2020 - 2024
2010 - 2019
Forma i typ
E-booki
(29)
IBUK Libra
(29)
Książki
(10)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Celuch Małgorzata
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Kowalski Michał
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Agnieszka Potocka
(1)
Apanel Danuta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Buła Anna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dwojewski Dariusz
(1)
Fabiani Maria
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocurek Danuta
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kosmol Andrzej
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kudyba Karolina
(1)
Kuzior Patryk
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lipman Matthew
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Maria Kuchcińska
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Michalak Joanna M
(1)
Mikruta Adama
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pakulniewicz Wanda
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pisula Ewa
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Staniszewski Tadeusz
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Trochimiuk Anna
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Wieczorek Iwona M
(1)
Wojnarowska Małgorzata
(1)
Wojtasik Marta
(1)
Wysocka Marta
(1)
Węglarz Józef
(1)
Ziemski Krystian M
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Żołyński Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2023
(4)
2022
(4)
2021
(5)
2020
(3)
2010 - 2019
(26)
2019
(3)
2018
(3)
2017
(2)
2016
(4)
2015
(4)
2014
(4)
2012
(1)
2011
(2)
2010
(3)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(41)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Praktyki studenckie
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagogika
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa i obowiązki nauczycieli
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Samokształcenie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43064 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
Książka
W koszyku
Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku / [autor: Małgorzata Celuch]. - Stan prawny: wrzesień 2020. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2020. - 98, [2] strony ; 24 cm.
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na stronie tytułowej i okładce: Pojęcie i umocowanie prawne : obowiązki i zasady współpracy z innymi nauczycielami : niezbędna dokumentacja : pytania i odpowiedzi.
Wykaz aktów prawnych na stronach 97-98.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [255]-271.
Streszczenie: Praca ukazuje możliwości twórczego łączenia teorii i praktyki pedagogicznej, określa wyzwania, bariery, ograniczenia, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przyniosło pożądane rezultaty oraz dostarcza inspiracji. Zawiera m.in. Marek Budajczak ┬Feedback między teoriami pedagogicznymi i praktykami edukacyjnymi - próba metaanalizy├; Joanna Madalińska-Michalak ┬Edukacyjne badania w działaniu: przekraczanie granic między naukowcami praktykami a tworzenie wiedzy pedagogicznej├; Beata Kunat ┬Teoria i praktyka pedagogiczna z perspektywy autobiografii zawodowych nauczycieli edukacji wizualnej├ ; Tomasz Prymak ┬Autoedukacja studentów szansą twórczego wiązania teorii i praktyki├; Bożena Tołwińska ┬Od niemożliwości do możliwości - tutoring w edukacji akademickiej├; Bożena Rokicka ┬Ośrodek doskonalenia nauczycieli (ODN) jako centrum wymiany wiedzy i doświadczeń praktycznych├; Katarzyna Maria Łogwiniuk ┬Wirtualna przestrzeń edukacyjna Web 2.0 - Gmail├; Katarzyna Szorc ┬W pewnym przedszkolu..., czyli o praktyce edukacyjnej inspirowanej założeniami teoretycznymi twórców i kontynuatorów Nowego Wychowania├.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43844 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 421-459.
Streszczenie angielskie.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia na stronach 389-417. Indeks.
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46592 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 93-96. - Raport współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. - U góry okł.: Europejski nauczyciel - wiedza, doskonalenie, praktyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42181 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia pt. Ewaluacja w edukacji – teoria i praktyka jest publikacją prezentująca rozważania pedagogów, nauczycieli i osób, którzy problem ewaluacji podnoszą w swoich opracowaniach i badaniach. Jest to problem złożony i trudny w swojej warstwie teoretycznej i jego praktycznym wymiarze oraz skutkach psychologicznych. Szczególnie praktyka nauczycielska w sposób niejednoznaczny bada i wyjaśnia tę problematykę, co prezentują teksty monografii. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro wychowanka i jego edukacja. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu problematyki ewaluacji w praktyce edukacyjnej. Monografia może stanowić źródło inspiracji w rozważaniach nad zagadnieniem ewaluacji i jej wdrożenia w rzeczywistość edukacyjną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne. Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych). [...] książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, mądrą życiowo, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną. Jej Redaktorowi Pani Ewelinie J. Koniecznej oraz Wszystkim Współautorom chciałam pogratulować zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z takimi problemami w rodzinie, w domu, problemami, które -jako popularne, powszechnie dziś pojawiające się w naszych domach - zaistniały także w opracowanych i udostępnionych nam scenariuszach, a także samej młodzieży, która mając przykład postępowania swych rówieśników, może wyrobić sobie opinię, a poprzez przykład innych tak wiele można się w życiu nauczyć. dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja uwzględnia nowe przepisy, które zostały opublikowane tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2022/2023. Stanie się ona przydatnym narzędziem dla kadry kierowniczej oświaty i pracowników szkoły, a także dla prawników, którzy zajmują się oświatowym prawem pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja została podzielona na kilka części: teorię, praktykę czyli pytania i odpowiedzi oraz dokumenty związane z awansem zawodowym. Każda z części jest z kolei podzielona na działy dotyczące poszczególnych zagadnień: • Porównania starej i nowej ścieżki awansu • Stanowiska mentora • Przygotowania do zawodu nauczyciela • Awansu na nauczyciela mianowanego i dyplomowanego. Dzięki temu dostają Państwo w swoje ręce kompleksowe informacje – kompendium wiedzy na temat nowego awansu zawodowego nauczycieli i dyrektora.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Najnowsze, zmienione przepisy określają szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Dlatego przekazujemy w Państwa ręce kompendium wiedzy na temat obywateli Ukrainy w polskiej oświacie. Publikacja zawiera omówienie przepisów, odpowiedzi na pytania dyrektorów, karty pracy i scenariusze pracy oraz dokumenty w języku polskim i ukraińskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kompendium najnowszej wiedzy na temat sportu osób z niepełnosprawnościami. Sport ten jest pokazany z uwzględnieniem różnych dysfunkcji zawodników i w szerokim zakresie, zarówno od strony organizacyjnej i metodycznej, jak i psychologicznej oraz socjologicznej. Informacje o historii, przepisach i współzawodnictwie znajdują się obok kontrowersyjnych zagadnień klasyfikacji, nowoczesnych technologii wspomagających i specyfiki szkolenia sportowego zawodników niepełnosprawnych. Szczególną część podręcznika stanowią opisy dyscyplin i wskazania metodyczne do nauczania podstawowych umiejętności technicznych. Ponad 200 rycin doskonale ilustruje omawiane zagadnienia. Autorami podręcznika są doświadczeni praktycy, trenerzy kadry paraolimpijskiej i naukowcy z kraju i zagranicy. Książka dedykowana przede wszystkim studentom kierunków związanych z ochroną i profilaktyką zdrowia, w tym fizjoterapii i terapii zajęciowej. Absolwentom przygotowującym się do Państwowego Egzaminu z Fizjoterapii (PEF) dostarczy niezbędnej wiedzy z zakresu aktywności fizycznej osób z dysfunkcjami, a później będzie pomocna w praktyce zawodowej. Będzie także źródłem informacji i praktycznych wskazówek dla instruktorów i trenerów pracujących na co dzień z osobami z niepełnosprawnością, nauczycieli wychowania fizycznego i specjalnego zatrudnionych w szkołach integracyjnych i specjalnych, specjalistów adaptowanej aktywności fizycznej oraz animatorów sportu niepełnosprawnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 172.
Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45533 (1 egz.)
E-book
W koszyku
We współczesnej pedeutologii sięga się do źródeł, o czym świadczy powrót do filozoficznych pytań o człowieka i jego miejsce w świecie, do kwestii nierozerwalnego związku pedagogiki i filozofii, a zwłaszcza do jej związku z etyką. Nie polega to jednak na powtarzaniu starych pytań, ani tym bardziej powtarzaniu dawnych odpowiedzi. Podejmowane bowiem muszą być nowe zagadnienia, wynikające ze swoistości naszych czasów i naszej rzeczywistości. Szczególne miejsce w analizach badawczych prowadzonych w obrębie pedeutologii zajmuje problematyka etyki i profesjonalizmu w zawodzie nauczyciela. Na pracę nauczyciela-wychowawcy autorzy tomu patrzą z dwóch perspektyw: teorii, jako podstawy poznawczej jego działania, i praktyki, jako źródła jego doświadczeń zawodowych. Wspólnym celem autorów tworzących tę pracę było ożywienie dyskusji naukowej nad nauczycielem i jego zawodem, a w szczególności zwrócenie uwagi na szereg pytań i problemów wpisujących się w zagadnienia tytułowe niniejszej książki: etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela. Treści zawarte w niniejszej pracy zbiorowej warto postrzegać jako wyznaczające otwarty układ odniesienia dla pracy nauczycielskiej, którą można określić jako nieskończenie bogatą w swej różnorodności. Niniejsza książka dostarczając wiedzy i wskazując na „miejsca wrażliwe" w pracy nauczyciela, może przyczynić się do otwarcia nowych obszarów refleksji i zachęcić do stawiania pytań oraz do poszukiwania nań odpowiedzi. Należy przypuszczać, że zamieszczone tutaj teksty staną się przedmiotem refleksji i dyskusji tych Czytelników, którym problem profesjonalizmu i etyki w zawodzie nauczyciela jest szczególnie bliski. Joanna M. Michalak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej