Forma i typ
E-booki
(72)
IBUK Libra
(72)
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(35)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Autor
Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń )
(5)
Baczała Ditta
(4)
Małachowska Ewa
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Wróblewski Maciej (1968- )
(3)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Klonowska Iwona
(2)
Klonowska-Senderska Iwona
(2)
Kowalczyk Małgorzata
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Siemieniecka Dorota
(2)
Szafrańska Karina
(2)
Szafrańska Karina (1963- )
(2)
Wiśniewska Marzenna
(2)
Żylińska Marzena
(2)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Balcerzan Edward
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baraniecka-Olszewska Kamila
(1)
Barton Len
(1)
Bałus Wojciech
(1)
Bieniecka Sabina
(1)
Brzostek Dariusz (1973- )
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Buchholtz Mirosława
(1)
Błeszczyński Jacek J
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chudzińska Małgorzata
(1)
Chłopek Patryk
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Cyzman Marzenna (1977- )
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Doroszewski Filip
(1)
Dołowy-Rybińska Nicole
(1)
Dziuban Agata
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Engelking Anna
(1)
Feliga Piotr
(1)
Flader Maciej Piotr
(1)
Furmańska-Maruszak Agnieszka
(1)
Gancarczyk Paweł
(1)
Grygieńć Janusz
(1)
Grześk Grzegorz
(1)
Gładziejewski Paweł
(1)
Głowacka Ewa (1959- )
(1)
Głuszkowski Michał
(1)
Jeziński Marek
(1)
Juś Marcin
(1)
Kaja Damian
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kluba Agnieszka
(1)
Knutsen Zofia
(1)
Kordasiewicz Anna
(1)
Kotlarski Kazimierz
(1)
Koziej Ewa
(1)
Krupecka Iwona
(1)
Kruszyńska Elżbieta
(1)
Kuźniarz Bartosz
(1)
Kwieciński Piotr
(1)
Lipiński Filip
(1)
Mach Anna
(1)
Mackojć Danuta
(1)
Majdanik Piotr
(1)
Majewska Kamila
(1)
Majewski Paweł
(1)
Markowska Anna
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Meighan Roland
(1)
Michoń Piotr
(1)
Moskalewicz Marcin
(1)
Mucha Janusz red
(1)
Murawski Roman
(1)
Musiał Wojciech
(1)
Myśliwiec Karol
(1)
Męcina Jacek (1968- )
(1)
Niesiołowski-Spano Łukasz
(1)
Nowak-Paralusz Magdalena
(1)
Pac Grzegorz
(1)
Pawłowska Małgorzata
(1)
Piórczyński Józef
(1)
Piątek Krzysztof (1952- )
(1)
Piątek Zdzisława
(1)
Podlaski Marcin
(1)
Przyborowska Beata
(1)
Ratuszna Hanna
(1)
Rembowska-Płuciennik Magdalena
(1)
Ryczek Wojciech
(1)
Rzepkowski Krzysztof
(1)
Schmidt Filip
(1)
Schmidt Filip (1983- )
(1)
Sinkiewicz Władysław
(1)
Skiba Robert
(1)
Skubaczewska-Pniewska Anna
(1)
Skwara Ewa
(1)
Swianiewicz Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(107)
Język
polski
(106)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Zaburzenia mowy
(5)
Literatura polska
(4)
Kobieta
(3)
Socjologia
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Logopedia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczenie się
(2)
Zdolności
(2)
Aborcja
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bahdaj, Adam (1918-1985)
(1)
Balbutologopedia
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empowerment
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Fantastyka
(1)
Gender
(1)
GeoGebra
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głusi
(1)
Informacja naukowa
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jąkanie
(1)
Kariera
(1)
Kariera edukacyjna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura duńska
(1)
Macierzyństwo
(1)
Malinowski Bronisław
(1)
Matematyka
(1)
Małżeństwo
(1)
Mentoring
(1)
Mieszkania
(1)
Migracje
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Organizacje kobiece
(1)
Ossowska, Maria
(1)
Ossowski, Stanisław (1897-1963)
(1)
Oświata
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca
(1)
Problemy społeczne
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Płeć
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Science fiction
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Socjologia kształcenia
(1)
Sport
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Stereotyp
(1)
Stoff, Andrzej (1947- )
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teoria literatury
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie finansowe
(1)
Zapobieganie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Znaniecki Florian
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Monografia
(4)
Podręcznik
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura polska
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
107 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Rozprawa jest poświęcona analizie trzech koncepcji „literatury stosowanej”, jakie zapisano w międzywojennych publikacjach trojga polskich badaczy (Romana Ingardena, Stefanii Skwarczyńskiej, Konstantego Troczyńskiego). Została w niej podjęta problematyka materialności świata realnego, jej wpływu na to, co symboliczne, a także trybów referencji w gatunkach literatury stosowanej. W tym samym 1931 roku zostały wydane: Romana Ingardena Das literarische Kunstwerk, Stefanii Skwarczyńskiej O pojęcie literatury stosowanej oraz Konstantego Troczyńskiego Rozprawa o krytyce literackiej. Wszystkie trzy publikacje odbiły się głośnym echem pośród literaturoznawców, wszystkie trzy wniosły niebagatelny wkład w ówczesne rozważania teoretycznoliterackie, krytycznoliterackie oraz estetyczne, a także wyznaczyły pole do dalszych poszukiwań i dociekań. Ingarden, Skwarczyńska i Troczyński dążą do zdobycia wiedzy pewnej, do zbudowania takich metodologii, które spełnią wymogi tradycyjnej, scjentystycznie pojmowanej épistéme. Zarazem jednak cały ich wysiłek jest skoncentrowany na umożliwieniu dotarcia do materialnych rzeczy świata realnego i zachowaniu właściwej im osnowy ontologicznej w obrębie samych doświadczeń poznawczych, a także konkretnych ich wyników. Chcą te dwie strony: podmiot ze szkiełkiem i okiem narzędzi badawczych oraz samoistną bytowo, transcendentną, materialną rzeczywistość, zachować we wzajemnym, genetycznym uwikłaniu. Ich badania i koncepcje zdają sprawę z przeświadczenia o tym, że oddanie rzeczy w zamian za jej stabilny semantycznie znak idzie w parze z gestem opanowania kosmosu, zaś rzeczowość rzeczy – stawiająca opór poznaniu – prowadzi w głąb życia. Znajomość geometrii przedmiotu nie wystarczy do tego, by rzeczy dotknąć, by móc odczuć jej narzucającą się obecność. Niebezpieczeństwo zawsze tkwi bowiem w nadmiernie gładkiej eksplikacji. Ingardenowi, Skwarczyńskiej i Troczyńskiemu idzie o taki projekt gatunków literatury stosowanej, dzięki któremu poznający podmiot – biologiczny i kruchy – nie będzie apodyktycznie górował nad czarnymi blankami bytu, a zarazem efekty ich obecności wprowadzi w obręb swoich doświadczeń poznawczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi porównawcze case study pamięci społecznej w miejscach, które na skutek wojennych i tużpowojennych czystek etnicznych, masowych przesiedleń i migracji doświadczyły niemal całkowitej wymiany ludności. Żółkiew – do 1939 roku wieloetniczne (zamieszkane przez Żydów, Polaków i Ukraińców) miasteczko w województwie lwowskim, należące do II Rzeczpospolitej – po wojnie weszła w skład Ukraińskiej SRR. Krzyż, przed wojną niemiecki Kreuz (Ostbahn), znalazł się po 1945 roku w granicach polskich „ziem odzyskanych”. Oba miasta nie tylko straciły większość swoich mieszkańców i znaczną część tkanki miejskiej, zostały również pozbawione dotychczasowej tożsamości i historii. To samo spotkało ludzi, którzy do Krzyża i Żółkwi przyjechali: niezależnie od tego, czy byli migrantami przymusowymi, czy dobrowolnymi, musieli rozpocząć nowe życie i przystosować się do zupełnie nowych warunków. Musieli też – fizycznie i symbolicznie – zająć miejsce tych, których we wspomnianych miejscowościach już nie było. Na podstawie analizy ponad stu pięćdziesięciu wywiadów biograficznych i biograficzno-tematycznych autorka odtwarza proces kształtowania się nowej, powojennej rzeczywistości społecznej w obu miastach, ograniczony przez represywny system polityczny, wewnętrzne konflikty i indywidualne ludzkie dramaty. Pokazuje, w jaki sposób różne grupy nowych mieszkańców odnoszą się do przeszłości grupy własnej, obcego miejsca zamieszkania oraz ludzi, którzy żyli tu przed nimi. Pamięć przesiedlenia i postmigracyjna rekonstrukcja tożsamości, dynamika procesów zakorzenienia w różnych pokoleniach mieszkańców Krzyża i Żółkwi, lokalne spory o bohaterów i zdrajców – to najważniejsze tematy pojawiające się w książce. Osadzając analizę empiryczną w instrumentarium teoretycznym współczesnych studiów nad pamięcią biograficzną i zbiorową, praca proponuje oryginalne spojrzenie porównawcze na problematykę pamięci w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka łączy krytyczną analizę socjogenenezy dwóch fenomenów ponowoczesności - dyskursu o społeczeństwie obywatelskim oraz zjawiska zwanego potocznie trzecim sektorem. Weryfikacja popularnych opinii na temat narodzin koncepcji społeczeństwa obywatelskiego doprowadziła do wykazania na podstawie analizy materiałów źródłowych, że antykomunistyczna opozycja nie znała tej koncepcji, wypracowując w czasach pierwszej Solidarności ideę samorządnej Rzeczpospolitej. Badania prasowe ujawniły, że to komunistyczna propaganda winna być uznana za głównego sprawcę w procesie stworzenia i rozpropagowania tej koncepcji - w celu legitymizacji neoliberalnej trans-formacji systemu społeczno-politycznego w Polsce w 1989 roku. Od samych początków przemian społeczeństwo obywatelskie miało stanowić ekwiwalent dla pełnej demokratyzacji systemu politycznego i powstania dojrzałego społeczeństwa politycznego.Historyczna analiza powstania trzeciego sektora została osadzona w socjologii organizacji i administracji publicznej. Proces neoliberalnej restrukturyzacji państwa opiekuńczego zidentyfikowano jako główny czynnik rozwoju i ekspansji trzeciego sektora zdefiniowanego w związku z tym jako społeczeństwo opiekuńcze. Finansowane w większości ze źródeł publicznych organizacje opiekuńcze zaczęły stanowić złożony i elastyczny system administracyjny, który przejmuje część funkcji państwa opiekuńczego. System opiekuńczy zmienił sposób swojego funkcjonowania z uniformizacji, równości i spójności działań na rzecz ich indywidualizacji i kontroli różnic. Po upadku systemu zimnowojennego proces ten został zglobalizowany przez politykę strukturalnego dostosowania wyznaczającą zachodnim organizacjom opiekuńczym funkcję redystrybucji zasobów do państw biedniejszych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka jest pierwszą całościową rekonstrukcją dziejów sceptycyzmu (od starożytności po współczesność). Należy zarówno do historii filozofii, jak i epistemologii. Z jednej strony przedstawia rozwój sceptycyzmu, z drugiej wskazuje na jego niespójność. Analiza stanowisk sceptyckich przy wykorzystaniu narzędzi pojęciowych współczesnej epistemologii, zwłaszcza teorii gier językowych Ludwiga Wittgensteina i teorii aktów mowy Johna Searle’a, sugeruje, że niespójność ta ma charakter pragmatyczny. Nie jest to sprzeczność logiczna, lecz sprzeczność pomiędzy treścią głoszonych tez a milczącymi założeniami aktu ich stwierdzenia. Wprawdzie sceptycyzmu nie można uznać za prawdziwy bez popadnięcia w niespójność, jednak odgrywa on pozytywną rolę w rozwoju wiedzy, demaskując jej rozmaite ograniczenia i inspirując do ich przekraczania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W tradycji prawa anglosaskiego instytucja wiążącego precedensu sądowego jest traktowana jako czynnik zwiększający poziom przewidywalności orzeczeń sądowych. Stanowisko to może prima facie wydawać się zaskakujące z perspektywy prawnika wykształconego w Europie kontynentalnej. W klasycznym pozytywistycznym paradygmacie prawniczym przyjętym w kontynentalnej kulturze prawnej instytucja wiążącego precedensu sądowego była traktowana z rezerwą, której znamiennym przykładem jest określenie superstition du cas, wykorzystywane w literaturze francuskiej do nazwania anglosaskiej zasady stare decisis. W prawie Europy kontynentalnej nowoczesna idea ius certum była utożsamiana z projektem kodyfikacji i założeniem, że prawo powinno być tworzone przez działającego racjonalnie legislatora, który miał zapewnić jego jednolity, spójny, zupełny i wewnętrznie niesprzeczny charakter. Normy zawarte w aktach legislacyjnych miały stanowić przesłankę niezawodnych wnioskowań sylogistycznych. O ile w jurysprudencji Europy kontynentalnej jest raczej akcentowany problem prawotwórczego charakteru rozstrzygnięcia sądowego w sprawie, dla której brak precedensu – czyli w przypadku, który w prawie anglosaskim jest określany mianem case of first impression – o tyle w prawie anglosaskim dużo większy nacisk kładziony jest na to, że w kolejnych rozpatrywanych sprawach reguły precedensowe stanowią ograniczenie arbitralności sędziowskiej. Autor książki podejmuje próbę określenia zależności między rozwojem sposobu pojmowania pewności prawa na przestrzeni dziejów prawa anglosaskiego a procesem kształtowania się w tym systemie wiążącej zasady stare decisis.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Platon - filozof polityki, to przeciwnik demokracji, orędownik państwa totalitarnego, twórca nierealnej wizji społeczeństwa doskonałego. Czyżby? Książka Praktyka polityczna. Od Państwa do Praw Platona zachęca do weryfikacji podobnych sądów. Prowadząc czytelnika krok po kroku przez Platońskie teksty (Państwo, Polityk, Timajos i Prawa), śledząc dramaturgiczną akcję i analizując daleką od ostatecznych rozstrzygnięć treść, podaje w wątpliwość pogląd, iż Państwo jest szczytem politycznych wizji Platona; osłabia przekonanie, że stałość i niezmienność norm cechują dobry ustrój. Platon - filozof polityki, obnaża ograniczenia i niebezpieczeństwa wszelkich politycznych ideałów i konstrukcji dążących do doskonałości. Wciąż odnawiana świadomość niedoskonałości i kruchości ładu politycznego oraz ciągła refleksja nad tym, co słuszne i powinne, nad przyczynami zmiany tego, co jeszcze racjonalne, w to, co już irracjonalne, sprawdzająca wiarygodność autorytetów i norm stających się dogmatem lub zwyczajem, to wskazania, wytyczające drogę ku sprawiedliwemu ustrojowi. W ostatnim, najdłuższym dialogu, w Prawach, Platon szuka metod, które, w powiązaniu z prawodawstwem, pozwolą podtrzymać duchowy dynamizm, gotowość do kruszenia wszelkiej ortodoksji usypiającej myśl. Ocena słuszności jego prawodawczej propozycji, jak i kontynuacja metody krytycznego myślenia, od pokoleń wpisują się w tradycję każdej autentycznej sztuki politycznej. W książce omawiane są m.in. następujące zagadnienia: natura ładu politycznego, cnoty polityczne, powstanie i upadek państw, tradycja minojska, polityczna rola kultu dionizyjskiego, polityka jako „biesiadny chaos", irracjonalny aspekt życia politycznego, natura i funkcja prawa, suwerenność prawa a racjonalność jednostki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej