2020 - 2023
2010 - 2019
Form of Work
E-booki
(25)
IBUK Libra
(25)
Książki
(10)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Author
Szuścik Urszula
(3)
Celuch Małgorzata
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Agnieszka Potocka
(1)
Apanel Danuta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bernert Adam
(1)
Bienkowskaj Katarzyna Ita
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Buła Anna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fabiani Maria
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Igniaciuk Barbara Irena
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Kocurek Danuta
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kosmol Andrzej
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kudyba Karolina
(1)
Lipman Matthew
(1)
Liszewska Agnieszka
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mikruta Adama
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pikulska-Radomska Anna
(1)
Pisula Ewa
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skrzywanek-Jaworska Dagmara
(1)
Sniatkowski Sławomir
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Stebelska Agnieszka
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Walosik Alicja
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Wieczorek Agata
(1)
Wieczorek Iwona M
(1)
Wojnarowska Małgorzata
(1)
Wojtasik Marta
(1)
Ziemski Krystian M
(1)
Year
2020 - 2023
(11)
2022
(1)
2021
(5)
2020
(5)
2010 - 2019
(27)
2019
(4)
2018
(1)
2017
(2)
2016
(6)
2015
(3)
2014
(5)
2012
(1)
2011
(2)
2010
(3)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(38)
Language
Polish
(37)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Subject
Praktyki studenckie
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagogika
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa i obowiązki nauczycieli
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Samokształcenie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
38 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43064 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
Book
In basket
Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku / [autor: Małgorzata Celuch]. - Stan prawny: wrzesień 2020. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2020. - 98, [2] strony ; 24 cm.
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na stronie tytułowej i okładce: Pojęcie i umocowanie prawne : obowiązki i zasady współpracy z innymi nauczycielami : niezbędna dokumentacja : pytania i odpowiedzi.
Wykaz aktów prawnych na stronach 97-98.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46243 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. [255]-271.
Streszczenie: Praca ukazuje możliwości twórczego łączenia teorii i praktyki pedagogicznej, określa wyzwania, bariery, ograniczenia, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przyniosło pożądane rezultaty oraz dostarcza inspiracji. Zawiera m.in. Marek Budajczak ┬Feedback między teoriami pedagogicznymi i praktykami edukacyjnymi - próba metaanalizy├; Joanna Madalińska-Michalak ┬Edukacyjne badania w działaniu: przekraczanie granic między naukowcami praktykami a tworzenie wiedzy pedagogicznej├; Beata Kunat ┬Teoria i praktyka pedagogiczna z perspektywy autobiografii zawodowych nauczycieli edukacji wizualnej├ ; Tomasz Prymak ┬Autoedukacja studentów szansą twórczego wiązania teorii i praktyki├; Bożena Tołwińska ┬Od niemożliwości do możliwości - tutoring w edukacji akademickiej├; Bożena Rokicka ┬Ośrodek doskonalenia nauczycieli (ODN) jako centrum wymiany wiedzy i doświadczeń praktycznych├; Katarzyna Maria Łogwiniuk ┬Wirtualna przestrzeń edukacyjna Web 2.0 - Gmail├; Katarzyna Szorc ┬W pewnym przedszkolu..., czyli o praktyce edukacyjnej inspirowanej założeniami teoretycznymi twórców i kontynuatorów Nowego Wychowania├.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43844 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41737 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45366 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia i netografia na stronach 421-459.
Streszczenie angielskie.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45948 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliografia na stronach 389-417. Indeks.
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46592 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 93-96. - Raport współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. - U góry okł.: Europejski nauczyciel - wiedza, doskonalenie, praktyka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42181 (1 egz.)
E-book
In basket
Monografia pt. Ewaluacja w edukacji – teoria i praktyka jest publikacją prezentująca rozważania pedagogów, nauczycieli i osób, którzy problem ewaluacji podnoszą w swoich opracowaniach i badaniach. Jest to problem złożony i trudny w swojej warstwie teoretycznej i jego praktycznym wymiarze oraz skutkach psychologicznych. Szczególnie praktyka nauczycielska w sposób niejednoznaczny bada i wyjaśnia tę problematykę, co prezentują teksty monografii. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro wychowanka i jego edukacja. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu problematyki ewaluacji w praktyce edukacyjnej. Monografia może stanowić źródło inspiracji w rozważaniach nad zagadnieniem ewaluacji i jej wdrożenia w rzeczywistość edukacyjną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne. Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych). [...] książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, mądrą życiowo, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną. Jej Redaktorowi Pani Ewelinie J. Koniecznej oraz Wszystkim Współautorom chciałam pogratulować zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z takimi problemami w rodzinie, w domu, problemami, które -jako popularne, powszechnie dziś pojawiające się w naszych domach - zaistniały także w opracowanych i udostępnionych nam scenariuszach, a także samej młodzieży, która mając przykład postępowania swych rówieśników, może wyrobić sobie opinię, a poprzez przykład innych tak wiele można się w życiu nauczyć. dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kompendium najnowszej wiedzy na temat sportu osób z niepełnosprawnościami. Sport ten jest pokazany z uwzględnieniem różnych dysfunkcji zawodników i w szerokim zakresie, zarówno od strony organizacyjnej i metodycznej, jak i psychologicznej oraz socjologicznej. Informacje o historii, przepisach i współzawodnictwie znajdują się obok kontrowersyjnych zagadnień klasyfikacji, nowoczesnych technologii wspomagających i specyfiki szkolenia sportowego zawodników niepełnosprawnych. Szczególną część podręcznika stanowią opisy dyscyplin i wskazania metodyczne do nauczania podstawowych umiejętności technicznych. Ponad 200 rycin doskonale ilustruje omawiane zagadnienia. Autorami podręcznika są doświadczeni praktycy, trenerzy kadry paraolimpijskiej i naukowcy z kraju i zagranicy. Książka dedykowana przede wszystkim studentom kierunków związanych z ochroną i profilaktyką zdrowia, w tym fizjoterapii i terapii zajęciowej. Absolwentom przygotowującym się do Państwowego Egzaminu z Fizjoterapii (PEF) dostarczy niezbędnej wiedzy z zakresu aktywności fizycznej osób z dysfunkcjami, a później będzie pomocna w praktyce zawodowej. Będzie także źródłem informacji i praktycznych wskazówek dla instruktorów i trenerów pracujących na co dzień z osobami z niepełnosprawnością, nauczycieli wychowania fizycznego i specjalnego zatrudnionych w szkołach integracyjnych i specjalnych, specjalistów adaptowanej aktywności fizycznej oraz animatorów sportu niepełnosprawnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka dotyczy ważnego naukowo i społecznie zagadnienia. Dobrze wpisuje się w dyskusję, toczącą się zarówno w profesjonalnych środowiskach pedagogicznych, jak i na szerszym forum społecznym, nad istotą, przebiegiem i skutkami oceniania szkolnego i jego związków z biografiami uczniów. Ocenianie, jako element praktyki społecznej, pozostaje silnie powiązane z aktualizacją stosunków władzy (w tym władzy nad wiedzą i nad rozwojem jednostki), co sprawia, że jest z natury rzeczy problematyczne i budzi kontrowersje. Dylematy decyzyjne odnoszące się do funkcji i skutków ocen szkolnych, przy poważnych psychicznych i społecznych ich konsekwencjach, rodzą liczne pytania badawcze, które w pracy zostały postawione. Każda próba pogłębienia rozumienia praktyki oceniania edukacyjnego jest zatem warta uwagi, a próba udana, do jakich z pewnością należy książka Grażyny Szyling, jest szczególnie interesująca. […] książka trafia w żywe zapotrzebowanie dydaktyki i szkoły, znajdzie więc czytelników zarówno wśród kadry akademickiej i metodyków, jak i wśród nauczycieli. Wypełnia ona wyraźną lukę w literaturze dotyczącej oceniania szkolnego, tym bardziej dotkliwą że wynikającą z wciąż w polskiej szkole inercyjnie obecnego bezrefleksyjnego traktowania oceny jako oczywistego, prostego w użyciu narzędzia pracy szkoły. Książka Grażyny Szyling nie tylko ukazuje złożoność procesu oceniania, ale również wskazuje czytelnikowi kierunki poszukiwań i drogi zmiany, której zainicjowanie i utrzymanie jest niezbędne, by ocena pełniła funkcje prorozwojowe. Z recenzji dr hab. Doroty Klus-Stańskiej, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Bibliografia na stronie 172.
Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45533 (1 egz.)
E-book
In basket
Zapraszam do lektury publikacji „Oświata w czasie koronawirusa w praktyce” – eksperci udzielają jasnych, praktycznych porad. Publikacja skupia się na zagadnieniach sprawiających wiele trudności, takich jak: prowadzenie zajęć oraz dokumentacji szkolnej podczas kształcenia na odległość; wypadek ucznia podczas zajęć online; realizacja zajęć w formie stacjonarnej w szkole; użyczanie sprzętu uczniom do nauki online. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej. Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które powodują, że współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia oraz ugruntowanie w nim potrzeby permanentnego kształcenia. Z lektury recenzowanej pracy wynika, że jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnym poziomie kształcenia. Książka może też być użyteczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego].
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach
Streszczenie: Trzeci tom zawiera serię prac traktujących o różnych aspektach ewaluacji wewnętrznej prowadzonej przez dyrektorów i nauczycieli oraz jej relacji do ewaluacji zewnętrznej prowadzonej przez wizytatorów do spraw ewaluacji. Tematyka rozdziałów: rozważania na temat potencjalnych zagadnień poddawanych ewaluacji wewnętrznej; zwięzłe kompendium wiedzy o ewaluacji wewnętrznej; funkcje ewaluacji wewnętrznej i jej trudny związek z ewaluacją zewnętrzną; procedura typowego projektu ewaluacji; zasady działania dyrektora zobowiązanego do prowadzenia ewaluacji wewnętrznej; sposób wykorzystania ewaluacji wewnętrznej w praktyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41769 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again