Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Autor
Barłóg Krystyna
(4)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(3)
Walc Wiesława
(3)
Frączek Zofia
(2)
Uniwersytet Rzeszowski Wydawnictwo
(2)
Bajda Karol
(1)
Bonusiak Włodzimierz (1942- )
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Błaszczuk Katarzyna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Chrobak Małgorzata (filolog)
(1)
Garbarz Andrzej (1953- )
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Gumienny Beata
(1)
Kocór Maria
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozaczuk Franciszek red
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lulek Barbara
(1)
Matyskiewicz Wiesław
(1)
Mazepa Teresa (1968- )
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Rabizo-Birek Magdalena (1964- )
(1)
Romanek Beata
(1)
Rut Jerzy
(1)
Rynkowska Dorota
(1)
Szluz Beata
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Urbańska Magda (socjolog)
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Rodzina
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Etyka społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Opieka społeczna
(2)
Patologia społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Społeczeństwo
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animacja kultury
(1)
Aspiracje
(1)
Baluch, Alicja (1944- )
(1)
Beszczyńska, Zofia (1951- )
(1)
Biblioterapia
(1)
Burnett, Frances Hodgson (1849-1924)
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Donoghue, Emma (1969- )
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Europa
(1)
Euroregion
(1)
Fonoholizm
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Informacja wizualna
(1)
Jakość życia
(1)
Kamishibai
(1)
Karpaty
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura języka
(1)
Kultura popularna
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niemcy
(1)
Norma językowa
(1)
Norma społeczna
(1)
Odszkodowania wojenne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Podręczniki
(1)
Pokolenie Y
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Praca przymusowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Problemy społeczne
(1)
Promocja kultury
(1)
Przestępczość
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Seksualizacja
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Turystyka
(1)
Turystyka górska
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wartość
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wynaturzenie (socjologia)
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: dzieło
Little princess
(1)
Z górki na pazurki
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2)
Bibliografia na stronach 119-[123].
Autorka ukazała znaczenie kontaktów dziecka z literaturą w okresie od jego narodzin do 3-4 roku życia. Scharakteryzowała właściwości psychofizyczne, emocjonalne i społeczne dziecka w wieku od 0 do 3 lat oraz przejawiane przez niego formy aktywności. Określiła formy inicjowania kontaktów dziecka z literaturą oraz zrozumiałe dla niego środki artystyczne, konwencje i kierunki przekazu utworów literackich. Zwróciła uwagę na modele odbioru literatury przez dziecko oraz postawy ukształtowane pod wpływem lektury. Szczególnie zaakcentowała znaczenie osoby pośrednika dziecięcej lektury i jego wybory czytelnicze. Publikację kończą przykłady zabaw z małym dzieckiem inspirowane utworami literackimi. Książka kierowana do bibliotekarzy, wychowawców i rodziców oraz wszystkich pośredników dziecięcej literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42263 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja Rola osób znaczących w wychowaniu dzieci i młodzieży , redakcja naukowa Wiesława Walc, Anna Śniegulska, Wydaw. UR, Rzeszów 2019 zawiera 13 rozdziałów poświęconych szeroko rozumianej problematyce wzorów osobowych, osób znaczących i ich roli w rozwoju i wychowaniu młodego pokolenia. Składające się na publikację teksty mają charakter zarówno empiryczny – komunikatów, doniesień z badań, jak i teoretyczny. Autorzy charakteryzowanych przez siebie osób znaczących poszukiwali zarówno w podstawowym środowisku wychowawczym – rodzinie (matka, dziadkowie, rodzeństwo), jak i poza nim (np. nauczyciel, katecheta, mentor, postaci z bajek, seriali animowanych oraz filmów fantasy). Ze względu na różnorodność prezentowanych w rozdziałach monografii treści, może ona okazać się interesująca i przydatna wszystkim osobom, którym bliska jest tematyka oddziaływania osób znaczących na młodych ludzi – nauczycielom, wychowawcom, pedagogom, studentom kierunków pedagogicznych, rodzicom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej