Form of Work
Książki
(55)
Artykuły
(37)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(45)
unavailable
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(55)
Author
Gajdzica Zenon
(5)
Głodkowska Joanna
(5)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Oficyna Wydawnicza Impuls
(3)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(3)
Baran Jolanta
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Klinik Anna
(2)
Naprawa Renata
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Alberska Małgorzata
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bartuś Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buchart Marzena
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czapiga Alina
(1)
Difin
(1)
Dmitruk-Sierocińska Katarzyna
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dzido Urszula
(1)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Gołaska Paulina
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedm
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzebinoga Anna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Harmonia Universalis
(1)
Jankowska Anna M
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kolender Danuta
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuprowska-Stępień Kamila
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Loebl Wirginia
(1)
Malik Teresa (pedagog)
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Ogorzałek Małgorzata
(1)
Ohme Małgorzata
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Olszak Alicja
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Ploch Leszek
(1)
Poradnik
(1)
Reddy Linda A
(1)
Serafin Teresa
(1)
Sidor Bożena
(1)
Skarus Aneta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Sørensen Patricia. Tł
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009)
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Winczura Barbara
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wolan Tadeusz
(1)
Woźniczka Ewa
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wydawnictwo Harmonia
(1)
Wójcik Marta (pedagog)
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łockiewicz Marta
(1)
Żywanowska Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
2001-
(25)
Country
Poland
(97)
Language
Polish
(97)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(39)
Niepełnosprawni
(13)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(12)
Pedagogika specjalna
(11)
Niedorozwój umysłowy
(9)
Niepełnosprawni umysłowo
(9)
Socjalizacja
(9)
Integracja społeczna
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Niedorozwój umysłowy w stopniu lekkim
(7)
Dziecko
(6)
Rodzina
(6)
Adaptacja społeczna
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu lekkim
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Nauczanie
(4)
Gry i zabawy
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Biblioterapia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni intelektualnie
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rewalidacja
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Agresywność
(1)
Arteterapia
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo w stopniu umiarkowanym
(1)
Dziecko ośmioletnie
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Homplewicz, Janusz
(1)
Integracja w nauczaniu
(1)
Język polski
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie specjalne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie
(1)
Mózgowe porażenie dziecięce
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niedorozwój umysłowy umiarkowany
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Origami
(1)
Ortografia
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja niepełnosprawnych umysłowo
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Socjoterapia
(1)
Subject: time
2001-
(10)
Subject: place
Polska
(3)
Niemcy
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
97 results Filter
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 09.02.2021
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej – jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na ten temat. Poszczególne rozdziały publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia. Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.02.2021
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy najnowszą publikację naszej Oficyny – Osobę z niepełnosprawnością intelektualną Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych. Monografia poświęcona jest osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ich doświadczeniom życiowym. Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.02.2021
Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wysoce refleksyjnego podejścia do możliwości ich integracji, sposobu jej organizowania, określania zakresu udzielanej w niej specjalnej pomocy pedagogicznej, a także do zakresu kompetencji nauczycieli ją realizujących oraz jakości ich wzajemnych relacji z rodzicami i uczniami – zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi. Niestety, aktualnie ową edukację sprowadza się najczęściej do jednej formy – klasy integracyjnej bądź inkluzywnej (nauczanie włączające) – co przy dużej różnorodności potrzeb uczniów z niepełnosprawnością stwarza wiele problemów wszystkim zaangażowanym w nią podmiotom. Jednak w sposób szczególny doświadczają ich dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, które z powodu braku szans w rywalizacji z pełnosprawnymi rówieśnikami uzyskują znacznie gorsze wyniki w nauce i egzystują na marginesie społeczności klasy czy grupy. Wskazuje to na potrzebę elastycznego podejścia do integracji w edukacji uwzględniającego bogatą ofertę zróżnicowanych w jej stopniu form, których zmiana byłaby możliwa i zawsze adekwatna do potrzeb i możliwości dziecka niepełnosprawnego. Książka, wskazując trudne problemy i zagrożenia związane z aktualną realizacją edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, zainspiruje wszystkie uczestniczące w niej podmioty do jej refleksyjnego monitorowania i kreowania wspierających ją działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 28.01.2021
"(...) praca przedłożona do recenzji posiada walory poznawcze i inspirujące do dalszych studiów i badań nad czasem wolnym w dobie współczesnych przemian stylów życia będących konsekwencją procesów globalizacji, zmian ekonomicznych i procesów społeczno-kulturowych. Książka z pewnością może służyć animatorim czasu wolnego a także być wykorzystana w procesie dydaktycznym kształcenia studentów na kierunkach przygotowujących do pracy edukacyjno-pedagogicznej i pracy socjalnej". Prof. dr hab. Ewa Syrek Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.01.2021
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 19.10.2020
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45267 (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45432 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 26.06.2020
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46097 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45680 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 10.12.2018
(Problemy Edukacji. 4 ISSN Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 4)
Bibliogr. przy pracach. - Wstęp także ang
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42327 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 15.11.2018
(Problemy Edukacji. 8 ISSN Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 8)
Bibliografia przy pracach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42108 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 15.11.2018
(Problemy Edukacji. 10 ISSN Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 10)
Bibliografia przy pracach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41974 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44460 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 15.11.2018
Bibliografia przy pracach
Streszczenie: Spis treści: Cz. I. Założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności i wielokontekstowości wczesnego wspierania i wspomagania rozwoju oraz rehabilitacji. Alicja Rakowska. Aspekty komunikacji w profilaktyce, terapii i wychowaniu; Darina Tarcsiová. System wczesnego poradnictwa specjalno-pedagogicznego dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową w warunkach Republiki Słowackiej; Joanna Konarska. Niepełnosprawność w kontekście czteroczynnikowej teorii rozwoju człowieka; Hanna Żuraw. Jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych; Urszula Eckert. Profilaktyka zapobiegająca niepełnosprawności; Adam Mikrut. Samotność i jej związek z poczuciem własnej niepełnosprawności u osób o nieprawidłowym rozwoju intelektualnym; Adrianna Kleszczyńska. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej; Teresa Serafin. Tworzenie warunków do kontynuacji nauki na poziomie wyższym przez uczniów z niepełnosprawnościami - możliwości a praktyka; Agnieszka Wątorek. Sytuacja uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie kształcenia; Ewa Domagała-Zyśk. Kompetencje młodzieży gimnazjalnej z uszkodzeniami słuchu w zakresie pisania w języku angielskim. Cz. II. Formy i metody wspierania rodzin osób z niepełnosprawnością. Janina Wyczesany. Problemy i potrzeby rodziców dzieci z niepełnosprawnością; Aneta Lew-Koralewicz. Rola rodziny w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju w opiniach rodziców i terapeutów; Grażyna Gunia. Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej; Dorota Kornaś. Profilaktyka i wczesne protezowanie dzieci z wadą słuchu w opinii ich rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43314 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again