Forma i typ
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Autor
Sobocha Ewelina
(2)
Wolska Danuta
(2)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Cygan Barbara
(1)
Klimek Marek
(1)
Knych Aleksandra
(1)
Kowalska Katarzyna
(1)
Kościółek Maria
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Matejek Józefa
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Noga Henryk
(1)
Nowak Paweł
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pietrzak Małgorzata
(1)
Sala Krzysztof
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Sikorski Jacek
(1)
Wyżga Olga
(1)
Zielińska Jolanta
(1)
Świtała Ireneusz
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
14 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia dotyczy zagadnień związanych z rozwojem sprawności językowych dzieci bilingwalnych. Autorka zmierzyła się z niełatwymi wyzwaniami, jakie stawiają przed specjalistami od oceny rozwoju mowy, czyli logopedami, coraz liczniejsze grupy rodziców, a także przedstawiciele różnych zawodów, m.in. psychologowie, lekarze różnych specjalności (pediatrzy, neurologowie, psychiatrzy), pedagodzy, glottodydaktycy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Właściwa diagnoza psychopedagogiczna jest ważna na każdym etapie rozwoju dziecka, ale szczególnie istotna, gdy dziecko przygotowuje się do tranzycji z przedszkola do szkoły, ponieważ osiąganie gotowości do stawania się aktywnym uczestnikiem procesu edukacji szkolnej nie jest związane z jedna lub kilkoma właściwościami psychofizycznymi, ale opiera się na harmonijnym współgraniu wszystkich aspektów ogólnego rozwoju dziecka. […] Barbara Cygan wpisuje się swą publikacją w obszar rozwiązań praktycznych ważnych dla pedagogiki, szczególnie w kontekście znaczenia diagnozy interakcyjnej oraz wspomagania i wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, co pokazuje w zamieszczonym w książce case study. dr hab. Hanna Krauze-Sikorska, prof. UAM
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka adresowana jest do środowiska naukowego, do praktyków, jak i wszystkich, którym bliskie są zagadnienia dotyczące współczesnych problemów oraz wyzwań, jakie stoją przed polską polityką społeczną. Zebrany materiał może stanowić inspirację dla przedstawicieli służb społecznych: pracowników socjalnych, asystentów rodziny, kuratorów, doradców zawodowych czy wychowawców.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Technologie informacyjne pełnią funkcję motywującą uczniów do udziału w zajęciach, pobudzają ich aktywność i ciekawość poznawczą. Ciekawość uczniów dotyczy nie tylko zagadnień technicznych poruszanych na lekcjach, ale także samych technologii informacyjnych i sposobów ich zastosowania, dlatego temat monografii jest bardzo aktualny i potrzebny w dzisiejszych czasach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Narodziny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wymagają od rodziców zmierzenia się z wieloma wyzwaniami, nowymi sytuacjami, o których do tej pory nie mieli pojęcia. Oczywiste jest, że czekali na narodzenie dziecka zdrowego, więc jego niepełnosprawność jest dla nich bardzo trudna do zaakceptowania. Negatywne emocje towarzyszące rodzinie, która musi zmierzyć się z niespodziewaną informacją o niepełnosprawności kochanego dziecka, były opisywane w literaturze wielokrotnie: przez rodziców, terapeutów praktyków, badaczy teoretyków. Ale znacznie mniej jest opracowań dotyczących tego, jak pomóc rodzicom w codziennym towarzyszeniu dziecku z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, jak kochać je mądrą miłością – taką, która jest pełna akceptacji dla jego ograniczeń oraz wiary w to, że uda się rozwinąć te umiejętności, które zostały mu dane. I chociaż przystosowanie się całej rodziny do życia z niepełnosprawnym dzieckiem to długa i trudna droga, jesteśmy pewne, że jest możliwe. Znamy wiele rodzin, którym się to udało – wierzymy, że kolejne rozdziały tej książki pomogą tym, którzy właśnie rozpoczęli tę nieoczekiwaną wędrówkę. Mamy świadomość, że głęboka niepełnosprawność intelektualna jest trudna dla osoby nią dotkniętej, dla całej rodziny, ale jesteśmy przekonane, że nigdy nie przysłoni piękna i wartości OSOBY, a najbliższa rodzina, przyjaciele, znajomi zawsze będą to postrzegać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszłości (usamodzielnienia), a także instytucjonalnych form wsparcia kierowanych do rodzin zastępczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka ma na celu uporządkowanie wiedzy na temat przedsiębiorczości, neuroedukacji i międzykulturowości oraz możliwości ich pedagogicznych aplikacji w edukacji wczesnoszkolnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorki koncentrują się na opisie działań praktycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w normie intelektualnej prowadzących do dostrzeżenia osobowości drugiego człowieka z jego mocnymi i słabymi stronami; nie koncentrują się na cechach wynikających z niepełnosprawności czy ponadprzeciętności. Praca może być przydatna zarówno dla młodzieży akademickiej, jak i osób pracujących z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, a także instytucji pomocowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W pierwszej części dokonano analizy współczesnych zagrożeń ekologicznych, jak również omówiono kategorię ochrony środowiska w aspekcie prawnym. W drugiej części sprecyzowano istotę bezpieczeństwa ekologicznego oraz bezpieczeństwa obronnego i przedstawiono związek pomiędzy tymi zjawiskami. Ostatnia część publikacji stanowi podsumowanie i ocenę katastrofy w elektrowni atomowej w Czarnobylu w 1986 r., następnie analizę zagrożeń ekologicznych bezpieczeństwa na przykładzie wydarzeń w Jankowie Przygodzkim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej się do naśladowania/powtórzenia rozwoju poznawczego i językowego dziecka zdrowego. Książka skierowana do terapeutów, logopedów, neurologopedów pracujących z dziećmi z autyzmem.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Autyzm
Monografia stanowi próbę wyjaśnienia złożoności funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną, zawiera ciekawe wyzwania i propozycje dotyczące działań terapeutycznych i pomocowych. Stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii, jak i dla osób na co dzień zajmujących się działalnością opiekuńczą, wychowawczą, profilaktyczną i terapeutyczną. Może być inspiracją w planowaniu i tworzeniu programów opiekuńczych i terapeutycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Autyzm
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających autystyczne spektrum zaburzeń. Autorzy ukazali wiele złożonych uwarunkowań dotyczących znaczenia tej zdolności dla ogólnej aktywności poznawczej dzieci z autyzmem. Istotne są tu możliwości poszerzenia repertuaru oddziaływań, które mogą skutecznie wzbogacać stosowane aktualnie programy wspomagania funkcji percepcyjnych o nowe, istotne dla ogólnego rozwoju, formy aktywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej