2020 - 2020
2010 - 2019
Form of Work
E-booki
(23)
IBUK Libra
(23)
Książki
(8)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(7)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Szuścik Urszula
(5)
Celuch Małgorzata
(3)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Trochimiuk Anna
(2)
Winczewska Bożena
(2)
Łyszczarz Michał
(2)
Agnieszka Potocka
(1)
Apanel Danuta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bienkowskaj Katarzyna Ita
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Buła Anna
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Igniaciuk Barbara Irena
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocurek Danuta
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kudyba Karolina
(1)
Kuzior Patryk
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Mazur Michał
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mikruta Adama
(1)
Molka Joanna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skrzyński Dariusz
(1)
Sniatkowski Sławomir
(1)
Staniszewski Tadeusz
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Wieczorek Iwona M
(1)
Wojnarowska Małgorzata
(1)
Wojtasik Marta
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Węglarz Józef
(1)
Ziemski Krystian M
(1)
Year
2020 - 2020
(3)
2020
(3)
2010 - 2019
(31)
2019
(8)
2018
(4)
2017
(2)
2016
(4)
2015
(1)
2014
(5)
2013
(1)
2012
(1)
2011
(2)
2010
(3)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(34)
Language
Polish
(34)
Audience Group
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Subject
Praktyki studenckie
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Prawa człowieka
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(3)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Monografia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
34 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43064 (1 egz.)
No cover
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. [255]-271.
Streszczenie: Praca ukazuje możliwości twórczego łączenia teorii i praktyki pedagogicznej, określa wyzwania, bariery, ograniczenia, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przyniosło pożądane rezultaty oraz dostarcza inspiracji. Zawiera m.in. Marek Budajczak ┬Feedback między teoriami pedagogicznymi i praktykami edukacyjnymi - próba metaanalizy├; Joanna Madalińska-Michalak ┬Edukacyjne badania w działaniu: przekraczanie granic między naukowcami praktykami a tworzenie wiedzy pedagogicznej├; Beata Kunat ┬Teoria i praktyka pedagogiczna z perspektywy autobiografii zawodowych nauczycieli edukacji wizualnej├ ; Tomasz Prymak ┬Autoedukacja studentów szansą twórczego wiązania teorii i praktyki├; Bożena Tołwińska ┬Od niemożliwości do możliwości - tutoring w edukacji akademickiej├; Bożena Rokicka ┬Ośrodek doskonalenia nauczycieli (ODN) jako centrum wymiany wiedzy i doświadczeń praktycznych├; Katarzyna Maria Łogwiniuk ┬Wirtualna przestrzeń edukacyjna Web 2.0 - Gmail├; Katarzyna Szorc ┬W pewnym przedszkolu..., czyli o praktyce edukacyjnej inspirowanej założeniami teoretycznymi twórców i kontynuatorów Nowego Wychowania├.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43844 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45366 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41737 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia i netografia na stronach 421-459.
Streszczenie angielskie.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45948 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 93-96. - Raport współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. - U góry okł.: Europejski nauczyciel - wiedza, doskonalenie, praktyka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42181 (1 egz.)
E-book
In basket
Monografia pt. Ewaluacja w edukacji – teoria i praktyka jest publikacją prezentująca rozważania pedagogów, nauczycieli i osób, którzy problem ewaluacji podnoszą w swoich opracowaniach i badaniach. Jest to problem złożony i trudny w swojej warstwie teoretycznej i jego praktycznym wymiarze oraz skutkach psychologicznych. Szczególnie praktyka nauczycielska w sposób niejednoznaczny bada i wyjaśnia tę problematykę, co prezentują teksty monografii. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro wychowanka i jego edukacja. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu problematyki ewaluacji w praktyce edukacyjnej. Monografia może stanowić źródło inspiracji w rozważaniach nad zagadnieniem ewaluacji i jej wdrożenia w rzeczywistość edukacyjną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja „Ocenienie i klasyfikacja uczniów – współpraca nauczycieli z rodzicami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania przy ocenieniu i klasyfikacji uczniów – jakie zadania spoczywają na dyrektorze, nauczycielach, a jakie na rodzicach uczniów. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami, dokumentami, przepisami prawa i zasadami postępowania!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wezwanie do zapłaty odszkodowania, kara porządkowa, zawiadomienie organów ścigania, zgłoszenie sprawy do rzecznika dyscyplinarnego a może uruchomienie procedury oceny pracy? Niestety z takimi nieprzyjemnymi dylematami muszą mierzyć się dyrektorzy w szkołach i placówkach oświatowych, których pracownicy dopuścili się różnych, mniej lub bardziej poważnych uchybień? Jak postąpić zgodnie z prawem a jednocześnie zabezpieczyć należycie interes szkoły? Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w niniejszej publikacji. Specjaliści z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego wyjaśniają, w jakim trybie i kiedy należy pociągnąć do odpowiedzialności pracownika oświaty. Wskazują też, jaką odpowiedzialność może ponieść dyrektor szkoły. To wszystko okraszone jest licznymi przykładami, procedurami, a także wzorami dokumentów (które w wersji edytowalnej dołączono na płycie CD).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja „30 najważniejszych zmian w Karcie Nauczyciela i prawie pracy” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zmian i nowości oświatowych. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami i zasadami postępowania, zobacz, jakie nowe terminy obowiązują w sprawach kadrowych!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Bibliografia na stronie 172.
Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45533 (1 egz.)
E-book
In basket
Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejścia nauczyciela. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka , na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dziecka do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska. W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dziecka omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dziecka opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną. Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dziecka niepełnosprawnego prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska. Potrzeby dziecka nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dziecko w wyniku rozwoju nowych technologii, wiedzy oraz ich praktycznego zastosowania. Redaktorzy Tomu składają podziękowania Panu Prof. zw. dr hab. Bogusławowi Śliwerskiemu za wnikliwą i życzliwą recenzję.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kompendium wiedzy na temat zasad żywienia dzieci z alergiami i nietolerancją pokarmową uczęszczających do przedszkola. Publikacja zawiera omówienie przepisów prawnych, zasady postępowania dyrektora przedszkola, intendenta i nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu, do którego przyjęto dziecko z alergiami lub nietolerancją pokarmową, oraz zasady żywienia dzieci wymagających stosowania diety eliminacyjnej. Publikacja jest źródłem wiedzy potrzebnej pracownikom przedszkola oraz rodzicom dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja to konkretne, gotowe do zastosowanie dla dyrektora szkoły wytyczne dotyczące postępowania związanego z oceną ryzyka zawodowego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W roku szkolnym 2018/2019 szkoły i placówki organizują wycieczki oraz imprezy na nowych zasadach. Książka „Wycieczki i imprezy szkolne według nowych zasad. Organizacja, dokumentacja, terminy" to kompendium wiedzy, dzięki któremu każdy dyrektor i nauczyciel zyska pewność, że realizuje swoje obowiązki zgodnie z prawem i właściwie je dokumentuje. Ponadto Czytelnik zyska gotowe procedury w razie wystąpienia nieprzewidzianej sytuacji podczas wycieczki, jak np. spożywanie alkoholu przez uczniów, kradzież, pobicie. Ponadto w książce publikujemy odpowiedzi na najczęstsze pytanaia dotyczące organizacji imprez i wycieczek.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego. Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego. Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again