Form of Work
Artykuły
(22)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Czaja-Chudyba Iwona
(3)
Pluta Katarzyna
(2)
Zajączkowska Katarzyna
(2)
Barcz Michał (filozofia)
(1)
Białek Bernadetta
(1)
Boryczko Marcin
(1)
Chobot-Kłodzińska Marzanna
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Drabińska Marta
(1)
Felczak Ewa
(1)
Godorowska Julia
(1)
Gogulla Sonia
(1)
Jackowska-Uwadizu Marta
(1)
Jarosz Jadwiga (nauczycielka)
(1)
Jelonkiewicz Irena
(1)
Jerzakowska-Kibenko Beata
(1)
Kalinowska Edyta
(1)
Kałużyńska Marta
(1)
Khabibulina Olga
(1)
Kiedrzyńska-Tui Anna
(1)
Krzemińska Joanna
(1)
Kubicka Elżbieta
(1)
Mikulska Anna (dziennikarka)
(1)
Międzybrodzka Sylwia
(1)
Obuchowska Joanna
(1)
Odrowąż-Coates Anna (1979- )
(1)
Ostrowska Magdalena
(1)
Pilarska Paula
(1)
Pruszczyński Robert
(1)
Pysiak Małgorzata
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Rzeżutka-Wróblewska Weronika
(1)
Skirmuntt Grażyna
(1)
Skoczylas Natalia
(1)
Skowroński Łukasz
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Szczepanik Michał
(1)
Szumna Dorota
(1)
Słowińska Aleksandra
(1)
Tokarz Tomasz
(1)
Tyl Marzena
(1)
Węgrzynowicz Elżbieta
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2023
(15)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(23)
Country
Poland
(26)
Language
Polish
(26)
Audience Group
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 7.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Krytycyzm
(24)
Nauczanie początkowe
(8)
Metody nauczania
(6)
Myślenie
(6)
Uczenie się
(4)
Kreatywność
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Nauczanie
(3)
Biblioteki szkolne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Fake news
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Informacja
(2)
Media społecznościowe
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Audiodeskrypcja
(1)
Design thinking
(1)
Dezinformacja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Eksperymenty
(1)
Garstka, Tomasz
(1)
Grywalizacja
(1)
Intersekcjonalność
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mózg
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praca socjalna
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Refleksyjność
(1)
Samodzielność
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Trauma
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zajęcia terenowe
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Subject: work
Psychopedagogiczne mity
(1)
Subject: time
2001-
(17)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały warsztatowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Nauka i badania
(1)
26 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 22.08.2023
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 30.03.2023
Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba. W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 3, Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, s. 29-41. - 2010.
Bibliografia na stronach 39-40.
Streszczenie w języku angielskim.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko. Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie. Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy. prof. dr hab. Stanisław Dylak W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 07.04.2022
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? / Małgorzata Swędrowska. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2022, nr 3, s. 5-7. - 2022.
Bibliografia na stronie 7.
No cover
Article
In basket
Date of change: 29.12.2021
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Psychopedagogiczne mity : jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu / Tomasz Garstka. - Warszawa, 2016.
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 15.10.2021
Miejsce myślenia krytycznego we wczesnej edukacji dziecka / Dorota Szumna. W: Edukacja Wczesnoszkolna. 2021/2022, nr 1, s. 9-32. - 2021.
Bibliografia na stronach 29-32.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46220 (1 egz.)
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again