Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(45)
E-booki
(16)
IBUK Libra
(16)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(110)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(120)
Autor
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin )
(11)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wydawnictwo
(9)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(5)
Granat Anna
(5)
Guz Sabina
(5)
Wojnarska Anna
(5)
Palak Zofia (1951- )
(4)
Parczewska Teresa
(4)
Węgliński Andrzej
(4)
Bartkowicz Zdzisław
(3)
Boniecka Barbara (1948- )
(3)
Chodkowska Maria
(3)
Karwatowska Małgorzata
(3)
Kirenko Janusz (1954- )
(3)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(3)
Wosik-Kawala Danuta
(3)
Andrzejewska Jolanta
(2)
Boguszewska Anna
(2)
Bryła Władysława
(2)
Domagała Aneta
(2)
Dunaj-Kozakow Ewa (1957- )
(2)
Filipiak Marian
(2)
Gawda Barbara
(2)
Grabowiec Anna
(2)
Hofman Iwona
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Kalinowska-Witek Barbara
(2)
Kowaluk Marzena
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Kwiatkowska Grażyna Ewa
(2)
Kępa-Figura Danuta
(2)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(2)
Lewartowicz Urszula
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(2)
Pankowska Dorota
(2)
Papuda-Dolińska Beata
(2)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Stachyra Krzysztof
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Żukowska Anna Marta
(2)
Babij Anna
(1)
Barabas Magdalena (1975- )
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bednarz-Grzybek Renata
(1)
Bera Ryszard
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Bochniarz Agnieszka
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Bryła-Cruz Agnieszka
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Buczak Agnieszka
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bujnowska Anna (pedagog)
(1)
Bury Barbara (1951- )
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Czepczyński Wojciech
(1)
Czerniak Ewa
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Demczuk Agnieszka
(1)
Derylak Barbara
(1)
Dylik Anna
(1)
Gozdecka Renata
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gruszewska Blaim Ludmiła
(1)
Grymuza Agnieszka
(1)
Głażewska Ewa
(1)
Has-Tokarz Anita
(1)
Herzyk Anna
(1)
Hostyński Lesław (1956- )
(1)
Jedynak Barbara (1942- )
(1)
Jedynak Stanisław (1939- )
(1)
Jęczeń Urszula
(1)
Kaczmarek Bożydar (1946- )
(1)
Kadzielawa Danuta
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klukow Jerzy
(1)
Komorska Marta (1962- )
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Krakowiak Kazimiera
(1)
Krusiński Leszek
(1)
Kruszko Krzysztof
(1)
Kryza Joanna
(1)
Ksiądz Marta
(1)
Kucharski Adam red
(1)
Kurkowski Marek
(1)
Kusio Urszula (1963- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Leziak Jerzy
(1)
Malesa Renata
(1)
Mich Włodzimierz red
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(59)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(136)
Język
polski
(135)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Studenci
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Pedagodzy
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Nauczyciele
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Metoda Montessori
(6)
Młodzież
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Wychowanie estetyczne
(6)
Dzieci
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Metody nauczania
(5)
Rodzina
(5)
Uczniowie
(5)
Edukacja medialna
(4)
Nauczanie
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Wartość
(4)
Autyzm
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Język dziecka
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Kultura
(3)
Logopedia
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Poezja polska
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Praca
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Współdziałanie
(3)
Bezrobocie
(2)
Biblioterapia
(2)
Demokracja
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Jakość życia
(2)
Matematyka
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mowa
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Narracja
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
New Age
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Odżywianie
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Państwo
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rodzinny dom dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Subkultury
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Alergia
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arteterapia
(1)
Artyści
(1)
Aspiracje
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biologia
(1)
Bronisław Markiewicz (błogosławiony ; 1842-1912)
(1)
COVID-19
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dezinformacja
(1)
Temat: czas
2001-
(28)
1989-2000
(8)
1901-2000
(7)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Lublin (woj. lubelskie)
(3)
Europa
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Finlandia
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Raport z badań
(16)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(9)
Monografia
(8)
Publikacje
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Psychologia
(14)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Matematyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
136 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W omawianym okresie zaistniało wyjątkowe zjawisko w sztuce książki nazywane polską szkołą ilustracji czy też złotym jej okresem. Wynikało to z faktu, że ilustracje dla dzieci zawsze projektowali profesjonalnie wykształceni twórcy, zatrudniani przez wydawnictwa, którzy w zamyśle ujmowali książkę jako indywidualną całość graficzną. Zatem w publikacjach dla najmłodszych obecna była autorska ilustracja.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…) [ Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego]
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej. Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które powodują, że współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia oraz ugruntowanie w nim potrzeby permanentnego kształcenia. Z lektury recenzowanej pracy wynika, że jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnym poziomie kształcenia. Książka może też być użyteczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego].
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się „okazje dydaktyczne” czy też „okazje edukacyjne”. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia się przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczymy się od nich. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Potrzeba napisania książki zrodziła się w rozmowach z terapeutami i pedagogami, którzy wielokrotnie wskazywali na deficyt publikacji ukazujących możliwości wykorzystania muzyki i wyobrażeń w procesie edukacyjnym oraz terapeutycznym. Pedagodzy mają problem z zagospodarowaniem potencjału tak popularnego wśród młodzieży medium, jakim jest muzyka. Nie są przygotowani do świadomego włączania jej w proces edukacyjny, patrząc na to działanie przez pryzmat celów terapii pedagogicznej i edukacji zdrowotnej (dotyczy to również nauczycieli edukacji muzycznej, którzy w toku edukacji akademickiej z reguły nie są przygotowywani do wykorzystywania rozwojowych i terapeutycznych walorów płynących z muzyki). Zaprzepaszczają tym samym jedną z niebanalnych możliwości budowania dobrych relacji, pozytywnej atmosfery sprzyjającej uczeniu się i rozwojowi, a także wskazywania na zdrowotne aspekty kontaktu z muzyką. Okazuje się, że nie jest to wyzwanie jedynie dla pedagogów, również wśród psychologów i terapeutów (także muzykoterapeutów!) często są to zagadnienia jeszcze niedostatecznie zgłębione. Dlatego książka ta wpisuje się – po Podstawach muzykoterapii (Stachyra 2014a), a także Modelach, metodach i podejściach w muzykoterapii (Stachyra 2012b) – w cykl wydawnictw przedstawiających aktualny obraz muzykoterapii na świecie oraz ukazujących różne aspekty rozwojowego i terapeutycznego zastosowania muzyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Podjęta problematyka badawcza posiada wyraźne znaczenie dla teorii i praktyki rehabilitacji dorosłych osób z niepełnosprawnościami. Autor wyjaśnia ważny czynnik kształtujący ich sytuację życiową, stanowiący w określonym zakresie podstawę do konstruowania strategii pomocowych oraz przesłankę w obrębie modyfikacji właściwych rozwiązań w sferze kształtowania polityki społecznej. [...] praca wzbogaca wiedzę o potrzebach kierunkowych zmian [...] zasługuje na zainteresowanie nie tylko w kręgu pedagogów specjalnych. Z recenzji prof. dr. hab. Franciszka Wojciechowskiego, UJ
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematyka podjęta w książce jest niezwykle aktualna i wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Pedagog szkolny jest nie tylko doradcą i konsultantem, mediatorem i terapeutą, opiekunem i wychowawcom, ale także osobą współpracującą z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę w realizacji jej funkcji. Podmiotowość stanowi niezbędny warunek właściwego pełnienia przez niego roli zawodowej oraz warunek indywidualnego rozwoju profesjonalnego [...]. Publikacja ta wpisuje się w nurt myślenia o pedagogu szkolnym jako kreatorze nowatorskich działań wychowawczych, spełniającym kluczową rolę w systemie pracy opiekuńczej i wychowawczej w środowisku szkolnym [...]. Przedstawione mi do oceny opracowanie uważam za niezwykle przejrzyste, spójne, logiczne i dopracowane pod względem procedury badawczej oraz analizy danych empirycznych. Zastosowane metody i techniki badawcze o dużych walorach psychometrycznych dostarczyły rzetelnego materiału empirycznego, który w sposób profesjonalny został opracowany [...]. Sądzę, że praca spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników oraz wydatnie wzbogaci rynek księgarski o cenną publikację dotyczącą funkcjonowania zawodowego pedagogów szkolnych. Z recenzji Prof. dr. hab. Waldemara Furmanka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja ta skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych oraz wszelkich specjalności nauczycielskich, którzy w planie studiów realizują zajęcia „Emisja głosu”. Pozyskanie przez nich kompetencji, czyli wiedzy, umiejętności i postaw związanych z prawidłowym posługiwaniem się aparatem mowy, jest warunkiem koniecznym w życiu zawodowym, w świadomym i higienicznym posługiwaniu się głosem, a także profilaktyce zapobiegania chorobom głosu. Sądzę, że jest to bardzo wartościowa pozycja dla wszystkich chcących świadomie i odpowiedzialnie traktować narzędzie mowy. (Z recenzji dr hab. Zofii Bernatowicz)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej