Forma i typ
Książki
(138)
Publikacje naukowe
(39)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje fachowe
(21)
E-booki
(19)
IBUK Libra
(19)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia
(138)
Autor
Andruszko Robert
(15)
Mazurkiewicz Grzegorz
(7)
Konturek Stanisław (1931-2019)
(5)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(4)
Kapera Marta
(4)
Mańczak-Wohlfeld Elżbieta
(4)
Cierpisz Małgorzata
(3)
Gomola Aleksander (1963- )
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Moskal Maria
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Porges Stephen W
(3)
Ziaja Wiesław
(3)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Białecka-Pikul Marta
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Dawson Geraldine (1951- )
(2)
Dawson Peg
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gołąb Joanna
(2)
Guare Richard
(2)
Gulla Bożena
(2)
Kujawa Maria (psycholog)
(2)
Linehan Marsha M. (1943- )
(2)
Miller William R. (1947- )
(2)
Młynarz Miłosz (tłumacz)
(2)
Ozonoff Sally
(2)
Pawlik Rafał
(2)
Prawelska-Skrzypek Grażyna
(2)
Radwan Beata
(2)
Rollnick Stephen (1952- )
(2)
Rothschild Babette
(2)
Sajdak Anna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(2)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(2)
Łuczak Mateusz
(2)
Świątkiewicz-Mośny Maria
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Agatston Patricia W
(1)
Allen David M
(1)
Alter Adam L. (1980- )
(1)
Anastopoulos Arthur D (1954- )
(1)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Barański Janusz (1960- )
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Beck Judith S. (1954- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata (1951- )
(1)
Berger Dorita S
(1)
Beytien Alyson
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Boon Suzette
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Bourne Edmund J
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Briere John
(1)
Bruner Jerome Seymour
(1)
Brzozowski Tomasz (1954- )
(1)
Bueno Julia
(1)
Bujak Kazimierz
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cichoń Władysław
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cohen Judith A
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Creswell John W (1945- )
(1)
Dana Deb
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Deblinger Esther
(1)
Denning Patt (1950- )
(1)
Dorczak Roman
(1)
Dragan Małgorzata
(1)
Drath Wojciech
(1)
Dunn Judy
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Falski Maciej
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Fiske John
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Foell Hayden
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Frith Uta
(1)
Gautier Brigitte (1958- )
(1)
Gerhardt Sue (1953- )
(1)
Glondys Danuta (1955- )
(1)
Goldenberg Herbert (1926- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(74)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(157)
Język
polski
(153)
angielski
(1)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(20)
Rodzice
(9)
Psychiatrzy
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(3)
Psycholodzy kliniczni
(3)
Nauczyciele
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(2)
Temat
Psychoterapia
(17)
Autyzm
(11)
Dziecko
(10)
Młodzież
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Dziecko autystyczne
(7)
Leczenie
(7)
Stres pourazowy
(7)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Trauma
(7)
Dzieci
(6)
Fizjologia człowieka
(6)
Lęk
(6)
Nadzór pedagogiczny
(6)
Szkolnictwo
(6)
Literatura polska
(5)
Nauczanie
(5)
Autonomiczny układ nerwowy
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Podręczniki
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Agresywność
(3)
Diagnoza
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Mindfulness
(3)
Odżywianie
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Stres
(3)
Teoria poliwagalna
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Uczenie się
(3)
Wywiad motywujący
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Żałoba
(3)
Autopsychoterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Kultura popularna
(2)
Matki i córki
(2)
Matki i synowie
(2)
Mózg
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauki społeczne
(2)
Nałóg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pisarze polscy
(2)
Poczucie bezpieczeństwa
(2)
Poezja
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Samokontrola
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Sztuka
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Telewizja
(2)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczniowie
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia nerwicowe
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia zachowania dziecka
(2)
Zachowanie
(2)
Aborcja
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alienacja
(1)
Temat: dzieło
Inne życie
(1)
Twórczość (czasopismo)
(1)
Wzlot
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(8)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1939-1945
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Kolumbia
(1)
Kuwejt
(1)
Namibia
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Podręcznik
(20)
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
Raport z badań
(4)
Antologia
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Powieść
(2)
Publikacje
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Debata
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Referat
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(31)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Literaturoznawstwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Historia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
157 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8647-6 Seria: ZMIANY ORGANIZACYJNE W INSTYTUCJACH RYNKU PRACY Powiatowe urzędy pracy (PUP) to organizacje będące niezwykle ważnym elementem lokalnego rynku pracy. Funkcjonując od wielu już lat, ukształtowały się one jako organizacje o pewnych specyficznych cechach. Będą one w dużym stopniu określać kształt procesów zachodzących wewnątrz instytucji, w tym również decydować o kształcie procesów wprowadzania zmiany organizacyjnej. Wydaje się, że szczególnie wyraźnie wpływ ten dotyczył będzie psychologicznych aspektów zmiany takich, jak np. rodzaj postaw wobec zmiany, kształt i siła oporu wobec zmiany, rodzaj koniecznych działań zaradczych itp.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8413-7 The Yearbook of Conrad Studies (Poland) is an annual series devoted to the life and work of Joseph Conrad-Korzeniowski who, while being one of the great names of English literature, had a cultural background that was very much Polish and indeed "continental". This fifth volume (2010) is published in Cracow by the Jagiellonian University in conjunction with the Joseph Conrad Society (Poland)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8414-4 The Yearbook of Conrad Studies (Poland) is an annual series devoted to the life and work of Joseph Conrad-Korzeniowski who, while being one of the great names of English literature, had a cultural background that was very much Polish and indeed "continental". This sixth volume (2011) is published in Cracow by the Jagiellonian University in conjunction with the Joseph Conrad Society (Poland)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The journal Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis was established after the Institute of Polish Studies (subsequently transformed into the Faculty of Polish Studies) separated from the Faculty of Philology. It constitutes a continuation of the publication entitled Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego (Prace Językoznawcze). The objective of the annual publication is to offer the possibility of publishing articles and academic reviews in the field of linguistics to the academic staff (also the retired ones), doctoral students as well as excelling MA students of the Faculty of Philology. We will also gladly print the valuable and still topical articles written by the members of our Faculty in the planned Archivalia section. Moreover, we welcome in our periodical articles authored by academics cooperating with the Faculty of Philology.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
The journal Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis was established after the Institute of Polish Studies (subsequently transformed into the Faculty of Polish Studies) separated from the Faculty of Philology. It constitutes a continuation of the publication entitled Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego (Prace Językoznawcze) . The objective of the annual publication is to offer the possibility of publishing articles and academic reviews in the field of linguistics to the academic staff (also the retired ones), doctoral students as well as excelling MA students of the Faculty of Philology. We will also gladly print the valuable and still topical articles written by the members of our Faculty in the planned Archivalia section. Moreover, we welcome in our periodical articles authored by academics cooperating with the Faculty of Philology.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8262-1 The journal Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis was established after the Institute of Polish Studies (subsequently transformed into the Faculty of Polish Studies) separated from the Faculty of Philology. It constitutes a continuation of the publication entitled Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego (Prace Językoznawcze). The objective of the annual publication is to offer the possibility of publishing articles and academic reviews in the field of linguistics to the academic staff (also the retired ones), doctoral students as well as excelling MA students of the Faculty of Philology. We will also gladly print the valuable and still topical articles written by the members of our Faculty in the planned Archivalia section. Moreover, we welcome in our periodical articles authored by academics cooperating with the Faculty of Philology.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8354-3 The journal Studia Linguistica Universitatis Iagellonicae Cracoviensis was established after the Institute of Polish Studies (subsequently transformed into the Faculty of Polish Studies) separated from the Faculty of Philology. It constitutes a continuation of the publication entitled Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego (Prace Językoznawcze). The objective of the annual publication is to offer the possibility of publishing articles and academic reviews in the field of linguistics to the academic staff (also the retired ones), doctoral students as well as excelling MA students of the Faculty of Philology. We will also gladly print the valuable and still topical articles written by the members of our Faculty in the planned Archivalia section. Moreover, we welcome in our periodical articles authored by academics cooperating with the Faculty of Philology.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8523-3 Schedae Informaticae is an annual international journal dedicated to computer science and its mathematical foundations. The journal publishes high quality, refereed research papers dealing with the following topics: theoretical computer science, computer science applications, mathematical foundations of computer science, applications of mathematical methods to computer science, computational and numerical mathematics. The journal aims to be a forum where computer scientists, mathematicians and experts in other branches interested in computer science meet.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
We współczesnej rzeczywistości zdziczenia obyczajów, upadków autorytetów, dominacji „kultury” przemocy i agresji, potrzeba nam, jak nigdy dotąd wyważonej, spokojnej refleksji nad naszą codziennością edukacyjną. Potrzeba nam spojrzenia na dzisiejszą szkołę oczyma pedagoga praktyka, nauczyciela zorientowanego antropologicznie, osoby, której na sercu leży kultura życia codziennego, szczególnie kultura szkoły. Taką osobą jest Autor recenzowanej pracy. Muszę wyznać, że z dużym zainteresowaniem przestudiowałem dostarczony mi tekst, który nie nuży czytelnika, lecz wprost przeciwnie, w miarę upływu czasu coraz bardziej przyciąga jego uwagę. Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu bez uwzględnienia norm i zachowań uczniów, sposobów zagospodarowania przestrzeni szkolnej, rytuałów życia szkolnego czy wreszcie języka uczniowskiego – które to elementy tworzą obraz kultury szkoły. Autor właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swoich badań teoretyczno-empirycznych. Z recenzji prof. M. Śniezyńskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8652 Seria: ZMIANY ORGANIZACYJNE W INSTYTUCJACH RYNKU PRACY Organizacje wspomagające proces znajdywania pracy początkowo miały charakter organizacji społecznych, tworzonych głównie przez związki zawodowe lub pracodawców. Pierwsze publiczne instytucje rynku pracy zaczęły powstawać w krajach uprzemysłowionych pod koniec XIX w., z obawy przed społecznymi i gospodarczymi skutkami bezrobocia. Zajmowały się one wówczas głównie pośrednictwem pracy
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8644-5 Seria: ZMIANY ORGANIZACYJNE W INSTYTUCJACH RYNKU PRACY Niniejsze opracowanie składa się z dwóch części. Pierwsza skupia się na przedstawieniu wybranych instrumentów zarządzania wspomagających proces zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy. Bazuje ona głównie na badaniach przeprowadzonych w Niemczech i Norwegii oraz na studiach literaturowych. W drugiej części szczególną uwagę poświęcono uwarunkowaniom procesów decyzyjnych przesądzającym nierzadko o możliwościach stosowania instrumentów wspomagających proces zmian organizacyjnych. Opiera się ona głównie na badaniach przeprowadzonych w powiatowych urzędach pracy, biorących udział w przywołanym powyżej projekcie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ze względu na konwergencję mediów i głęboką mediatyzację edukacja medialna 3.0 włącza w obszar zainteresowania całą sferę technologiczną, która jest dla użytkownika niewidzialna (dane cyfrowe, algorytmy) i odnosi się do ukrytych, inteligentnych mechanizmów zarządzania jego aktywnością, zachowaniem, uwagą, treścią, informacją i wiedzą podczas korzystania z mediów oraz nowych technologii cyfrowych. Mechanizmy te wiążą się z dominującą władzą w sieciach komunikacji, jaką w XXI wieku posiadły korporacje nowomedialne dzięki przyjętemu modelowi biznesowemu, którego celem jest pomnażanie kapitału poprzez angażowanie konsumentów w oferowane przez nich produkty oraz kontrolowanie aktywności na podstawie dostarczanych przez nich danych i treści. Skutkiem tych mechanizmów są zjawiska szczegółowo omawiane w niniejszej publikacji, takie jak: platformizacja sieci, izomorfizm medialny, inwigilacja danych (dataveillance), kapitalizm nadzoru (surveillance capitalism), ale również różne formy propagandy komputacyjnej, w tym rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości (fake news). „Książka Grzegorza Ptaszka to pozycja, która doskonale wpisuje się nie tylko w debaty prowadzone obecnie w ramach akademickiej refleksji nad mediami. Adresuje bowiem problemy, przed którymi staje cała współczesna, coraz częściej »wykalkulowana« sfera publiczna. Autor analizuje medialny ekosystem, w którym niematerialne czynniki ustanawiają infrastrukturę komunikacyjną podważającą ludzką sprawczość. Nie poprzestaje jednak na krytyce – buduje pozytywny model rozwoju kompetencji medialnych, które mogą nam pomóc w zachowaniu sprawczości i podmiotowości we współczesnej mediosferze”. Z recenzji dr. hab. Mirosława Filiciaka, prof. USWPS „Książka adresowana jest głównie do pracowników naukowych i studentów wszystkich kierunków związanych z mediami, edukacją medialną, komunikacją społeczną i pedagogiką ogólną. Ma ona szanse być bardzo ważną i pożądaną przez zainteresowanych czytelników pozycją na rynku wydawniczym. Z pewnością znajdzie swoje miejsce wśród istniejących prac poświęconych edukacji medialnej, tym bardziej że niezaprzeczalnym jej walorem jest aktualność”. Z recenzji dr. hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Akademii WSB Grzegorz Ptaszek – doktor, medioznawca i psycholog, pracownik Wydziału Humanistycznego AGH w Krakowie. Autor monografii Talk show. Szczerość na ekranie? (Warszawa 2007) oraz współredaktor kilku monografii zbiorowych i kilkudziesięciu artykułów poświęconych edukacji medialnej i różnym aspektom mediów, w tym: Media Literacy in Poland (wspólnie z Martą Łysik) i Measurement of Media Literacy Outcomes w The International Encyclopedia of Media Literacy (New York 2019) oraz Media Education 3.0: How Big Data, Algorithms, and AI Should Change Our Thinking about Media Education w: Handbook of Media Education Research (New York 2019). Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz European Communication Research and Education Association (ECREA). Prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej (www.ptem.org.pl), ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. W 2012 roku odbył staż naukowy na Fordham University w Nowym Jorku pod opieką prof. Paula Levinsona.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Rozwój dziecka w przedszkolu to książka, która przybliża rolę, jaką w rozwoju dziecka odgrywa wybrany system edukacyjny. Autorka porównuje trzy różniące się ideologią i prezentujące odmienne modele wychowania systemy: montessoriański, waldorfski i standardowy. Z uwagi na brak badań porównawczych istotnym celem pracy stało się urealnienie często skrajnie pozytywnych lub negatywnych opinii wobec alternatywnych podejść do rozwoju i edukacji dziecka. Wyniki badań mogą być przydatne dla zwolenników alternatywnych pedagogik i pomóc im w umacnianiu własnych pozycji. „ Autorka pokazuje procesy rozwojowe pobudzane przez oddziaływania edukacyjne przewidziane w poszczególnych systemach pracy z dzieckiem. Okazuje się, że kompetencje rozwijane w poszczególnych systemach edukacyjnych wpływają na występowanie zmian także w zakresie innych umiejętności […]. Warto podkreślić, że praca Iwony Sikorskiej stanowi potwierdzenie ogólnej idei propagowanej przez psychologię ekologiczną, dotyczącej interakcji właściwości rozwijającej się jednostki z mikrośrodowiskiem, w jakim się znajduje”. Z recenzji prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8373-4 Opisywanie rodziny wydaje się nie mieć końca, dlatego że rodzina się zmienia pod wpływem warunków zewnętrznych i wewnętrznych. Próżno szukać praprzyczyny, ale warto zastanowić na przykład nad tym jak procesy indywidualizacji wpływają na rodzinę, jej strukturę, formę, realizację ról wewnątrzrodzinnych. Warto spróbować odpowiedzieć na pytania dlaczego dorosłe dzieci mieszkają z rodzicami albo co się dzieje gdy w domu pojawia się zmywarka? Po wejściu do UE istotne jest pytanie jakie konsekwencje mają zarobkowe migracje rodziców? Bezdyskusyjny jest fakt, ze ważną rolę we współczesnym świecie odgrywają media, które biorą udział w konstruowaniu społecznego świata. W książce przedstawiamy wizerunki kobiet , mężczyzn i mężczyzn-ojców w mediach. Różnie zaprojektowane badania i analizy prowadzone na zupełnie innych materiałach dają zaskakująco podobne rezultaty.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISSN: 2083-3113 Prace Geograficzne są czasopismem naukowym wydawanym przez Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Należą, obok Czasopisma Geograficznego i Przeglądu Geograficznego do grupy najstarszych polskich czasopism geograficznych. W Pracach Geograficznych publikowane są artykuły oraz recenzje obejmujące zagadnienia z zakresu: · Geografii fizycznej i nauk pokrewnych, m.in.: geofizyki, geologii, środowiskowej, ochrony środowiska, ochrony przyrody, geoekologii, ekohydrologii. · Geografii społeczno-ekonomicznej i nauk pokrewnych, m.in.: rozwoju lokalnego i regionalnego, studiów regionalnych, studiów miejskich, gospodarki przestrzennej, planowania regionalnego.j.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
e-ISBN: 978-83-233-8703-9 Prace Geograficzne są czasopismem naukowym wydawanym przez Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Należą, obok Czasopisma Geograficznego i Przeglądu Geograficznego do grupy najstarszych polskich czasopism geograficznych. W Pracach Geograficznych publikowane są artykuły oraz recenzje obejmujące zagadnienia z zakresu: - Geografii fizycznej i nauk pokrewnych, m.in.: geofizyki, geologii, środowiskowej, ochrony środowiska, ochrony przyrody, geoekologii, ekohydrologii. Geografii społeczno-ekonomicznej i nauk pokrewnych, m.in.: rozwoju lokalnego i regionalnego, studiów regionalnych, studiów miejskich, gospodarki przestrzennej, planowania regionalnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Prace Geograficzne są czasopismem naukowym wydawanym przez Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Należą, obok Czasopisma Geograficznego i Przeglądu Geograficznego do grupy najstarszych polskich czasopism geograficznych. W Pracach Geograficznych publikowane są artykuły oraz recenzje obejmujące zagadnienia z zakresu: · Geografii fizycznej i nauk pokrewnych, m.in.: geofizyki, geologii, środowiskowej, ochrony środowiska, ochrony przyrody, geoekologii, ekohydrologii. · Geografii społeczno-ekonomicznej i nauk pokrewnych, m.in.: rozwoju lokalnego i regionalnego, studiów regionalnych, studiów miejskich, gospodarki przestrzennej, planowania regionalnego.j.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej