2020 - 2022
2010 - 2019
Form of Work
E-booki
(19)
IBUK Libra
(19)
Książki
(10)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Author
Celuch Małgorzata
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Agnieszka Potocka
(1)
Apanel Danuta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bienkowskaj Katarzyna Ita
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Buła Anna
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Ciupińska Magdalena
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Glej Sandra
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Klamczyńska Maria
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kudyba Karolina
(1)
Kuzior Patryk
(1)
Mazur Michał
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mikruta Adama
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Sniatkowski Sławomir
(1)
Staniszewski Tadeusz
(1)
Stebelska Agnieszka
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Trochimiuk Anna
(1)
Walosik Alicja
(1)
Wieczorek Iwona M
(1)
Wojnarowska Małgorzata
(1)
Wojtasik Marta
(1)
Ziemski Krystian M
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(7)
2021
(1)
2020
(6)
2010 - 2019
(25)
2019
(6)
2018
(1)
2017
(2)
2016
(5)
2015
(2)
2014
(4)
2012
(1)
2011
(2)
2010
(2)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(32)
Language
Polish
(32)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Subject
Praktyki studenckie
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagogika
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa i obowiązki nauczycieli
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Samokształcenie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
32 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43064 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
Book
In basket
Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku / [autor: Małgorzata Celuch]. - Stan prawny: wrzesień 2020. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2020. - 98, [2] strony ; 24 cm.
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na stronie tytułowej i okładce: Pojęcie i umocowanie prawne : obowiązki i zasady współpracy z innymi nauczycielami : niezbędna dokumentacja : pytania i odpowiedzi.
Wykaz aktów prawnych na stronach 97-98.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46243 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. [255]-271.
Streszczenie: Praca ukazuje możliwości twórczego łączenia teorii i praktyki pedagogicznej, określa wyzwania, bariery, ograniczenia, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przyniosło pożądane rezultaty oraz dostarcza inspiracji. Zawiera m.in. Marek Budajczak ┬Feedback między teoriami pedagogicznymi i praktykami edukacyjnymi - próba metaanalizy├; Joanna Madalińska-Michalak ┬Edukacyjne badania w działaniu: przekraczanie granic między naukowcami praktykami a tworzenie wiedzy pedagogicznej├; Beata Kunat ┬Teoria i praktyka pedagogiczna z perspektywy autobiografii zawodowych nauczycieli edukacji wizualnej├ ; Tomasz Prymak ┬Autoedukacja studentów szansą twórczego wiązania teorii i praktyki├; Bożena Tołwińska ┬Od niemożliwości do możliwości - tutoring w edukacji akademickiej├; Bożena Rokicka ┬Ośrodek doskonalenia nauczycieli (ODN) jako centrum wymiany wiedzy i doświadczeń praktycznych├; Katarzyna Maria Łogwiniuk ┬Wirtualna przestrzeń edukacyjna Web 2.0 - Gmail├; Katarzyna Szorc ┬W pewnym przedszkolu..., czyli o praktyce edukacyjnej inspirowanej założeniami teoretycznymi twórców i kontynuatorów Nowego Wychowania├.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43844 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41737 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45366 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia i netografia na stronach 421-459.
Streszczenie angielskie.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45948 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia na stronach 389-417. Indeks.
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46592 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 93-96. - Raport współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. - U góry okł.: Europejski nauczyciel - wiedza, doskonalenie, praktyka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42181 (1 egz.)
E-book
In basket
Przedstawiony przeze mnie problem ma złożony charakter. W niniejszej pracy zaprezentowałam inne ujęcie metodologiczne, niż opisywane dotąd w literaturze przedmiotu odnośnie procesów komunikacyjnych w klasie szkolnej. Moim nadrzędnym celem nie było uzyskanie jednoznacznych rozstrzygnięć, ale zarysowanie pewnych nowych, możliwych dróg dochodzenia do poznania uczniów, ich wiedzy i wykorzystania tego potencjału w procesie edukacyjnym. Mam nadzieję, że niniejsza praca stanie się jedną z ważniejszych pozycji w literaturze przedmiotu, proponowanej studentom pedagogiki studiującym na specjalnościach: edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz innych specjalnościach nauczycielskich. Jednocześnie wyrażam nadzieję, że niniejsza praca pozwoli studentom pedagogiki – przyszłym nauczycielom pogłębić merytoryczne kompetencje w zakresie przygotowania do zawodu nauczyciela, a już pracującym nauczycielom – podjąć działania autodoskonalące. (fragment wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne. Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych). [...] książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, mądrą życiowo, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną. Jej Redaktorowi Pani Ewelinie J. Koniecznej oraz Wszystkim Współautorom chciałam pogratulować zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z takimi problemami w rodzinie, w domu, problemami, które -jako popularne, powszechnie dziś pojawiające się w naszych domach - zaistniały także w opracowanych i udostępnionych nam scenariuszach, a także samej młodzieży, która mając przykład postępowania swych rówieśników, może wyrobić sobie opinię, a poprzez przykład innych tak wiele można się w życiu nauczyć. dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja „Ocenienie i klasyfikacja uczniów – współpraca nauczycieli z rodzicami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania przy ocenieniu i klasyfikacji uczniów – jakie zadania spoczywają na dyrektorze, nauczycielach, a jakie na rodzicach uczniów. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami, dokumentami, przepisami prawa i zasadami postępowania!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wezwanie do zapłaty odszkodowania, kara porządkowa, zawiadomienie organów ścigania, zgłoszenie sprawy do rzecznika dyscyplinarnego a może uruchomienie procedury oceny pracy? Niestety z takimi nieprzyjemnymi dylematami muszą mierzyć się dyrektorzy w szkołach i placówkach oświatowych, których pracownicy dopuścili się różnych, mniej lub bardziej poważnych uchybień? Jak postąpić zgodnie z prawem a jednocześnie zabezpieczyć należycie interes szkoły? Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w niniejszej publikacji. Specjaliści z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego wyjaśniają, w jakim trybie i kiedy należy pociągnąć do odpowiedzialności pracownika oświaty. Wskazują też, jaką odpowiedzialność może ponieść dyrektor szkoły. To wszystko okraszone jest licznymi przykładami, procedurami, a także wzorami dokumentów (które w wersji edytowalnej dołączono na płycie CD).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Bibliografia na stronie 172.
Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45533 (1 egz.)
E-book
In basket
Zapraszam do lektury publikacji „Oświata w czasie koronawirusa w praktyce” – eksperci udzielają jasnych, praktycznych porad. Publikacja skupia się na zagadnieniach sprawiających wiele trudności, takich jak: prowadzenie zajęć oraz dokumentacji szkolnej podczas kształcenia na odległość; wypadek ucznia podczas zajęć online; realizacja zajęć w formie stacjonarnej w szkole; użyczanie sprzętu uczniom do nauki online.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: Trzeci tom zawiera serię prac traktujących o różnych aspektach ewaluacji wewnętrznej prowadzonej przez dyrektorów i nauczycieli oraz jej relacji do ewaluacji zewnętrznej prowadzonej przez wizytatorów do spraw ewaluacji. Tematyka rozdziałów: rozważania na temat potencjalnych zagadnień poddawanych ewaluacji wewnętrznej; zwięzłe kompendium wiedzy o ewaluacji wewnętrznej; funkcje ewaluacji wewnętrznej i jej trudny związek z ewaluacją zewnętrzną; procedura typowego projektu ewaluacji; zasady działania dyrektora zobowiązanego do prowadzenia ewaluacji wewnętrznej; sposób wykorzystania ewaluacji wewnętrznej w praktyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41769 (1 egz.)
E-book
In basket
Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Publikacja skupiła Autorów, którzy współpracowali z Doktor Bronisławą Dymarą i inspirowali się jej twórczością pedagogiczną. Teksty prezentują odkrywcze i twórcze podejścia w pracy z dzieckiem. W opracowaniach jest położony nacisk na niekonwencjonalność w pracy pedagogicznej w odniesieniu do teorii i praktyki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro dziecka i jego twórczość. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu działań innowacyjnych w pracy z dzieckiem. Zwrócono w niej uwagę na oryginalność metod w kształtowaniu postaw dziecka do twórczości i szeroko rozumianych wartości. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji dydaktycznych z dzieckiem dla studentów, nauczycieli czy rodziców.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again