganych wyników do czasochłonności i tym samym kosztochłonności budowy takich indeksów, - określenia znaczenia metod i źródeł informacji w budowie indeksów cen w różnych horyzontach czasowych, - określenia znaczenia dla przebiegu indeksów cen nieuwzględniania spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu o funkcji mieszkalnej. Przedmiotem opracowania są ceny na wtórnym rynku mieszkaniowym, obejmującym zarówno prawo własności, jak i spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. W części empirycznej zakres został zawężony do wtórnego rynku mieszkań zlokalizowanych w budynkach wielorodzinnych i jednorodzinnych. Zakres czasowy obejmuje lata 2000-2015, co związane jest z zakresem przeprowadzonych badań empirycznych, dotyczących transakcji i ofert mieszkań oraz zbudowaniem na ich podstawie baz danych, będących punktem wyjścia dalszych analiz. Zakres przestrzenny badań obejmuje Poznań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W monografii zidentyfikowano i scharakteryzowano zjawisko wykluczenia finansowego wielu grup społecznych, przedstawiono ideę nowoczesnych technologii finansowych wspomagających proces zarządzania finansami osobistymi i minimalizację wykluczenia finansowego, a także najważniejsze nurty w literaturze na temat wykluczenia finansowego (ekskluzji finansowej) i włączenia finansowego (inkluzji finansowej). Autorka zaprezentowała też wyniki własnych badań ankietowych poświęconych identyfikacji tego zjawiska oraz badania dotyczącego zarządzania finansami osobistymi przez młode pokolenie. Zagadnienia zawarte w monografii mogą się okazać szczególnie przydatne dla praktyków z obszaru finansów osobistych i nowoczesnych technologii, pracowników banków i wszystkich instytucji świadczących usługi finansowe, a także dla studentów oraz wykładowców finansów, ekonomii, zarządzania oraz pokrewnych dyscyplin.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Stworzenie bitcoina, powstanie kolejnych kryptowalut i innych rodzajów tokenów oraz pojawienie się pośredników umożliwiających obrót nimi dały początek nowemu rynkowi. Jest on wykorzystywany w celach inwestycyjnych i podlega dynamicznemu rozwojowi. Architektura rynku kryptowalut i pozostałych tokenów staje się coraz bardziej złożona, a on sam pozostaje nadal nie do końca rozpoznany. Istnieje więc potrzeba spojrzenia na niego z wielu perspektyw, określenia ogólnych zasad funkcjonowania i pogłębienia zrozumienia jego działania, do czego przyczyniają się rozważania zawarte w tej monografii. Co istotne, przedstawione treści wskazują zarówno zalety, jak i mankamenty analizowanego rynku. Czytelnik dowie się z książki: czym są kryptowaluty i pozostałe tokeny; czy kryptowaluty i pozostałe tokeny stanowią nową klasę aktywów i czy są kolejnym rodzajem inwestycji alternatywnych; w jaki sposób funkcjonuje rynek kryptowalut i pozostałych tokenów; jakimi cechami charakteryzuje się rynek kryptowalut i pozostałych tokenów i jakie jest znaczenie tych cech dla jego uczestników i instytucji regulacyjnych. Książka stanowi interesującą lekturę dla naukowców i studentów chcących zająć się tematyką kryptowalut, pozostałych tokenów oraz tworzonego przez nie rynku. Może być podstawą do dalszych analiz naukowych czy wsparciem dydaktyki z zakresu finansów cyfrowych. Zainteresuje również praktyków rynkowych, osoby współtworzące regulacje rynku finansowego, a także pasjonatów inwestycji i innowacji finansowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przemysł opakowań to obecnie jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki światowej. Rosnące wymagania stawiane współczesnym opakowaniom wpływają na zmiany ich form konstrukcyjnych i stosowanie materiałów o specyficznych parametrach, np. wysokiej barierowości, odporności termicznej i mechanicznej, co stwarza przestrzeń do rozwoju innowacji opakowaniowych. W ten nurt wpisuje się prezentowana monografia. Celem głównym podjętych studiów literaturowych i badań empirycznych było scharakteryzowanie organiczno-nieorganicznych materiałów hybrydowych, a także opracowanie metod syntezy nowych hybryd na bazie żelatyny i związków krzemoorganicznych. Szczególny nacisk położono na określenie możliwości zastosowania opracowanych układów hybrydowych jako potencjalnych materiałów opakowaniowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka podejmuje zagadnienie współczesnego downsizingu. Opiera się na założeniu, że zmiany w gospodarce wpłynęły na ewolucję downsizingu, a to wygenerowało potrzebę redefinicji pojęcia i roli tego procesu oraz określenia nowego modelu wykorzystania go w przedsiębiorstwie. Kompleksowość zagadnienia i wykazana szerokość jego znaczenia wymusiły postawienie pytania o przebieg procesu podjęcia decyzji o downsizingu i jej realizacji, w tym o definicję jego skali, efektów i uwarunkowań stosowania. Głównym efektem pracy jest sformułowanie koncepcyjnego modelu przedstawiającego podejmowanie decyzji o downsizingu i jej realizacji. W książce dokonano redefinicji i systematyki współczesnego procesu downsizingu oraz umiejscowiono go wśród innych metod i narzędzi zarządzania. W sferze poznawczej określono skalę występowania downsizingu w Polsce i efekty jego wdrażania, rozpoznając również czynniki i uwarunkowania wpływające na jego realizację. Ważnym efektem aplikacyjnym była identyfikacja i uporządkowanie narzędzi stosowanych w procesie realizacji downsizingu oraz barier i zagrożeń w ich stosowaniu, a także zdefiniowanie pojęcia potencjału downsizingowego. Istotnym wkładem autora w badania nad współczesnym downsizingiem jest wyciągnięcie wniosków zarówno z badań danych finansowych, jak i badań jakościowych, czego efektem jest rekomendacja polimetodycznego podejścia do procesu poznania downsizingu, a także wskazanie kierunków przyszłych badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi próbę syntezy koncepcji pomiaru i określenia zmian efektywności przedsiębiorstw mięsnych w Polsce w latach 2010-2017. Badania dotyczyły ubojni, zakładów mięsnych, zakładów drobiarskich oraz przedsiębiorstw handlowo-usługowych w obrocie mięsem i wyrobami z mięsa. Celem głównym pracy było określenie na płaszczyźnie teoriopoznawczej, empirycznej oraz utylitarnej poziomu i zmian efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw mięsnych w Polsce w latach 2010-2017. Dane finansowe pochodziły z bazy danych EMIS Intelligence/Professional i posłużyły do wyznaczenia zmian efektywności finansowej w latach 2010-2016 oraz efektywności technicznej w latach 2012-2015 dla 695 przedsiębiorstw mięsnych. Drugi pierwotny materiał badawczy, otrzymany z kwestionariuszy ankiet przeprowadzonych w 100 przedsiębiorstwach mięsnych w Polsce w 2017 roku, posłużył do wyznaczenia zmian efektywności środowiskowej i wybranych aspektów efektywności organizacyjnej w latach 2010-2017. Z przeprowadzonej oceny efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw wynika, że statystycznie istotne znaczenie dla wzrostu efektywności finansowej wykazują wskaźnik rentowności aktywów (ROA), wskaźnik rentowności kapitałów własnych (ROE) oraz wskaźnik sprawności obrotu zapasami (SOZ). Największe znaczenie dla wzrostu efektywności technicznej mają aktywa ogółem, kapitał własny oraz wielkość zapasów. Największą rolę we wzroście efektywności organizacyjnej odgrywają profil prowadzonej działalności, zawieranie długookresowych umów, prowadzenie wymiany handlowej ze stałymi kontrahentami. Największe znaczenie dla wzrostu efektywności środowiskowej mają natomiast zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, redukcja zużycia wody do produkcji, a także zmniejszenie ilości ścieków i odpadów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny i trzy główne cele. Pierwszy z nich to wyjaśnienie i systematyzacja pojęć związanych z zaufaniem w relacjach business-to-business (B2B). W warstwie metodycznej celem było rozwinięcie metody pomiaru zaufania w ujęciu dynamicznym oraz konceptualizacja i operacjonalizacja kluczowych pojęć. Jako trzeci (poznawczy) cel wybrano określenie charakteru zmian zaufania z uwzględnieniem perspektywy nabywcy i dostawcy oraz identyfikację wpływu dynamiki zaufania na funkcjonowanie relacji business-to-business i osiąganych efektów. Część teoretyczna powstała na podstawie krytycznego, pogłębionego i interdyscyplinarnego przeglądu literatury. Większość materiału źródłowego stanowiły artykuły publikowane w anglojęzycznych czasopismach naukowych. Na potrzeby monografii zaprojektowano i przeprowadzono badania z wykorzystaniem zróżnicowanych metod badawczych: eseju, indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz kontekstowo osadzonych w środowisku projektowym badań ankietowych (CATI). Oryginalny wkład monografii do badań nad zaufaniem można szczególnie odnieść do pogłębionego rozpoznania zmienności zaufania w czasie w relacjach B2B, zwłaszcza w kontekście relacji budowanych wokół projektów, jako obszaru zarządzania. Dowiedziono, że w badaniach nad zaufaniem istotne jest uwzględnienie czasu i etapu cyklu życia relacji. Ważne teoretycznie, a także praktycznie jest dowiedzenie poprzez badania empiryczne wpływu zmienności zaufania na efekty ekonomiczne i pozaekonomiczne relacji biznesowych, a jednocześnie powiązanie zmienności zaufania z innymi mechanizmami budującymi relacje B2B. Ujęcie zaufania w monografii wpisuje się w nurt relacyjnego badania zaufania jako jednego ze zjawisk pozostających w zainteresowaniu nauk społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Pandemia COVID-19 przyniosła katastrofalne skutki dla zdrowia, a także jest katalizatorem powstawania nowych form pracy. Praca zdalna, wykonywana najczęściej w miejscu zamieszkania, stała się obecnie powszechna na całym świecie. Autorzy poświęcili uwagę produktywności w warunkach pracy zdalnej. Wyniki podjętych badań, w tym badań literaturowych, ankiet i wywiadów, pozwoliły określić główne determinanty produktywności pracy zdalnej. Należą do nich czynniki jakościowe i kosztowe, takie jak wynagrodzenie otrzymywane w warunkach pracy zdalnej, autonomia, samodzielność czy też „samoprzywództwo” przy ograniczonej kontroli pracownika. Wnioski z tych jednorazowo przeprowadzonych badań mogą być traktowane jako wskazania do szerszych analiz na gruncie naukowym i praktycznym. Stanowią również sugestię dotyczącą określonych działań w zakresie polityki gospodarczej, które powinny być podejmowane zarówno przez poszczególne przedsiębiorstwa produkcyjne lub usługowe, jak i w skali całej gospodarki. Istotnym kierunkiem oddziaływania w skali mikro powinna być pomoc techniczno-organizacyjna dla osób pracujących zdalnie oraz system ich szkolenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Rachunkowość podlega nieustannym procesom ewolucyjnym. Od lat jej rozwój jest stymulowany przez rozwój gospodarczy, a także rozwój społeczny i środowiskowy. W ostatnich dekadach proces ewolucji rachunkowości nabrał większego tempa, na co wpłynęła w szczególności koncepcja rozwoju zrównoważonego. Szybkość zmian działań praktycznych i badań naukowych w zakresie rozwoju zrównoważonego nie pozwoliła dotychczas na jednoznaczne wskazanie roli rachunkowości w tym obszarze. Przeprowadzone w niniejszej rozprawie rozważania wypełniają lukę badawczą dotyczącą wykorzystania rachunkowości przedsiębiorstwa na potrzeby rozrachunku przedsiębiorstwa z tytułu jego ekonomicznej, społecznej i środowiskowej odpowiedzialności. Autorka analizuje przesłanki rozwoju rachunkowości na potrzeby sprawozdawczości z dokonań przedsiębiorstwa zrównoważonego oraz zarządzania nim w świetle teorii pozytywnych i normatywnych, a następnie podejmuje próbę konceptualizacji rachunkowości zrównoważonej. W konstruowaniu ram koncepcyjnych autorka przyjmuje założenie, iż rachunkowość zrównoważona może niezmiennie stanowić bazę normatywną, odwzorowującą społeczno-ekonomiczne zjawiska gospodarcze z uwzględnieniem ochrony środowiska, oddziaływania społecznego i etycznych zasad komunikowania informacji. Ramy koncepcyjne ukazują sposób integrowania rachunkowości zrównoważonej ze stosowanym przez przedsiębiorstwo systemem rachunkowości finansowej i zarządczej organizacji w celu generowania informacji finansowych i niefinansowych o stopniu realizacji zasad rozwoju zrównoważonego. Ramy koncepcyjne kreują także rolę rachunkowości zrównoważonej w kształtowaniu społecznych relacji z interesariuszami przedsiębiorstwa. Poprzez właściwe ukierunkowywanie instytucjonalizacji praw i obowiązków kluczowych interesariuszy organizacji, a także sankcjonowanie norm i wartości moralnych w komunikowaniu dokonań, wspierają faktyczną legitymizację działalności związanej z realizacją zasad rozwoju zrównoważonego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej